Teraz jest Cz 28 mar, 2024 23:41


setSpeedMode i doMove

Dział poświęcony edytorowi ArmA II i Operation Arrowhead, czyli tworzeniu misji.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Maverick

Generał

Generał

  • Posty: 772
  • Dołączył(a): Pn 30 kwi, 2007 12:12
  • Lokalizacja: Kutno

setSpeedMode i doMove

PostN 15 lis, 2009 13:54

Mam taki mały problem, który pojawił mi się podczas tworzenia cutscenek.
Mianowicie - chcę, by żołnierz, dajmy na to, P1, przeszedł z punktu, w którym stoi, do miejsca, gdzie ustawiłem trigger o nazwie pos1. Ważne jest, by gość SZEDŁ, a nie biegł, jak to AI ma w zwyczaju, więc wpisuję mu w sumie:
Kod: Zaznacz cały
P1 SetSpeedMode "LIMITED"
P1 DoMove GetPos pos1

I tu pojawia się zonk - setSpeedMode nie działa przy użyciu doMove. Działa tylko, kiedy postać porusza się za pomocą waypointów, których z oczywistych względów (rozrzut) nie mogę wstawić, gdyż chcę, by P1 podszedł dokładnie do pos1, a nie stanął trzy metry obok. Gdy używam doMove, postać ignoruje szybkość LIMITED i zwyczajnie biegnie.
Problem niby nie jest duży, ale na cutscenkach śmiesznie wygląda koleś biegający sprintem pomiędzy kilkumetrowymi odległościami.

Reasumując, czy jest jakiś sposób, by za pomocą doMove postać szła, a nie biegła?
Obrazek
Obrazek


"Read about the history of the place that we live in and stop letting corporate news tell lies to your children." - Immortal Technique
Offline
Avatar użytkownika

Kadryl

Major

Major

  • Posty: 883
  • Dołączył(a): Cz 14 wrz, 2006 14:04
  • Lokalizacja: Wa-wa

PostN 15 lis, 2009 17:50

Kod: Zaznacz cały
P1 DoMove GetPos pos1
P1 SetSpeedMode "LIMITED"

odwrotna kolejność i powinno działać
Offline
Avatar użytkownika

kondor

Major

Major

  • Posty: 880
  • Dołączył(a): Pt 11 lut, 2005 04:00
  • Lokalizacja: Berlin (wschodni)

PostN 15 lis, 2009 18:58

zobacz też setBehaviour
Offline
Avatar użytkownika

Maverick

Generał

Generał

  • Posty: 772
  • Dołączył(a): Pn 30 kwi, 2007 12:12
  • Lokalizacja: Kutno

PostWt 17 lis, 2009 12:09

Kadryl napisał(a):odwrotna kolejność i powinno działać

I wiesz co? Działa :razz:. W sumie dziwne - SetSpeedMode należy wpisywać bezpośrednio po komendzie ruchu? Nie wiedziałem :grin:. Dzięki za pomoc.

kondor napisał(a):zobacz też setBehaviour

Wiem, setBehaviour musi być na "SAFE" albo "CARELESS", bo inaczej żołnierz idzie z wycelowaną bronią, co też wygląda nienormalnie akurat w moich cutscenkach.
Obrazek
Obrazek


"Read about the history of the place that we live in and stop letting corporate news tell lies to your children." - Immortal Technique

Powrót do [ArmA II] Edytor

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

cron