Teraz jest Pn 14 lip, 2025 04:13


Realistyczna komunikacja w grze

Rozmowy na temat wszelkich addonów do ArmA II oraz Operation Arrowhead.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Jaromaz

Major

Major

  • Posty: 565
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 23:12
  • Lokalizacja: Warszawa

PostCz 15 kwi, 2010 21:10

@ppio95
Czasami tak robimy - jeżeli oba teamy są nieco bardziej oddalone od siebie - ale ogólna możliwość komunikacji przez TS to podstawa ...

@dymion
Oczywiście jak ktoś jest 10m od Ciebie to nie ma sensu korzystania z radia - ale już jak wystawia się SZPERACZA to komunikacja przez radio jest niezbędna - a wtedy przeszkadza innym teamom - więc w sytuacjach gdy odległości od teamów są większe jestem za indywidualnymi częstotliwościami radia - a do komunikacji dowódców aktywne wykorzystywanie RTO. Dodatkowo gdy robi się gorąco i często słychać głośne strzały to lepiej wydać krótką wyraźną komendę przez radio niż się wkurzać, że ktoś nie usłyszał/zrozumiał komendy głosowej :)

Przypomnę, że różne częstotliwości radia krótkiego zasięgu dla poszczególnych teamów były w jedynym przypadku przejścia Ciphera z sukcesem :)
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Dymion

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 196
  • Dołączył(a): Wt 16 lut, 2010 20:00
  • Lokalizacja: Mysłowice

PostCz 15 kwi, 2010 22:41

W końcu po to jest radio, żeby z niego korzystać - jasne, ale według przeznaczenia. Łatwiej jest gadać na jednej częstotliwości, ale faktycznie użycie kilku zakresów + RTO dodaje smaczku. Musimy to częściej ćwiczyć pomimo potknięć jakie nas czekają, czyli momentami lekki bajzel komunikacyjny.
Offline
Avatar użytkownika

Jaromaz

Major

Major

  • Posty: 565
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 23:12
  • Lokalizacja: Warszawa

PostCz 15 kwi, 2010 23:20

no właśnie wczoraj był bajzel i chaos gdy prawie 20 osób było na jednej częstotliwości :) - a właśnie różne częstotliwości wprowadzają porządek i dobrą koordynację (stąd udane przejście wspomnianej misji) :)

Dodatkowo wczoraj miałem pierwszą wywałkę TS3 z pluginem podczas misji (zawinięcie Army do paska, ponowne odpalenie TS3, reload PLUGINÓW) - przywróciłem Armę przez ALT+TAB a mimo tego automatycznie oddałem serię strzałów w powietrze tuż przy Tasmanie :) ... więc na przyszłość jak nie będzie z kimś łączności lepiej trzymać się od niego z daleka :)

Podejrzewam, że łatwej o taki błąd pluginu/modu gdy jest duża liczba graczy na serwerze a wszyscy mają tę samą częstotliwość radiową (to się stało dokładnie w momencie rozpoczęcia nadawania radiem przez Tasmana gdy stał obok mnie) - przecież w takim momencie plugin musi zebrać wszystkie punkty będące na tej samej częstotliwości w jedno miejsce - nadać do wszystkich wiadomość i ponownie rozrzucić wszystkich do swoich pozycji ... im większe wykorzystanie RTO i oddzielnych częstotliwości dla pododdziałów - tym mniejsze prawdopodobieństwo nastąpienia wywałek pluginu zakładam :)

(w ostatnich update'ach ACE2 wprowadzono oficjalnie żołnierza "RTO" - pewnie niedługo wypuszczają plugin zintegrowany z ACE2 :) )
Obrazek

ppio95

PostPt 16 kwi, 2010 18:53

Popieram Jaromaza, o to wyżej mi chodziło. Dla każdej drużyny częstotliwośc i na krótkich tylko gadać
Offline
Avatar użytkownika

Dymion

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 196
  • Dołączył(a): Wt 16 lut, 2010 20:00
  • Lokalizacja: Mysłowice

PostPt 16 kwi, 2010 19:29

ppio95 napisał(a):Dla każdej drużyny częstotliwośc i na krótkich tylko gadać
Ale tylko na dystans, bo z bliska to niby po co?

ppio95

PostPt 16 kwi, 2010 19:31

Dymion napisał(a):Ale tylko na dystans, bo z bliska to niby po co.


Po to że jak gada 3 na TS-ie bezpośrednio to nic nie słychać
Offline
Avatar użytkownika

Jaromaz

Major

Major

  • Posty: 565
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 23:12
  • Lokalizacja: Warszawa

PostPt 16 kwi, 2010 19:36

Na bliską w zupełności wystarcza zwykła komunikacja kierunkowa (jeżeli nie robi się gorąco - a i wtedy nie za każdym razem wykorzystywanie radia - tylko przy najważniejszych komunikatach lub większej odległości od innego gracza - dla pewności otrzymania przez niego czytelnego komunikatu) - a ogólnie to już zadanie dowódcy żeby była cisza w zespole :)

Tutaj wygląd pluginu w wersji ACE2 (bez dźwięku):
http://www.youtube.com/watch?v=abfZQKSBtu4&fmt=22

dość mocno go urealniają - ale na razie mają 28 dni opóźnienia z wersją 0.8 :(
Ostatnio edytowano Pt 16 kwi, 2010 19:45 przez Jaromaz, łącznie edytowano 3 razy
Obrazek

ppio95

PostPt 16 kwi, 2010 19:37

wohoo :D Fajnie wygląda. Jak wyjdzie od razu będę się uczył obsługi radyjka :D
Offline
Avatar użytkownika

Dymion

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 196
  • Dołączył(a): Wt 16 lut, 2010 20:00
  • Lokalizacja: Mysłowice

PostPt 16 kwi, 2010 20:59

Radio nie może być wykorzystywane tak sobie bez potrzeby skoro dobrze słychać na bezpośredniej. Wyobraź sobie że dowódca nawołuje załogę przez radio w lesie. Bez kierunkowości to i tak nie wiadomo gdzie kto jest. Inna sytuacja... kolesie są koło siebie, gadają jeden przez drugiego bo robi się ciepło i połowa załogi się nie słyszy bo 2 lub 3 chce gadać na raz.
Piotr, ustaw sobie dobrze dźwięki w Armie oraz w TS-ie a wszystko będzie dobrze.

ppio95

PostSo 17 kwi, 2010 12:08

no dobra tylko za bardzo nie wiem jak i w tym jest problem ;) a armie ustawiłem :D wyłączyłem muzykę i efekty ściszyłem
Offline
Avatar użytkownika

Jaromaz

Major

Major

  • Posty: 565
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 23:12
  • Lokalizacja: Warszawa

PostSo 17 kwi, 2010 12:46

Możesz zrobić głośniej każdego z graczy oddzielnie (prawy przycisk na nicku) - tylko ciężko przewidzieć przed grą kto ma za cicho ustawiony mikrofon :) można też ustawić skróty klawiszowe na pogłaśnianie lub ściszanie całego TS3.

Komunikacja kierunkowa w pluginie jest super :) ale gdy robi się naprawdę gorąco dobrze używać od czasu do czasu radia w obrębie swojego teamu - ludzie są przejęci i przestraszeni akcją - często wtedy więcej gadają (zamiast odwrotnie ;) ) i najważniejsze komunikaty (o kontaktach oraz główne polecenia - krótko i konkretnie) powinny iść przez radio - chociażby dlatego, że większość się ucisza gdy słyszy szum radia :) i jest pewność, że komunikat dotrze do wszystkich z teamu - (jakiś maruder zostający daleko z tyłu nie będzie się musiał później ostro tłumaczyć, że nie słyszał ... i dlatego zwalił całą akcję drużyny :) - dlatego tak ważne jest to żeby były oddzielne częstotliwości dla poszczególnych teamów.

Dobrze znać częstotliwości radia krótkiego zasięgu innych teamów - wtedy nawet w przypadku braku RTO jedna osoba z radiem krótkiego zasięgu może przełączyć się na częstotliwość innego teamu i nasłuchiwać/nadawać - znajdując się tuż przy dowódcy swojego teamu ...

W mojej misji, którą mam nadzieję rozegramy w przyszłą sobotę, będziemy musieli intensywnie wykorzystywać radio dalekiego zasięgu - dokładny opis już w poniedziałek :)
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Rafalsky

Major

Major

  • Posty: 748
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 23:27
  • Lokalizacja: Londyn

PostCz 22 kwi, 2010 14:10

Jaromaz napisał(a):w ostatnich update'ach ACE2 wprowadzono oficjalnie żołnierza "RTO"
zolnierza wprowadzono, tylko jego radio z obecna wersja a2t 005 nie dziala :)
- "Nigdy nie mów ludziom, jak mają wykonywać swe zadania. Powiedz im tylko, co mają robić, a będziesz zdziwiony ich pomysłowością."
Offline
Avatar użytkownika

Jaromaz

Major

Major

  • Posty: 565
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 23:12
  • Lokalizacja: Warszawa

PostCz 22 kwi, 2010 15:04

ok - na razie zostajemy przy dostępnych już / działających radiach dalekiego zasięgu :) - za to znacznie ładniej to jego nowe radio wygląda w podglądzie wyposażenia :)
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Rafalsky

Major

Major

  • Posty: 748
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 23:27
  • Lokalizacja: Londyn

PostSo 24 kwi, 2010 08:59

chcialem wprowadzic do misji nowego RTO, bo plecaczek ladny...a tu bach..zong. Simlock i mi sie do sieci long range nie loguje :)

-------------------------------------------------

PRZYPOMINAM aby nie naduzywac zwrotu "Bez odbioru": czyli zrywam komunikacje, nie odpowiadaj. A juz na pewno nie laczyc tego w zdaniu lub rozkazie.

- Alpha, udaj sie do punktu w sektorze 025-067, i ustaw tam miny przecwpiechotne. Bez Odbioru.
po slowie bez odbioru, Alpha nie ma co odpowiadac. A jezeli srodek komunikatu zostal zagluszony, lub nie w pelni zrozumiany ?

Zawsze druga strona powinna potwierdzic Zrozumialem, odbior (czyli rozumiem, czekam na dalsze instrukcje), lub Przyjal (czyli zrozumialem i wykonuje, zakladam ze nadajacy skonczyl przekaz rozkazu i rozmowa zaraz sie zakonczy).
I dopiero teraz Bravo moze uzyc zwrotu Bez Odbioru co da informacje innym, ze kanal wolny.

WAZNE:
Konczyc kazdy przekac-informacje slowem: Odbior, co znaczy czekam na Twoja odpowiedz lub krotkie potwierdzenie, ze moja wypowiedz zostala zrozumiana.

Inaczej jedna grupa rzuca informacje o wrogu, nikt mu nie odpowiada i nie wiadomo czy doszlo do nich, czy moze juz nie zyja ?
- "Nigdy nie mów ludziom, jak mają wykonywać swe zadania. Powiedz im tylko, co mają robić, a będziesz zdziwiony ich pomysłowością."
Offline
Avatar użytkownika

Jaromaz

Major

Major

  • Posty: 565
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 23:12
  • Lokalizacja: Warszawa

PostWt 27 kwi, 2010 22:04

A2TS3: Version 0.8 of the rewrite is almost done. It will enter internal testing and hopefully be released shortly!
Obrazek
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do [ArmA II] Addony

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości