Teraz jest Wt 24 cze, 2025 06:59


Original War Mod

Archiwum działów sekcji Operation Flashpoint
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

kaaleth

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 156
  • Dołączył(a): Cz 08 lut, 2007 21:50
  • Lokalizacja: brak

PostPn 15 mar, 2010 17:05

Moim zdaniem, to nie zaciekawie wygląda ta mieszanka drzew wzięta z CWC oraz RES.
Offline
Avatar użytkownika

slacker7

Major

Major

  • Posty: 550
  • Dołączył(a): Wt 21 sie, 2007 11:11

PostPn 15 mar, 2010 18:47

Kaaleth napisał(a):Moim zdaniem, to nie zaciekawie wygląda ta mieszanka drzew wzięta z CWC oraz RES.


To może stwórz coś lepszego :)
Obrazek
Offline

kaaleth

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 156
  • Dołączył(a): Cz 08 lut, 2007 21:50
  • Lokalizacja: brak

PostPn 15 mar, 2010 19:40

Nie ma problemu. Podrzuć teren i ew. instrukcje.
Offline
Avatar użytkownika

Jurij I Gorki

Kapral

Kapral

  • Posty: 64
  • Dołączył(a): So 17 lis, 2007 19:48
  • Lokalizacja: Syberia

PostPn 15 mar, 2010 20:36

nie ma mowy o drzewach od berghoffa bo jakieś 80 % wyspy to las i laggi będą takie, że się obrócić nie będzie dało, poza tym teren jest mocno pagórkowaty. na screenach tego tak nie widać ale w grze taka mieszanka daje całkiem niezły efekt (większość drzew jest CWC tylko kilka wrzuciłem z Resistanca. no chyba że masz inny pomysł na lasy, to jestem na propozycje otwarty (chociaż wolałbym robić mapkę sam, bo wiem mniej więcej jakiej okolicy potrzebuje do kampanii)
Offline

kaaleth

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 156
  • Dołączył(a): Cz 08 lut, 2007 21:50
  • Lokalizacja: brak

PostPn 15 mar, 2010 21:03

Nie ma sprawy. W razie wszelkich naborów na ten temat, zawsze możesz do mnie napisać ;). Jeśli chodzi o berghoffa - nie wspomniałem tutaj o paczce tego autora. Zwykłe RES wystarczą. No ale ... Nie mój cyrk, nie moje małpy ;)
Offline
Avatar użytkownika

Jurij I Gorki

Kapral

Kapral

  • Posty: 64
  • Dołączył(a): So 17 lis, 2007 19:48
  • Lokalizacja: Syberia

PostWt 16 mar, 2010 08:16

mówisz żeby stosować lasy z resa? chyba cię posłucham ;p
Offline
Avatar użytkownika

Cane

Kapral

Kapral

  • Posty: 65
  • Dołączył(a): N 19 sie, 2007 16:30
  • Lokalizacja: Poznań - Bogucin

PostWt 16 mar, 2010 12:49

W sumie lasy iglaste też są fajne. No nie wiem jak wolisz ale fajnie się biega po everońskich lasach jak dla mnie.
Obrazek

Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Jurij I Gorki

Kapral

Kapral

  • Posty: 64
  • Dołączył(a): So 17 lis, 2007 19:48
  • Lokalizacja: Syberia

PostWt 16 mar, 2010 16:22

tyle, że kaalethowi chodzi chyba o te lasy iglaste z resa. no nie wiem, chyba zrobie mieszankę (te resowe to lasy jak na mój gust typowo górskie, nasz region syberii to równina)
Offline

kaaleth

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 156
  • Dołączył(a): Cz 08 lut, 2007 21:50
  • Lokalizacja: brak

PostWt 16 mar, 2010 16:47

Tak czy siak czekam na postępy z tejże wyspy. Nie ukrywam faktu, że po wyjściu Syberii i znacznej ilości addonów tegoż moda, chętnie znów zasiądę przed flashpointem.

Jurij I Gorki napisał(a):tyle, że kaalethowi chodzi chyba o te lasy iglaste z resa. no nie wiem, chyba zrobie mieszankę


Pogłębiając ten temat, to tak naprawdę (moim zdaniem) dziwnie wygląda ta mieszanka. Chodzi mi dokładnie o to, że sporo rzeczy się zlewa (może to i dobrze), a dokładniej ładne drzewka RESu ze starymi oraz poczciwymi drzewkami, które są bardzo niskiej jakości. Zaznaczam, iż na mój gust wygląda to nieciekawe. Zwykłe drzewka resu (które jak wiadomo wyglądają niebo lepiej) a obok te z CWC (opisałem je powyżej), a ew. można byłoby zrobić mieszankę mniejszych Treesów, takich jak np choćby krzewów. No ale każdy ma swój gust. Przez szybę może się tylko tak wydawać. Zobaczymy jak to będzie w wersji Finalnej ;)

No ale tutaj z Twoją opinią Jurij I Gorki, zgadzam się. Lasy od RESu całkowicie odpadają, tymbardziej jeśli chodzi o teren Syberii. Nie polecam także żadnych Nature Packów dla tej wyspy. Mógłbyś także rozejrzeć się za różnymi ciekawymi mniejszymi obiektami choćby na ofp.gamepark.cz (no chyba, że chcesz bazować na standardowych addonach), które nie muszą mieć wagi potwornej, na pewno znajdziesz coś ciekawego. Tak z ciekawości zapytam. Jakie są rozmiary wyspy?

No i warto byłoby przejrzeć to, tak dla wyobraźni.

portalwiedzy.onet.pl napisał(a):Budowa geologiczna
Geologicznie w centrum obszaru leży prekambryjska tarcza krystaliczna, otoczona młodszymi jednostkami, od zachodu paleozoiczną platformą osadową, od wschodu mezozoicznymi górami fałdowymi (tzw. orogenezy pacyficznej), od południa starszymi górami powstałymi w paleozoiku, w orogenezie kaledońskiej i hercyńskiej.

Zachodnia część zajmuje, odwadniana głównie przez Ob, Nizina Zachodniosyberyjska, dalej na wschód, w dorzeczu Jeniseju i częściowo Leny, leży Wyżyna Środkowosyberyjska, na północ od niej Nizina Północnosyberyjska, a od wschodu niewielka Nizina Środkowojakucka.

Niziny (Kołymska i Indygirska) występują też w północno-wschodniej części Syberii, pozostałą część Syberii zajmują góry: na południu - Wschodni i Zachodni Ałtaj, Sajan Wschodni, Sajan Zachodni, Góry Jabłonowe, Góry Stanowe i Pasmo Stanowe, na wschodzie - góry Dżugdżur oraz Czerskiego, Wierchojańskie i Kołymskie, odwadniane przez Janę, Indygirkę i Kołymę. Południowo-wschodnia część Syberii odwadnia Amur.
Klimat
Syberia cechuje się klimatem silnie kontynentalnym, na większości obszaru umiarkowanym chłodnym, na południowym zachodzie umiarkowanym ciepłym, na północy zaś subpolarnym i polarnym. W północno-wschodniej części Syberii, nad górną Indygirką, leży biegun zimna półkuli północnej Ojmiakon, północna część Syberii leży w strefie tundrowej, tundra porasta też wyższe wzniesienia gór wschodnich Syberii. Większość obszaru Syberii leży w strefie tajgi, przechodzącej na południu w stepy i lasostepy


Jak narazie to tyle ode mnie. :) Pozdrawiam.
Ostatnio edytowano Wt 16 mar, 2010 17:43 przez kaaleth, łącznie edytowano 2 razy
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostWt 16 mar, 2010 17:18

Chyba nie ma co się tak przejmować realizmem odnośnie flory syberyjskiej ;-) Zwłaszcza że o ile się orientuję akcja rozgrywa się 2 mln lat temu.

Dorzucając swoje trzy grosze:

-> nie przepadam za teksturami terenu na Everonie i szczerze mówiąc spodziewałem się zobaczyć te z Kolgujeva. Są bardziej urozmaicone i sprawiają wrażenie bardziej "dzikich".

-> Warto zwrócić uwagę na to w jaki sposób rosną skupiska drzew i krzewów w rzeczywistości, bo twórcy map często nie zwracali na to uwagi. Drzewa tworzą często skupiska tego samego gatunku, bo preferują określone gleby i po prostu rozsiewają nasiona na pewnym obszarze. Poza tym roślinność zawsze rozwinie się najszybciej w kotlinach. No i tam gdzie są wysokie drzewa z rozbudowanymi koronami nie ma prawie krzewów.
Offline
Avatar użytkownika

slacker7

Major

Major

  • Posty: 550
  • Dołączył(a): Wt 21 sie, 2007 11:11

PostWt 16 mar, 2010 17:34

Bardzo słuszna uwaga, Alderous. Miałem o tym nawet ostatnio na bioli wspomniane ;-)
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Cane

Kapral

Kapral

  • Posty: 65
  • Dołączył(a): N 19 sie, 2007 16:30
  • Lokalizacja: Poznań - Bogucin

PostWt 16 mar, 2010 22:08

No nic... Pozostaje nam jechać na syberie 2 mln lat temu ;p Przepraszam że się tak grzebie z tymi teksturkami ale mam pewien problem z programem graficznym ale spokoloko damy radę :>
Obrazek

Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Jurij I Gorki

Kapral

Kapral

  • Posty: 64
  • Dołączył(a): So 17 lis, 2007 19:48
  • Lokalizacja: Syberia

PostŚr 17 mar, 2010 13:22

spokojnie Cane mamy czas :). dziękuje za słuszną uwagę odnośnie tych drzew. coś czuję, że czeka mnie ustawianie wszystkiego od nowa. pooglądam trochę okolice z Cobry i zobacze czy to tak faktycznie wygląda. nasz teren syberii to mniej więcej ten fragment

http://maps.google.com/maps?hl=pl&ie=UT ... 940918&z=6

oczywiście oparłem go na mapce z OW która wygląda tak:

http://i41.tinypic.com/34qu5n7.jpg

Z tego co wiem o syberii to w większości jest pokryta lasami i nie ma tam pustyń. Koledzy z Altar Interactive chyba o tym zapomnieli ponieważ to żółte w lewym-górnym rogu to pustynia.
Stąd mogę sobie pozwolić ta pogrupowanie regionów w "strefy klimatyczne".
Główną częścią są lasy iglaste, poza obrębem lasów występują drzewa liściaste, w górach nie będzie zbyt wiele zarośli, a na pustyni wstawie te śródziemnomorskie drzewa z Maldenu. dobra lece zobaczyć jak wyglada sprawa z tymi drzewkami i powiedzcie jakich według was powinienem używać drzew?
Offline

kaaleth

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 156
  • Dołączył(a): Cz 08 lut, 2007 21:50
  • Lokalizacja: brak

PostŚr 17 mar, 2010 16:05

W sumie to już sam odpowiedziałeś sobie na to pytanie ;).

Główną częścią są lasy iglaste, poza obrębem lasów występują drzewa liściaste, w górach nie będzie zbyt wiele zarośli


No nie wiem... Może świerki i pojedyncze drzewka lasu od dodatku Resistance? No i pojedyncze 'zwykłe' drzewka...
Offline
Avatar użytkownika

Jurij I Gorki

Kapral

Kapral

  • Posty: 64
  • Dołączył(a): So 17 lis, 2007 19:48
  • Lokalizacja: Syberia

PostŚr 17 mar, 2010 19:01

narzekaliście na mało akcji w trailerze to macie gameplay ;p

http://www.youtube.com/watch?v=nqkCmTGqh10

można pooglądać drzewka "w praniu". dzięki reyhardowi bronie nie stygną ani na sekundę ;p
no i oczywiście ruscy mają pagony od Cane'a. Apropos drzewek - to tylko mały fragment więc zawsze można je zmienić
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Operation Flashpoint

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: xersius i 11 gości

cron