N 21 lut, 2010 23:21
ja jeszcze tak dodam, że większość gier (w tym DF1), ma osobne animacje dla postaci i osobne dla broni. Co gorsza, większość z tych gier, w widoku fpp renderuje tylko animacji dla broni, przez co mamy do czynienia ze zjawiskiem ducha z rękoma, które dzierżą w swych pięknych, a nadobnych, dłoniach, wielkie żelazne kije.
W Armie i OFP natomiast, to co widzimy w fpp i w tpp (to tak w uproszczeniu, istnieją jednak w A/A2/OFP pilot view lod, które odpowiadają za osobne modele z widoku fpp/tpp ale nie o modelach, a o animacjach mowa) jest ze sobą zgodne. Cały zaś problem z animacjami polega na tym, że o ile w tych standardowych strzelankach, wystarczy tylko jeden zestaw animacji strzelania/przeładowywania/inna akcja, o tyle w grach BI trzeba tych animacji wykonać przynajmniej z 3 razy więcej (osobna dla kucania, leżenia, stania, etc, przy czym w A2 poczyniono już mały krok naprzód, wprowadzając animacje szkieltowe [które były już w A1 ale w zupełnie innym celu]).
Było nie było, wykonanie osobnych animacji dla każdej broni JEST możliwe, jest to jednak tyle czasochłonne i skomplikowane (w Mayi tudzież 3dsmaxie tego tak ładnie nie sklecisz, mocap jest jednak potrzebny), że na wydanie tego typu addonów nie ma raczej co liczyć w najbliższym czasie (chociaż kto wie).
Po prostu przyjmij do wiadomości, że nadciąga rewolucja proletariacka, lada dzień Chavez z Castro i Bin Ladenem nadjadą na białym traktorze i uwolnią ciemiężony lud polski spod władzy międzynarodowego kapitału.