schronex napisał(a):świetna? To bardzo ciekawe, bo wiele osób narzeka, że optymalizacja jest kiepska. Sam zauważyłem, że coś jest z nią nie tak. Jednak jeśli mówimy o porównaniu do Army 2 to oczywiście jest lepsza, ale mi nie chodzi o optymalizację w porównaniu do serii.
Buehehehehe. Misja na 30 lub 50 osób przy użyciu 300+ jednostek AI na przestrzeni 8-10 km2 kwadratowych na terenie 100-paru km2 wypełnionym w pełni zniszczalnymi obiektami, skomplikowane systemy i liczona realistyczna trajektoria i balistyka każdego pocisku z uwzględnieniem wiatru, synchronizowana fizyka każdego obiektu i pojazdu włączając w to pojazdy naziemne, śmigłowce i samoloty. 40-50 FPS na średnim kompie, któremu do High-Endu daleko. Tymczasem takie śmieszne produkcje (działające nawet na konsolach i z grafiką z 2010) jak Wildlands czy CoD: WW2 nawet nie ruszą, o Squadzie, który ma 3x większe wymagania oferując jedynie niezniszczalne otoczenie, brak wsparcia jednostek AI i walkę na max 2 czy 4 km2 przy użyciu może 2-3 pojazdów nie mówiąc. To co mówisz jest niepoważne.
Poza tym odsyłam gościu do mojego poradnika w temacie "czemu wielu ludzi bredzi nt. wydajności Army":
http://steamcommunity.com/sharedfiles/f ... 1139158267schronex napisał(a):Czy ja chciałem kogoś zachodzić od tyłu z nożem? Nie pisałem nic takiego chodziło mi np. o wkradnięcie się do bazy wroga, podłożenie ładunków i ucieczkę. A grając kilka misji stealth wróg magicznie orientował się o mojej obecności przechodząc obok mnie gdy ja w tym czasie leżałem za murem i nie ruszałem się.
Tak działa AI, nie tylko w ArmA, chociaż nawet w realu nie-zmęczony, przeszkolony żołnierz będzie w stanie Cię wyczuć lub usłyszeć. Na to nie poradzisz i w ArmA2 poza przypadkami przegiętego skryptowania było tak samo.
schronex napisał(a):A co do tłumików to nie działają one jak w filmach czy grach udających strzelanki. I tak będzie mechanizm słychać, nawet z amunicja subsoniczną.
No i? Na otwartym terenie połowa osób pomyli to z cykaniem świerszcza, tym bardziej z paru metrów. Różnica między tym a wystrzałem jest ogromna. W pomieszczeniach podobnie - to brzmi bardziej jak przywalenie plastikowym dildo o stół ogrodowy niż wystrzał. So your point is...?
schronex napisał(a):Co do wykrywalności, to niektóre role i stroje mają mniejszą niż zwykłe mundury. Jednostki "Zwiadu" (Recon) mają z tego co mi wiadomo zawsze mniejszą wykrywalność przez AI, najmniejszą zaś mają snajperzy, zwłaszcza ubrani w ghillie suit.
schronex napisał(a):A teraz, że jednak coś działa. To więc jak jest z tym w końcu? Działa coś czy nie?
Powtarzam, bo widzę, że masz problem ze zrozumieniem: WYKRYWALNOŚĆ W GRZE ZALEŻY OD WARTOŚCI W CONFIGU PRZYPISYWANEJ JEDNOSTCE. NIE MUNDUROWI, ACZKOLWIEK TEN TEORETYCZNIE MOŻE WPROWADZIĆ SWÓJ MODYFIKATOR. JEDYNY MUNDUR KTÓRY >>CHYBA<< TO OFERUJE TO MUNDURY SNAJPERÓW TYPU GHILLIE SUIT.
Więc NIE DZIAŁA to o co pytałeś w pierwszym poście, dociera? Pisałem też, że są teoretycznie skrypty dodające realistyczniejsze, niby-działające (z naszego doświadczenia niezbyt) mechanizmy operacji stealth \ za liniami, ale jest to zawartość dodatkowa, którą samemu trzeba wpleść do misji i trzeba mieć ku temu odpowiednią wiedzę. Sama bazowa gra mechanik o jakie pytałeś (znaczenie kamuflażu vs teren, jak w MGS'ie) NIE POSIADA.
schronex napisał(a):moich doświadczeń to różnie było z tym kamuflażem, raz wydawało mi się że działa, a raz nie.
...generalnie jak wszystko w Armie.