Teraz jest Cz 28 mar, 2024 21:53


Nakazanie AI strzelenie w konkretny punkt pojazdu

Dział poświęcony edytorowi ArmA II i Operation Arrowhead, czyli tworzeniu misji.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Elm0

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 27
  • Dołączył(a): Śr 19 sty, 2011 19:13
  • Lokalizacja: PrG

Nakazanie AI strzelenie w konkretny punkt pojazdu

PostPt 21 sty, 2011 19:47

Witam.
Jak w temacie, chodzi o to, że np. leci LB (littlebird) i AI z rpg wali do niego w konkretne miejsce, np. tylny wirnik, oczywiście tak żeby przestał działać :grin:

Z góry dzięki za odpowiedź.
[center]Obrazek
Od internetu trzymać z dala dzieci powinno się, od dzieci, internet głupieje![/center]
Offline

ppio95 (Piotr)

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 303
  • Dołączył(a): So 08 maja, 2010 16:04
  • Lokalizacja: Góra Kalwaria

Re: Nakazanie AI strzelenie w konkretny punkt pojazdu

PostPt 21 sty, 2011 19:55

Elm0 napisał(a):Witam.
Jak w temacie, chodzi o to, że np. leci LB (littlebird) i AI z rpg wali do niego w konkretne miejsce, np. tylny wirnik, oczywiście tak żeby przestał działać :grin:

Z góry dzięki za odpowiedź.


W konkretne miejsce to mi się wydaje, że się nie da strzelić.
Zawsze do "wyłączenia" tylnego wirnika możesz użyć komendy:
Kod: Zaznacz cały
vehicle player setHit ["mala vrtule", 1]
ObrazekObrazekObrazek
Offline
Avatar użytkownika

Elm0

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 27
  • Dołączył(a): Śr 19 sty, 2011 19:13
  • Lokalizacja: PrG

PostPt 21 sty, 2011 20:27

O, dzięki, tylko teraz mam pytanie, czy to się używa tak że po prostu zrobić waypointa i w polu Przy Starcie dać tą komende?
[center]Obrazek
Od internetu trzymać z dala dzieci powinno się, od dzieci, internet głupieje![/center]
Offline

ppio95 (Piotr)

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 303
  • Dołączył(a): So 08 maja, 2010 16:04
  • Lokalizacja: Góra Kalwaria

PostPt 21 sty, 2011 20:31

Elm0 napisał(a):O, dzięki, tylko teraz mam pytanie, czy to się używa tak że po prostu zrobić waypointa i w polu Przy Starcie dać tą komende?

Możesz to wpisać gdziekolwiek. Najlepszą metodą jest wpisanie w wyzwalaczu.
Stawiasz wyzwalacz, aktywacja -> radio alpha
Przy uruchumieniu:
Kod: Zaznacz cały
vehicle player setHit ["mala vrtule", 1];

Po odpaleniu gry, stracisz tylny wirnik, gdy wciśniesz klawisze 0-0-1.
ObrazekObrazekObrazek
Offline
Avatar użytkownika

Elm0

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 27
  • Dołączył(a): Śr 19 sty, 2011 19:13
  • Lokalizacja: PrG

PostPt 21 sty, 2011 20:34

ppio95 (Piotr) napisał(a):Po odpaleniu gry, stracisz tylny wirnik, gdy wciśniesz klawisze 0-0-1.


A właśnie ja nie chce przez radio, chciałbym żeby to było całkowicie niezależnie od graczy, tak żeby podczas lotu (najprawdopodobniej ustawie bota do sterowania) była awaria tylnego wirnika i heli spadł, ale tak żeby dało się przeżyć :)
[center]Obrazek
Od internetu trzymać z dala dzieci powinno się, od dzieci, internet głupieje![/center]
Offline

ppio95 (Piotr)

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 303
  • Dołączył(a): So 08 maja, 2010 16:04
  • Lokalizacja: Góra Kalwaria

PostPt 21 sty, 2011 20:39

To w takim razie spróbuj wpisać w punkcie nawigacyjnym w polu przy starcie (czy jakoś tak). AI powinien sam wylądować (o ile mu sie uda).
ObrazekObrazekObrazek
Offline
Avatar użytkownika

Elm0

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 27
  • Dołączył(a): Śr 19 sty, 2011 19:13
  • Lokalizacja: PrG

PostPt 21 sty, 2011 20:44

Ok, dzięki wielkie, w pierwszym Twoim poście dałem Ci Obrazek : :comk2: :spoko: :twisted:

@edit
Potem sprawdzę czy działa jak będę robił misję bo zaraz idę grać z ziomkami wcześniej przygotowane przez niektórych z nas misje :) Jak coś nie będzie działać to napisze (albo nie będzie tak jak se to wymarzyłem)
[center]Obrazek
Od internetu trzymać z dala dzieci powinno się, od dzieci, internet głupieje![/center]
Offline

ppio95 (Piotr)

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 303
  • Dołączył(a): So 08 maja, 2010 16:04
  • Lokalizacja: Góra Kalwaria

PostPt 21 sty, 2011 20:46

Elm0 napisał(a):Ok, dzięki wielkie, w pierwszym Twoim poście dałem Ci Obrazek : :comk2: :spoko: :twisted:

@edit
Potem sprawdzę czy działa jak będę robił misję bo zaraz idę grać z ziomkami wcześniej przygotowane przez niektórych z nas misje :) Jak coś nie będzie działać to napisze (albo nie będzie tak jak se to wymarzyłem)

Ok,
Po pierwsze dzięki,
Po drugie chętnie służę pomocą :cfaniak:
ObrazekObrazekObrazek
Offline
Avatar użytkownika

Elm0

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 27
  • Dołączył(a): Śr 19 sty, 2011 19:13
  • Lokalizacja: PrG

PostSo 22 sty, 2011 17:03

Zrobiłem to komendą this setdamage 0.8; this setfuel 0
która zmienia obrażenia i paliwo, dymi się i spada, bardzo fajny efekt, tylko że gdy heli się rozwala wszyscy padają, a ma być tak że moi ludzie wysiądą jakby w momencie uderzenia, tak żeby się nie zabili od upadku. Da się tak zrobić?
[center]Obrazek
Od internetu trzymać z dala dzieci powinno się, od dzieci, internet głupieje![/center]
Offline
Avatar użytkownika

JaFranek

Major

Major

  • Posty: 581
  • Dołączył(a): Wt 16 lis, 2004 14:46
  • Lokalizacja: Tbg

PostSo 22 sty, 2011 19:02

przed samym upadkiem (wysokość sprawdzisz komędą getpos) wyciagnij ich poza śmigłowiec komędą setpos.
Nie pytaj, co OF może zrobić dla ciebie, ale co Ty możesz zrobić dla OF
Offline
Avatar użytkownika

Elm0

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 27
  • Dołączył(a): Śr 19 sty, 2011 19:13
  • Lokalizacja: PrG

PostSo 22 sty, 2011 19:25

JaFranek, mogę prosić o gotową komendę dla jednostki "dow" (dowódca) i jego drużyny? heli nazywa się "bh1". Sry ale jestem nowy, zaczynam dopiero :D Najlepiej byłoby komendę do wyzwalacza bo skrypt to już wgl ;p
[center]Obrazek
Od internetu trzymać z dala dzieci powinno się, od dzieci, internet głupieje![/center]
Offline
Avatar użytkownika

JaFranek

Major

Major

  • Posty: 581
  • Dołączył(a): Wt 16 lis, 2004 14:46
  • Lokalizacja: Tbg

PostSo 22 sty, 2011 23:27

Jezeli masz problemy z takimi prostymi sprawami to daj sobie siana z misjami które wymagaja wiecej niż weypointów i podstawowych wyzwalaczy.
Nie będzie gotowców. Na stronie głównej jest spis komęd i na pewno jest jak pisać skrypty sqs. Po to ktoś się namęczył i to napisał aby sobie każdy mógł poradzić z takimi prostymi przypadkami.
Nie pytaj, co OF może zrobić dla ciebie, ale co Ty możesz zrobić dla OF
Offline
Avatar użytkownika

Elm0

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 27
  • Dołączył(a): Śr 19 sty, 2011 19:13
  • Lokalizacja: PrG

PostN 23 sty, 2011 14:49

JaFranek, wiem, widziałem ten spis, i wiem że taka komenda jest ale nie rozumiem jak jej używać >.<
[center]Obrazek
Od internetu trzymać z dala dzieci powinno się, od dzieci, internet głupieje![/center]
Offline

Eragonek

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 42
  • Dołączył(a): Śr 15 wrz, 2010 19:59
  • Lokalizacja: Wałbrzych

PostN 23 sty, 2011 18:31

Myślę, że tak:
Ustaw ok. 20m za miejscem, w którym dojdzie do "awarii" niewidzialny znak "H" - pilot pewnie spróbuje na nim "wylądować". (Tj. rozbić się ;D)
A z 5-10m przed nim ustaw także niewidzialny "H", nazwij go "h1"

Następnie, jednostki drużyny gracza nazwij (np. ax - a1, a2 etc)

W warunku wyzwalacza ustaw:
Kod: Zaznacz cały
a1 setpos [(getpos this select 0),(getpos this select 1),(getpos this select 2) + 5]

Przy aktywacji:
Kod: Zaznacz cały
a1 getpos h1


Jeżeli dobrze myślę, gdy jednostka A1 znajdzie się na wysokości +5m przeniesie ją do miejsca "h1".
Moją metodą musisz ustawić wyzwalacze dla wszystkich jednostek.
(Sklonuj wyzwalacz i zmień tylko a1 na a2 dla jednostki "a2" ;P)
Pewnie da radę to zrobić w xxx.sgs / xxx.sgf, ale ja nie umiem

Powinno działać, jak się pomyliłem, niech ktoś poprawi.
Eragonexor
Obrazek
Offline

ppio95 (Piotr)

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 303
  • Dołączył(a): So 08 maja, 2010 16:04
  • Lokalizacja: Góra Kalwaria

PostN 23 sty, 2011 20:08

Eragonek napisał(a):
Moją metodą musisz ustawić wyzwalacze dla wszystkich jednostek.


Nie musi, może zrobić tak:
{_x getPos h1;} forEach [a1,a2,a3,a4,a5];
ObrazekObrazekObrazek
Następna strona

Powrót do [ArmA II] Edytor

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

cron