Teraz jest Cz 28 mar, 2024 10:49


Trzy nurtujące pytania

Dział poświęcony edytorowi ArmA II i Operation Arrowhead, czyli tworzeniu misji.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

zacny

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 22
  • Dołączył(a): Śr 07 gru, 2011 17:07

Trzy nurtujące pytania

PostŚr 07 gru, 2011 17:34

Witam

Mam trzy pytania

PIERWSZE odnośnie motywu reakcji botów na akcje...

Tworzę np. 3 żołnierzy w patrolu i oni patrolują sobie miasto.
Dodatkowo w mieście stacjonuje druga grupa, która stoi.
Zdarza się często, że likwidując grupę patrolową, druga grupa po prostu leje na to, ignoruje (jakby nie dotyka to ich i zwisa im reszta).
Czy synchronizując obie grupy, będą one jakby w jednym kontakcie ?
Ale oczywiście chodzi mi, żeby patrol robił swoje, a druga grupa stała oddzielnie, lecz w razie czego podejmowała inicjatywę.

DRUGIE pytanie:

Chcę zrobić motyw wysadzenia np. jakiegoś obiektu.
Jak wysadzę dany obiekt pojawia się komunikat "cel zniszczony" (pojawia się u wszystkich).

TRZECIE pytanie:

Jak zrobić wyzwalacz w którym dałoby się przejąć teren? (chodzi mi coś o kształt dominacji). Przejęcie np. trwałoby 30 sekund, przejęcie byłoby uwarunkowane większą liczbą jednostek, po równo oznaczałoby zablokowanie punktu.


Z góry dzięki za pomoc, pozdro.
Offline
Avatar użytkownika

Mustang185

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1032
  • Dołączył(a): N 04 kwi, 2010 00:30
  • Lokalizacja: Jasło

PostŚr 07 gru, 2011 17:43

Co do pierwszego, użyj skryptu UPSMON. Wtedy będziesz mógł ustawić odległość, do jakiej jednostki są ze sobą w kontakcie i wzajemnie się wspomagają. Sam skrypt jest bardzo prosty w obsłudze, a synchronizacją nie da się tego zrobić.

Drugie: trigger z condition not alive nazwaobiektu a w polu on activation hint "cel zniszczony".

Co do trzeciego, to nie wiem. Może przy użyciu countSide i timeoutu w triggerze?
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostŚr 07 gru, 2011 17:49

Hint my ass :P


Trzy pytania... no dwa :)

Pierwsze - regulamin przeczytał? ;] tam jest, że 1 pytanie = 1 wątek (dla porządku, żeby opcja "search" nie była bezużyteczna)

Drugie - czytał poradniki na stronie? www.armacenter.pl -> tworzenie misji -> mechanika misji i briefing. Tam są odpowiedzi na Twoje drugie pytanie.

Poza tym to tak jak pisał Mustang - UPSMON (lub mod GL4).
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline
Avatar użytkownika

Mustang185

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1032
  • Dołączył(a): N 04 kwi, 2010 00:30
  • Lokalizacja: Jasło

PostŚr 07 gru, 2011 17:52

Można też użyć setGroupID, np HQ czy inne Dowodzenie a potem unit GlobalChat "Costam". Ale najlepiej nagrać komunikat i przez radio puścić :P
Offline

zacny

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 22
  • Dołączył(a): Śr 07 gru, 2011 17:07

PostŚr 07 gru, 2011 18:38

Przepraszam ojcze prowadzący, fakt ten podpunkt regulaminu mi gdzieś niepostrzeżenie umknął .

A co do odpowiedzi z tą bombą?

Drugie: trigger z condition not alive nazwaobiektu a w polu on activation hint "cel zniszczony".

Możesz jeszcze jaśniej?

Mam stworzyć wyzwalacz tak? - z zaznaczeniem"nieobecny"
w polu przy aktywacji wpisać: hint "cel zniszczony"

Ale gdzie wpisać tą "nazwę obiektu"?
Co dokładnie wpisać w warunek?
Offline
Avatar użytkownika

Mustang185

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1032
  • Dołączył(a): N 04 kwi, 2010 00:30
  • Lokalizacja: Jasło

PostŚr 07 gru, 2011 18:43

No dobra. W polu "aktywacja" wybierasz brak. Zadnego obecny, nieobecny itp.

w warunek wpisujesz not alive cel. Cel to nazwa jednostki, którą chcesz, zabić. Oczywiście, musisz ją najpierw wymyślić i wpisać (pole "nazwa" po dwukrotnym kliknięciu jednostki".

No i teraz masz trigger, który wykona daną akcję, gdy jednostka "cel" zostanie zabita/zniszczona.

Akcję do wykonania wpisujesz w polu "aktywacja". W tym wypadku to hint "Cel zniszczony". Można na inne sposoby, ale tak chyba najłatwiej.

Powrót do [ArmA II] Edytor

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

cron