Teraz jest So 23 lis, 2019 00:51


ArmA II vs Operation Arrowhead - optymalizacja i wydajność

Oczywiście związana jedynie z tematyką ArmA II oraz Operation Arrowhead...
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

rad

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 382
  • Dołączył(a): So 03 paź, 2009 18:56

PostSo 05 lut, 2011 16:22

Arma2 po prostu nie korzysta intensywnie z karty. Wszystko idzie na procesor. Roznice w wydajnosci zauwazylbys pewnie w wyzszej rozdzielczosci. Wtedy karta bylaby bardziej obciazona.

BTW Przydalyby sie wyniki kogos z i3/dwurdzeniowym i5. Ciekawe, czy bylyby gorsze od wynikow starych czterordzeniowcow: q6600, q9550 (badz podobnych). Obstawiam - biorac pod uwage rezultaty upgrade'u Macka ze starego na nowe, lepsze - ze i3 wypadloby gorzej nawet od E8400 Algraba.
Offline
Avatar użytkownika

wynarator

Kapral

Kapral

  • Posty: 57
  • Dołączył(a): Pn 26 kwi, 2010 21:22

PostPn 06 cze, 2011 09:32

Czy ma ktoś wyniki dla podobnego sprzętu?
Phenom II X4 955BE
GTX275
4GB RAM DDR3
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Foka

Moderator

Moderator

  • Posty: 1258
  • Dołączył(a): So 19 mar, 2011 23:43
  • Lokalizacja: 3CT

PostPn 06 cze, 2011 14:35

Kiedy się zainteresowałem ARMĄ Misiek uprzedzał, że jest wymagająca głównie dla procka, a GPU traktuje ulgowo.

Gram na 1920x1080, większość detali na Normal (szczegółowo podam z domu) i mam 20-30 fps. Odległośćmam chyba na 4,5 km ale i tak gram tylko multi, a tam serwer zwykle ma 1,5km.

Obciążenie CPU ~40-60%
Obciążenie GPU - 99-100%

Konfig:
AMD Phenom II X6 1090T 3,2GHz
ASUS GTX460 1GHz
8 GB RAM DDR3 1800MHz
Windows 7 64-bit
System na SSD, ARMA na HDD

PS Jak się robi te benchamrki w OA? :)

PS2 Tak rzuciłem okiem na Wasze konfiguracje. VSync spokojnie można wyłączyć. Monitory pracują na min. 60 Hz, często na 75 Hz, a Wy się do tej granicy nie zbliżacie, więc synchronizacja jest zbędna.
Rule #2: Double tap!
Offline
Avatar użytkownika

Algrab

Generał

Generał

  • Posty: 2991
  • Dołączył(a): So 10 paź, 2009 23:35
  • Lokalizacja: x+2=1

PostPn 06 cze, 2011 15:03

Benchmarki robi sie (w obu grach) odpalając... misje SP które sie tak nazywają. Na końcu podają wynik.

A co do dysków, skoro dysponujesz SSD, to osobiście bym się zastanowił czy nie zamienić miejscami systemu i gry.
Prawdopodobnie pare rzeczy w grze szybciej by się wczytywało niż ze zwykłego hdd, z kolei dysk SSD ma mniejszą skończoną ilość możliwych zapisów niż hdd, a system praktycznie nic innego cały czas nie robi tylko pisze i pisze :] A gra jak już coś pisze to i tak na C: a nie do swojego katalogu, więc...
Obrazek
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Foka

Moderator

Moderator

  • Posty: 1258
  • Dołączył(a): So 19 mar, 2011 23:43
  • Lokalizacja: 3CT

PostPn 06 cze, 2011 15:18

Raczysz żartować. System jest wykorzystywany przy KAŻDEJ operacji na komputerze, ARMA to dla mnie nie więcej niż 10% czasu używania komputera.

SSD ma 64 GB, mam na nim system, wszelki soft (grafika, obróbka video itp) oraz World of Tanks (3 GB) i pozostało z 10 GB wolnego. Nie ma bata, żeby zmieścić tam ARMĘ.
Rule #2: Double tap!
Offline
Avatar użytkownika

Cienki

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 179
  • Dołączył(a): Pt 12 lis, 2010 17:02
  • Lokalizacja: Wrocław

PostPn 06 cze, 2011 15:49

To ja rozważam kupno SSD właśnie tylko pod system i Armę.
Foka napisał(a):SSD ma 64 GB, mam na nim system, wszelki soft (grafika, obróbka video itp) oraz World of Tanks (3 GB) i pozostało z 10 GB wolnego. Nie ma bata, żeby zmieścić tam ARMĘ.

Foka musisz popracować nad priorytetami ;-)
Offline
Avatar użytkownika

Algrab

Generał

Generał

  • Posty: 2991
  • Dołączył(a): So 10 paź, 2009 23:35
  • Lokalizacja: x+2=1

PostPn 06 cze, 2011 16:18

Foka napisał(a):Raczysz żartować.
Jestem śmiertelnie poważny. :twisted:
Obrazek
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Foka

Moderator

Moderator

  • Posty: 1258
  • Dołączył(a): So 19 mar, 2011 23:43
  • Lokalizacja: 3CT

PostPn 06 cze, 2011 16:30

Cienki, jeśli wrzucisz na niego tylko system i ARMĘ to zmieścisz się na 64GB, ale jeśli chcesz jeszcze mieć standardowy soft, który masz w Program Files (Office, Winamp i ch* wie co jeszcze), to już szukaj ~100GB.

A co do priorytetów to tak jak napisałem - usunięcie WoT nadal nie wystarczy i będzie za mało miejsca.

Jeśli chcesz mieć system na HDD a ARMA na SSD to wg mnie pomyłka.
Rule #2: Double tap!
Offline
Avatar użytkownika

Algrab

Generał

Generał

  • Posty: 2991
  • Dołączył(a): So 10 paź, 2009 23:35
  • Lokalizacja: x+2=1

PostPn 06 cze, 2011 16:34

A ile masz tego HDD, 5 GB ze sie martwisz o miejsce?
Dla mnie mieć SSD i trzymać Armę na HDD to jest pomyłka lekka.
No ale jeden lubi śledzie, drugi jak mu z gęby jedzie.

CHYBA, że róznice w pracy Arma na SDD i HDD są jakimś mitem, to wtedy nie ma o co kruszyć kopii.
Ktoś może mieć w systemie nie wiem, bardzo wolny RAM, i np wtedy najszybszy SSD mu w A2 nie pomoże. Taki przykładowy przykład taki.
Obrazek
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Foka

Moderator

Moderator

  • Posty: 1258
  • Dołączył(a): So 19 mar, 2011 23:43
  • Lokalizacja: 3CT

PostPn 06 cze, 2011 18:08

Na HDD miejsce nie jest problemem, dlatego mam tam ARMĘ. Problemem jest miejsce na SSD.

ARMA zajmuje ponad 25 GB, po prostu na SSD nie ma na nią miejsca!
Rule #2: Double tap!
Offline
Avatar użytkownika

Algrab

Generał

Generał

  • Posty: 2991
  • Dołączył(a): So 10 paź, 2009 23:35
  • Lokalizacja: x+2=1

PostPn 06 cze, 2011 18:48

Spoko. Mnie akurat nie zależy żeby mi się Paint otwierał w 0,0001 sekundy, więc system moge miec nawet na dyskietkach FDD 1,44MB. Jak kupie SSD Arme przegram na niego! Ale to mi pewnie nie pomoże bo mój RAM DDR2 ma tylko 800Mhz.
Obrazek
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Foka

Moderator

Moderator

  • Posty: 1258
  • Dołączył(a): So 19 mar, 2011 23:43
  • Lokalizacja: 3CT

PostPn 06 cze, 2011 20:15

Tyle, że system zamiast 30 sek będzie startował 2 min. Poza tym, powiedz, ale tak serio, naprawdę uważasz, że ogólna szybkość działania systemu nie ma wpływu na prędkość uruchamiania i działania aplikacji?
Rule #2: Double tap!
Offline
Avatar użytkownika

Algrab

Generał

Generał

  • Posty: 2991
  • Dołączył(a): So 10 paź, 2009 23:35
  • Lokalizacja: x+2=1

PostWt 07 cze, 2011 11:30

Pewnie ma. Tylko że mnie na tym nie zależy bo nie robie codziennie w locie ciężkich obliczeń graficznych jakoś wielowątkowo z jednoczesnym mierzeniem aktywności Słońca i ustalaniem trajektorii Perseid w 2067 roku.

Ale mam niejasne wrażenie niepoparte dowodami że przy systemie na hdd uruchamiającym sie 2 min, Arma na SSD wczytywała by sobie tekstury dużo szybciej niż gdyby leżała na HDD. Nie wiem co jeszcze mogła by szybciej robić. Może coś.
Ale wątpie żeby "spowolniony" system jakoś destrukcyjnie na nią wpływał.

Już teraz nie pamiętam co tam ludzie na BISie wypisywali. Czy konieczne do pełnego szczęścia jest mieć i system i arme na SSD. Ale śmiem twierdzić że na logikę, bo SSD jest szybsze, nawet gdy tylko arma sie tam znajdzie, powinna gra ta szybciej, lepiej działać.
Obrazek
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

4teLL

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 374
  • Dołączył(a): Pn 12 lip, 2010 11:59
  • Lokalizacja: Skierniewice

PostPn 10 wrz, 2012 17:15

Konfiguracja sprzętowa:
----------------------------
System: Windows 7 Ultimate 64 bit
Procesor: Intel Core I5 2500k 3,3 Ghz @ 4,5 Ghz (+ chłodzenie Thermalright HR-02 - Macho Rev. 2)
Pamięć RAM: 8 GB DDR3 @ 1333MHz Dual Chanel
Grafika: MSI Geforce GTX660TI 2 GB
Płyta Główna: Asrock P67 PRO3 (B3)
Dysk SSD: OCZ Vertex 2 120 GB
Foto
----------------------------
Ustawienia: Link
Ustawienia na tzw full wypas z widocznością na 10 km.

Benchmark 1 (OA): 33 FPS
Benchmark 1 (A2): 25 FPS
Benchmark 2 (A2): 14 FPS

----------------------------
Ustawienia: Link
Widoczność zmniejszona do 5 km.

Benchmark 1 (OA): 34 FPS (o dziwo bo fraps miał wyższe odczyty)
Benchmark 1 (A2): 37 FPS
Benchmark 2 (A2): 17 FPS

----------------------------
Ustawienia: Link
Tutaj ustawienia "normalne" HDR który nie wypala oczu i post efekty pozwalające normalnie wypatrzeć przeciwnika.

Benchmark 1 (OA): 53 FPS (przez 3/4 fps tkwił na 60 co jest limitem army)
Benchmark 1 (A2): 39 FPS
Benchmark 2 (A2): 16 FPS

----------------------------
Ustawienia: Link
Tutaj widoczność mniej więcej standardowa dla naszych misji.

Benchmark 1 (OA): 56 FPS
Benchmark 1 (A2): 52 FPS
Benchmark 2 (A2): 21 FPS

----------------------------
Muszę zaznaczyć, że w mojej opini benchmarki armowe są niezbyt miarodajne, szczególnie widać to na przykładzie drugiego benchmarka A2 gdzie w trzecim teście działo się więcej niż w poprzednich i test był bardziej wymagający.

W naszych codziennych misjach FPS trzyma się praktycznie zawsze sztywno na 60 FPS czasem spadnie do 50, ale nie niżej.

Procesor ma potencjał aby kręcić go do ok 5 Ghz, ale teraz nie chce mi się bawić i wystarcza mi to co mam.

Dysk SSD sprawuje się świetnie przy armowych teksturach, nigdy więcej doczytywania :D.
Offline
Avatar użytkownika

Pyjter

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 314
  • Dołączył(a): Cz 01 mar, 2012 13:11
  • Lokalizacja: Mysłowice

PostPn 10 wrz, 2012 18:38

Przy włączonym Vsyncu chyba nie pójdzie Ci fps powyżej 60, bo twój monitor ma takie odświerzanie, a ten benchmark A2 to zabija chyba każy sprzęt, 4tell maszyna typu pomarzyć można :)
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do [ArmA II] Ogólna dyskusja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron