Teraz jest Pn 23 cze, 2025 12:09


Pytania od konstruktora-amatora

Archiwum działów sekcji Operation Flashpoint
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

MarioTheGreat

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 20
  • Dołączył(a): Cz 09 wrz, 2004 18:57

Pytania od konstruktora-amatora

PostCz 09 wrz, 2004 19:33

Od bardzo niedawna zainteresowałem się tworzeniem dodatków do Operation Flashpoint. Mając niewielkie doświadczenie z tworzeniem dodatków do innych gier, w tym Total Annihilation, pierwsze, co mi się rzuciło w oczy to brak konkretnego manuala; jedynym cennym źródłem informacji są nieskompresowane pliki .PBOdane wraz z grą (Ultimate Manual również kilka spraw uprościł). Bardzo zadziwił mnie system skryptowy, oparty na propertiesach dziedziczonych w klasach. Nawet w Neverwinter Nights nie zostało rozwiązane to tak dobrze. Nie wiem skąd zawaansowani AddonMakerzy biorą dokumentacje np. plików .PBO czy .PAA. Z pewnościa, podobnie jak w Total Annihilation, była to ciężka przeprawa nielicznych jednostek przez kilobajty skryptów (wyrazy uznania).

Mam kilka pytań do Was, grona mniej lub bardziej doświadczonych addon makerów:
- Budując mapę multiplayerową chciałbym rozróżnić wykonywanie pewnych skryptów na hoście, a pewnych u wszystkich graczy. Są jakieś mechanizmy potrafiące rozróżnić, czy dana zmienna ma charakter lokalny gracza, czy globalny sesji multiplayera? Chciałbym np. dać możliwość komanderowi grupy pewne dodatkowe możliwości.
- Czy możliwe jest umieszczenie np. nowej jednostki i misji w jednym dodatku .PBO?
- Czy możliwe jest stworzenie czegoś w stylu kompasu, tylko odpowiadające na komunikaty usera, tzn. np. Księga czarów, w której wybieram czar i klikając na jakieś miejsce mapy wprawiam go w życie.
- Czy da się stworzyć żołnierza bez grupy?
- Czy można zbudować jakąś jednostkę, np. Jeepa nie dziedzicząc po klasach pojazdów. W sensie: Czy można stworzyć powiedzmy model pojazdu, oznaczyć pewne jego części i z poziomu skryptu reagować na kolizje/input gracza? Czyż trzeba wszystko bazować na propertiesach klas istniejących. Jedynie co umiem w zasadzie zrobić to stworzyć Gauss Rifle wyglądający jak M21 strzelający pociskami silniejszymi jak LAW.
- Czy moglibyście polecić mi dokumentacje, w której wszystko jest w dobrej kolejności, czyli nie zaczyna się "Jak stworzyć pojazd", tylko tłymaczy architekturę OPF.

Best Regards - Mario
Offline
Avatar użytkownika

SiD

Major

Major

  • Posty: 588
  • Dołączył(a): Pn 26 lip, 2004 17:09
  • Lokalizacja: Wrocław

PostCz 09 wrz, 2004 19:52

co prawda istnieje tu zasada: jedno pytanie - jeden temat, ale oc mi tam, to w twoim interesie leży to, czy w tym wszystkim sie połapiesz :)

- Budując mapę multiplayerową chciałbym rozróżnić wykonywanie pewnych skryptów na hoście, a pewnych u wszystkich graczy. Są jakieś mechanizmy potrafiące rozróżnić, czy dana zmienna ma charakter lokalny gracza, czy globalny sesji multiplayera?

ten mechanizm to testy 8), nie wiem, ale miałem wrażenie, że gdzieś znajdowały sie do tego instrukcje. Polecam konsultacje z innymi addon-makerami.

Chciałbym np. dać możliwość komanderowi grupy pewne dodatkowe możliwości.


Podejżyj sobie misje CTI. Tam jest chyba wszystko użyte :)

Czy możliwe jest umieszczenie np. nowej jednostki i misji w jednym dodatku .PBO?


na pierwszy rzut oka nie widze przeciwskazań, aczkolwiek wydaje mi sie to rozwiązanie jest nieczytelne, niewygodne i niezgodne z niepisanymi normami :)

Czy możliwe jest stworzenie czegoś w stylu kompasu, tylko odpowiadające na komunikaty usera, tzn. np. Księga czarów, w której wybieram czar i klikając na jakieś miejsce mapy wprawiam go w życie.

Ehh ty zaślepiony fanie cRPG :P Nic nie można zrozumieć prawie :wink:
Hm klikanie na mapie? To chyba było w skryptach na tomahawki i scud'y.

Czy da się stworzyć żołnierza bez grupy?


bez żadnych problemów. Po prostu, jak wstawiasz żołnierza obok innego to jest on automatycznie przydzielny do grupy z nim. Możesz za pomocą menu grupy (F2) rozdzielić graczy. Możesz także za pomocą waypointów(F-ileś) dać w punkcie trasy opcje odłącz od grupy i takie tam. Nie wiem dokładnie. Możesz też wstawić wojaka dalej od innych jednostek i go przesunąć gdzie chcesz. Możliwości jest sporo.

Czy można zbudować jakąś jednostkę, np. Jeepa nie dziedzicząc po klasach pojazdów. W sensie: Czy można stworzyć powiedzmy model pojazdu, oznaczyć pewne jego części i z poziomu skryptu reagować na kolizje/input gracza? Czyż trzeba wszystko bazować na propertiesach klas istniejących. Jedynie co umiem w zasadzie zrobić to stworzyć Gauss Rifle wyglądający jak M21 strzelający pociskami silniejszymi jak LAW.
- Czy moglibyście polecić mi dokumentacje, w której wszystko jest w dobrej kolejności, czyli nie zaczyna się "Jak stworzyć pojazd", tylko tłymaczy architekturę OPF.


Myślę, że tak, ale ciężko powiedzieć. Jak znasz angielski to sprintem na forum BIS'u, tam są zawodowcy :)
( www.flashpoint1985.com )

*btw. nie jestem addon-makerem ani mission makerem, tylko obserwowałem prace innych, więc moje odpowiedzi raczej dużej wartości nie mają, daltego zachęcam bardziej zaawansowanych do udzielania odpowiedzi. Szkoda, że alderous nie żyje, a agent_smith wyjechał :(
Offline

MarioTheGreat

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 20
  • Dołączył(a): Cz 09 wrz, 2004 18:57

PostCz 09 wrz, 2004 19:59

Dzięki za pomoc. Otwieram moją księgę czarów i klikam na hiperłącze.

p.s. Nie jestem fanem cRPG, ale chciałbym zrobić prostego RTS'a z konstrukcją budynków w klimatach Fallouta.

p.p.s. Można by fajną mapkę stworzyć, na której walczą magowie. Nieźle się zapowiada, heh... Ale w takim razie co z urokiem pojazdów... chyba że... ujeżdzanie smoków i innych bestii, które latają jak Apache lub A-10 :)
Offline
Avatar użytkownika

Sejtan

Major

Major

  • Posty: 676
  • Dołączył(a): Pn 19 lip, 2004 21:26
  • Lokalizacja: Starogard Gdański

PostCz 09 wrz, 2004 20:04

Po pierwsze witamy na forum... :]

Jesteś tu nowy, tak więc pewnie nie wiesz, że u nas jest zasada, jedno pytanie = jeden topic :) Masz to napisane w regulaminie, który powinieneś przeczytać :] Tym razem jednak zrobie wyjatek, ponieważ zadałeś kilka bardzo ciekawych pytań, jednakże wątpie, żebyś dostał wyczerpujace odpowiedzi na wszystkie z nich. A to dlatego, że odpowiedzi na niektóre pytania są dość skomplikowane i userzy tacy jak my poprostu się na tym nie znają. Najlepiej pogadać z którymś z doświadczonyc addonmakerów i podgladać inne addony w których nie jednokrotnie są użyte ciekawe rozwiązana :)

Jeśli znasz angielski, polecam forum BIS... tam są specjaliści :)

EDIT:
Upss... widze, ze mnie ubiegłeś SiD :P
Offline
Avatar użytkownika

SiD

Major

Major

  • Posty: 588
  • Dołączył(a): Pn 26 lip, 2004 17:09
  • Lokalizacja: Wrocław

PostCz 09 wrz, 2004 20:09

Jeżeli myślisz o RTS, to sie spóźniłeś :)
Jeżeli myślisz o addonach ze rdzą i falloutowym klimatem, to nie jesteś pierwszy, który myśli o tym. Niestety jak do tej pory nikt nie wprowadził tego w życie, lecz robi jakieś armyman mody i takie inne badziewia.
Offline

MarioTheGreat

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 20
  • Dołączył(a): Cz 09 wrz, 2004 18:57

PostPt 10 wrz, 2004 14:27

Muszę na wstępie wyrazić skruchę za moje niepoprawne, multipytanie. Przeczytałem regulamin, jednak puki moje własne sumienie nie czuje się podle, powyższe wykroczenie nie odczuwam jako naganne, jakkolwiek zapewniam, że nie zniszczę harmonii tego forum. Musze przyznać, że w przciwieństwie do innych forum, forum OPF Center PL czyta się jak rozdziały z książek, co mnie bardzo mile zaskoczyło.

Wiem, że co do moich pomysłów się spóźniłem, ale nowatorstwo nie jest moją domeną. Chcę pobawić się w ładnie wyglądające obiekty w Flashpointcie. Na codzień piszę programy, a 3DS MAX jest mi bardzo pomocny do tworzenia grafiki dla website'ów, więc mam okazję dobrze się pobawić.

Dział strony Bohemia Interactive Studios poświęcony tworzeniu addonów jest tym, czego w zasadzie szukałem. Mam nadzieję, że dostępnych jest dużo narzędzi pomocnych tworzeniu addonów. Osobiście wolę tworzyć jednostki w MAX'ie (a nie w np. Lightwave); ewentualnie nakładać tekstury i markować obiekty modelu w jakimś programie bliższym .p3d (mam nadzieję, że ktoś już napisał exporter z MAX'a, bo napisanie własnego wiąże się ze znajomością struktury pliku, a ona jest chyba niedostępna).

Cieszę się, że zostałem gorąco przyjęty i chętnie podziele się swoimi odkryciami na tym forum z biegiem czasu.
Offline
Avatar użytkownika

Sejtan

Major

Major

  • Posty: 676
  • Dołączył(a): Pn 19 lip, 2004 21:26
  • Lokalizacja: Starogard Gdański

PostPt 10 wrz, 2004 18:40

MarioTheGreat napisał(a):Muszę na wstępie wyrazić skruchę za moje niepoprawne, multipytanie. Przeczytałem regulamin, jednak puki moje własne sumienie nie czuje się podle, powyższe wykroczenie nie odczuwam jako naganne, jakkolwiek zapewniam, że nie zniszczę harmonii tego forum. Musze przyznać, że w przciwieństwie do innych forum, forum OPF Center PL czyta się jak rozdziały z książek, co mnie bardzo mile zaskoczyło.

Wiem, że co do moich pomysłów się spóźniłem, ale nowatorstwo nie jest moją domeną. Chcę pobawić się w ładnie wyglądające obiekty w Flashpointcie. Na codzień piszę programy, a 3DS MAX jest mi bardzo pomocny do tworzenia grafiki dla website'ów, więc mam okazję dobrze się pobawić.

Dział strony Bohemia Interactive Studios poświęcony tworzeniu addonów jest tym, czego w zasadzie szukałem. Mam nadzieję, że dostępnych jest dużo narzędzi pomocnych tworzeniu addonów. Osobiście wolę tworzyć jednostki w MAX'ie (a nie w np. Lightwave); ewentualnie nakładać tekstury i markować obiekty modelu w jakimś programie bliższym .p3d (mam nadzieję, że ktoś już napisał exporter z MAX'a, bo napisanie własnego wiąże się ze znajomością struktury pliku, a ona jest chyba niedostępna).

Cieszę się, że zostałem gorąco przyjęty i chętnie podziele się swoimi odkryciami na tym forum z biegiem czasu.


Widze, że dołaczyła do nas osoba, która ma ambicje, wiedzę i dużo umiejętności :] Co do "multipytania"... to dobrze, że nie czujesz się podle z tak błachego powodu... Jesteś nowy i nic w tym dziwnego, że popełniłeś mały błąd... zresztą, co to za błąd? Gdybyś tylko wiedział co czasami inni potrafią odwalić :rotfl2: Mniejsza z tym. Cieszę się, że podoba Ci się nasze forum i zachęcam do czestego odwiedzania :] Acha... i trzymam Cię za słowo... mam nadzieje, że zaskoczysz nas w najbliższym czasie jakimiś dobrymi addonami, mapami, programami itp :]
Offline

MarioTheGreat

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 20
  • Dołączył(a): Cz 09 wrz, 2004 18:57

PostSo 11 wrz, 2004 19:14

Poniżej zamieszczam obrazek pistoletu laserowego własnego designu. Osobiście preferuję takie fajne futurystyki zamiast szarej, niedoskonałej broni XX wieku.

Obrazek

Musze dorobić spust, oraz dorobię przedni uchwyt z magazynkiem a'la energy cells oraz jakieś przyrządy celownicze. Podobają się Wam me wypociny?
Online

xersius

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 99987
  • Dołączył(a): Pn 29 lip, 2024 15:01

Re: Pytania od konstruktora-amatora

Online

xersius

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 99987
  • Dołączył(a): Pn 29 lip, 2024 15:01

Re: Pytania od konstruktora-amatora

PostN 08 wrz, 2024 05:40

сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтtuchkasсайтсайт
Online

xersius

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 99987
  • Dołączył(a): Pn 29 lip, 2024 15:01

Re: Pytania od konstruktora-amatora

Online

xersius

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 99987
  • Dołączył(a): Pn 29 lip, 2024 15:01

Re: Pytania od konstruktora-amatora

PostPt 06 gru, 2024 01:50

audiobookkeeper.rucottagenet.rueyesvision.rueyesvisions.comfactoringfee.rufilmzones.rugadwall.rugaffertape.rugageboard.rugagrule.rugallduct.rugalvanometric.rugangforeman.rugangwayplatform.rugarbagechute.rugardeningleave.rugascautery.rugashbucket.rugasreturn.rugatedsweep.rugaugemodel.rugaussianfilter.rugearpitchdiameter.ru
geartreating.rugeneralizedanalysis.rugeneralprovisions.rugeophysicalprobe.rugeriatricnurse.rugetintoaflap.rugetthebounce.ruhabeascorpus.ruhabituate.ruhackedbolt.ruhackworker.ruhadronicannihilation.ruhaemagglutinin.ruhailsquall.ruhairysphere.ruhalforderfringe.ruhalfsiblings.ruhallofresidence.ruhaltstate.ruhandcoding.ruhandportedhead.ruhandradar.ruhandsfreetelephone.ru
hangonpart.ruhaphazardwinding.ruhardalloyteeth.ruhardasiron.ruhardenedconcrete.ruharmonicinteraction.ruhartlaubgoose.ruhatchholddown.ruhaveafinetime.ruhazardousatmosphere.ruheadregulator.ruheartofgold.ruheatageingresistance.ruheatinggas.ruheavydutymetalcutting.rujacketedwall.rujapanesecedar.rujibtypecrane.rujobabandonment.rujobstress.rujogformation.rujointcapsule.rujointsealingmaterial.ru
journallubricator.rujuicecatcher.rujunctionofchannels.rujusticiablehomicide.rujuxtapositiontwin.rukaposidisease.rukeepagoodoffing.rukeepsmthinhand.rukentishglory.rukerbweight.rukerrrotation.rukeymanassurance.rukeyserum.rukickplate.rukillthefattedcalf.rukilowattsecond.rukingweakfish.rukinozones.rukleinbottle.rukneejoint.ruknifesethouse.ruknockonatom.ruknowledgestate.ru
kondoferromagnet.rulabeledgraph.rulaborracket.rulabourearnings.rulabourleasing.rulaburnumtree.rulacingcourse.rulacrimalpoint.rulactogenicfactor.rulacunarycoefficient.ruladletreatediron.rulaggingload.rulaissezaller.rulambdatransition.rulaminatedmaterial.rulammasshoot.rulamphouse.rulancecorporal.rulancingdie.rulandingdoor.rulandmarksensor.rulandreform.rulanduseratio.ru
languagelaboratory.rulargeheart.rulasercalibration.rulaserlens.rulaserpulse.rulaterevent.rulatrinesergeant.rulayabout.ruleadcoating.ruleadingfirm.rulearningcurve.ruleaveword.rumachinesensible.rumagneticequator.rumagnetotelluricfield.rumailinghouse.rumajorconcern.rumammasdarling.rumanagerialstaff.rumanipulatinghand.rumanualchoke.rumedinfobooks.rump3lists.ru
nameresolution.runaphtheneseries.runarrowmouthed.runationalcensus.runaturalfunctor.runavelseed.runeatplaster.runecroticcaries.runegativefibration.runeighbouringrights.ruobjectmodule.ruobservationballoon.ruobstructivepatent.ruoceanmining.ruoctupolephonon.ruofflinesystem.ruoffsetholder.ruolibanumresinoid.ruonesticket.rupackedspheres.rupagingterminal.rupalatinebones.rupalmberry.ru
papercoating.ruparaconvexgroup.ruparasolmonoplane.ruparkingbrake.rupartfamily.rupartialmajorant.ruquadrupleworm.ruqualitybooster.ruquasimoney.ruquenchedspark.ruquodrecuperet.rurabbetledge.ruradialchaser.ruradiationestimator.rurailwaybridge.rurandomcoloration.rurapidgrowth.rurattlesnakemaster.rureachthroughregion.rureadingmagnifier.rurearchain.rurecessioncone.rurecordedassignment.ru
rectifiersubstation.ruredemptionvalue.rureducingflange.rureferenceantigen.ruregeneratedprotein.rureinvestmentplan.rusafedrilling.rusagprofile.rusalestypelease.rusamplinginterval.rusatellitehydrology.ruscarcecommodity.ruscrapermat.ruscrewingunit.ruseawaterpump.rusecondaryblock.rusecularclergy.ruseismicefficiency.ruselectivediffuser.rusemiasphalticflux.rusemifinishmachining.ruspicetrade.ruspysale.ru
stungun.rutacticaldiameter.rutailstockcenter.rutamecurve.rutapecorrection.rutappingchuck.rutaskreasoning.rutechnicalgrade.rutelangiectaticlipoma.rutelescopicdamper.rutemperateclimate.rutemperedmeasure.rutenementbuilding.rutuchkasultramaficrock.ruultraviolettesting.ru
Online

xersius

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 99987
  • Dołączył(a): Pn 29 lip, 2024 15:01

Re: Pytania od konstruktora-amatora

Online

xersius

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 99987
  • Dołączył(a): Pn 29 lip, 2024 15:01

Re: Pytania od konstruktora-amatora

PostŚr 05 mar, 2025 06:17

сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтtuchkasсайтсайт
Online

xersius

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 99987
  • Dołączył(a): Pn 29 lip, 2024 15:01

Re: Pytania od konstruktora-amatora

Następna strona

Powrót do Operation Flashpoint

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: xersius i 3 gości