Teraz jest Cz 28 mar, 2024 15:08


Slideshow + problem z wbiciem gdziekolwiek...

Oczywiście związana jedynie z tematyką ArmA II oraz Operation Arrowhead...
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Maćko

Generał

Generał

  • Posty: 3140
  • Dołączył(a): Pt 29 gru, 2006 23:33
  • Lokalizacja: Radom

PostŚr 13 cze, 2012 15:38

hiper napisał(a):XLook, a wyobraź sobie armę na nowym silniku unreala, oj byłoby interesująco.

Oj raczej nie było by tak interesująco ;)

ArmA żyje w swoim niewielkim community (które ostatnio zresztą trochę się powiększyło za sprawą DayZ) tylko i wyłącznie ze względu na łatwość modyfikacji, darmowe narzędzia, banalny edytor misji i przede wszystkim modyfikacje.

Aby poprawić optymalizacje BIS musiałby tak przebudować silnik, że prawdopodobnie gra straciła by edytor misji (w obecnej postaci), a jej modyfikowanie byłoby znacznie utrudnione. Nie oszukujmy się, ale w takiej sytuacji 90% community zniknie.

I nie spodziewajcie się cudów po Armie 3, minimalne wymagania są bardzo wysokie, a zalecane wręcz kosmiczne. Zwróćcie uwagę na filmiki z prezentacji z E3, na kilku widać liczbę klatek za sprawą włączonego frapsa. Prezentacje te były uruchomione na sprzęcie klasy Core i5/i7 + GTX 560, a rezultaty? Miejscami nawet 17FPS... A przeważnie między 20 a 30.
Obrazek
Obrazek
-------------
MOBO: MSI H110M PRO-D | CPU: Core i3 6100@3.7GHz | RAM: 8GB DDR4 2400@2133 MHz CL12 Goodram Play |
GPU: Asus GTX 760 DirectCU II 2GB GDDR5 | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Samsung HD502HJ 500GB |
PSU: Corsair VS450 | Case: SilentiumPC Brutus S20 | FAN: SilentiumPC Mistral 120 mm
Offline
Avatar użytkownika

Foka

Moderator

Moderator

  • Posty: 1258
  • Dołączył(a): So 19 mar, 2011 23:43
  • Lokalizacja: 3CT

PostŚr 13 cze, 2012 16:06

hiper napisał(a):Wsparcie techniczne to dziś podstawa każdej dobrej firmy produkującej sprzęt/program/solucje/itd.
Wiesz ja dopiero co mam zakupiony oryginał, wydałem 112zł, dorzuciłem ponad 700zł na kartę grafiki, a arma2, która nie jest specjalnie "piękniejsza" od innych gier zabija mi CPU i tym samym fps gdy idę po mieście i widzę ulicę, trochę ścian domów i niebo. Wszyscy wiemy że tak nie powinno być i po prostu trzeba by zmobilizować producenta do poprawki.
Acha, gram istnieje od ~4 lat, ma tysiące wiernych fanów od OFP, w kótym już były te problemy. Każdy wie o ograniczeniach silnika, również producent, i jakie są tego skutki. Ale Alleluja! Pojawił się hiper! ON nas zbawi! Cieszmy się i radujmy, bo hiper tupnął nóżką i kazał BI poprawić grę!

Twoje pitolenie już jest męczące, to że Ty odkryłeś grę, jej problemy i bugi, nie znaczy, że nagle wszystkim opadła mgła sprzed oczu. Nie piszesz nic nowego drążysz tylko stare sprawę. Mówiąc w skrócie - zamilcz waść, wstydu oszczędź! (Bo już kurwa czytać się Ciebie nie da!)


hiper napisał(a):Blackburn, w 3D robiłem różne symulacje, wiem ile to ciągnie "MOCY PROCA" przy liczeniu i w armie zupełnie nie widzę takiej fizyki, mało tego, liczenie występuje pawie ciągle mimo że jednostki stoją i nic się nie dzieje, więc tego po prostu nie kupuję :-)
To zgłoś się do BI na kierownika projektu i to popraw.

hiper napisał(a):Przedstawiłem developerowi jak mi arma się zachowuje, polecił mi public beta patcha, pogrzebałem poszperałem i ściągnąłem:
ftp://downloads.bistudio.com/arma2.com/ ... _93701.zip
Wg niego jest to wersja "1.61 betas" "1.60.93701", to siup.
To chyba patch z wczoraj?????
Po pracy teścik...
hiper napisał(a):Dobra, w nowym patchu(~8MB) jest:
ARMA2_OA_Build_93701.exe (44MB)
I dwa pliki instalacji do BattlEye.
Kto chętny niech testuje i da znać czy mu szybciej arma śmiga.

Obrazek

hiper napisał(a):Kupiłem produkt, który mnie zawodzi, wolno mi narzekać co nie oznacza że nie będę grał.
Ale narzekaj gdzieś indziej!
Rule #2: Double tap!
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostŚr 13 cze, 2012 16:28

Na nowym beta-patchu u nas póki co nie pograsz, bo Ci na nim ACRE nie zadziała.


hiper napisał(a):Wsparcie techniczne to dziś podstawa każdej dobrej firmy produkującej sprzęt/program/solucje/itd.
Stary, jeśli Ty psioczysz na firmę, która prawie 3 lata po premierze dalej poprawia i wspiera produkt, to coś jest z Tobą nie tak. Ci goście dali nam nowy helikopter, nową kampanię, nowy teren i masę poprawek zupełnie za darmo\za śmieszną kasę, jaką wydaliśmy na ArmA przy zakupie. Developerzy na forum BIS'u robią sobie jaja razem z userami. Takiego developera to ze świecą szukać (Unreal Engine? Spróbuj napisać gościom z EPIC, że coś Ci się nie podoba w ich grze ;] ). Nie do końca prawdą jest też to, co piszecie - silnik cały czas jest poprawiany (z myślą o ArmA 3 i nie tylko), wersja 1.60 to była prawdziwa rewolucja pod względem wydajności (zwłaszcza lasy i część wiosek) i powie wam to każdy kto tutaj gra troszkę dłużej.

Niestety jak to zwykle, patch coś naprawia, coś psuje - bodaj od 1.60 zaczęły się naprawdę poważne problemy z FPS'em w większych miastach. Masa systemów\skryptów ACE pewnie nie pomaga. Nie zmienia to faktu, że nie wierzę, że jest tak źle u was - jeśli u mnie, na znacznie słabszej konfiguracji (bo i karta nie za 700, a za 200, stara & używana i proc starszy i ramu mniej) działa gra dobrze pomijając naprawdę nieliczne scenariusze, no to sorry... coś jest u Ciebie nie tak. Chyba, że po raz kolejny zaskoczysz nas jakimś bardzo odpowiedzialnym zachowaniem typu granie z odpaloną przeglądarką w tle. (jeśli masz dużo kart w przeglądarce i ją zamkniesz to czasem lubi sobie utknąć w procesach i mulić - u mnie się często zdarza, bo mam mało ramu, muszę wtedy crashować proces task managerem)

Silnikowi daleko do ideału, jedno jest pewne, praktycznie żaden inny produkt nie oferuje tego, co ArmA\VBS. A pójście w "Eye Candy" w ArmA 2 niewątpliwie nie ułatwiło pracy na takowym i nie zwiększyło szans na super-optymalizację - taki VBS2 działa super płynnie na przykład, tylko addony kosztują dużo więcej :-)

Przy czym naiwnym i niemądrym jest burzenie się, że "a dlaczego silnik renderuje to co jest za ścianą?!". Dlaczego - to już napisał Foka. To nie GTA czy inny tego typu tytuł, tutaj ta sprawa rozwiązana jest zupełnie inaczej i zupełnie inaczej funkcjonuje clipping - bardziej w stylu o ile się nie mylę CryEngine właśnie. To co jest w zadeklarowanym ViewDistance (nawet nie DrawDistance) siedzi cały czas w pamięci kompa i jest stale do dyspozycji przez CPU + info o jednostkach, które coś tam robią w oddali... i tutaj taka ciekawostka - ponoć gdy jednostki stoją FPS jest dużo lepszy niż gdy już się ruszą, jakiś gość nawet zamieścił test na YouTube, tyle że ze starej wersji gry, a patche dużo zmieniły.
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline

XLook

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 11
  • Dołączył(a): Cz 07 cze, 2012 10:42

PostŚr 13 cze, 2012 17:01

Nie wiem jak hiper ale ja uzyskałam na wszystko co chciałam odpowiedź - jak napisałam gra 'działa lepiej' i temat jest do zamknięcia (zaraz zaczną się rękoczyny a mnie się też przy okazji dostanie :P )

Jeśli nadal pracują nad jakimiś 'poprawkami' to bardzo dobrze... tylko oby po wyjściu Army 3 nie zrezygnowali...

Pamiętam że po wyjściu Crysisa 2, CryTek zdecydował o 'modernizacji' portalu crymod z setkami map, modów, skinów, modeli AI i wiele więcej do podstawowego Crysisa/CryWarsa... w rezultacie usunęli prawie wszystko a gra powoli umiera...
Ostatnio edytowano Śr 13 cze, 2012 18:01 przez XLook, łącznie edytowano 1 raz
Offline

tom3kb

Major

Major

  • Posty: 523
  • Dołączył(a): Pt 04 mar, 2011 07:35

PostŚr 13 cze, 2012 17:27

@XLook
o wsparcie dla army 2 u developerów po premierze army 3 nie musisz się martwić, nie tak dawno wyszedł patch do OFP v1.99, a od premiery minęło 11lat. Chyba to rozwieje wszelkie twoje wątpliwości odnośnie pracy nad "poprawkami" w Bisie.

O umieranie, którejś z gier od Bisu też za bardzo nie musisz się martwić, tutaj jest zupełnie inna polityka firmy i community. Mody, addony, kampanie/misje powstają ciągle nawet dla starego OFP i pierwszej army. Premiera army 3 tego nie zmieni.
Offline
Avatar użytkownika

hiper

Kapral

Kapral

  • Posty: 57
  • Dołączył(a): Pn 21 maja, 2012 09:32
  • Lokalizacja: sc

PostCz 14 cze, 2012 09:54

Foka, użyj "ignoruj" moje posty i masz św. spokój.
Nie wiem po co się udzielasz, wyżywasz się i nic więcej.
Przyszła Xlook, to atak niech najlepiej spieprza gdzieś indziej.
Przyszedłem Ja (który w ogóle śmie mieć jakieś ale do silnika Army) i atak. Jesteś tu jedynym atakującym.
Jak czujesz zagrożenie ze strony nowych osób, bo je atakujesz i traktujesz z góry, to jest pewne że masz ze sobą problemy. Strzelam że czujesz się niedowartościowany, ale NIE WYŻYWAJ SIĘ z tego powodu na innych, bo nie masz do tego prawa. Chamem być łatwo, życzliwym to wysiłek, ale po co się wysilać...


Jon, dzięki za wytłumaczenie, rzeczowa odpowiedź i już wiele więcej kumam. Jeszcze na forum producenta czytam te ich cuda na kiju, co tam grzebią i zmieniają. Przeglądam też profile użytkowników i szukam różnic, generalnie widzę że najmniej problemów mają osoby z kompem wyposażonym w silny CPU, grafika może być bardzo "średnia", wszystko się rozbija o CPU, czyli dokładnie tj u mnie to działa. Aby było dobrze musiałbym mieć z 2x 3,6 ghz. Na tę chwilę nie mogę sobie pozwolić.

Miałbym też sugestię, co by piętnować chamstwo, a nie "nowych", bo gdzie tu logika?
BLA
Offline
Avatar użytkownika

Foka

Moderator

Moderator

  • Posty: 1258
  • Dołączył(a): So 19 mar, 2011 23:43
  • Lokalizacja: 3CT

PostCz 14 cze, 2012 10:38

hiper napisał(a):Foka, użyj "ignoruj" moje posty i masz św. spokój.
Nie wiem po co się udzielasz, wyżywasz się i nic więcej.
Przyszła Xlook, to atak niech najlepiej spieprza gdzieś indziej.
Przyszedłem Ja (który w ogóle śmie mieć jakieś ale do silnika Army) i atak. Jesteś tu jedynym atakującym.
Xlook nie atakowałem, tylko wyjaśniłem wprost, to co inni próbowali przekazać między wierszami, bo jak widać nie przynosiło to skutku.
Natomiast Ty prezentujesz przykład braku szacunku dla piszących lub totalny brak umiejętności czytania ze zrozumieniem. Ludzie, którzy mają doświadczenie i z BIS, i z jego produktami +/- od dekady, którzy w ten czy inny sposób z BIS współpracują, współtworzą mody, skrypty itp (wiedziałeś, że jest wśród nas jeden z twórców takiego maleńkiego modzika - ACE?), ale Ty zlewasz wszystko co się do Ciebie pisze. Jak grochem o ścianę! Ty wiesz lepiej, Ty zrobisz lepiej, u Ciebie ARMA będzie miała sryliard fpsów. Jesli tak podchodzisz do ludzi na forum to po co w ogóle piszesz? Rad nie słuchasz, a sam nic nie wnosisz.

hiper napisał(a):Jak czujesz zagrożenie ze strony nowych osób, bo je atakujesz i traktujesz z góry, to jest pewne że masz ze sobą problemy. Strzelam że czujesz się niedowartościowany, ale NIE WYŻYWAJ SIĘ z tego powodu na innych, bo nie masz do tego prawa.
Tak jestem zahukany, nie mam przyjaciół, ssam kciuk i moczę się w łóżku.

hiper napisał(a):Chamem być łatwo, życzliwym to wysiłek, ale po co się wysilać...
Dla mnie chamstwem jest zlewanie pracy innych, a Ty to właśnie robisz.

hiper napisał(a):generalnie widzę że najmniej problemów mają osoby z kompem wyposażonym w silny CPU, grafika może być bardzo "średnia", wszystko się rozbija o CPU, czyli dokładnie tj u mnie to działa. Aby było dobrze musiałbym mieć z 2x 3,6 ghz. Na tę chwilę nie mogę sobie pozwolić.
Tą odpowiedź dostałeś już dwa dni temu
Maćko napisał(a):Nic nie wymusi bo ten minimalny FPS spowodowany jest słabą wydajnością procesora, który w armie gra kluczową rolę.
Foka napisał(a):Ja mam 6 rdzeni 3,2 GHz, GTX460 1GB i tak zdarzają mi się spadki do 15 fps
Ale w swojej łaskawości zdecydowałeś się olać, bo co taki Maćko może o ARMA wiedzieć, nikt Cię nie będzie pouczał...
Rule #2: Double tap!
Offline
Avatar użytkownika

Algrab

Generał

Generał

  • Posty: 2990
  • Dołączył(a): So 10 paź, 2009 23:35
  • Lokalizacja: x+2=1

PostCz 14 cze, 2012 12:23

Proponuję generalnie wyluzować obu stronom, bo temat autora/ki wydaje się być wyczerpany.

P.S. Wszyscy wiemy że "OFP is a bitch" i to powiedzenie właśnie obrazuje już od czasów OFP jak ta gra się zachowuje na naszym komputerze. A Arma, Arma2 i Arma3 to w prostej lini protoplaści "flaszki" właśnie i ten symulator pola walki zawsze będzie klatkował mniej lub bardziej. Wszystkim.
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Blackburn

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1437
  • Dołączył(a): Cz 15 lip, 2010 11:36
  • Lokalizacja: Raz tu, raz tam...

PostCz 14 cze, 2012 13:36

Admin zakładaj kłódkę bo temat wyczerpany, nawet za bardzo.
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostCz 14 cze, 2012 13:41

Zieeeeeeeeeeeeeeef.
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Poprzednia strona

Powrót do [ArmA II] Ogólna dyskusja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

cron