
Od bardzo niedawna zainteresowałem się tworzeniem dodatków do Operation Flashpoint. Mając niewielkie doświadczenie z tworzeniem dodatków do innych gier, w tym Total Annihilation, pierwsze, co mi się rzuciło w oczy to brak konkretnego manuala; jedynym cennym źródłem informacji są nieskompresowane pliki .PBOdane wraz z grą (Ultimate Manual również kilka spraw uprościł). Bardzo zadziwił mnie system skryptowy, oparty na propertiesach dziedziczonych w klasach. Nawet w Neverwinter Nights nie zostało rozwiązane to tak dobrze. Nie wiem skąd zawaansowani AddonMakerzy biorą dokumentacje np. plików .PBO czy .PAA. Z pewnościa, podobnie jak w Total Annihilation, była to ciężka przeprawa nielicznych jednostek przez kilobajty skryptów (wyrazy uznania).
Mam kilka pytań do Was, grona mniej lub bardziej doświadczonych addon makerów:
- Budując mapę multiplayerową chciałbym rozróżnić wykonywanie pewnych skryptów na hoście, a pewnych u wszystkich graczy. Są jakieś mechanizmy potrafiące rozróżnić, czy dana zmienna ma charakter lokalny gracza, czy globalny sesji multiplayera? Chciałbym np. dać możliwość komanderowi grupy pewne dodatkowe możliwości.
- Czy możliwe jest umieszczenie np. nowej jednostki i misji w jednym dodatku .PBO?
- Czy możliwe jest stworzenie czegoś w stylu kompasu, tylko odpowiadające na komunikaty usera, tzn. np. Księga czarów, w której wybieram czar i klikając na jakieś miejsce mapy wprawiam go w życie.
- Czy da się stworzyć żołnierza bez grupy?
- Czy można zbudować jakąś jednostkę, np. Jeepa nie dziedzicząc po klasach pojazdów. W sensie: Czy można stworzyć powiedzmy model pojazdu, oznaczyć pewne jego części i z poziomu skryptu reagować na kolizje/input gracza? Czyż trzeba wszystko bazować na propertiesach klas istniejących. Jedynie co umiem w zasadzie zrobić to stworzyć Gauss Rifle wyglądający jak M21 strzelający pociskami silniejszymi jak LAW.
- Czy moglibyście polecić mi dokumentacje, w której wszystko jest w dobrej kolejności, czyli nie zaczyna się "Jak stworzyć pojazd", tylko tłymaczy architekturę OPF.
Best Regards - Mario
Mam kilka pytań do Was, grona mniej lub bardziej doświadczonych addon makerów:
- Budując mapę multiplayerową chciałbym rozróżnić wykonywanie pewnych skryptów na hoście, a pewnych u wszystkich graczy. Są jakieś mechanizmy potrafiące rozróżnić, czy dana zmienna ma charakter lokalny gracza, czy globalny sesji multiplayera? Chciałbym np. dać możliwość komanderowi grupy pewne dodatkowe możliwości.
- Czy możliwe jest umieszczenie np. nowej jednostki i misji w jednym dodatku .PBO?
- Czy możliwe jest stworzenie czegoś w stylu kompasu, tylko odpowiadające na komunikaty usera, tzn. np. Księga czarów, w której wybieram czar i klikając na jakieś miejsce mapy wprawiam go w życie.
- Czy da się stworzyć żołnierza bez grupy?
- Czy można zbudować jakąś jednostkę, np. Jeepa nie dziedzicząc po klasach pojazdów. W sensie: Czy można stworzyć powiedzmy model pojazdu, oznaczyć pewne jego części i z poziomu skryptu reagować na kolizje/input gracza? Czyż trzeba wszystko bazować na propertiesach klas istniejących. Jedynie co umiem w zasadzie zrobić to stworzyć Gauss Rifle wyglądający jak M21 strzelający pociskami silniejszymi jak LAW.
- Czy moglibyście polecić mi dokumentacje, w której wszystko jest w dobrej kolejności, czyli nie zaczyna się "Jak stworzyć pojazd", tylko tłymaczy architekturę OPF.
Best Regards - Mario