Karty graficzne mają coś takiego jak potoki pixel shader i vertex shader.
Ten geforce 6800 XT oparty jest na chipe NV40, czyli ten sam co Geforce 6800 ULTRA.
Wersja XT ma standardowo 8 potoków pixel shader i 4 vertex shader. A ultra ma 16/6. I przy odrobinie szczęścia można przerobić tanią karte graficzną za 140 zł na droższą wersje tej karty, ale cudów nie ma po dej operacji i tak nie dorówna wersji ultra, bo XT ma pamięci 128 MB ina DDR1 a Ultra ma 256 MB DDR3.
Z tego co mi wiadomo to w 1950 chyba się nie da nic odblokować. Możesz co najwyżej podnieść taktowania zegarów GPU i pamięci. Reszte Google ci powie.
Dziękuję za uwagę i przepraszam za OFF-TOP
-------------
MOBO: MSI H110M PRO-D | CPU: Core i3 6100@3.7GHz | RAM: 8GB DDR4 2400@2133 MHz CL12 Goodram Play |
GPU: Asus GTX 760 DirectCU II 2GB GDDR5 | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Samsung HD502HJ 500GB |
PSU: Corsair VS450 | Case: SilentiumPC Brutus S20 | FAN: SilentiumPC Mistral 120 mm