Teraz jest Cz 28 mar, 2024 15:13


ArmA II vs Operation Arrowhead - optymalizacja i wydajność

Oczywiście związana jedynie z tematyką ArmA II oraz Operation Arrowhead...
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Algrab

Generał

Generał

  • Posty: 2990
  • Dołączył(a): So 10 paź, 2009 23:35
  • Lokalizacja: x+2=1

PostCz 01 lis, 2012 09:41

Cienki napisał(a):Algrab sprawdź sobie czy faktycznie vsync OFF daje Ci +5FPS w momencie największego obciążenia, czy jest on taki sam jak z vsync ON.
A więc dobrze. Nie miałem więcej FPS w najwiekszym stresie.
Ale co gdy jestem pilotem i latam obserwując głównie niebo. Mam więcej FPS w powietrzu czy nie?

I co to znaczy
Rożek napisał(a):- nagły spadek fps jest łagodzony wspomnianym ogranicznikiem,
chodzi o spadek ze 100 do 60?
Bo przeciez twierdzicie że Vsync ścina jedynie powyżej 60fps?

P.S. Wyników moich "testów" chyba nie będę podawać bo przy różnych ustawieniach wynik oscylował w okolicach średnio 44FPS.
Jedyne co zauważyłem jeśli chodzi o korzystanie z dysku SSD to to, że chyba mogę nareszcie bez większego bólu przełączyć sobie VD na większy, i - tego jeszcze nie mam potwierdzonego w zwykłym graniu - zmienić sobie rozdzielczość w grze na 1680x1050.

Kwestia doczytywania z SSD jest tak oczywista że nie wspominam o niej słowem. :) Natomiast jestem bardzo ciekawy czy przeżyję zmiane rozdzielczości na większą, bo kalejdoskop naszych misji potrafi raz zachwycać a raz przerażać tym co sie dzieje z FPS na ekranie.
Dlatego pytałem o tego Bech#1, bo wyniki w nim to jedno, a potem na misji okazuje się że już nie jest tak kolorowo.

Myślę że powinniśmy mieć misję-benchmark zapuszczaną na dedyku. Żeby naprawdę wiedzieć jak zachowa się gra jak włazimy na serwer, a nie jak podczas gry w misję czy kampanię SP.
Naprawdę nikt nic takiego już z community nie wymyślił? :oops:

He he, jeszcze inaczej:
W SP czyli Bench#1 mam 45 FPS średnio. 33 widziałem najniżej przy największym obciążeniu. To jest sytuacja gdzie całą robotę wykonuje mój piecyk.
Na dedykowanym serwerze dużą część obliczeń np AI odwala on, nie klient. Mój system powinien być odciążony więc być może powinienem uzyskać więcej klatek w stresie niż 33.
I teraz powiedzcie mi dlaczego kiedy czasem gramy to niewiele sie dzieje, a komputery płaczą? :D PRZECIEŻ GRAMY MP! Powinniśmy mieć lepiej niż w SP!

Dobrze by było móc zmierzyć swój komputer w warunkach serwera typu DS.
:twisted:
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

RozekPoland

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 427
  • Dołączył(a): Pn 01 mar, 2010 02:21

PostCz 01 lis, 2012 10:56

chodzi o spadek z np 60 do 20. Będzie on łagodniejszy niż ze 100 do 20.
A co do wydajności multi vs single to sam sobie odpowiedziałeś. Serwer przelicza AI, a nie komputer gracza, tak jak ma to miejsce w singlu. Nie mniej jednak każda misja jest inna i np jednym źle napisanym skryptem można naprawdę wiele popsuć.
Ostatnio edytowano So 14 sie, 2021 01:26 przez RozekPoland, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Algrab

Generał

Generał

  • Posty: 2990
  • Dołączył(a): So 10 paź, 2009 23:35
  • Lokalizacja: x+2=1

Offline
Avatar użytkownika

Blackburn

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1437
  • Dołączył(a): Cz 15 lip, 2010 11:36
  • Lokalizacja: Raz tu, raz tam...

PostCz 01 lis, 2012 12:15

A samo połączenie z netem i ciągła wymiana danych nie ma wpływu na wydajnośc gry? Dolicz jeszcze TSa i ACRE.

Na moim kalkulatorze (lenovo y550) z vsync i bez benchamarki 1 wychodzą od 19-21 fps. Raz zapodało 16, ale to jakaś dziwna anomalia. Poza tym nie jest to miarodajny test i nie mozna porównywać kolejnych wyników. Mimo, że scenariusz jest taki sam to przebieg scenariusza zawsze trochę się różni (raz smigłowiec leci, a raz dostaje i spada itp...).
Offline
Avatar użytkownika

RozekPoland

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 427
  • Dołączył(a): Pn 01 mar, 2010 02:21

PostCz 01 lis, 2012 15:55


Jeśli np. jesteś dowódcą grupy AI to ich obliczeniami zajmuje się twoje cpu i to ty wysyłasz pakiety z danymi do serwera.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Algrab

Generał

Generał

  • Posty: 2990
  • Dołączył(a): So 10 paź, 2009 23:35
  • Lokalizacja: x+2=1

PostCz 01 lis, 2012 16:36

Chodzi raczej o miliard AI uruchomionych w misji przez misjonarza. Mamy od tego UPSMON'a, JPS'a czy inne randomizery - a mimo to są z tym problemy.

BTW: Odpaliłem sobie Bench #1 z naszą paczką :D , bo tu wszyscy podajemy rezultaty na czystym CO lub A2.
35 FPS średnio.
Chyba z 1680 nie będzie tak kolorowo :D
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Blackburn

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1437
  • Dołączył(a): Cz 15 lip, 2010 11:36
  • Lokalizacja: Raz tu, raz tam...

PostCz 01 lis, 2012 17:25

Skoro tak, to moje 20 fps nie wygląda tak źle. Jeszcze tsa odpaliłem.
Offline

Exe

Major

Major

  • Posty: 762
  • Dołączył(a): Pn 28 cze, 2010 18:35
  • Lokalizacja: Rzeszów

Re: ArmA II vs Operation Arrowhead - optymalizacja i wydajno

PostCz 01 lis, 2012 18:34

Blackburn napisał(a):Skoro tak, to moje 20 fps nie wygląda tak źle. Jeszcze tsa odpaliłem.

Przyrównaj sobie do mojego wyniku z tego benchmarka: tadammmmmm, 4 fps :D
Widocznie bug tak chciał.
Offline
Avatar użytkownika

Pyjter

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 314
  • Dołączył(a): Cz 01 mar, 2012 13:11
  • Lokalizacja: Mysłowice

PostCz 01 lis, 2012 19:29

Jak obsługa skryptów, Ai i innych symulowanych pierdółek zapcha proca to nie pomoże żadne mieszanie z ustawieniami grafiki. Proc nie daje grafie danych do obróbki i dupa zbita (częste u mnie obciążenie procesora w 60-80% a grafika 20% albo mniej). Ale najlepsze jest to, że gra laguje a i tak użycie procesora jest ok. 50-60 procent, wykorzystanie go w 100 procentach napewno by pomogło :D .
Offline

Exe

Major

Major

  • Posty: 762
  • Dołączył(a): Pn 28 cze, 2010 18:35
  • Lokalizacja: Rzeszów

PostCz 01 lis, 2012 20:01

100% nie da rady, system też musi niestety w tle działać. Kurde, te Windowsy to tylko przeszkadzają.
Widocznie bug tak chciał.
Offline

rxsx

Cywil

Cywil

  • Posty: 1
  • Dołączył(a): Pt 03 lut, 2012 11:42

Re: ArmA II vs Operation Arrowhead - optymalizacja i wydajno

PostŚr 05 gru, 2012 22:44

Windows 7 Ultimate 64 bit
Phenom II x4 965, 3.4GHz
4 GB DDR3 1333MHz
Geforce 9800gt 1 GB

wyłączony AA i Postprocess, rozdzielczość - 1440x900, widoczność - ok. 2500, reszta ustawień "wysoko".


Benchmark 1 (OA): 35 FPS
Benchmark 1 (A2): 37 FPS....


co może być nie tak?? bo chyba mało tych fps.
Offline
Avatar użytkownika

Cienki

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 179
  • Dołączył(a): Pt 12 lis, 2010 17:02
  • Lokalizacja: Wrocław

Re: ArmA II vs Operation Arrowhead - optymalizacja i wydajno

PostCz 06 gru, 2012 00:02

wyłączony AA i Postprocess, rozdzielczość - 1440x900, widoczność - ok. 2500, reszta ustawień "wysoko".


Benchmark 1 (OA): 35 FPS
Benchmark 1 (A2): 37 FPS....


co może być nie tak?? bo chyba mało tych fps.
"Nie tak" mogą być szczegóły terenu, szczegóły obiektów i pamięć wideo ustawione na wysoko. Ustaw pierwsze dwa na nisko, a pamięć wideo na domyślnie. Nie podałeś rozdzielczości 3d, być może masz ją ustawioną na więcej niż 100%, a to też mocno obciąża sprzęt.
Dodaj też takie parametry startowe* : -exThreads=7; -cpuCount=4;
To powinno trochę pomóc.

*http://community.bistudio.com/wiki/Arma2:_Startup_Parameters
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

Re: ArmA II vs Operation Arrowhead - optymalizacja i wydajno

PostCz 06 gru, 2012 01:12

Użyj -cpuCount=3, nigdy nie przydzielaj grze wszystkich rdzeni. Reszta kroków jak opisał Cienki, z tą różnicą że detale obiektów (obiektów, nie terenu) polecam dać na "normal". Poza tym przeczytaj moje rady na wcześniejszej stronie i zobacz, na ile mogą Ci pomóc - zwłaszcza fragment o AToC.
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline
Avatar użytkownika

james.trombley

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 146
  • Dołączył(a): Pn 04 cze, 2012 19:03
  • Lokalizacja: Poznań / Zduńska Wola / Chojnice

Re: ArmA II vs Operation Arrowhead - optymalizacja i wydajno

PostCz 06 gru, 2012 03:08

Możesz spróbować odpalić grę razem z Razer Game Booster. Dobrze skonfigurowane powinno dodać parę FPS
Je veux rien faire du tout sauf me branler les coulles.
Offline
Avatar użytkownika

Maćko

Generał

Generał

  • Posty: 3140
  • Dołączył(a): Pt 29 gru, 2006 23:33
  • Lokalizacja: Radom

Re: ArmA II vs Operation Arrowhead - optymalizacja i wydajno

PostCz 06 gru, 2012 17:56

rxsx napisał(a):Windows 7 Ultimate 64 bit
Phenom II x4 965, 3.4GHz
4 GB DDR3 1333MHz
Geforce 9800gt 1 GB

wyłączony AA i Postprocess, rozdzielczość - 1440x900, widoczność - ok. 2500, reszta ustawień "wysoko".


Benchmark 1 (OA): 35 FPS
Benchmark 1 (A2): 37 FPS....


co może być nie tak?? bo chyba mało tych fps.

WYNIKI bardzo dobre, nie ma się co czepiać.
Obrazek
Obrazek
-------------
MOBO: MSI H110M PRO-D | CPU: Core i3 6100@3.7GHz | RAM: 8GB DDR4 2400@2133 MHz CL12 Goodram Play |
GPU: Asus GTX 760 DirectCU II 2GB GDDR5 | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Samsung HD502HJ 500GB |
PSU: Corsair VS450 | Case: SilentiumPC Brutus S20 | FAN: SilentiumPC Mistral 120 mm
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do [ArmA II] Ogólna dyskusja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

cron