Teraz jest Wt 16 kwi, 2024 23:22


Dojeżdżające jednostki

Dział poświęcony edytorowi ArmA II i Operation Arrowhead, czyli tworzeniu misji.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

totalport

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 13
  • Dołączył(a): N 27 maja, 2012 13:32

Dojeżdżające jednostki

PostPn 28 maja, 2012 11:15

Otóż chce zrobić misje gdzie to mam udać się do wyznaczonego punktu na mapie no i gdy bede w tym punkcie to po jakims czasie podjedzie do mnie np motor :P i z motoru wysiadzie czlowiek tej samej frakcji co ja i wejdzie do hangaru koniec misji ..

briefing mam juz zrobiony ale nie wiem jak zrobic gdy po wejsciu w marker pojawi sie ziomek na motorze :D o wejsciu i jak ma zniego zejsc bo wejscie do hangaru to raczej waypointem nie??
Offline
Avatar użytkownika

gremdek

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 428
  • Dołączył(a): Pn 27 lut, 2006 15:02

PostPn 28 maja, 2012 11:22

trigger + waypointy + synchronizacja.

problem omawiany już na forum. łatwy do rozwiązania samemu jak się potestuje różne opcje waypointów.
:(
Offline

tom3kb

Major

Major

  • Posty: 523
  • Dołączył(a): Pt 04 mar, 2011 07:35

PostPn 28 maja, 2012 11:26

Było już tu na forum. O widzę, że Gremedek mnie już uprzedził ale skoro już napisałem to niech zostanie.
Jeślii chcemy żeby jakieś jednostki poszły gdzieś dopiero po spełnieniu jakiegoś warunku np: gdy do nich przyjdziemy zaatakujemy cos, zniszczymy itd
a mamy jakąś ustawiona dla nich trasę z waypointow to robimy to np tak
powiedzmy ze po dojściu do jakiejś wioski ma do nas "przyjechać gość na motorze i wysiąść i pójść do hangaru".
wstawiamy wyzwalacz w którym wpisujemy np
w oknie warunek
player1 distance x1 <100 czyli ze gracz gdy zbliży się do czegoś o nazwie x1 (np: niewidzialne lotnisko oznaczone markerem)
w oknie przy aktywacji wpisujemy np obojętnie jakie słowo np

posiłki

Potem ustawiamy na mapie gdzieś motocyklistę tworzymy mu trasę z kilku waypointow nasz wyzwalacz synchronizujemy np z 2 punktem trasy motocykla i dla tego punktu trasy w oknie o nazwie przy uruchamianiu wpisujemy

posilki=true

i wtedy motocyklista podejdzie do tego 2 waypointa i zaczeka aż spełni się warunek posilki=true czyli zaczeka, aż player1 zbliży się do x1 na <100

i dopiero wtedy pojedzie po następnych punktach trasy do końca, w pobliżu hangaru zmień waypoint z "ruszaj" na "wysiądź czy wysiadaj", a ostatni ustaw w hangarze też typu ruszaj.
Ostatnio edytowano Pn 28 maja, 2012 11:35 przez tom3kb, łącznie edytowano 2 razy
Offline
Avatar użytkownika

Blackburn

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1437
  • Dołączył(a): Cz 15 lip, 2010 11:36
  • Lokalizacja: Raz tu, raz tam...

PostPn 28 maja, 2012 11:27

Zartujesz sobie? Weź poczytaj forum i wszystkie poradniki. Takie duperele tam są.
Większość rzeczy i tak musisz robić metodą prób i błędów.
Offline

totalport

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 13
  • Dołączył(a): N 27 maja, 2012 13:32

PostPn 28 maja, 2012 12:01

tom3kb zrobiłem tak jak mówisz :D prawie identycznie lecz on dojezdza do tego waypointa co jest zsynchornizowany ja wchodze w marker a on nadal stoi :P
Offline

tom3kb

Major

Major

  • Posty: 523
  • Dołączył(a): Pt 04 mar, 2011 07:35

PostPn 28 maja, 2012 13:39

Ale w tym miejscu co wstawiłeś marker o jakiejś nazwie to wstaw jeszcze jakiś obiekt np: samochód, beczke o nazwie x1 i do niego się odwołuj w tym distance<10, a nie do markera jego nazwij jakoś inaczej.
Offline

totalport

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 13
  • Dołączył(a): N 27 maja, 2012 13:32

PostPn 28 maja, 2012 13:44

to wyglada tak misja sie zaczyna on jedzie dojezdza do pirwszego waypointa który to jest zsynchronizowany z wyzwalaczem :P wtedy ja mam wejsc w marker o nazwie u mnie "c1" po czym ten koles ma ruszyc a tak sie nie dzieje
Offline

tom3kb

Major

Major

  • Posty: 523
  • Dołączył(a): Pt 04 mar, 2011 07:35

PostPn 28 maja, 2012 13:48

W miejscu tym, do którego ty masz podejść postaw coś jeszcze np jakiś obiekt i jego nazwij c1, a marker inaczej. W wyzwalaczu odnoś się do tego obiektu. A wyzwalacz zsynchronizuj z 2 waypointem, pierwszy niech będzie pusty. On powinien podjechać do pierwszego waypinta i stanąć jak ty dobiegniesz do obiektu c1, to powinien ruszyć i pojechać po reszcie punktów trasy.
Offline

totalport

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 13
  • Dołączył(a): N 27 maja, 2012 13:32

PostPn 28 maja, 2012 13:50

ok juz mam wielkie dzieki :D
Offline

tom3kb

Major

Major

  • Posty: 523
  • Dołączył(a): Pt 04 mar, 2011 07:35

PostPn 28 maja, 2012 13:55

Nie ma sprawy, i jak zakładasz temat to dodaj "rodzaj tematu" (pytanie, problem itd masz tam kilka do wyboru), taki wymóg na forum i pewnie moderatorzy ci o tym przypomną. Taka podpowiedź na przyszłość. No i najpierw użyj opcji "szukaj". :)

Powrót do [ArmA II] Edytor

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

cron