Teraz jest Pn 14 lip, 2025 22:45


Realistyczna komunikacja w grze

Rozmowy na temat wszelkich addonów do ArmA II oraz Operation Arrowhead.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Zajcew

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 12
  • Dołączył(a): Pt 22 sty, 2010 19:10

PostN 24 sty, 2010 21:10

Moim skromnym zdaniem VOIP doskonale sprawdza się podczas rozgrywek "As real"
W realu nie zawsze idealnie słychać , widać i czuć.Proponuję całkowite przejście na voipa ew dowódcy na ts
Offline
Avatar użytkownika

Jaromaz

Major

Major

  • Posty: 565
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 23:12
  • Lokalizacja: Warszawa

PostN 24 sty, 2010 21:38

w realu "nie zawsze dobrze" a w Armie "prawie zawsze źle" ;)

i zaznaczę, że robiliśmy testy z Edemundem i na stałe włączone nadawanie VOIP "direct/bezpośrednia rozmowa" i żadnych problemów - spokojnie mogliśmy się komunikować (ale były 3 osoby na serwerze) - problem chyba pojawia się przy większej liczbie osób (próbujących nadawać "na raz") albo przez słabą prędkość na wyjściu poszczególnych osobników :) (prędkość na upload jest zwykle znacznie niższa od download) ... ale ciężko wyrokować co jest przyczyną tych zacięć w Armie :)
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

SiD

Major

Major

  • Posty: 588
  • Dołączył(a): Pn 26 lip, 2004 17:09
  • Lokalizacja: Wrocław

PostN 24 sty, 2010 23:11

Ta cudowna jakość na TS3 ma się nijak do rzeczywistości.
http://www.youtube.com/watch?v=YBda9OMwMIA
http://www.youtube.com/watch?v=cCb5-Ig6O7Y

A porzucenie whisperów w CFOG znacznie zwiększyło świadomość operatorów o sytuacji na polu bitwy. Wręcz kilkukrotnie mniejsze szanse na ogień przyjacielski, co się widzi w rozgrywkach, co jest ważniejsze niż komfort graczy.

Dwóch kart dźwiękowych nie każdy posiada. Oczywiście, jeżeli ktoś jest RTO i ma techniczne możliwości, to może sobie przenieść na słuchawkę TS3 i na głośnikach grać.
Sprzężenia zwrotnego z kanałem bezpośrednim wówczas nie ma się co bać, bo VOIP ma ~1s opóźnienie i jeżeli w tym czasie nadal dwie osoby naraz gadają, to znak, że trzeba popracować nad komunikacją.

Co do wsiadania do heli - dread, po co przy tym rozdzielać się na jakieś buddy teamy?! Proste, po zabezpieczeniu lądowania, zebrać cały oddział w jedną grupę. Wydać obecnym rozkaz wejścia i obserwować czy wszyscy wsiedli. Dowódca wsiada ostatni i problem z głowy.

W pojeździe VOIP przełącza się na kanał pojazdu (intercom, pomarańczowy), bo wyłącza on lokalizacje 3d źródła dźwięku. Normalnie podczas szybkiego przemieszczania się pojazdu słychać rozmowę bezpośrednią jakby odbywała się tą ~1s wcześniej, czyli 10metrów za pojazdem.
Offline
Avatar użytkownika

Jaromaz

Major

Major

  • Posty: 565
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 23:12
  • Lokalizacja: Warszawa

PostPn 25 sty, 2010 00:00

Ta cudowna jakość na TS3 ma się nijak do rzeczywistości.

to chyba trzeba wrócić do TS2 albo TS1 w takim razie ;)

Jednak pomysł by wszyscy szeregowi słyszeli przez cały czas pełną komunikację między wszystkimi oddziałami też nie wydaje mi się zbyt realny :)

ale OK - nie upieram się przy swoim :)
Obrazek
Offline

Lt_Mic

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 205
  • Dołączył(a): So 23 sty, 2010 14:38
  • Lokalizacja: Olsztyn

PostPn 25 sty, 2010 09:20

Kanał dowódczy - Instrukcja twierdzi, że jest to Radio TYLKO pomiędzy dowódcami. Jeżeli masz ludzi pod sobą, lub jesteś jedynym członkiem grupy - słyszysz te komunikaty.

Jeśli to działa i dowódcy by tego używali to przynajmniej nie będą zagłuszać komunikatów reszcie... ale to zmusza do gry wedle ustalonego przez grę szeregu dowodzenia czyli po śmierci "1" przejmuje"2" czy tam ten którego gra wybiera(najwyższy stopniem).....
Komunikacja a właściwie to zagłuszanie przez dowódców komunikacji w sq. mogą sprawić że wkrada się chaos ... jak na razie mamy farta że przez to zagłuszanie jeszcze nikt nie zginął/ nie wytracił oddziału :/

Sprawa druga chciałbym aby przedyskutować SYSTEM Medyczny ACE2....
+fajna sprawa dog-tagowanie, aresztowanie,leczenie więcej niż jednym rodzajem leków...
vs.
-Ranni nie do uleczenia...mimo posiadania sprzętu(nie wiem czy przypadkiem od którejś wersji ACE po wyjęciu z plecaka nie można używać smoków itd. bo mimo iż je miałem to nie mogłem rzucić...to samo tyczy się medykamentów)
-zapadające się przytomne AI(przypadek Wyspy)
-gdy AI po to podlegają potrafią:
* przeżyć 20 trafień z DMR-a.....(potwierdzone obłokami krwi w tym Headshoty)
* nagle oprzytomnieć/ obudzić się i dalej po tych 20 trafieniach walczyć?!!!
chciałbym jeszcze zrobić kilka testów czy to wina samych terrorystów(Faa) że coś jest tam niezgodnego nie zgranego z ace( np.pancerne turbany :cfaniak: ) czy to też wina tego systemu medycznego...
czy po umieszczeniu go w grze działa na wszystkich czy da się go użyć tylko z wybranymi jednostkami tak jak to działało to z podstawowym modułem medycznym ARMA2?- jeśli jest możliwość aby działał tylko na US ARMY to mogło by rozwiązać całe te problemy.....
Offline
Avatar użytkownika

tsuki

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 491
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 22:33
  • Lokalizacja: z Nienacka

PostPn 25 sty, 2010 10:28

Lt_Mic napisał(a):Sprawa druga chciałbym aby przedyskutować SYSTEM Medyczny ACE2....
+fajna sprawa dog-tagowanie, aresztowanie,leczenie więcej niż jednym rodzajem leków...
vs.
-Ranni nie do uleczenia...mimo posiadania sprzętu(nie wiem czy przypadkiem od którejś wersji ACE po wyjęciu z plecaka nie można używać smoków itd. bo mimo iż je miałem to nie mogłem rzucić...to samo tyczy się medykamentów)


Po pierwsze - musisz mieć podmienioną nazwę profilu w katalogu userconfig. Po drugie. Musisz mieć możliwość wyboru menu kontekstowego (czyli posiadać prawy klawisz windows), lub umieć zmienić ten klawisz.
W ACE1 działało to tak - podchodzisz do rannego, dajesz examine z tego kołowego menu kontekstowego i dajesz później żeby go leczyć. Epinefryna - przywraca akcję serca. Morfina - uśmierza ból. Bandaże - wiadomo. Są jeszcze jakieś inne rzeczy, ale nie wiem do czego służą.
-zapadające się przytomne AI(przypadek Wyspy)

Nie jestem pewny, czy o to chodzi, ale ai zapadające się pod ziemią to efekt Army, a nie ACE. Z daleka nie widać trawy, a więc Arma podnosi ziemię żeby częściowo ukryć wroga. Na pewno jednak przepuszcza ona pociski.
-gdy AI po to podlegają potrafią:
* przeżyć 20 trafień z DMR-a.....(potwierdzone obłokami krwi w tym Headshoty)
* nagle oprzytomnieć/ obudzić się i dalej po tych 20 trafieniach walczyć?!!!

Te trafienia z DMRa wynikają z ciągłego poszukiwania przez zespół ACE optymalnych ustawień odnośnie obrażeń. Byc może snajperki nie są jeszcze nawet ruszone i mają ustawienia ze standardowego A2, a zdrowie jednostek zostało podniesione aby umożliwić większy zapas na odpalenie skryptów medycznych (działają pewnie na % ilość HP)
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

piotras

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 118
  • Dołączył(a): So 31 paź, 2009 10:38

PostPn 25 sty, 2010 10:45

MaXyM napisał(a):@jaromaz
mysle ze kombinujesz za bardzo. Nikt nie bedzie zestawial specjalnego konfigu takiego jak masz ty tylko dlatego ze 'sasiedzi'. Mozesz poglosnic sobie mikrofon i inni beda Cie dobrze slyszec.

Imo tak jak mowi Rafalski, voip w rozmowach bezposrednich. TS3 przy wydawaniu rozkazow (radio). W sumie radio pojazdu tez sie dobrze sprawdza.
Roznica miedzy Voipem na kanale pojazdu a Voipem - rozmowa bezposrednia jest taka ze w tym drugim przypadku sciszenie odglosow scisza tez voipa - jak w realu.

Imo - podczas akcji nie powinno byc zbednego gadania.
Dowodcy wydaja rozkazy radiem i musza to zrobic tak zeby zolniez nie stal wtedy pod smiglem. Nawet w realu jak masz radio i wirnik nad soba to nic nie zrozumiesz.

Ogolnie im wiecej kombinacji z komunikacja tym czestrze odrywanie rak z klawiatury/myszy, szukanie klawiszy etc. Komunikacja powinna byc mozliwie jak najbardziej naturalna



Tak miało być ale jakoś się nie sprawdziło.Aby voip dobrze działał który obciąża procka dodatkowo trzeba mieć dobrą karte dżwiękową, i do tego łącze synchroniczne Upload = donwload a większosć ma upload 1/10 co powoduje zacinki.
Offline
Avatar użytkownika

Rafalsky

Major

Major

  • Posty: 748
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 23:27
  • Lokalizacja: Londyn

PostPn 25 sty, 2010 11:13

Podsumuje zasade (nie wnikam w tech. zagadnienia jakosci).

podwladni Alpha - podwladni Alpha - tylko i jedynie Mowa Bezposrednia lub Kanal Grupy gdy bardzo oddalenii.
FireTeamLeader - podwladni (w kupie) - Mowa Bezposrednia (voip)
FireTeamLeader - podwladni (gdy ktos odejdzie, np snajper) - Kanal Grupy (voip)
Wewnatrz pojazdu/helki - Kanal pojazdu (voip) przelacz na kanal zaraz po wejsciu (wycisza glos silnika).


Problem do ustalenia to komunikacja TS3, Voip ?
FireTeamLeader Alpha - FireTeamLeader Bravo
w ten sposob by nie slyszal ich nikt w innych teamach, oraz mozliwos przejecia tej formy przez nastepce w przypadku smierci jednego z FireTeamLeadrow?

(Oczywiscie jezeli stoja blisko siebie to Mowa Bezposrednia a nie radio)



Propozycja:
Moznaby zalozyc, ze w czasie tej komunikacji wewnetrzne teamy Alpha i Bravo moga ja slyszec, bo przynajmiej sie ucisza jak zobacza ze dowodcy rozmawiaja.

Jezeli grupy byly by podzielone na kanalach TSa i kazdy (kazdy z graczy, bo na wypadek ze bedzie team leaderm) mial zbindowany klawisze do whisperow do innych klanalow to :

gdyby LeadeApha mowil na TS (whisper do Kanalu Bravo) i mial ciagle wlaczonego voipa (np mowa bezposrednia) to

w Alpha slysza ze leader mowi z bravo (ale slysza to na voip)
w brawo slyszo ze LeaderAppha mowi do nich (ale slysza to na ts).
w innych teamach ich nie slysza.


Proponuje zrobic przez np pare dni testy na wszystkich grach. Oznacza ze kazdy bedzie musial miec zbindowane powiedzmy 4 klawisze do czterech kanalow TSa.
Zobaczmy czy sie sprawdzi.
Ostatnio edytowano Pn 25 sty, 2010 12:38 przez Rafalsky, łącznie edytowano 6 razy
- "Nigdy nie mów ludziom, jak mają wykonywać swe zadania. Powiedz im tylko, co mają robić, a będziesz zdziwiony ich pomysłowością."
Offline
Avatar użytkownika

piotras

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 118
  • Dołączył(a): So 31 paź, 2009 10:38

PostPn 25 sty, 2010 11:18

Powiedz czym sie różni komunikacja na kanale grupy a ts3?. Ja sobie mam włączonego Voipa nonstop na bezposrednim a reszte jak trzeba to jest TS do tego, nie potrzeba mi przełączać między kanałami grupy dodatkowo, co niektórzy mieli z tym problemy i nadawali na okrągło w eter.
Offline
Avatar użytkownika

Rafalsky

Major

Major

  • Posty: 748
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 23:27
  • Lokalizacja: Londyn

PostPn 25 sty, 2010 11:30

Jezeli nadajesz na TS do swoich i masz wlaczony voip (Mowa Bezposrednia) to jezeli ktos z twoich stoi blizko ciebie to cie slysz podwojnie.
- "Nigdy nie mów ludziom, jak mają wykonywać swe zadania. Powiedz im tylko, co mają robić, a będziesz zdziwiony ich pomysłowością."
Offline
Avatar użytkownika

piotras

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 118
  • Dołączył(a): So 31 paź, 2009 10:38

PostPn 25 sty, 2010 11:40

To najlepiej zrezygnować z Voipa i problem zniknie. :spoko:
Offline
Avatar użytkownika

Rafalsky

Major

Major

  • Posty: 748
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 23:27
  • Lokalizacja: Londyn

PostPn 25 sty, 2010 11:45

A kierunki mowy, ja np. trace orientacje jak mi ktos na TS mowi "podejdz tutaj", na Voip od razu wiem w ktorym kierunku isc, a znajdowanie sie po krzykach rannych :)
- "Nigdy nie mów ludziom, jak mają wykonywać swe zadania. Powiedz im tylko, co mają robić, a będziesz zdziwiony ich pomysłowością."
Offline
Avatar użytkownika

Jaromaz

Major

Major

  • Posty: 565
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 23:12
  • Lokalizacja: Warszawa

PostPn 25 sty, 2010 11:53

Moim zdaniem należy zrezygnować z VOIPa z nadawaniem "na stałe" - ja mam podpięte nadawanie TS3 pod lewy CTRL i nadawanie VOIP pod CAPS LOCK - i zawsze korzystam z klawiszy - zauważyłem, że automatyczne wykrywanie głosu powoduje często ucięcia początków i końców przekazu - z klawiszami nie istnieje ten problem oraz nie zdarza mi się nadawanie podwójne :)

a ile razy było w ostatnich misjach słychać nadawanie podwójne? :) (nie mówiąc, że w wielu przypadkach nie zwrócono uwagi nadawcom ;) - i może nie są tego świadomi :) )

---
Moznaby zalozyc, ze w czasie tej komunikacji wewnetrzne teamy Alpha i Bravo moga ja slyszec, bo przynajmiej sie ucisza jak zobacza ze dowodcy rozmawiaja.

Dokładnie tak - ale nie do końca rozumiem po co to komplikować jeszcze bardziej z dodatkowym VOIPem - już moja wersja niektórym wydawała się skomplikowana - przypomnę ją: whispery w takiej formie jak napisałeś wyżej (wywołanie przez dowódców i dwa (uciszone) teamy słyszą wymianę między tymi dowódcami na TS), w akcji i pojazdach TS, na zewnątrz przy ciszy (i do odnajdywania się kierunkowego) rozmowa bezpośrednia VOIP ...
czy to nie najłatwiejsze? :)
Ostatnio edytowano Pn 25 sty, 2010 11:58 przez Jaromaz, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

piotras

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 118
  • Dołączył(a): So 31 paź, 2009 10:38

PostPn 25 sty, 2010 11:58

jak dam pod przycisk voipa to pierwsze co załączy się kanał ogólny, taką mam klawiature i dopiero jest szukania klawiszy, aby odpowiedni kanał poprzełaczać opóżnienie do tego kilka sekund.
Offline
Avatar użytkownika

tsuki

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 491
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 22:33
  • Lokalizacja: z Nienacka

PostPn 25 sty, 2010 12:22

Jaromaz napisał(a):Dokładnie tak (jak na CFOGu)


Bzdura.
Na cfogu gra się tak jak gramy my. Wszyscy na jednym kanale TSa, który służy jako radio, a reszta komunikacji odbywa się za pomocą voipa. Takie rozwiązanie jest wypraktykowane jako najlepsze. Nie cofajmy się w rozwoju.

piotras napisał(a): i do tego łącze synchroniczne Upload = donwload a większosć ma upload 1/10 co powoduje zacinki.


Nie mierzyłem, ale dlaczego niby komunikacja w Armie miałaby zajmować więcej łącza niż przez TSa? To jest głos i to jest głos. Jak chcecie lepszy kodek, to nie ma sprawy. Mówicie-macie. To jest kwestia zmiany 1 cyferki w arma.cfg. Dla serwera nie robi to różnicy bo te maszyny pewnie stoją na 100 mbps.

Rafalski napisał(a):Jezeli grupy byly by podzielone na kanalach TSa i kazdy (kazdy z graczy, bo na wypadek ze bedzie team leaderm) mial zbindowany klawisze do whisperow do innych klanalow to :


to do obłożenia będzie średnio 6 klawiszy do których musi byc ciągły dostęp. Ja np. nie mogę sobie pozwolić na taki luksus, bo podczas latania nie mogę zdjąć ręki z joysticka żeby nacisnąć capslock. Na joyu mam 12 przycisków+hatch, który robi za wybór akcji w helence. (zmiana kanału-2 klawisze, nadawanie, autopilot on/off, GPS, manual fire on/off, przełączanie się pomiędzy celami, zmiana broni, zaznaczenie celu na wprost, strzał i przybliżenie). Nie mam więcej miejsca żeby to sobie ustawić a podczas manewrów muszę mieć możliwość nadawania komunikatów (co robię poprzez kanał strony).

Podział na TS wprowadzi kompletny burdel, bo nie dość, że trzeba będzie znać klawisze do obsługi voipa (3), to jeszcze 5 od TSa. Do tego podwładni siedzący na jednym kanale mają tendencje do nie używania voipa w ogóle i gadania o dupie maryni. Obecne rozwiązanie wymusza dyscyplinę komunikacji, dźwięk kierunkowy i zwiększa świadomość operatorów, co przekłada się wprost na jakość rozgrywki.

piotras napisał(a):jak dam pod przycisk voipa to pierwsze co załączy się kanał ogólny, taką mam klawiature i dopiero jest szukania klawiszy, aby odpowiedni kanał poprzełaczać opóżnienie do tego kilka sekund.

Gra pamięta kanał nadawania, a więc ustawiasz go tylko raz. Jeżeli za długo ci szukać klawiszy, to po to masz menu opcji aby ustawić sobie wedle swoich upodobań.

Powtórze moje rozwiązanie:

(dla nie używających Alta):

Alt+D - następny kanał
Alt+A - poprzedni kanał
Ctrl - nadawanie
2xCapsLock - nadawanie ciągłe (trzeba uważać jak macie TS na capslocku)

(dla używających alta)
Ctrl+1 do Ctrl+6 - zmiana kanału na konkretny (np. Ctrl+1 = ogólny, Ctrl+2 = strony itd.). Szybsze rozwiązanie jeżeli pamiętasz co gdzie jest
lub
Ctrl+1 - następny kanał
Ctrl+2 - poprzedni kanał
Reszta jak dla bezaltowców.

Dostęp do klawiszy w obu przypadkach jest szybki, nie trzeba zdejmować palców z w/s/a/d, ani nawet parzeć na klawiaturę.
Ostatnio edytowano Pn 25 sty, 2010 12:28 przez tsuki, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do [ArmA II] Addony

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron