Teraz jest Cz 28 mar, 2024 14:48


Problem z animacją

Dział poświęcony edytorowi misji w ArmA III.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Majster

Kapral

Kapral

  • Posty: 73
  • Dołączył(a): Cz 02 sty, 2014 22:47

Problem z animacją

PostPn 07 kwi, 2014 20:33

Przepraszam, że tworze wątek pod wątkiem ale naleciało mnie dziś na poznanie edytora Arma 3 no i napotkałem kilka problemów. Przejdę do rzeczy.
Otóż próbowałem ożywić bazę wojskową i chciałem zrobić tam gdzieś w tle odprawę. Próbowałem nadać nazwę jednostce solider1, następnie wstawiłem wyzwalacz gdzie w polu Aktywacja wpisałem: solider1 playMove "Acts_A_M01_briefing" no i nie zadziałało. Próbowałem różne warunki nadawać wyzwalaczowi i nic. Nie wiem czy ta animacja (którą znalazłem po wejściu Podgląd, otworzyłem menu gry, zakładka Animacje)ale wydaje mi się że powinna działa.
Nazwa w grze: Majster
Offline
Avatar użytkownika

Blackburn

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1437
  • Dołączył(a): Cz 15 lip, 2010 11:36
  • Lokalizacja: Raz tu, raz tam...

Re: Problem z animacją

PostPn 07 kwi, 2014 21:42

Spróbuj przed playmove dodać
Kod: Zaznacz cały
this disableai "anim";

Jeszcze upewnij się, że wyzwalacz jest uruchamiany ;-)
Offline
Avatar użytkownika

Sejtan

Major

Major

  • Posty: 676
  • Dołączył(a): Pn 19 lip, 2004 21:26
  • Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Problem z animacją

PostPn 07 kwi, 2014 21:46

TheMisterLight napisał(a):Przepraszam, że tworze wątek pod wątkiem ale naleciało mnie dziś na poznanie edytora Arma 3 no i napotkałem kilka problemów. Przejdę do rzeczy.
Otóż próbowałem ożywić bazę wojskową i chciałem zrobić tam gdzieś w tle odprawę. Próbowałem nadać nazwę jednostce solider1, następnie wstawiłem wyzwalacz gdzie w polu Aktywacja wpisałem: solider1 playMove "Acts_A_M01_briefing" no i nie zadziałało. Próbowałem różne warunki nadawać wyzwalaczowi i nic. Nie wiem czy ta animacja (którą znalazłem po wejściu Podgląd, otworzyłem menu gry, zakładka Animacje)ale wydaje mi się że powinna działać.

Różne, to znaczy jakie?
Ja najczęściej stawiam wyzwalacz o wymiarach 0x0 (mniej bałaganu w edytorze) i w warunku wpisuje true. Jeśli to nie pomoże, zamiast playMove, użyj switchMove. Ostatecznie sprawdź czy aby na pewno nie zdarzyła Ci się literówka w nazwie animacji, albo w nazwie jednostki... tak jak zdarzyła się w Twoim poście. Nie żebym się czepiał, ale to się poprostu zdarza i łatwo takie coś przeoczyć ;)
Offline

Majster

Kapral

Kapral

  • Posty: 73
  • Dołączył(a): Cz 02 sty, 2014 22:47

Re: Problem z animacją

PostPn 07 kwi, 2014 22:28

Zadziałało! :)

Blackburn napisał(a):Spróbuj przed playmove dodać
Kod: Zaznacz cały
this disableai "anim";

Jeszcze upewnij się, że wyzwalacz jest uruchamiany ;-)


Próbowałem z już tym skryptem i nie dawało rady ale pewnie miałeś rację co do wyzwalacza, mógł się nie uruchamiać.

Sejtan napisał(a):
TheMisterLight napisał(a):Przepraszam, że tworze wątek pod wątkiem ale naleciało mnie dziś na poznanie edytora Arma 3 no i napotkałem kilka problemów. Przejdę do rzeczy.
Otóż próbowałem ożywić bazę wojskową i chciałem zrobić tam gdzieś w tle odprawę. Próbowałem nadać nazwę jednostce solider1, następnie wstawiłem wyzwalacz gdzie w polu Aktywacja wpisałem: solider1 playMove "Acts_A_M01_briefing" no i nie zadziałało. Próbowałem różne warunki nadawać wyzwalaczowi i nic. Nie wiem czy ta animacja (którą znalazłem po wejściu Podgląd, otworzyłem menu gry, zakładka Animacje)ale wydaje mi się że powinna działać.

Różne, to znaczy jakie?
Ja najczęściej stawiam wyzwalacz o wymiarach 0x0 (mniej bałaganu w edytorze) i w warunku wpisuje true. Jeśli to nie pomoże, zamiast playMove, użyj switchMove. Ostatecznie sprawdź czy aby na pewno nie zdarzyła Ci się literówka w nazwie animacji, albo w nazwie jednostki... tak jak zdarzyła się w Twoim poście. Nie żebym się czepiał, ale to się poprostu zdarza i łatwo takie coś przeoczyć ;)


Zrobiłem jak radził kolega Sejtan czyli użyłem switchMove i wstawiłem w Warunku zamiast: this to true . No i dla pewności jeszcze raz skopiowałem nazwę Animacji i ruszyło! Oficjalnie uważam, że błąd był w wyzwalaczu :)

Dzięki Panowie
Nazwa w grze: Majster
Offline
Avatar użytkownika

Sejtan

Major

Major

  • Posty: 676
  • Dołączył(a): Pn 19 lip, 2004 21:26
  • Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Problem z animacją

PostPn 07 kwi, 2014 23:28

Jon w jednym z poradników napisał(a):Aktywacja - Opcja pozwalająca wybrać rodzaj aktywacji wyzwalacza. Domyślnie ustawione jest Żadna, a możliwe warianty to:

Wschód, Zachód, Niezależni, Cywile - wyzwalacz aktywuje się, gdy któraś ze strony konfliktu wejdzie w wyzwalacz (działanie domyślne)

Logika gry - podobnie jak w wypadku jednostek stron konfliktu, tyle że elementem aktywującym jest w tym wypadku Element Logiczny.

Ktokolwiek - wyzwalacz zareaguje na jakąkolwiek jednostkę na swoim obszarze.

Radio Alfa, Radio Bravo, itd.. - Umieszczenie tego wyzwalacza sprawi, że gracz będzie miał możliwość aktywowania go w dowolnym momencie za pomocą klawiszy numerycznych (0-0-nr); Można w ten sposób zaprogramować komendy radiowe (np. wezwanie wsparcia innej grupy). W grze są domyślnie opisane kodami Alfa, Bravo,(...),Juliet, ale można to łatwo zmienić wpisując odpowiedni tekst w polu "Tekst" w oknie wyzwalacza.
Tu masz co nieco na temat aktywacji wyzwalacza..., a tak w ogóle to autorzy TYCH PORADNIKÓW nie pisali ich po to by wisiały i ładnie wyglądały na stronie, tylko po to, żeby je przestudiować i czegoś się nauczyć w dziedzinie missionmakingu. Taaak... Wiem, to jest do ArmA II..., ale w A3 też się sprawdza... Miłej lektury ;)

Powrót do [ArmA III] Edytor

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

cron