Teraz jest Pn 23 cze, 2025 20:25


VBS - OGÓLNA DYSKUSJA

Archiwum działów sekcji Operation Flashpoint
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

BlaK

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 167
  • Dołączył(a): Pn 27 wrz, 2004 17:09
  • Lokalizacja: Warszawa

PostWt 26 kwi, 2005 16:18

Tylko że OFP ma właśnie za stary silnik, który już się przejadł. Przenikanie przez obiekty itp, kiepska fizyka pojazdów i obiektów...
Ja tam czekam na OFP2 a nie na to co pokażą na E3. Duże prawdopodobieństwo że właśnie to będzie jakiś addon do VBS a nie OFP2. Wtedy się zobaczy, teraz to sobie można gdybać że to VBS z full addonami. Kto wie jak będzie naprawdę?
Offline
Avatar użytkownika

Kangur

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 128
  • Dołączył(a): Śr 21 lip, 2004 21:38
  • Lokalizacja: Suwałki (nie, nie ma niedźwiedzi)

PostWt 26 kwi, 2005 16:23

MIG25_Radek napisał(a):No może pokażą tam OFP2, ale ja i tak jestem przekonany, że to będzie VBS ze zmienioną nazwą

Tak bardzo bym się z tego powodu nie obrażał.
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Radeon

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1442
  • Dołączył(a): N 01 sie, 2004 14:10
  • Lokalizacja: Starogard Gdański

PostWt 26 kwi, 2005 17:10

Duże prawdopodobieństwo że właśnie to będzie jakiś addon do VBS a nie OFP2.


Tiaaa.... Coś w stylu Moda do VBS, co przerobi go na OFP2

Zobaczymy co nam pokażą na E3
User of this number is currently dead. Resurrection in 5 minutes, please wait.
Offline
Avatar użytkownika

ag_smith

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 243
  • Dołączył(a): Pt 21 sty, 2005 00:27
  • Lokalizacja: Wawa

PostWt 26 kwi, 2005 19:02

JaFranek napisał(a):Jest napewno jedna duża zaleta takiego rozwiązania. Prawdopodobnie nie będą aż tak wygórowane wymagania jak w przypadku wydania gry na nowym silniku z masą fajnych efektów


Zły wniosek. Obecny silnik jest tak przestarzały, że nie korzysta z możliwości współczesnego sprzętu.
Znacznie poprawiony i przerobiony silnik może oferować znacznie lepszy wygląd i fajne efekty, mając jenocześnie lepszą wydajność.
Offline
Avatar użytkownika

offtime

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1089
  • Dołączył(a): So 21 sie, 2004 10:39
  • Lokalizacja: Katowice

PostWt 26 kwi, 2005 19:47

wojsko kupuje VBS1 za kupe kasy jako najnowsze oprogramowanie specjalistyczne do trenowania zolnierzy, myslicie ze wyjdzie na rynek kilkukrotnie tansza gra ktora bedzie oferowala wszystko co VBS1 plus jakies extrasy ?
najpierw bedzie musial wyjsc nowy VBS, lepszy od OFP2, gra nie ma prawa byc lepsza od specjalistycznego symulatora bo inaczej jego kupno traci sens.

wkuzylebym sie gdybym wydal na cos kilka tysiecy dolcow a za pare miesiecy okazaloby sie ze moglbym miec to za tysiaka i to duzo lepsze ....
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostWt 26 kwi, 2005 19:53

offtime napisał(a):wojsko kupuje VBS1 za kupe kasy jako najnowsze oprogramowanie specjalistyczne do trenowania zolnierzy, myslicie ze wyjdzie na rynek kilkukrotnie tansza gra ktora bedzie oferowala wszystko co VBS1 plus jakies extrasy ?
najpierw bedzie musial wyjsc nowy VBS, lepszy od OFP2, gra nie ma prawa byc lepsza od specjalistycznego symulatora bo inaczej jego kupno traci sens.

wkuzylebym sie gdybym wydal na cos kilka tysiecy dolcow a za pare miesiecy okazaloby sie ze moglbym miec to za tysiaka i to duzo lepsze ....


Nie bierzesz pod uwagę opcji VBS minus observer (i cała reszta gadgetów do monitorowania i analizowania) plus kampania.

Mnie jest obojętne jakie będzie OFP2 o ile zachowa te cechy które pozwoliły OFP wspiąć się na szczyt (a tego akurat mogę być pewien). W gruncie rzeczy może być i patch 2.00 z nalepką "OFP2" - tak czy inaczej OFP2 będzie lepsze niż OFP, bo gorsze być nie może.
Offline
Avatar użytkownika

Volt

Major

Major

  • Posty: 905
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 09:50
  • Lokalizacja: Wrocław

PostWt 26 kwi, 2005 20:14

może być... jeśli nie będzie edytora ... chociaż i tak napewno będzie
Obrazek

Rainbow

PostWt 26 kwi, 2005 20:18

Heh pewnie nawet nikt nie zauważył ale VBS2 powstaje cały czas na naszych oczach. Przez pierwsze 10min link do tych filmikow o dynamic bulding itp. zaczynal sie na http://www.virtualbattlespace2.com . Ja nawet jeszcze stamtąd ściągałem. Teraz zmieniono link na mniej znaczący.

Dodano:

Nawet napisano to w newsie na ofpc.de
Check this out.
Offline
Avatar użytkownika

ag_smith

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 243
  • Dołączył(a): Pt 21 sty, 2005 00:27
  • Lokalizacja: Wawa

PostWt 26 kwi, 2005 21:38

offtime napisał(a):wojsko kupuje VBS1 za kupe kasy jako najnowsze oprogramowanie specjalistyczne do trenowania zolnierzy, myslicie ze wyjdzie na rynek kilkukrotnie tansza gra ktora bedzie oferowala wszystko co VBS1 plus jakies extrasy ?
najpierw bedzie musial wyjsc nowy VBS, lepszy od OFP2, gra nie ma prawa byc lepsza od specjalistycznego symulatora bo inaczej jego kupno traci sens.

wkuzylebym sie gdybym wydal na cos kilka tysiecy dolcow a za pare miesiecy okazaloby sie ze moglbym miec to za tysiaka i to duzo lepsze ....


Bzdura.

Powtarzam to już po raz n-ty, ale nikt nie słucha, więc może tym razem. Różnicowanie ceny TEGO SAMEGO produktu w zależności od typu licencji nie jest niczym nowym, wręcz przeciwnie, to bardzo powszechna praktyka.

Przykład:
Microsoft Exchange Server 2003 Enterprise Edition - License (395-02975) ....$1245.
Microsoft Exchange Server 2003 Enterprise Edition - Media (395-03025) ....$27.
Microsoft Exchange Server 2003 Enterprise Edition - CAL (381-01898) ....$4.

(2 tańsze licencje: dla mediów i do zastosowań edukacyjnych)

Dlatego opcja VBS1 bez Obserwatorów, AAR, itp. jest dosyć prawdopodobna. Dziwne, że jeszcze nie została zrealizowana. :roll:
Offline
Avatar użytkownika

Clarkson

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 120
  • Dołączył(a): So 21 sie, 2004 17:08

PostWt 26 kwi, 2005 22:24

po co nam VBS jak w magazynach zalegaja tony starej amunicji. Nie lepiej to wytłuc LIVE ????. Jak nie maja chetnych a ktos z departamentu MON to czyta to ja sie zgłaszam na ochotnika :p
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

offtime

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1089
  • Dołączył(a): So 21 sie, 2004 10:39
  • Lokalizacja: Katowice

PostŚr 27 kwi, 2005 00:21

ag_smith napisał(a):
offtime napisał(a):wojsko kupuje VBS1 za kupe kasy jako najnowsze oprogramowanie specjalistyczne do trenowania zolnierzy, myslicie ze wyjdzie na rynek kilkukrotnie tansza gra ktora bedzie oferowala wszystko co VBS1 plus jakies extrasy ?
najpierw bedzie musial wyjsc nowy VBS, lepszy od OFP2, gra nie ma prawa byc lepsza od specjalistycznego symulatora bo inaczej jego kupno traci sens.

wkuzylebym sie gdybym wydal na cos kilka tysiecy dolcow a za pare miesiecy okazaloby sie ze moglbym miec to za tysiaka i to duzo lepsze ....


Bzdura.

Powtarzam to już po raz n-ty, ale nikt nie słucha, więc może tym razem. Różnicowanie ceny TEGO SAMEGO produktu w zależności od typu licencji nie jest niczym nowym, wręcz przeciwnie, to bardzo powszechna praktyka.

Przykład:
Microsoft Exchange Server 2003 Enterprise Edition - License (395-02975) ....$1245.
Microsoft Exchange Server 2003 Enterprise Edition - Media (395-03025) ....$27.
Microsoft Exchange Server 2003 Enterprise Edition - CAL (381-01898) ....$4.

(2 tańsze licencje: dla mediów i do zastosowań edukacyjnych)

Dlatego opcja VBS1 bez Obserwatorów, AAR, itp. jest dosyć prawdopodobna. Dziwne, że jeszcze nie została zrealizowana. :roll:


wiesz, MS to nie BI ;-)

spojrz na to z tej strony,
my mamy OFP 1.91 za 50pln
oni sprzedaja cos co moznaby nazwac OFP 2.0 albo OFP 1.99 za kilkaset usd.
to drugie jest owiane wielka tajemnica, nie mozna pomiedzy jednym a drugim wymieniac addonow pod grozba restrykcji (no przynajmniej w jedna strone), zamkniete fora, istna "elita"
wytlumacz mi to roznicami w posiadanej licencji...
dla mnie to jest raczej robienie szumu majacego na celu stworzenie famy iz VBS1 jest czyms duuuuzo lepszym niz ofp w momencie kiedy tak nie jest, a to po to aby wyjasnic dlaczego jedno kosztuje tyle a drugie tyle.

gdyby to byla tylko kwestia licencji .... niestety mam wrazenie ze tu chodzi jeszcze o inne sprawy, cala "otoczke" ktora owiany jest przecodowny VBS

jak dla mnie to na pewno oba produkty beda sie roznily, glownie wizualnie, mam tez zle pzreczucie iz vbs bedzie wzbogacony o kilka opcji sprawiajacych ze bedzie bardziej... "flexible/customizable" ?
za to ofp bedzie bardziej "grą"....
Offline
Avatar użytkownika

ag_smith

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 243
  • Dołączył(a): Pt 21 sty, 2005 00:27
  • Lokalizacja: Wawa

PostŚr 27 kwi, 2005 01:01

offtime napisał(a):wiesz, MS to nie BI ;-)


Właśnie o to się rozbija cała logika rozumowania.

Coby nie mówić o M$, to mają jedną, spójną i logiczną politykę w podejściu do dystrybucji swoich produktów.
To co robi BI, na kilometry trąci amatorszczyzną ludzi, którzy przez przypadek odkryli żyłę złota i nie wiedzą co dalej.



Inny ciekawy przykład, symulator taktyczny (bo gra to to napewno nie jest) Point Of Attack 2 używany przez US Army, został również wydany na rynek cywilny.
Róźnice między 2 wersjami zostały jasno podane na powyższej stronie WWW:
NOTE: Per our agreement with the US Government, the civilian release version allows users to customize and edit many of the data tables including TO&E's and force structures, leaders, nationality values, weather, and the TEC (terrain effects). However, it does not support editing of the weapons or ammunition related tables, although they may be viewed.

A więc jednak da się to zrobić? Ano, da się. PoA2 jest produktem znacznie bardziej skomplikowanym niż OFP pod względem zawartych w nim "tajnych technologii", a nikt nie robi takich cyrków jak z VBS1. Niejako potwierdza to moje zdanie powyżej.
Offline
Avatar użytkownika

offtime

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1089
  • Dołączył(a): So 21 sie, 2004 10:39
  • Lokalizacja: Katowice

PostŚr 27 kwi, 2005 05:02

NOTE: Per our agreement with the US Government, the civilian release version allows users to customize and edit many of the data tables including TO&E's and force structures, leaders, nationality values, weather, and the TEC (terrain effects). However, it does not support editing of the weapons or ammunition related tables, although they may be viewed.

no da sie
ale jak przyklad pokazuje
to co na rynek cywilny poszlo jest "niepelne"
i wlasnie tak mysle ze bedzie z ofp2, czegos bedzie w nim brakowalo, czy to paru komend skryptowych czy spectatora czy czegokolwiek tam innego.
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostŚr 27 kwi, 2005 08:03

za to ofp bedzie bardziej "grą"....

Chyba czas popatrzeć na naszą ukochaną grę pod trochę innym kątem...

Bo imo ona nigdy symulatorem z prawdziwego zdarzenia nie była :| Choć jaka inna gra oferowałaby takie możliwości, edytor, etc?

Fizyka lotu? Kiepska. Fizyka jazdy czymkolwiek? Kiepska. Fizyka? Brak.

Broń - odrzut? Brak. Czy jedna kula wyłącza z walki na dobre? Tylko przy kuli w łeb, a i to nie zawsze :| To już pod względem walki w terenie dużo lepszy jest 1szy Ghost Recon, mimo, że nie oferuje np. edytora misji.

Walka w mieście? Full Spectrum Warrior to to nie jest, a gdy wyjdzie CC: FtF, OFP schowa głowę ze wstydem w piasek. Bo walka w terenie zabudowanym przy użyciu AI praktycznie nie istnieje...

No i... bueheheh... znacznym zapewne ukłonem w stronę realizmu jest możliwość, buehehehehe, pojeżdzenia zdobycznym czołgiem. Spoko, tylko od kiedy zwykły piechociniec potrafi prowadzić\dowodzić\strzelać z czołgu? Samochody, rowery, autobusy i inne takie - rozumiem. Ale wóz pancerny tudzież czołg? Albo lepiej, czasem nawet helikopter czy samolot? To ma być realizm...?

Więc patrząc na tą grę chyba troszkę bardziej obiektywnie jest ona co prawda bardziej realistyczna niż inne gry, ma ogromne możliwości, ale...

... ale wciąż pozostaje grą.
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline
Avatar użytkownika

ag_smith

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 243
  • Dołączył(a): Pt 21 sty, 2005 00:27
  • Lokalizacja: Wawa

PostŚr 27 kwi, 2005 13:01

Trudno się nie zgodzić... :neutral:

Chociaż z tym jeżdżeniem wozem pancernym... 3 lata temu byłem na MSPO i jedna z wystawiających się tam firm miała symulator kierowcy BWP, taki z orygnialnym wolantem, wskaźnikami i w ogóle full wypas - wyglądał w środku jak brawdziwy BWP. Poza odpaleniem sprzętu, które było bardziej skomplikowane, niż przekręcenie kluczyka jak w samochodzie, sposób kierowania tym można było opanować w 2 minuty... ;-)

Co nie zmienia faktu, że piechociarz wsiadający do helikoptera jakoś kłóci się z realizmem... ale to akurat mi w tej grze nie przeszkadza. :grin:
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Operation Flashpoint

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: xersius i 4 gości