Teraz jest Śr 25 cze, 2025 01:29


Atak grupy partyzantów na cywili

Archiwum działów sekcji Operation Flashpoint
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Legion

Kapral

Kapral

  • Posty: 99
  • Dołączył(a): Pt 18 lis, 2005 15:22

Atak grupy partyzantów na cywili

PostWt 13 gru, 2005 19:32

W intrze do mapy, którą tworzę ma być pokazany atak rebeliantów (za tych robią cywilian milita z partyzantów) na kilku policjantów (cywile). Co zrobić żeby te dwie normalnie pokojowo nastawione do siebie grupy były do siebie wrogie?
Offline
Avatar użytkownika

Ive

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 195
  • Dołączył(a): So 10 gru, 2005 22:24
  • Lokalizacja: Biecz

PostWt 13 gru, 2005 19:35

można dać atakuj im przecież w punkcie trasy (jesli chodzi o atak partyzantow/NATO/Ruskich na jednostki neutralne [cywili]), normalnie to chyba jest na to jakas komenda/skrypt na to, ale jej nei znam...
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!
Obrazek
Offline

Grzesio

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 14
  • Dołączył(a): Pt 28 paź, 2005 11:58
  • Lokalizacja: Wawa

PostWt 13 gru, 2005 20:44

W pliku mission.sqm zmienić cywilom przynależność na wrogą partyzantom, np. EAST.

Pzdr

Grzesiu
Offline

Duke

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 19
  • Dołączył(a): Cz 05 sie, 2004 23:02
  • Lokalizacja: Legionowo

PostWt 13 gru, 2005 21:00

Jest bardzo prosty sposób. Wstawiasz grupę max 11 partyzantów. Następnie tworzysz jakąś jednostkę wschodu, w stopniu wyższym, od dowódcy partyzantów, ustawiając jej prawdopodobieństwo obecności na 0 i grupujesz ją z partzantami. Potem wystarczy tylko dać punkt trasy "zniszcz" w miejscu pobytu policjantów i gotowe. Sprawdziłem, działa, w powietrzu jest aż gęsto od kul :) Jest jeszcze możliwość użycia polecenia doFire, ale to wmaga już trochę zabawy. W razie pytań zapraszam na gg.
Offline
Avatar użytkownika

żuker

Major

Major

  • Posty: 517
  • Dołączył(a): Wt 22 lut, 2005 18:40
  • Lokalizacja: Naugatuck CT; USA

PostWt 13 gru, 2005 22:03

Duke napisał(a):Jest bardzo prosty sposób. Wstawiasz grupę max 11 partyzantów. Następnie tworzysz jakąś jednostkę wschodu, w stopniu wyższym, od dowódcy partyzantów, ustawiając jej prawdopodobieństwo obecności na 0 i grupujesz ją z partzantami. Potem wystarczy tylko dać punkt trasy "zniszcz" w miejscu pobytu policjantów i gotowe. Sprawdziłem, działa, w powietrzu jest aż gęsto od kul :) Jest jeszcze możliwość użycia polecenia doFire, ale to wmaga już trochę zabawy. W razie pytań zapraszam na gg.


Zapomniałeś dodać, żeby wpisać w inicjacji jednostki wchodu - deletevehicle this. Dzięki temu jednostki nie będzie w grze, a cywile będą wrogo nastawieni.

Analogicznie możesz postąpić z policjantami, tylko że wstawiając jednostkę zachodu i wpisując ten tekst co powyżej.

I nie trzeba żadnych punktów trasy wstawiać.
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostWt 13 gru, 2005 22:09

Duke napisał(a):Następnie tworzysz jakąś jednostkę wschodu, w stopniu wyższym, od dowódcy partyzantów, ustawiając jej prawdopodobieństwo obecności na 0 i grupujesz ją z partzantami.


żuker napisał(a):Zapomniałeś dodać, żeby dodać wyzwalacz i wpisać przy aktywacji - deletevehicle this.


Jedno równoważne drugiemu
Offline
Avatar użytkownika

Maciejaszek1911

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 21
  • Dołączył(a): Pt 17 lis, 2006 23:03
  • Lokalizacja: Warszawa

PostPt 24 lis, 2006 19:40

Staram się zrobić tak jak mówicie, ale nie wychodzi mi porządany efekt.
Na początku misji jestem samotnym cywilem.
Później dołącza paru innych cywili do mnie wraz z tym gościem fantomem czyli żołnierzem zachodu z prawdopodobieństwem 0% i wpisem przy aktywacji deletevehicle this. (Tak zauważyłem, że wychodzi na jedno i to samo :P )
Następnie dołącza się do mnie dwóch żołnierzy partyzantów.
Efektem, który chce uzyskać to atakujący mnie rosjanie.
Gdy ich napotykam to po kilku zabitych przezemnie rosjan atakują oni tylko partyzantów :-x
Co jest/może być nie tak?
ww -> wyzwalacz
pt -> punkt trasy

..:: Maciejaszek1911 ::..
Offline
Avatar użytkownika

ktos

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 315
  • Dołączył(a): Pn 14 lis, 2005 21:55

PostSo 25 lis, 2006 13:58

--------------------------------------------------------------------------------
Staram się zrobić tak jak mówicie, ale nie wychodzi mi porządany efekt.
Na początku misji jestem samotnym cywilem.
Później dołącza paru innych cywili do mnie wraz z tym gościem fantomem czyli żołnierzem zachodu z prawdopodobieństwem 0% i wpisem przy aktywacji deletevehicle this. (Tak zauważyłem, że wychodzi na jedno i to samo )
Następnie dołącza się do mnie dwóch żołnierzy partyzantów.
Efektem, który chce uzyskać to atakujący mnie rosjanie.
Gdy ich napotykam to po kilku zabitych przezemnie rosjan atakują oni tylko partyzantów
Co jest/może być nie tak?


Jak chcesz zrobić atak ruskich na cywili to poprostu wstaw jakiegoś partyzanta, najlepiej civilian militia, wpoisz mu removeallweapons this i dołącz do niego paru cywili, wtedy ruscy będą atakować wszystkich
Offline
Avatar użytkownika

Remcio

Major

Major

  • Posty: 500
  • Dołączył(a): N 25 lip, 2004 20:54
  • Lokalizacja: Brwinów

PostSo 25 lis, 2006 17:03

problem chyba w tym, że po stworzeniu fantoma i daniu mu prawwdopodobieństwa obecności 0 usuwasz go na samym początku misji, a później próbujesz dodać do swojej grupy kogoś, kto po prostu nie istnieje.
Stwórz tego fantoma gdzieś na drugim końcu mapy, dołącz go do grupy i w pół sekundy później go skasuj komendą deletevehicle. To pół sekundy wystarczy by zmienić nastawienie Twojej grupy do rosjan i ruskich do Ciebie.
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Maciejaszek1911

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 21
  • Dołączył(a): Pt 17 lis, 2006 23:03
  • Lokalizacja: Warszawa

PostN 26 lis, 2006 02:09

Jak chcesz zrobić atak ruskich na cywili to poprostu wstaw jakiegoś partyzanta, najlepiej civilian militia, wpoisz mu removeallweapons this i dołącz do niego paru cywili, wtedy ruscy będą atakować wszystkich


Z tą jednostką "civilian militia" to chodzi Ci po prostu o cywila-policjanta czy to jakaś jednostka z zewnątrz (jakiś addon)?
Do policjanta przecież rosjanie nie strzelają, a gdy miałem w teamie 2 partyzantów to dopiero gdy rosjan nieźle okaleczyłem to oni zaczeli dopiero walić do partyzantów z mojej grupy.

problem chyba w tym, że po stworzeniu fantoma i daniu mu prawwdopodobieństwa obecności 0 usuwasz go na samym początku misji, a później próbujesz dodać do swojej grupy kogoś, kto po prostu nie istnieje.
Stwórz tego fantoma gdzieś na drugim końcu mapy, dołącz go do grupy i w pół sekundy później go skasuj komendą deletevehicle. To pół sekundy wystarczy by zmienić nastawienie Twojej grupy do rosjan i ruskich do Ciebie.


Czy próbuje z prawdopodobieństwem czy z tą komendą (dla tego fantoma oczywiście) to rosjanin nie chce do mnie strzelić.
Pół sekundy później go skasuj?
Moge w jakiś sposób określić czas po jakiej aktywuje fantomowi tą komende?

Opisze dokładnie co robiłem testując ich reakcje.
Postawiłem siebie-cywila (z najwyższą możliwą rangą), potem rosjanina na przeciwko siebie. Następnie postawiłem amerykanina (z najniższą rangą) z wpisaną komendą deletevehicle this i połączonego ze mną w grupe oraz drugiego podległego mi cywila. Te rangi ustalałem, ponieważ inaczej ja jestem amerykanina podwładnym. No i podgląd. Rosjanin stoi nic nie robiąc tylko mój towarzysz cywil dziwnie się "wierci". Gdy dałem mu broń to zabił rosjanina (ta reakcja jest także bez amerykanina-fantoma :| ).
Reakcja przezemnie oczekiwaną uzyskałem dopiero gdy rosjanowi ustaliłem punkt trasy ZNISZCZ skierowany na mnie.
ww -> wyzwalacz
pt -> punkt trasy

..:: Maciejaszek1911 ::..
Offline
Avatar użytkownika

reyhard

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1455
  • Dołączył(a): So 12 mar, 2005 09:56
  • Lokalizacja: wielkiego brata

PostN 26 lis, 2006 11:28

Te rangi ustalałem, ponieważ inaczej ja jestem amerykanina podwładnym.

I w tym problem - dodając podwładnego Amerykanina nie zmieniasz swojej przynależności grupowej [tz. strony]. Amerykanin tym sposobem staje się twoim podwładnym który dołącza do grupy cywilów i przez to sam staje się cywilem.

Jeżeli już tak koniecznie nie chcesz zmieniać rang to wejdź do folderu z misją, później otwórz tam mission.sqm notatnikiem.

Ctrl+F -> wyszukaj wpisu player -> powinieneś otrzymać coś takiego
Kod: Zaznacz cały
      class Item0
      {
         //Strona całej grupy
         side="WEST";
         class Vehicles
         {
            items=1;
            class Item0
            {
               position[]={4970.516113,409.753998,5315.437500};
               azimut=175.000000;
               id=0;
                                        //Strona jednostki
               side="WEST";
               vehicle="USA4";
               player="PLAYER COMMANDER";
               leader=1;
               rank="SERGEANT";
               skill=1.000000;
               text="s1";
               init="Wgroup = group this";
            };
         };

Zmieniasz strone całej jednostki na WEST lub GUER, zapisujesz i wszystko powinno działać.
Po prostu przyjmij do wiadomości, że nadciąga rewolucja proletariacka, lada dzień Chavez z Castro i Bin Ladenem nadjadą na białym traktorze i uwolnią ciemiężony lud polski spod władzy międzynarodowego kapitału.
Offline
Avatar użytkownika

Maciejaszek1911

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 21
  • Dołączył(a): Pt 17 lis, 2006 23:03
  • Lokalizacja: Warszawa

PostN 26 lis, 2006 20:09

Już działa wszystko tak jak sobie wymarzyłem.

Dzięki :D
ww -> wyzwalacz
pt -> punkt trasy

..:: Maciejaszek1911 ::..
Offline
Avatar użytkownika

Maciejaszek1911

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 21
  • Dołączył(a): Pt 17 lis, 2006 23:03
  • Lokalizacja: Warszawa

PostPn 27 lis, 2006 00:10

Jednak nie..
Nie daje mi to spokoju.
Gdy "zajrzałem" do misji (skryptu, tak?) i zmieniłem strone dla mojej jednostki to jednak nie dało to porządanego efektu. Mimo, iż nawet w edycji mojej jednostki jest zaznaczone, że jestem z zachodu.
Spróbowałem, więc sposobu z fantomem. Ustawiłem go na samym początku misji jako mojego przełożonego i było ok. Później zaś gdy dołączyli się do mnie inni cywile to ja byłem jako "numer 2" (w tej dolnej listwie drużyny byłem drugi) choć wydawałem rozkazy normalnie. To szczegół, ale aż kłóje w oczy.
Prosze ponownie o rade. :roll:
ww -> wyzwalacz
pt -> punkt trasy

..:: Maciejaszek1911 ::..
Offline

PoP

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 238
  • Dołączył(a): Pt 14 sty, 2005 17:11

PostPn 27 lis, 2006 10:55

Dawno sie edytorem nie bawilem, ale cos mi swita ze kiedy sie brutalnie zmienilo strone jednostce, to nie mozna bylo juz jej dotykac. Otwarcie okienka tej jednostki powodowalo ponowna zmiane strony na domyslna.
Offline
Avatar użytkownika

james_gastovski

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 318
  • Dołączył(a): N 02 kwi, 2006 14:56

PostWt 28 lis, 2006 20:36

A nie wystarczy wpisać w inicjacji jednostkom które mają zostać zaatakowane "this addrating -100000" ?
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagi fhtagn.
Następna strona

Powrót do Operation Flashpoint

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: xersius i 4 gości

cron