Teraz jest So 05 lip, 2025 18:11


Realistyczna komunikacja w grze

Rozmowy na temat wszelkich addonów do ArmA II oraz Operation Arrowhead.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Jaromaz

Major

Major

  • Posty: 565
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 23:12
  • Lokalizacja: Warszawa

PostPn 25 sty, 2010 12:25

jak ustawisz na początku gry jakiś kanał VOIP to jest już on zapamiętany (tutaj "rozmowa bezpośrednia") ... nic nie trzeba zmieniać ...

a jeżeli chodzi o dwie karty dźwiękowe - Rafalsky pomyśl jak świetnie na YouTube taki śmigłowiec by się prezentował :) (ale to wymaga przejścia radia na TS3) :)

Jaromaz napisał:
Dokładnie tak (jak na CFOGu)
Bzdura.
Na cfogu gra się tak jak gramy my. (...) Nie cofajmy się w rozwoju.

Miałem na myśli "jak KIEDYŚ na CFOGu" - mając do wyboru jakość najnowszego TS3 i VOIPa to "cofaniem się" jest używanie VOIPa :)


tsuki napisał(a):
piotras napisał:
i do tego łącze synchroniczne Upload = donwload a większosć ma upload 1/10 co powoduje zacinki.

Nie mierzyłem, ale dlaczego niby komunikacja w Armie miałaby zajmować więcej łącza niż przez TSa? To jest głos i to jest głos.

To niestety nie jest takie proste jak sądzisz :) kwestia technologii - bardziej obrazowo: dlaczego jakość TS2 i jakość TS3 jest tak diametralnie różna? przecież i to głos i to głos? ;)
Ostatnio edytowano Pn 25 sty, 2010 12:36 przez Jaromaz, łącznie edytowano 6 razy
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Rafalsky

Major

Major

  • Posty: 748
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 23:27
  • Lokalizacja: Londyn

PostPn 25 sty, 2010 12:30

info:
kanaly voip'a tez mozna bindowac w ustawieniach w Armie


@Jaromaz
W pojazdach, TS jest zagluszany! tylko kanal pojazdu sie sprawdza bo wicisza inne dzwieki w czasie rozmowy.


Ty tu o dwu kartach i helkach, tu sie nie mozemy dogadac :beksa: jak jeden team z drugim na gadac :) a ty IMAX 3D chcesz juz wprowadzac. :cfaniak:
- "Nigdy nie mów ludziom, jak mają wykonywać swe zadania. Powiedz im tylko, co mają robić, a będziesz zdziwiony ich pomysłowością."
Offline
Avatar użytkownika

Jaromaz

Major

Major

  • Posty: 565
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 23:12
  • Lokalizacja: Warszawa

PostPn 25 sty, 2010 12:41

Rafalsky napisał(a):W pojazdach, TS jest zagluszany! tylko kanal pojazdu sie sprawdza bo wicisza inne dzwieki w czasie rozmowy.

Dla mnie TS3 był ostatnio czytelny w heli - może jakość wygrała wtedy z głośnością ... ale ogólnie to co napisałeś jest argumentem ZA kanałem pojazdu :)

a ty IMAX 3D chcesz juz wprowadzac

Avatara polecam obejrzeć w IMAXie w 7 rzędzie i na środku - a dopiero później się wypowiadać o filmie (bo wtedy nawet fabuła Pocahontas nie przeszkadza ;) )

ok - ja dzisiaj już nie mam czasu na dyskusje :) więc ustalcie coś - dostosuję się ... :)
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

tsuki

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 491
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 22:33
  • Lokalizacja: z Nienacka

PostPn 25 sty, 2010 12:51

Jaromaz napisał(a):
Jaromaz napisał:
Dokładnie tak (jak na CFOGu)
Bzdura.
Na cfogu gra się tak jak gramy my. (...) Nie cofajmy się w rozwoju.

Miałem na myśli "jak KIEDYŚ na CFOGu" - mając do wyboru jakość najnowszego TS3 i VOIPa to "cofaniem się" jest używanie VOIPa :)

Jaro, proszę cię ;). To jest radio a nie studio nagraniowe. Nie chodzi tu o czystość głosu, a o czytelność komunikatów minimalnym kosztem (łącza i poziomu skomplikowania klawiszologii). W kategoriach naszego stylu gry postęp = zbliżenie do realizmu. Nie przechodziliśmy na voipa, bo nam TS2 harczał.

Nie mierzyłem, ale dlaczego niby komunikacja w Armie miałaby zajmować więcej łącza niż przez TSa? To jest głos i to jest głos.

To niestety nie jest takie proste jak sądzisz :) kwestia technologii - bardziej obrazowo: dlaczego jakość TS2 i jakość TS3 jest tak diametralnie różna? przecież i to głos i to głos? ;)

Dlatego, ze jest inny kodek i inny, doskonalszy, sposób kompresji i dekompresji. Dlatego wspomniałem o kodeku, który spytnie pominąłeś w cytacie :).
a jeżeli chodzi o dwie karty dźwiękowe - Rafalsky pomyśl jak świetnie na YouTube taki śmigłowiec by się prezentował (ale to wymaga przejścia radia na TS3)

Jaro, kurcze. Nie będziemy wszyscy przechodzić na ts3, bo masz jedną kartę niewykorzystaną. To nie jest argument.

Moja propozycja rozwiązania:
Zostawiamy tak jak jest.
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Rafalsky

Major

Major

  • Posty: 748
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 23:27
  • Lokalizacja: Londyn

PostPn 25 sty, 2010 12:56

Czy mozna tak ustawic aby miec zbindowane klawisze TS'a do kanalow i jezeli zacznie sie whisper to innego kanalu to automatycznie zacznie nadawac voip mowa bezposrednia?

Jest to wazne aby gdy dowodca gdy nadaje na whisper, mowil na bezposredniej - wtedy jego ludzie nie zawracaja mu glowy bo slysza ze prowadzi komunikacje.

Wiem ze mozna zbindowac klawisze Ts'a tak ze mowi sie do Brawo i podpina wlasno grupe (wtedy slysza mnie tamci i moi). Ale wtedy kazda grupa musi miec inaczej zbindowane klawisze Ts'a a zalezy nam na standaryzacji i prostocie (wszyscy na ts naja tak samo zbindowane kanaly) z zachowaniem wszystkich zalet mowy Bezposredniej i kierunkowosci dzwieku.
- "Nigdy nie mów ludziom, jak mają wykonywać swe zadania. Powiedz im tylko, co mają robić, a będziesz zdziwiony ich pomysłowością."
Offline

MaXyM

Kapral

Kapral

  • Posty: 85
  • Dołączył(a): Pt 22 sty, 2010 00:10
  • Lokalizacja: Praha/CZ

PostPn 25 sty, 2010 13:12

piotras napisał(a):Aby voip dobrze działał który obciąża procka dodatkowo trzeba mieć dobrą karte dżwiękową, i do tego łącze synchroniczne Upload = donwload a większosć ma upload 1/10 co powoduje zacinki.


nie sadze aby obciazenie procka voipem bylo w jakis sposob widoczne dla usera. Jest to dzwiek odtwarzany jak kazdy inny.

Co to uploadu.... akurat w voipie to raczej potrzebny wiekszy download: bo musisz sciagnac dzwiek wszystkich mowiacych. Wysylasz tylko swoj - wiec zapewniam Cie, ze wystarczy normalne lacze asymetryczne.

Natomiast jesli jest taka mozliwosc to faktycznie mozna by zwiekszyc jakosc dzwieku na voipie, jak mowi tsuki. Bedzie minimalnie wiekszy traffic ale chyba nikt tu nie jedzie na granicy mozliwosci lacza.
Offline
Avatar użytkownika

Dread

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 468
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 21:47
  • Lokalizacja: San Antonio

PostPn 25 sty, 2010 13:16

Zaglądam na forum a tu taka dyskusja - powiem tak: testy panowie powiedzieć mogą nam wszystko.Proponuje zebrać się w 6 osób zagrać jedna misje stricte na voipie i 1 na voipie i ts z whisperami ?Co wy na to w końcu na briefingu ze 3 razy wypłynęła komunikacja i dlatego ta dyskusja się wykluła.
"An army is a team. It lives, eats, sleeps, fights as a team.This individuality stuff is a bunch of bullshit."- General George Patton
Offline
Avatar użytkownika

tsuki

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 491
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 22:33
  • Lokalizacja: z Nienacka

PostPn 25 sty, 2010 13:20

Rafalski napisał(a):Czy mozna tak ustawic aby miec zbindowane klawisze TS'a do kanalow i jezeli zacznie sie whisper to innego kanalu to automatycznie zacznie nadawac voip mowa bezposrednia?

Nie. Bez żadnych pluginów TS nie współpracuje z A2. O takich wtyczkach, to nie ma narazie co marzyć.

Moja propozycja rozwiązania:
Zostawiamy tak jak jest.


Mam nawet lepszą propozycję, która zwiększy realizm 10-krotnie.

Każdy dowódca wyznacza RTO (radio team operator), czyli osobę odpowiadającą za komunikację. RTO siedzą razem na kanale, a reszta jest na osobnym.

Struktura komunikacji:
HQ->HQ RTO (może być dowódca operacji, lub jego zastępca) na voipie: <rozkaz nadania komunikatu>
HQ RTO na kanale RTO: <komunikat>
RTO docelowy -> dowódca grupy (na voipie): mamy zrobić to, a to. Następnie udać się tu, a tu.

Rozwiązanie doda realizmu, usunie problem z zagłuszaniem się nawzajem, doda pierwszą specjalizację i kopa klimatowi. Proponuję zacząć testy.
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Dread

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 468
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 21:47
  • Lokalizacja: San Antonio

PostPn 25 sty, 2010 13:30

A jak mam rozwiązać RTO w klasie SF? przewiduje tam tylko 3 osoby bo Duku robi za cały pluton strzelców.I jeszcze sprawa ile osób jest tak oklepanych z funkcja RTO jaką im narzucimy :twisted:
"An army is a team. It lives, eats, sleeps, fights as a team.This individuality stuff is a bunch of bullshit."- General George Patton
Offline
Avatar użytkownika

Jaromaz

Major

Major

  • Posty: 565
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 23:12
  • Lokalizacja: Warszawa

PostPn 25 sty, 2010 13:32

nie sadze aby obciazenie procka voipem bylo w jakis sposob widoczne dla usera. Jest to dzwiek odtwarzany jak kazdy inny.

Kiedyś Skype obciążał tak ówczesne procesory, że nie można było odtwarzać plików MP3 w tym samym czasie (nikomu nie przychodziło do głowy by jeszcze odpalać przy nim jakąś grę - zresztą nadal dość mocno obciąża procesor) - a TS2 w tym samym okresie był wykorzystywany do komunikacji w grach ... (to nie tylko sam kodek).

Nie będziemy wszyscy przechodzić na ts3, bo masz jedną kartę niewykorzystaną. To nie jest argument.

Nie traktowałem tego jako argument - lecz jako element urealniający rozgrywkę :)

pomysł z RTO mi się bardzo podoba :) (ale nadal w kontekście TS3 :) ) - przy okazji - jest gdzieś taki model postaci RTO do pobrania?).

też jestem za testami - i najlepiej każdego z proponowanych rozwiązań.
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Rafalsky

Major

Major

  • Posty: 748
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 23:27
  • Lokalizacja: Londyn

PostPn 25 sty, 2010 13:43

Dokladnie Testy ! Testy! Testy! inaczej to tylko teorie :).
- "Nigdy nie mów ludziom, jak mają wykonywać swe zadania. Powiedz im tylko, co mają robić, a będziesz zdziwiony ich pomysłowością."
Offline
Avatar użytkownika

Dread

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 468
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 21:47
  • Lokalizacja: San Antonio

PostPn 25 sty, 2010 13:48

Co do modelu ACE2 posiada radia PRC-77 i PRC-119.Rozwiązało by to problem rozpoznania własnego RTO w oddziale.Aha za godzinkę w domku.
"An army is a team. It lives, eats, sleeps, fights as a team.This individuality stuff is a bunch of bullshit."- General George Patton
Offline
Avatar użytkownika

tsuki

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 491
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 22:33
  • Lokalizacja: z Nienacka

PostPn 25 sty, 2010 14:06

A jak mam rozwiązać RTO w klasie SF? przewiduje tam tylko 3 osoby bo Duku robi za cały pluton strzelców.I jeszcze sprawa ile osób jest tak oklepanych z funkcja RTO jaką im narzucimy


Tak, jak w każdym innym oddziale. Przecież RTO to też żołnierz i też może strzelać. Komunikacja w obrębie oddziału będzie za pomocą voipa. Pomiędzy oddziałami - poprzez RTO na TS3.

Poza tym zauważ, że oddziały SF z definicji zajmują się samodzielną walką i "zadaniami specjalnymi". Często na tyłach wroga i po cichu, a więc komunikacja z innymi drużynami jest jak najbardziej niewskazana. Jeżeli chodziło ci o recon, to dowolny żołnierz może robić za RTO.
Obrazek
Offline

MaXyM

Kapral

Kapral

  • Posty: 85
  • Dołączył(a): Pt 22 sty, 2010 00:10
  • Lokalizacja: Praha/CZ

PostPn 25 sty, 2010 14:20

Jaromaz napisał(a):Kiedyś Skype obciążał tak ówczesne procesory, że nie można było odtwarzać plików MP3 w tym samym czasie (nikomu nie przychodziło do głowy by jeszcze odpalać przy nim jakąś grę - zresztą nadal dość mocno obciąża procesor) - a TS2 w tym samym okresie był wykorzystywany do komunikacji w grach ... (to nie tylko sam kodek).


To nie byla wina przesylania dzwieku tylko samego programu. Pamietam te akcje bo akurat na mym kompie skype mulil nawet jak sie go nie uzywalo. Po prostu cos z programem. I tak samo mozna powiedziec o TS3 ze bedzie obciazal system, tym bardziej ze ma mocniejsze kodeki i wysyla/odbiera wiekszy strumien danych.

Tak ze obojetne co wybieramy do komunikacji w A2, z twoim ww. argumentem sie nie moge zgodzic. A juz w ogole z tym o wymogu symetrycznego polaczenia.
Offline
Avatar użytkownika

Rafalsky

Major

Major

  • Posty: 748
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 23:27
  • Lokalizacja: Londyn

PostPn 25 sty, 2010 14:21

Czyli, jakby RTO zginal, to nastepny co bedzie wyznaczony na RTO musi recznie wskoczyc w TSie na kanal RTO ?

Jezeli tak, to ten system moze zadzialac. ! (kazdy RTO i przyszly musi miec wlasiwy keybiding TSa do kanalow, by nie bawic sie juz w czasie misji) co mozna zrobic rozsylajac plik configu TS'a czy cos do kazdego na forum.
- "Nigdy nie mów ludziom, jak mają wykonywać swe zadania. Powiedz im tylko, co mają robić, a będziesz zdziwiony ich pomysłowością."
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do [ArmA II] Addony

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron