Teraz jest Cz 28 mar, 2024 21:23


Polska Gwardia Narodowa (PGN) MOD

Rozmowy na temat wszelkich addonów do ArmA II oraz Operation Arrowhead.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Osman

Cywil

Cywil

  • Posty: 2
  • Dołączył(a): Cz 19 lip, 2012 21:05

Polska Gwardia Narodowa (PGN) MOD

PostSo 21 lip, 2012 16:02

Witam,

reprezentuję Wydział Informacji i Promocji Komendy Głównej Związku Strzeleckiego „STRZELEC” Organizacja Społeczno-Wychowawcza (w kwestii koordynacji poniższego projektu), największej ogólnopolskiej organizacji paramilitarnej działającej m.in. w zakresie edukacji obronnej.

Z uwagi na dotychczasowy brak „polskiego” moda umożliwiającego prowadzenie skutecznych symulacji pola walki w zakresie działań nieregularnych, w oparciu o uzbrojenie i wyposażenie wykorzystywane przez polskie siły zbrojne oraz o asortyment dostępny na rynku cywilnym, zwracam się z prośbą o pomoc i zaangażowanie w projekcie budowy moda pod wstępną nazwą „Polska Gwardia Narodowa”. Mod prawdopodobnie może stanowić część projektu PSZ.

Ważne, wymagane elementy projektu:
- wysokie odwzorowanie/odzwierciedlenie rzeczywistości pola walki
- kampanie/misje skierowane na działania: defensywne, asymetryczne, opóźniające, specjalne, przeciwdywersyjne (I faza konfliktu), dywersyjne (w szczególności II faza konfliktu), sabotażowe, rozpoznawcze… ogólnie –> partyzanckie… czyli działania NIEREGULARNE.
- misje/symulacje itd. poprzedzone profesjonalnym taktycznym, technicznym przygotowaniem w postaci szkolenia w specjalnie przygotowanej bazie treningowej umożliwiającej zajęcia (na różnym szczeblu) o tematyce taktyki lekkiej piechoty, w szczególności CQB, MOUT/UT (czyt. walki w mieście), podstaw standardów z kursu CLS (czerwona taktyka) dostosowanych pod zasoby ARMA 2, rodzimego uzbrojenia (teoria i praktyka), dowodzenia (szkolenia metodyczno-instruktażowe dla dowódców grup/pododdziałów), rozpoznania, kontroli drogowej/ruchu (np. przygotowanej pod mobilizację), łączności, logistyki itd.
- wykorzystywanie w symulacji na bardzo dużą skalę obecność cywilów, które to pozwoli na przeprowadzanie działań np. ewakuacji ludności z rejonów walki/obrony, ratownictwa przedmedycznego, bezpieczeństwa publicznego (ochrona osób i mienia) itd., czyli… zadań z zakresu OBRONY CYWILNEJ ogółem
- zwrócenie uwagi w działaniach na prowadzenie walki/obrony w szczególności na terenach zurbanizowanych (czyt. miast i wsi) przygotowanych do obrony okrężnej (patrz np. obrona Groznego)
- niewykorzystywanie w symulacji uzbrojenia „ciężkiego” dostępnego w ramach wszelkiej maści oddziałów i pododdziałów dostępnych w Siłach Zbrojnych RP itd., które to w ramach symulacji mogą stanowić wyłącznie wsparcie (np. będzie możliwe wezwanie artylerii albo lotnictwa, o ile będzie dostępne, lecz nie może być np. samolot, śmigłowiec, czołg [– chyba, że ma wojskowe przeszkolenie na dany model, i to udowodni, oraz gdy obecnie dany gracz jest w rezerwie] itd. obsługiwany przez gracza)
- brak możliwości wykorzystywania wyposażenia hiper/super dostępnego u sojuszników, tzn. tendencja na dostęp ogólnego wyposażenia „starej daty z ZSRR” i nowocześniejszego cywilnego np. samopowtarzalnego Beryla-SPORT (odzwierciedlenie Beryla Commando), umundurowania/wyposażenia Helikon-Tex, Protector, Miwo-Military, Milder itd.
- działania skierowane na przygotowanie działań obronnych (w oparciu o mapy na podobieństwo do tej w Czarnorusi [mogą być mniejsze], z naciskiem na obecność większych terenów zurbanizowanych (wielopoziomowych, tzn. z możliwością walki i obserwacji na kilku kondygnacjach) wraz z infrastrukturą, np. mosty [możliwe do zniszczenia], elektrownie, fabryki o znaczeniu dla bezpieczeństwa, stacje benzynowe, maszty/przekaźniki telekomunikacyjne, urzędy np. pocztowe itd.) wobec krajów dla Polski sąsiednich i ich sojuszników, nie będących w NATO/UE

Dodatkowe zalety:
- możliwość uczestnictwa w REALNYCH TEORETYCZNYCH I PRAKTYCZNYCH szkoleniach przeprowadzanych w ramach Z.S. „STRZELEC” O.S.W., np. w takich jak poniżej:
http://www.youtube.com/watch?v=ViUNUkehftk
http://www.youtube.com/watch?v=9Zs8_uo6eyI
http://www.youtube.com/watch?v=mMttyGRCjpM
http://www.youtube.com/watch?v=fz75pzPPqSs itd.

Wyjaśnienie tematyczne potrzeby powstania MODa:
Dlaczego w Polsce jest potrzebna Obrona Terytorialna:
http://www.youtube.com/watch?v=Or6XWBv-CUk

cz. II http://www.youtube.com/watch?v=R2K7Ct8ZTS4
cz. III http://www.youtube.com/watch?v=RQNQz4QU03Q
cz. IV http://www.youtube.com/watch?v=9UzSRH3WqlQ
cz. V http://www.youtube.com/watch?v=PSVCkpVeCrI

Wykład Szefa Sztabu Komendy Głównej Z.S. STRZELEC O.S.W.:
cz. I http://www.youtube.com/watch?v=9IeKZX3IE60
cz. II http://www.youtube.com/watch?v=2lNgNqdJnVg
cz. III http://www.youtube.com/watch?v=Ty7P3YxdVuA
cz. IV http://www.youtube.com/watch?v=MB-TnlrKvLM
cz. V http://www.youtube.com/watch?v=dGLoURQRIEo

Polskie działania nieregularne/specjalne poprzez AK:
cz. I http://www.youtube.com/watch?v=IpFza4axz40
cz. II http://www.youtube.com/watch?v=DMtG73rLW8s

Przykłady szkoleń/działań społecznych Związku, z kilku Jednostek:
JS 2028 CZĘSTOCHOWA http://www.youtube.com/watch?v=sINXUfqzv_U
JS 1373 KOSZALIN http://www.youtube.com/watch?v=pD9FOOzuaLk

i ciekawostka z jednego z organizacyjnych/strzeleckich szkoleń (CQB):
http://www.youtube.com/watch?v=Xkr923axfgs
Adres KG ZS: zs-strzelec.mil.pl, portal.zs-strzelec.mil.pl
bądź więcej info tematycznie również na obronanarodowa.pl

Dla jasności… GWARDIA NARODOWA - składowy element regularnych sił zbrojnych przeznaczony do zadań bojowych lub formacja o charakterze milicyjnym, wykonująca zadania ochronne i obronne, bądź jednostka pełniąca funkcje ochronne, reprezentacyjne i honorowe przy zwierzchnikach państw. Początkowo g.n. pełniła rolę straży przybocznej panującego lub wodza, z czasem przekształciła się w stałe pułki piechoty i jazdy występujące niemal we wszystkich monarchiach. Powo¬łana w 1789 w czasie rewolucji francuskiej do utrzymywania porządku i obrony kraju przed obcą inwazją; nazywana też milicją obywatelską; odegrała dużą rolę w wojnach napoleońskich i prusko-francuskiej. W Polsce jednostki g.n. powstawały samorzutnie w Księstwie Warszawskim; dzieliły się na nieruchome, ruchome i płatne (żandarmeria). Rozwiązane po utworzeniu Królestwa Polskiego. W czasie powstania listopadowego 1830—31 powołano jedynie gwardię ruchomą. Współcześnie g.n. występuje w wielu krajach Ameryki, zorganizowana w dywizje i brygady piechoty, pancerne, zmechanizowane, powietrznodesantowe, a także w jednostki sił powietrznych.

MILICJA - oddziały zbrojne tworzone na zasadzie terytorialnej. Obywatele, powoływani do milicji w okresie pokoju, mają broń i przechodzą krótkie przeszkolenie. W czasie wojny lub zagrożenia kraju powoływani są do służby czynnej. Formacje milicyjne istniały w czasach starożytnych i w średniowieczu, zanikały w miarę tworzenia wojsk zaciężnych. W czasach nowożytnych odegrały dużą rolę w amerykańskiej wojnie o niepodległość 1775—82, podczas powstania kościuszkowskiego 1794, we Francji w 1848 oraz w czasie Komuny Paryskiej 1871. Współcześnie istnieją w Szwajcarii i na Kubie milicyjne formacje obrony terytorialnej.

Czekamy na pytania i propozycje. Mod ma za zadanie wsparcie budowy obywatelskiego systemu Obrony Terytorialnej.

Czołem!

druż. ZS Kamil NIECIECKI
Wydział Informacji i Promocji KG
Z.S. STRZELEC O.S.W.
Nie ma rzeczy niemożliwych...
Offline
Avatar użytkownika

Mustang185

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1032
  • Dołączył(a): N 04 kwi, 2010 00:30
  • Lokalizacja: Jasło

PostSo 21 lip, 2012 16:59

Ale, ale. Musisz trochę sklaryfikować - czy to jest post typu 'weźmy i zróbcie', czy może oferujecie wsparcie w postaci doświadczonych moderów/finansowe? Bo PSZ jest robiony przez hobbystów, w wolnych chwilach - raczej czarno widzę, żeby mieli dodatkowy czas/chęci do pracy nad kolejnym modem.
Offline
Avatar użytkownika

zGuba

Moderator

Moderator

  • Posty: 1182
  • Dołączył(a): N 05 lut, 2006 19:15
  • Lokalizacja: Praga/Kraków

PostSo 21 lip, 2012 17:39

Jest OK, jestem z Panem w kontakcie od dłuższego czasu - w zasadzie jak tylko będziemy mieć więcej czasu (albo mocy przerobowej) wszystko jest do wykonania - a nawet jeśli nie jest, to można spróbować.

- wysokie odwzorowanie/odzwierciedlenie rzeczywistości pola walki

Zapraszam do skorzystania z modyfikacji Advanced Combat Environment, w tworzeniu której uczestniczę.

- kampanie/misje skierowane na działania: defensywne, asymetryczne, opóźniające, specjalne, przeciwdywersyjne (I faza konfliktu), dywersyjne (w szczególności II faza konfliktu), sabotażowe, rozpoznawcze… ogólnie –> partyzanckie… czyli działania NIEREGULARNE.
- misje/symulacje itd. poprzedzone profesjonalnym taktycznym, technicznym przygotowaniem w postaci szkolenia w specjalnie przygotowanej bazie treningowej umożliwiającej zajęcia (na różnym szczeblu) o tematyce taktyki lekkiej piechoty, w szczególności CQB, MOUT/UT (czyt. walki w mieście), podstaw standardów z kursu CLS (czerwona taktyka) dostosowanych pod zasoby ARMA 2, rodzimego uzbrojenia (teoria i praktyka), dowodzenia (szkolenia metodyczno-instruktażowe dla dowódców grup/pododdziałów), rozpoznania, kontroli drogowej/ruchu (np. przygotowanej pod mobilizację), łączności, logistyki itd.

W miarę zapoznawania się z referencjami myślę, że jest to wykonalne.

- wykorzystywanie w symulacji na bardzo dużą skalę obecność cywilów, które to pozwoli na przeprowadzanie działań np. ewakuacji ludności z rejonów walki/obrony, ratownictwa przedmedycznego, bezpieczeństwa publicznego (ochrona osób i mienia) itd., czyli… zadań z zakresu OBRONY CYWILNEJ ogółem
- zwrócenie uwagi w działaniach na prowadzenie walki/obrony w szczególności na terenach zurbanizowanych (czyt. miast i wsi) przygotowanych do obrony okrężnej (patrz np. obrona Groznego)

Nie bez sporych trudności, ale można spróbować.

- niewykorzystywanie w symulacji uzbrojenia „ciężkiego” dostępnego w ramach wszelkiej maści oddziałów i pododdziałów dostępnych w Siłach Zbrojnych RP itd., które to w ramach symulacji mogą stanowić wyłącznie wsparcie (np. będzie możliwe wezwanie artylerii albo lotnictwa, o ile będzie dostępne, lecz nie może być np. samolot, śmigłowiec, czołg [– chyba, że ma wojskowe przeszkolenie na dany model, i to udowodni, oraz gdy obecnie dany gracz jest w rezerwie] itd. obsługiwany przez gracza)

Tutaj polemizowałbym - nasze szkolenia np. dla "czołgistów" czy "pilotów" powinny wystarczać do w miarę realistycznej gry i przede wszystkim skutecznie zastępować kulawe SI. Oczywiście każdy powinien zdać sobie sprawę, że obsługa np. Rosomaka w grze w porównaniu do rzeczywistego sprzętu jest bardzo trywialna.

- brak możliwości wykorzystywania wyposażenia hiper/super dostępnego u sojuszników, tzn. tendencja na dostęp ogólnego wyposażenia „starej daty z ZSRR” i nowocześniejszego cywilnego np. samopowtarzalnego Beryla-SPORT (odzwierciedlenie Beryla Commando), umundurowania/wyposażenia Helikon-Tex, Protector, Miwo-Military, Milder itd.

Da się zrobić. Część rzeczy niestety będzie wymagała technologii A3 albo kilku dodatkowych modelarzy znających zagadnienia silnika RealVirtuality, z czym w Polsce jest problem.

- działania skierowane na przygotowanie działań obronnych (w oparciu o mapy na podobieństwo do tej w Czarnorusi [mogą być mniejsze], z naciskiem na obecność większych terenów zurbanizowanych (wielopoziomowych, tzn. z możliwością walki i obserwacji na kilku kondygnacjach) wraz z infrastrukturą, np. mosty [możliwe do zniszczenia], elektrownie, fabryki o znaczeniu dla bezpieczeństwa, stacje benzynowe, maszty/przekaźniki telekomunikacyjne, urzędy np. pocztowe itd.) wobec krajów dla Polski sąsiednich i ich sojuszników, nie będących w NATO/UE

O ile sztuczna inteligencja pozostawia tutaj wiele do życzenia (przekraczanie mostów, walka w mieście itp.), nie mogę powiedzieć że nie da się tego zrobić - pytanie, komu komputer uciągnie bardziej skomplikowane miasto w Armie.
Obrazek
Offline

jamaica

Cywil

Cywil

  • Posty: 1
  • Dołączył(a): Cz 31 maja, 2012 02:40

PostN 05 sie, 2012 04:57

A to nie jest tak, że licencja nie zezwala na użycia ArmA/ArmA2 do celów szkoleniowych przez instytucje takie jak "Strzelec"?
Dla takich użytkowników jest VBS/VBS2.
Offline

Osman

Cywil

Cywil

  • Posty: 2
  • Dołączył(a): Cz 19 lip, 2012 21:05

PostPt 24 sie, 2012 00:37

ARMA II (m.in., również Free) jest w praktyce (obecnie) kompleksowym systemem symulacji pola walki dla pododdziału wielkości plutonu, który zgodnie z racjonalnością sił do efektywności w działaniach nieregularnych, jest najskuteczniejsze, a zarazem gdzie dana wielkość jest wystarczająca do realizacji wirtualnych ćwiczeń, np. przez członków organizacji paramilitarnej jaką jest Z.S. „Strzelec” O.S.W.

Żyjemy w Polsce, i jak łatwo się domyśleć, z reguły jest bardzo ciężko o wsparcie finansowe w jakimkolwiek działaniu, i w przypadku danego projektu… bez zaskoczenia, jest również podobnie, czyli kapitału brak. Nie ma co liczyć na sytuację, że organizacja sypnie dolarami z sakiewki, gdyż to się nie wydarzy, ale można mieć pewność, że nie będzie na danym projekcie zarabiać, gdyż nie prowadzi działalności gospodarczej, a członkowie organizacji pracują w niej w formie wolontariatu, oraz co ważne, również odprowadzają na jej rzecz składki członkowskie, tak by mogła funkcjonować w świecie biurokracji.

Mustang, masz prawidłowe odczucie, tzn. … „weźmy i zróbmy”. Oczywiście, projekt otrzymuje, i będzie otrzymywać wsparcie „Strzelca” (naturalnie również poza godzinami pracy), gdyż taki typ szkolenia jest niezwykle skuteczny, i trzeba być totalnie ślepym, aby nie dostrzec korzyści płynących z takiego akwizycyjnego typu rozwoju u statystycznego „strzelca”, „przyszłego żołnierza, partyzanta” itd.

PSZ jest modem, który może/ma być uzupełniony o elementy PGN, gdyż w przypadku istnienia już PSZ, wdrożenie PGN jest już o wiele prostsze z uwagi na ogromną spójność tychże projektów.

Jamaica, nie znam szczegółowo licencji do ARMA II itd., lecz z całą pewnością licencja MUSI zezwalać na takową możliwość, gdyż gdyby tak nie było, to nie mogło by być i „legalnego” forum, na którym właśnie wstawiam kolejne literki. Tym bardziej, że nie oczekujemy jakiejś dedykowanej wersji, tylko wykorzystujemy to co już jest podane na tacy. To, że forum armacenter.pl nie jest instytucją typu stowarzyszenie itd.(a być powinno paradoksalnie, bo obecnie jest własnością prywatną osoby fizycznej od ponad czterech (4) lat), nie oznacza, że osoby wspólnie, nieformalnie umawiające się na ćwiczenia (a będące nawet przypadkowo członkami jakiejś organizacji) nie mogą korzystać skutecznie z wersji Multi. Bo niby jak BIS miałaby to weryfikować? Dlaczego BIS miała by zabraniać korzystania ze swych oferowanych produktów osobom, które mogą prowadzić szkolenia dla kolejnych osób, które to aby móc się kształcić będą musiały zakupić ich produkt? Hmm… gdyby zabraniała, to kto by wtedy korzystał legalnie z tych wszystkich możliwości udostępnionych w postaci edytorów itd., oraz co ważne… jak by miało wyglądać zgodnie z prawem rozliczenie takich osób, choćby za serwery, oraz ich pracę pod względem praw autorskich? Warto szybko się nad tym zastanowić i następnie zajrzeć do Ustawy Prawo o stowarzyszeniach, a następnie do Ustawy o organizacjach pożytku publicznego i o wolontariacie, gdzie szybko się wykryje, że działając na rzecz edukacji w zakresie bezpieczeństwa, obronności itd., czyni się „dobro” społeczeństwu, a kwestie korzyści dla „bezpieczeństwa” ujęte są również w prawie autorskim itd., które możliwość „bulenia” po raz drugi za „dostępny ogółowi produkt”, przez takie organizacje jak „Strzelec”, niweluje do ZERA, gdyż po prostu na tym m.in. „Strzelec” nie zarabia.

Uważam, że dążenie do realizacji tego typu zamysłu w postaci szkoleń (scenariusze pochodzące m.in. od „Strzelca”), jest rozsądne poprzez ARMA II (a nie inny pseudo-symulator), z uwagi na plany jakie wiążą się z wdrożeniem ARMA III, a które to są odpowiedzią na analogiczne działania prowadzone przez RealTime Immersice Inc., czyli w praktyce program treningowy (za 57 mln $, niedostępny dla cywili), który nazwano Dismounted Soldier Training System, a który to bazuje na napędzie CryEngine 3.
Arma III przewiduje nowy silnik (PhysX 3), udoskonalony interfejs, rozbudowany system min (tych wybuchowych ;) ) i ładunków kierunkowych (a które są niezwykle przydatne w działaniach nieregularnych), rozbudowane funkcje wsparcia (oznacza to, że baterie dział oraz lotniska mają być zlokalizowane w naszej bazie i zarówno pociski, jak i śmigłowce będą musiały rzeczywiście pokonać dystans dzielący je od celu), znaczące udoskonalenie walki nocą, system modyfikacji broni, ulepszone AI, i co baaardzo ważne… dostęp do edytorów: obiektów, misji, elementów 2D i terenu.

Jednakże, obecnie U.S. Army już postanowiła zastąpić swój dotychczasowy wirtualny symulator pola walki nowym programem. Obecnie komisja przetargowa ocenia oferty, które nadeszły jako odpowiedź na zapytanie ofertowe rozesłane kilka miesięcy temu.
Przedstawiciele U.S. Army nie kryją, że bardziej niż na kompletnie nowym programie zależy im na aktualizacji VBS2. Prawdopodobnie przez to na samym początku przepadła „America’s Army 3”. Jeśli to nie jest jeszcze oczywiste, to jest to gra bezpłatna i sieciowa (jak ARMA 2 Free), lecz służy Pentagonowi za narzędzie do rekrutacji jak najmłodszych obywateli USA (zamysł można wykorzystać poprzez ARMA 2 Free do tego samego celu w Polsce dla „Strzelca”).

Do nowego symulatora precyzyjnie sformułowano wymagania techniczne. Nowy system treningowy powinien działać przy 2 różnych konfiguracjach sprzętu. Jedna to procesor Intel Core 2 Duo z 4 GB RAM-u, systemem operacyjnym Windows 7 i 512-megabajtową kartą grafiki Nvidia Quarto. Druga konfiguracja to procesor Intel i7 i karta AMD FirePro 1 MB. Ukształtowanie terenu ma przypominać Bliski Wschód (czyli jak w A2: OA), Europę Wschodnią (czyli jak w A2, a co ważne… mają świadomość znaczenia potrzeby ich ewentualnej reakcji), dżunglę (nowość), pustynię, góry i krajobraz miejski USA (czyli pod MOUT/CQB o który zabiegam w PNG MOD). Ćwiczący mają mieć możliwość wezwania wsparcia artyleryjskiego lub lotniczego za pomocą VoIP (Voice over Internet Protocol).
U.S. Army chce wydać na następcę VBS2 44,5 mln USD w ciągu 5 lat (mniej niż na Dismounted Soldier Training System), z czego większość pochłoną koszty wsparcia technicznego eksploatacji oraz opłaty licencyjne. Ciekawostką w zapisach zapytania ofertowego jest wzmianka o ewentualnej całej rodzinie gier umożliwiających więcej niż tylko ćwiczenia taktyczne. Mają być także grami ekonomicznymi odwzorowującymi polityczne, militarne, ekonomiczne, społeczne, informacyjne i infrastrukturalne (ang. tzw. PMESII) realia. Generować wielostopniowe skutki podejmowanych decyzji. Jest to przypuszczalnie efekt doświadczeń z działania Prowincjonalnych Zespołów Odbudowy (ang. PRT) w Afganistanie. Rozważany jest także zakup gier strategicznych (sztabowych) kategorii strategii czasu rzeczywistego (tzw. RTS) i strategii turowej (fazy decyzji przeplatane fazami ich realizacji).

Dotychczas przykładami realizacji takich symulatorów są ponadto:
- Combat Mission Shock Force + rozszerzenia Marines, British Forces, NATO
- Full Spectrum Warrior + rozszerzenie Ten Hammers
- Close Combat First To Fight

Dodam, że W ARMA 2 jest obecnie niewiele budynków, które pozwalają na CQB oraz zastosowanie obrony okrężnej. Niebawem podam poniżej link ze zdjęciami tych budynków i opisem możliwości ich wykorzystania.
Nie ma rzeczy niemożliwych...
Offline
Avatar użytkownika

gustlik

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 382
  • Dołączył(a): So 18 wrz, 2010 10:16
  • Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

PostPt 24 sie, 2012 08:49

Nawet się załapałem na jednym z filmików, achhhhhhhhh kiedy to było :)

Powrót do [ArmA II] Addony

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

cron