Teraz jest So 17 lis, 2018 03:50


ARMA 4 Preview

Ogólna dyskusja na temat kolejnej produkcji studia Bohemia Interactive.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

czernobyl10

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 391
  • Dołączył(a): Pn 10 lut, 2014 15:58
  • Lokalizacja: Piaseczno/Warszawa

ARMA 4 Preview

PostCz 19 kwi, 2018 23:33

Informacja nieoficjalna, niepotwierdzona przez BiS. Przypadkiem wypatrzyłem, że jeden z moderów którego mam dodanych do znajomych na Steamie gra w ARMA 4 Preview. Oczywiście próba pociągnięcia modera z grupy tworzącej CUP nie przyniosła żadnych oficjalnych informacji. Gra opiera się na udoskonalonej ostatniej wersji ARMA 3 z zastosowaniem nowych rozwiązań. To ma być bazą do nowej odsłony gry lub nowego updata gry. Kiedy zapowiedź, tego się nie dowiedziałem. Poczekamy, zobaczymy. :shock: :!:
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

kondor

Major

Major

  • Posty: 880
  • Dołączył(a): Pt 11 lut, 2005 04:00
  • Lokalizacja: Berlin (wschodni)

Re: ARMA 4 Preview

PostPt 20 kwi, 2018 21:40

AFAIK (na podstawie postów developerów Army3) Arma 4 ma być 1. w serii nie działająca na Poseidon/Real Vrituality (ulepszany od czasów OFP), ale na, napisanym od nowa, silniku Enfusion. Więc to trochę przeczy:
Gra opiera się na udoskonalonej ostatniej wersji ARMA 3
Offline
Avatar użytkownika

Algrab

Generał

Generał

  • Posty: 2989
  • Dołączył(a): So 10 paź, 2009 23:35
  • Lokalizacja: x+2=1

Re: ARMA 4 Preview

PostCz 26 kwi, 2018 09:58

Może gre przejmie nareszcie Activision i zrobią w końcu to Call of Arma.
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Foka

Moderator

Moderator

  • Posty: 1257
  • Dołączył(a): So 19 mar, 2011 23:43
  • Lokalizacja: 3CT

Re: ARMA 4 Preview

PostCz 26 kwi, 2018 21:36

Nie, przejmie EA :D
Rule #2: Double tap!
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10712
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

Re: ARMA 4 Preview

PostN 29 kwi, 2018 14:15

Trolluje.
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline

kubas246

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 12
  • Dołączył(a): Śr 22 lut, 2017 19:24

Re: ARMA 4 Preview

PostŚr 13 cze, 2018 13:25

Jeśli ktoś śledził (ja śledziłem bo grałem) rozwój DayZ to można było dowiedzieć się bardzo dużo o Enfusion.

Takie szybkie podsumowanie:

- silnik został całkowicie przepisany, wiele modułów wręcz napisana od zera.
- silnik obecnie wspiera DX11, jest jednak zrobiony tak że przejście na inne API ma być szybkie i proste, docelowo ma wspierać DX12, Vulkan jest/był rozważany
- obecny język skrypow SQF został zastąpiony przez EnScript oparty o obiektowy C++, twórcy zapewniają że jest około 100 razy wydajniejszy niż SQF
- postawiono na maksymalna modyfikowalnosc, co się tylko da nie jest hardcodowane
- pozbyto się dziwnych powiązań między modułami silnikami co znacząco ułatwi jego rozwój
- wprowadzony został nowy kontroler postaci, rozdzielono animacje na górna i dolna część ciała
- wprowadzono nowy system fizyki - Bullet.
- system obrażeń ma zostać znacząco rozbudowany: obrażenia zadane danym częścią ciała będą wpływać na animacje, obsługę broni np. Postać trafiona w nogę będzie kuleć, jeśli zostaniemy trafieni w rękę ciężej nam będzie używać broni (dłuższe przeladowanie, większe chwianie broni) lub nawet możemy stracić możliwość obsługi broni ranna ręką (zostanie nam broń krótka).
- maja zostać wprowadzone hitboxy kluczowych organów wewnętrznych, koziolkowanie kuli wewnątrz i ogólnie znacznie większą symulacja zadanych obrażeń, kaliber pocisku też będzie miał znacznie większy wpływ na zachowanie kuli
- wprowadzone zostało całkowicie nowe AI, ciężko je ocenić względem army bo w dayz mamy zombie i wilki (czy inne zwierzątka) ale ich pathfinding jest nieporównywalnie lepszy niż w arma 3 a i serwer łatwiej ogarnia znacznie większe ilości AI (setki aktywnych AI na serwerze)
- gra ma wreszcie zacząć odpowiednio korzystać z procesorów wielordzeniowych
- przy tworzeniu silnika współpracowano z devsami army, aby silnik był również dostosowany pod ich potrzeby
- maja zostać udostępnione zaawansowane narzędzia moderskie (w większości są to narzędzia z których korzystali twórcy dayz przy tworzeniu gry jak np. Zaawansowany edytor map)

Jest tego jeszcze sporo więcej, ale ciężko z głowy wymienić.

ARMA 4 na pewno przyniesie bardzo dużo zmian, jeśli dev team army wykorzystana możliwości jakie są im Enfusion to otrzymamy najlepsza arme jaka powstała.
Offline
Avatar użytkownika

Mustang185

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1032
  • Dołączył(a): N 04 kwi, 2010 00:30
  • Lokalizacja: Jasło

Re: ARMA 4 Preview

PostSo 16 cze, 2018 01:59

I tak na premierze będzie bug na bugu... Ale i tak wszyscy kupimy wczesny dostęp :|
Offline
Avatar użytkownika

markooff

Cywil

Cywil

  • Posty: 7
  • Dołączył(a): So 01 kwi, 2017 21:55

Re: ARMA 4 Preview

PostŚr 04 lip, 2018 17:44

A czy coś wiadomo - chodzi mi o rzetelne i wiarygodne doniesienia z okolic Bohemia Interactive (lub zbliżonych) - że w ogóle się przymierzają teraz do jakiejś premiery alfy Army 4 ?
Bo że firma pracuje (być może jakieś stałe zespoły juz są) nad kontynuacja - to całkiem możliwe. PAmietam taki żart, który powtarzaliśmy sobie w jednej z firm informatycznych - "kiedy zaczynamy prace nad kolejną wersją produktu ?
Odp: Wraz z zamknięciem listy fjuczerów które wchodzą do poprzedniej" .... :)

Ale pracowac - to nie znaczy wcale się tym chwalić publicznie. Powodów może być kilka . Po pierwsze - kwestia nie obniżania sprzedaży i zainteresowania w stos. do aktualnie promowanego (i rozwijanego jeszcze) produktu. Po drugie - nakład pracy. Być może wcale nie wiadomo jeszcze dokładnie - w jakim kierunku to (ten nowy produkt) będzie szedł. TZn. sa prowadzone prace , sa pisane kilometry kodu, ale może np. jest kilka możliwych dróg do rozwiązania tego czy innego problemu techn. ? Albo nie wiemy jeszcze dokładnie w jakim kierunku chcemy (= należałoby wobec zmieniającego się rynku) iść z produktem....Czy nacisk ma być położony bardziej na ścisłą symulację czy bardziej na strzelankę sieciową - taką w stylu Battlefielda ? A jak symulacja -to w jakim okresie ?realiach ? Czy opieramy się tylko i wyłącznie na naszych siłach (pamiętając jak to było z Armą II i III i rozkwitem społecznych modów misji map i innego contentu) - a może by tak pomyśleć i od początku zrobić interfejs jeszcze przyjaźniejszy takim twórcom społęcznościowym? Albo nawet jakiś sposób promowania ich prac, włączania do Zespołu Developerskiego ....? Jakiś program lojalnościowo -społeczny ?
Taki i wiele pewnie innych pytań - przechodzi przez głowę szefom projektu i prowadzącym go opiekunom-menadżerom ...

Stąd wcale sie nie dziwię że - nawet jesli od 2 lat już pracuja nad nim - to w sieci jest o tym raczej cicho .
Offline

kubas246

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 12
  • Dołączył(a): Śr 22 lut, 2017 19:24

Re: ARMA 4 Preview

PostN 22 lip, 2018 22:09

BI potwierdziła jakiś czas temu rozpoczęcie prac i użycie silnika Enfusion. Mniej oficjalnie to wiadomo już od dawna, że mniejsza część zespołu już coś robiła odnośnie czwórki. Wiadomo to między innymi z tego, że był osoby które współpracowały przy tworzeniu silnika i narzędzi, aby były dostosowane do potrzeb army. Teraz spora część ekipy już pewnie pracuje nad armą, bo dla arma 3 mają jeszcze zaplanowane dwie duże aktualizacje dodające nową zawartość (Encore i Old Man), ale to nic aż tak poważnego żeby trzymać przy tym cały zespół. Pewnie końcem przyszłego roku dostaniemy early access.
Dla Enfusion tworzone są bardzo rozbudowane narzędzia moderskie. Dodatkowo (tutaj tyczy się to dayz) devsi powiedzieli, że jak najwięcej elementów będzie można modyfikować - dayz ma niby być najbardziej modowalną grą BI. Jeśli team army będzie chciał to tak samo może być z nową armą.
Największym ograniczeniem wcześniej był brak silnika, dopiero od tego roku jest on kompletny, ale nadal nie jest skończony (nadal jest poprawiany, dodawane są nowe rzeczy).
Ogólnie dużo mechanizmów będą mogli zapożyczyć z dayz i dostosować pod arme. Przykładowo mechanizmy zachowań AI i obsługa AI przez serwer. AI w odległości większej niż X od gracza AI może być uśpione lub może używać uproszczonych skryptów (mniejsze obciążenie dla serwera). Oprócz "stałych" AI na mapie jest też mechanizm spawnujacy dodatkowe AI w regionie na podstawie tego ile jest w tym obszarze graczy (więcej graczy, więcej AI). Co znów obniży obciążenie serwera. AI używają też znacznie wydajniejszych skryptów, jak dobrze pamiętam devsi dayz chwalili się że serwery są w stanie ogarnąć 60 graczy, kilkaset aktywnych zombie (chyba 300-600, nie pamiętam), ~27 000 itemków rozsianych po mapie, dynamiczne eventy i wszystko co z tym powiązane (spawn, despawn itemów, zombie, liczenie dmg itd.). W ARMA przecież nie będzie potrzebne 27 000 itemów na mapie, 300+ aktywnych AI też nie, więc będą mogli zastosować bardziej skomplikowane skrypty dla AI.

Powrót do [ArmA III] Ogólna dyskusja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron