Teraz jest Pt 29 mar, 2024 00:46


IL-2 Sturmovik 1946

Rozmowy na temat innych produkcji.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Zombie

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 192
  • Dołączył(a): Wt 08 cze, 2010 22:28
  • Lokalizacja: Się biorą dzieci?

PostWt 14 gru, 2010 20:04

Huh, dzięki za topic. Dobrze że nie zmarnowałem jeszcze pieniędzy.
Szkoda, joy wyglądał fajnie ^^
Offline

Black_warrioR

Cywil

Cywil

  • Posty: 2
  • Dołączył(a): So 03 kwi, 2010 17:51

PostŚr 02 lut, 2011 21:08

Jak już chyba Tobie pisałęm Zombie, logitech extreme 3d pro jest najlepszym wyborem na początek! Ja po sesji wrócę do iła, i może w końcu tak zainstaluje armę żęby działała i dołączę do coopów!

Pozdrawiam serdecznie, i zapraszam do wspólnego latania!
Offline
Avatar użytkownika

RRBM

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 161
  • Dołączył(a): Śr 10 mar, 2010 19:49
  • Lokalizacja: GŁOGÓW

PostCz 03 lut, 2011 10:25

@Black_warrioR - Logitech dobry?
Co myślę o Logitech - nie wiem czy link działa, jak wrócę z pracy to poprawie.
Potencjometry po 2 miesiącach intensywnego latania się sypią. No ale jak kogoś stać.
Ja polecam Saiteki.
Obrazek
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Ozelo

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 14
  • Dołączył(a): Pn 22 lut, 2010 23:07

PostCz 03 lut, 2011 16:43

Ja polecam Saiteki.


Owszem, ale nie wszystkie..
W sprawie joysticka to najlepiej tutaj. Pierwszy link.
60 stron ale i tak nie ma jednoznacznej odpowiedzi na "co kupić?". Ale przynajmniej można się dowiedzieć czego "nie kupować".

Ja latam na Thrustmaster T.Flight Hotas X. Ma oddzielną przepustnicę, kołyskę do obsługi steru kierunku (można też skręcać w tym samym celu drążkiem, co kto woli), regulacje oporu drążka i niezgorszą precyzję. Jak dla mnie to trochę mało na nim przycisków (12) ale w iłku daje radę. Nie wiem jak będzie z wytrzymałością bo latam sporadycznie choć jego starszy brat Afterburner II był nie do zajechania. Na pixmanii najtaniej go dostać.

Pozdrawiam, bezpiecznych lotów.
OFP will never die...
Offline
Avatar użytkownika

KonradPL

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 240
  • Dołączył(a): Śr 21 lip, 2010 14:47
  • Lokalizacja: Starachowice

PostCz 03 lut, 2011 22:39

chętnie pogram lecz także latam na klawiaturze
Ostatnio edytowano Pt 04 lut, 2011 14:36 przez KonradPL, łącznie edytowano 1 raz
Offline
Avatar użytkownika

KonradPL

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 240
  • Dołączył(a): Śr 21 lip, 2010 14:47
  • Lokalizacja: Starachowice

PostPn 07 lut, 2011 16:02

Panowie 2 patche i można grać
http://www.dziobas.4nt.pl/pliki/patche/ ... 6/409m.exe nr 1
http://www.dziobas.4nt.pl/pliki/patche/ ... l2_410.exe nr 2
najlepszy server bez moda UP 2.01 to Spit_vs_109s (Full real)
a tak to jak chcecie troche postrzelać to UKdedicated 1
trzeba sie zebrać jakoś tak aby w grupie polatać
Offline
Avatar użytkownika

Ozelo

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 14
  • Dołączył(a): Pn 22 lut, 2010 23:07

PostPn 07 lut, 2011 19:32

Potrzebny jest wcześniej patch 4.08 ("sklepowy" iłek 1946 jest w wersji 4.07) i ewentualnie można jeszcze skin packa do 4.09 dorzucić.

Najczęściej lansuje się bombowcami (nie tylko nimi ale wyłącznie w Blue team) właśnie na UKded 1 (nie wiedzieć czemu mój dotychczasowy serwer numer jeden - SkiesOfValor, nie przeszedł jeszcze na 4.10).
W myśliwcach jestem żałosny więc jak coś to możecie się w eskortę pobawić ;) Aczkolwiek może dam się namówić na 109tkę ;)

A jeżeli chodzi o patche co by jasność była:
Instalujemy grę Il2 Sturmovik 1946 - mamy wersję 4.07. Robimy kopię zapasową.
Instalujemy patcha 4.08m - włączamy grę, sprawdzamy czy wszystko działa.
Instalujemy patcha 4.09m - znów sprawdzamy.
Instalujemy skin packa do 4.09m - to nie jest konieczne.
Instalujemy patcha 4.10m - sprawdzamy.

Nie wiem czy to konieczny opis ale lepiej niech będzie, może to komuś nerwów oszczędzi.
OFP will never die...
Offline
Avatar użytkownika

KonradPL

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 240
  • Dołączył(a): Śr 21 lip, 2010 14:47
  • Lokalizacja: Starachowice

PostPn 07 lut, 2011 22:07

Mnie sie udało te dwa wgrać i hula.Ja dziś pobrałem patche i zestrzeliłem 2x BF109 i 1x IL-2 :D trzeba by jeszcze na jakiegoś ts'a wchodzić jak mamy zamiar tak grać
Offline
Avatar użytkownika

Zombie

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 192
  • Dołączył(a): Wt 08 cze, 2010 22:28
  • Lokalizacja: Się biorą dzieci?

PostN 13 lut, 2011 03:18

@UP 2xBFy na klawie? To ty chyba z AI-kami latałeś :E2

A ja nadal latam na klawie bo monitor się spalił (8 lat, staruszek) i znów nie ma kasy ...
Offline
Avatar użytkownika

KonradPL

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 240
  • Dołączył(a): Śr 21 lip, 2010 14:47
  • Lokalizacja: Starachowice

PostN 13 lut, 2011 13:04

Jakby ktoś chciał polatać kontakt do mnie Xfire:Konrad102 GG:23306078
Offline
Avatar użytkownika

KonradPL

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 240
  • Dołączył(a): Śr 21 lip, 2010 14:47
  • Lokalizacja: Starachowice

PostPt 25 lut, 2011 18:06

Patch 1.10.1m
Dear IL-2 fans,

Please find enclosed the links for 4.101 patch which updates our 4.10 release.

We would like to thank those who reported any 4.10 errors to us. Big thanks also goes to external beta testers for their cooperation. If you do find any 4.10/101 related issues, let us know.

As already stated by us, we will follow up in detail on the bomb arming delay in patch 4.11.

Thank you.

Daidalos Team

4.101 FIXES:

1. Problem with class compiling causes problems with online & check runtime.

2. Finding a free space for plane spawning on carrier deck is overloading dedicated server too much which can cause temporary warping. No problem for normal player hosting.

3. "Data corrupt" error message appearing from some QMB missions.

4. Saved Quick Mission Files from 4.09m do not work correctly anymore when they are loaded.

5. Destroyed ships are reported as bridges at the stats page.

6. Transparent runways on tracks are visible with red tint.

7. Several issues with MDS recon (blue side recon planes not recognized, no AI planes available in recon planes list, all ground units are not indentified).

8. Entries for "Countries" in the home base MDS screen are not loaded correctly when mission is opened in FMB. Saving after this erases the countries list.

9. In dogfight missions, clients are not able to ground spawn from the test runways. The old narrow transparent runway should stays as airspawn only, but the two new transparent should be ground spawnable.

10. Fulmar unable to take off from ground airfields because of wrong tail wheel rotation.

11. Bf-109 G-6 Mk 108 cannons don't work.

12. Bf-109 G-6 Finnish version cannot use the Wfr.Gr.21 rockets.

13. S-80 torpedo boat rear gun alignment is invalid.

14. "Late" Mk13 & Type91 torpedos are missing. Late variants were added to all those planes that carried the old "non-late" torp. except Swordfish torp was changed to British Mark XII.

15. Ju-88 with empty loadout causes exception.

16. AI planes on DF maps not flyable from external view.

17. Ju-88 A4-torp FM has dive brakes.

18. P.11 FM version is old.

19. Spitfire Mk.IXc 1942 - when 2x250lb bombs loadout selected, only one (left-side) bomb is shown under wings in loadout screen and in game.

20. Do-217 (both version) are missing one clip from right wing, so wingtip goes through ground.

21. Ghost landing gears on Hs 129 when it gets ripped away.

22. Wrong amount of ammo in Bf-109F-4 2xMG151 pods.

23. CW-21 cockpit warning lights not functioning. Added lights for following functions (up to down in panel):
-fuel pressure
-oil pressure
-fuel valve closed (lights when fuel is just about to ran out)
-low/poor mixture
-prop RPM low
-supercharger high
-flaps down
-gears up

24. Magnetic compass in Ju-87 pits show wrong value. Also the pits show the old black horizontal lines and red line in repeater compass.

25. Wind above 5m/s affects AI planes (fighters) spawning in a bad way.

26. Selecting the Enemy frequency from the communications menu results in the Friendly frequency being selected. That is, both the Enemy selection and the Friendly selection result in the radio being set to friendly.

27. Yak-9UT default loadout changed to 2X B-20 + NS-23. Additional 2X B-20 + NS-37 loadout added.

28. CantZ.1007 made more prone to fuel tank fire.

29. Magnetic compass in Arado jet is showing wrong indications.

30. Nav indicator (NDB) in TB-3 works opposite to red type indicators in all other soviet planes.

31. AI skins in MDS mission are not saved in NTRK.

32. Even with AI radio turned off in MDS scenarios, the ground control still uses radio during landing.

33. Java exception in DF mission when checking player's loadout. No effect on gameplay, just visible in log.

34. Hs 129 canopy doesn't close completely when jumping from external view to cockpit view just when the canopy is closing.

35. MDS aircraft limits cause problems for hosting player when homebase is out of aircrafts.

36. Yak-9B/D should not show homing instrument in realistic nav. mode.

37. Max distance to request runway lights should be bigger (increased to 10km).

38. N1K auto flaps bug, When turned On/Off/On fast switch to last position.

39. Me-163 Komet cannot take off under player's autopilot control.

40. Do 335 V13 repeater compass does not work correctly.

41. Ar-234 doesn't show anything in HUD when repeater compass heading is adjusted.

42. Player with autopilot on during takeoff will causes engine fire with certain jets. Autopilot slams the throttle(s) forward too fast.

43. Hs 129 bomb loadout with 250kg & 2x50kg drops in wrong sequence.

44. Hs 129 compass rotates to wrong direction in the old nav mode.

45. Fixed Hs 129 pit disappearing engine instrument bug in certain damage conditions.

46. Players complain that hearing/understanding Morse code is too difficult. Added "learning mode" and ability to show Morse code as text & conf.ini parameters to enable it.
Client side can enable this feature with ShowMorseAsText=1 (under GAME) and server side can disable this online with allowMorseAsText=0 (under NET)

47. Wrong emblems for 279 & 281 squadriglia.

48. Aiming point for the Bk3.7 on the Bf 110 G-2 is below the center of Revi circle.

49. He-111 gunners change to killed 3D mesh from the first hit. Appears as if dead gunners are shooting.

50. Some textures for Solomon maps appear as too bright.

51. Small texture bug in He-111H-12, Hs-129 and Do-217 skins. Missing nav lights.

52. I-15 cockpit has few wrong materials and old texture. Appears as dark spot around the tube sight & window.

53. When Re-2000 bombs are released, they jump up a little before falling.

54. Wrong localization of He-111H-6 bombs (other languages than english).

55. No default skin folders or void skins for new spits.

56. Erg_JG26 has invalid gruppe number 5.

57. Glidepath of AAF IAS should be finetuned better to match typical runway length. Now the landing following instrument precisely falls short.

58. B-25 blind landing instrument should be much more sensitive in horizontal level. 3.5 dec for full deflection according to manual.

59. Various spelling mistakes in CW-21 cockpit.

60. No prop pitch HUD printout when changing pitch for engines. When engine #1 & #2 pitch is mapped, only #2 shows the HUD text.

61. On the Ground Control page of the communications menu there is no customary blank line between the last option and the '0.Back' option.

62. He-111 H-2 & H-6 top gunners use a part from H-12 which leaves a visible gap when zoomed out.

63. Static version of the old P-47 and new Spitfires missing.

64. "Torpedo failed to enter the water" message renamed to "Torpedo failed".

65. Typo in FMB Properties tab.

66. Solomons Aug 42 Map - wrong forrest tile in the ocean.

67. Wrong Spitfire Mk.Vc cockpit position. Also several Spit pits have bad texture mapping at canopy frame.

68. Bf-110G-2 external tail gun barrel is visible when in gunner's pit.

69. Dead R-5 gunner switching positions.

70. In french localized version, the prop pitch display is wrong. "Pas dhelice {0}%"

71. Ju-88A-17 D2 LOD bug.

72. Night is sometimes too dark and instruments cannot be seen very well.

73. Aligning GUI buttons on subsequent screens in QMB.

74. Smolensk map, QMB - "Smolenk" typo in Czech localization.

75. Slightly reduced maximum impact speed for Italian torpedo.

76. Radio communication (TAB commands) sometimes can also activate the key that is mapped to same numeric key that TAB command uses.

77. Bf-110G - the lights for the gear EIN/AUS are the wrong way around. (i.e. in wrong place).

78. AFN-2 gauge doesn't have a working night illumination on Stuka D and G versions.

79. D3A1 cockpit airspeed gauge shows wrong indications.

80. He-111 H-6 tail stinger changed to MG17.

81. Me-210 PaK40 changed to Bofors40.

82. Removed arming delay and safe jettison from certain weapons which didn't have fuzes.

83. Correction of Wind Table calculation.

84. Added missing DF gauge to A-20 pits and added material fix for A-20G artificial horizon gauge.

85. Fix for QMB old missions altitude.

86. Disabled beacon keys if realistic nav difficulty option is off.

87. Reworked the way G limit indicator is displayed in cockpit view.

88. Neutral AAA shooting at spawned planes in DS.

89. Changed Tempest speed gauge to show MPH units instead of knots.

90. Chocks on ground airfields causes jamming & strange results if chocks are on and player fires guns.

91. Added few minor LOD, shadow mesh or other corrections for G.55, Seafire, Re-2002 & Do217.

92. IAR-81 pit pressure gauge needle are at wrong positions.

93. Added better Re.2002 & Cant Z.1007bis custom BMP skins.

94. EOFException visible in logs when playing older ntrk.

95. Added Italian Voice Pack. Credit goes to:

hVoice #1 Aeronautico
Voice #2 maxmars
Voice #3 Mapalm
Voice #4 #1AA#Cudgel
Voice #5 269GA~Luki
Voice #6 Sternjäger
Voice #7 269GA~Basola
Voice #8 Kiko
Voice #9 EnricoFLY

Special thanks to 150° Gruppo Aut. Caccia Terrestre (http://www.150gct.it)

Known issues:
There are a handful of regiments which will be changed in 4.11 and will not work properly.
These are:
Stab/JG 1
Stab/JG 5
I./KG 4
Nahaufkl.Gr. 1
KGrzbV 5
KGrzbV 50
KGrzbV 40
KGrzbV 60
Escadrila 4 Recunoaştere

Notice that some other regiments are not functional now because of the above, but will work after above regiments are internally renamed in 4.11.



Download
http://www.jgzbv.de/downloads/Il2_410_1.exe

http://www.patches-scrolls.de/il2_sturmovik.php#4101

http://www.mission4today.com/index.p...etails&id=4044

http://www.megaupload.com/?d=V9Y2VG26
Offline
Avatar użytkownika

KonradPL

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 240
  • Dołączył(a): Śr 21 lip, 2010 14:47
  • Lokalizacja: Starachowice

PostN 06 mar, 2011 21:04

Uwaga!!!

Z przyjemnością pragnę zakomunikować, że w najbliższą niedzielę rozpoczynamy zmagania w pierwszej kampanii Wirtualnej Wojny- Wrzesień 1939.


Rozpoczęcie kampanii: niedziela 13 marca o godzinie 17.00

Zbiórka na TSie 16.30

Namiary na MagicTS:

Adres serwera: 91.210.131.92

Kanał: VIP 1. STURMOVIK.PL


kanał KAMPANIA RED i BLUE hasło: ardeny44



Krótki briefieng - 16.30

Wejście na serwer - 16.55

Zezwolenie na start - 17.00

Każdy z graczy posiada obowiązek używania malowań samolotów wraz z odpowiednimi oznaczeniami bądź oznaczeń samolotów tzw. "markings" ze znakiem odpowiednich sił powietrznych.

Obowiązkowo przed przystąpieniem do walki należy zapisać się w wątku do jednej ze stron:

alianci: http://kampania.sturmovik.pl/viewtopic.php?t=139

państwa osi: http://kampania.sturmovik.pl/viewtopic.php?t=140

Organizacja rozgrywania kampanii: http://kampania.sturmovik.pl/viewtopic.php?p=739#739

Zasady rozgrywania kampanii: http://kampania.sturmovik.pl/viewforum.php?f=22

Zasady raportowania misji: http://kampania.sturmovik.pl/viewtopic.php?t=148


Pozdrawiam

Blakhart



---
Takie cos dostałm na Emaila kto chetny zapraszam kontakt do mnie na PW.
Offline
Avatar użytkownika

Artur

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 156
  • Dołączył(a): Wt 02 lis, 2010 12:19

PostN 19 cze, 2011 22:26

KonradPL napisał(a):Uwaga!!!

Z przyjemnością pragnę zakomunikować, że w najbliższą niedzielę rozpoczynamy zmagania w pierwszej kampanii Wirtualnej Wojny- Wrzesień 1939.


Rozpoczęcie kampanii: niedziela 13 marca o godzinie 17.00

Zbiórka na TSie 16.30

Namiary na MagicTS:

Adres serwera: 91.210.131.92

Kanał: VIP 1. STURMOVIK.PL


kanał KAMPANIA RED i BLUE hasło: ardeny44



Krótki briefieng - 16.30

Wejście na serwer - 16.55

Zezwolenie na start - 17.00

Każdy z graczy posiada obowiązek używania malowań samolotów wraz z odpowiednimi oznaczeniami bądź oznaczeń samolotów tzw. "markings" ze znakiem odpowiednich sił powietrznych.

Obowiązkowo przed przystąpieniem do walki należy zapisać się w wątku do jednej ze stron:

alianci: http://kampania.sturmovik.pl/viewtopic.php?t=139

państwa osi: http://kampania.sturmovik.pl/viewtopic.php?t=140

Organizacja rozgrywania kampanii: http://kampania.sturmovik.pl/viewtopic.php?p=739#739

Zasady rozgrywania kampanii: http://kampania.sturmovik.pl/viewforum.php?f=22

Zasady raportowania misji: http://kampania.sturmovik.pl/viewtopic.php?t=148


Pozdrawiam

Blakhart



---
Takie cos dostałm na Emaila kto chetny zapraszam kontakt do mnie na PW.



Konrad, naprawiłem Iłka, masz może czas pouczyć noobka w tym tygodniu? :)
Offline
Avatar użytkownika

KonradPL

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 240
  • Dołączył(a): Śr 21 lip, 2010 14:47
  • Lokalizacja: Starachowice

PostPn 20 cze, 2011 14:01

Jasne w środe jestem już WOLNY! od 11:00
Offline
Avatar użytkownika

Artur

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 156
  • Dołączył(a): Wt 02 lis, 2010 12:19

PostPn 20 cze, 2011 14:15

Ja tak samo, tylko będę trochę później, na początku miło by było, gdbybyś powiedział, jakie najważniejsze funkcje przypisać do joysticka, później będziemy latać. :)
Obrazek
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Inne gry

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

cron