Teraz jest Śr 16 lip, 2025 16:36


Realistyczna komunikacja w grze

Rozmowy na temat wszelkich addonów do ArmA II oraz Operation Arrowhead.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Jaromaz

Major

Major

  • Posty: 565
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 23:12
  • Lokalizacja: Warszawa

PostPn 26 lip, 2010 11:13

Prośba - wszyscy, którzy mieli ustawione +2.5 db w TSie na testach beta ACRE niech powrócą do standardowego 0db :)
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Darek

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 417
  • Dołączył(a): Pt 22 sty, 2010 00:28

PostPn 26 lip, 2010 17:05

Jak rozróżnić czy dana osoba mówi do mnie na krótkim radiu czy na długim?
Offline
Avatar użytkownika

Rafalsky

Major

Major

  • Posty: 748
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 23:27
  • Lokalizacja: Londyn

PostPn 26 lip, 2010 18:00

Darek napisał(a):Jak rozróżnić czy dana osoba mówi do mnie na krótkim radiu czy na długim?



PROSTO: obecnie rozpoznasz to formie komunikatu (w przyszlosci zmienia dzwiek).

ALFA -BRAVO - (na dlugim)
ALFA-ALFA (na krotkim)

jezeli ALFA-BRAVO na krotkim ( np ch#1) to ma to wyraznie powiedziec.

BRAVO tu ALFA na krotkich ch#2, odbior
w tym wypadku zawodnik z ALFA przelaczyl sie na kanal BRAVO i nadaje na krotkich.

jezeli masz klopot w rozpoznaniu kto na jakim radiu nadaje tz ze nie stosuje sie do tej zasady.


DO wszystkich :


ZASADA#0: krótko na temat !

ZASADA#1: zawsze konczyc zdanie odbior
a druga strona dopiero wtedy odpowiada. Obecnie niektorzy maja to w dupie i wcinaja sie z odpowiedzia jeszcze nim komunikat sie skonczy (m.in dlatego ze nie wie kiedy konczy sie komunikat).

ZASADA#2 zawsze potwierdz ze Przyjal komunikat. Nie potwierdzanie to łamanie zasad naszego stylu gry....

ZASADA#3 nie robic błędu
ALFA: Bravo tu ALfa idz na 1.4.0, odbior
BRAVO: Alfa zrozumialem, bez odbioru.
ALFA: :co: ( ale dopiero jak ci potwierdze, ze droga jest czysta, ale skoro nie chcesz tego info to idz w ciemno :) ) :neutral:
Offline
Avatar użytkownika

Darek

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 417
  • Dołączył(a): Pt 22 sty, 2010 00:28

PostPn 26 lip, 2010 18:18

Wczoraj miałem duży kłopot z opanowaniem radia.Nie będę się więc pchał na RTO ani na dowódcę pojazdu dopóki nie poprawią kilku rzeczy.Gra z takim radiem przestaje być miodna.Ale dzięki za wytłumaczenie. ;-)
Offline
Avatar użytkownika

Pablodanzig

Kapral

Kapral

  • Posty: 65
  • Dołączył(a): Cz 13 maja, 2010 18:19
  • Lokalizacja: Gdańsk

PostPn 26 lip, 2010 19:18

Darek napisał(a):Wczoraj miałem duży kłopot z opanowaniem radia.Nie będę się więc pchał na RTO ani na dowódcę pojazdu dopóki nie poprawią kilku rzeczy.Gra z takim radiem przestaje być miodna.Ale dzięki za wytłumaczenie. ;-)


Popieram cię Darek gra przestała być miodna nie można się skupić na grze tylko trzeba wiecznie sprawdzać jakie masz ustawienia w tym radiu. Mi na przykład podczas gry ni z tego ni z owego wywala w systemie mikrofon, tzn nagle się wszystko zawiesza i mogę sobie gadać do usranej śmierci i tak nikt mnie nie słyszy.

Co zauważyłem jeszcze dziwnego w tym plug-inie, że podczas nadawania radiem czasami krzaczą się dźwięki w armie.
Mess with the best die like the rest....

[center]Obrazek[/center]
Offline
Avatar użytkownika

Darek

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 417
  • Dołączył(a): Pt 22 sty, 2010 00:28

PostPn 26 lip, 2010 19:59

Już to raz powiedziałem,ale powtórzę raz jeszcze.Na misje w Armie gdyby to było możliwe zabrałbym moją Nokie,jest zdecydowanie bardziej niezawodna w terenie.
Offline
Avatar użytkownika

Rafalsky

Major

Major

  • Posty: 748
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 23:27
  • Lokalizacja: Londyn

PostWt 27 lip, 2010 10:09

:spoko: zapowiadany update 1.0.5

wiele poprawek, m.in zmienna odpowiadajaca za znieksztalcenia terenowe... czyli mozna wylaczyc/ograniczyc znieksztalcenia dla radia dlugiego.
Offline
Avatar użytkownika

NOON

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 183
  • Dołączył(a): Pn 21 cze, 2010 23:46
  • Lokalizacja: z przypadku...

PostWt 27 lip, 2010 10:55

...niech te zmiany wprowadzą jak najszybciej, bo cholera bierze
; krótkie radio ma lepszy zasięg od długiego,
; długie radio raz działa raz nie, zależy od pogody chyba.
; 3d słyszalne ze 100metrów - wręcz tracę orientację, kto gdzie jest, kto mówi, bo wszystkich słyszę na tym samym poziomie.
; przypuszczalnie na tyle zbugowany moduł że zwiesza serwer [?]

widać wiele plusów nowego radia, ale te minusy które zostały wykazane w kilku ostatnich grach dyskwalfikują ten moduł w mojej opinii.
Offline
Avatar użytkownika

Jaromaz

Major

Major

  • Posty: 565
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 23:12
  • Lokalizacja: Warszawa

PostWt 27 lip, 2010 11:19

@Noon
w sobotę byłem RTO - tereny górzyste na Czarnorusi - żadnych problemów z komunikacją (oprócz tego że kilka razy pod koniec (zmęczenie) walnąłem się nadając na krótkim zamiast na długim) - po prostu wybieranie odpowiedniego terenu (PAMIĘTAĆ o wpływie terenu i przeszkód - tylko tyle) - udało mi się nawiązać łączność w Elektrozawodzku z Banditem który był na północno-zachodnim lotnisku - czyli praktycznie przez całą Czarnoruś (Bandit tylko lekko wznosił się nad nim). Potem żadnych problemów z komunikacją dalekiego zasięgu między Banditem gdy był w Hurrierze (wiele długich przelotów na dużych odległościach i szybkościach) - jakość łączności w Hurrierze była taka jak na TS3. Ja na długim miałem włączony tryb HI i SQ i założę się, że Bandit miał włączony tryb PA :) Z Tobą też bez problemów na krótkim nawiązałem łączność gdy dołączałeś kawał drogi bez GPSa jako wsparcie ... i jednak się znaleźliśmy :)

Jakość 3D na bliskich odległościach w 1.0.3 faktycznie jest tragiczna :) zdecydowanie za głośno i nie można złapać orientacji - ale Ralafalski już pisał co było tego przyczyną. Crashe serwera nie są spowodowane ACRE - były dokładnie te same objawy tuż przed pierwszymi beta-testami ACRE gdy jeszcze żadnego pliku nie umieściłem na serwerze (do 20:00 były 2 lub 3 zwiechy serwera) - wstępnie podejrzewamy A2 1.07 ale jeszcze to będzie analizowane.

Wyszła już wersja 1.0.5 - przetestujmy :)
Ostatnio edytowano Wt 27 lip, 2010 13:51 przez Jaromaz, łącznie edytowano 3 razy
Obrazek
Offline

MaXyM

Kapral

Kapral

  • Posty: 85
  • Dołączył(a): Pt 22 sty, 2010 00:10
  • Lokalizacja: Praha/CZ

PostWt 27 lip, 2010 11:22

NOON*[GDW] napisał(a):...niech te zmiany wprowadzą jak najszybciej, bo cholera bierze

NIe pal tego swinstwa juz ;)
Przeciez wlasne wydali nowa wersje. Wystarczy poczytac co poprawili
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostWt 27 lip, 2010 11:25

W changelogu, w którym tego nie ma? (wpisane zmiany tylko z 1.03)
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline
Avatar użytkownika

Jaromaz

Major

Major

  • Posty: 565
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 23:12
  • Lokalizacja: Warszawa

PostWt 27 lip, 2010 11:27

hmm Jon - a czytałeś to? :)
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Rafalsky

Major

Major

  • Posty: 748
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 23:27
  • Lokalizacja: Londyn

PostWt 27 lip, 2010 11:55

Mission-makers:
Kod:

// [od 0 do 1] , 0 oznacza brak znieksztalcenia przez teren.
//dobrze sie sprawdza 0.3 lub 0.4:

acre_sys_signal_terrainScaling = 0.3;
Offline
Avatar użytkownika

NOON

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 183
  • Dołączył(a): Pn 21 cze, 2010 23:46
  • Lokalizacja: z przypadku...

PostWt 27 lip, 2010 14:44

Jaromaz napisał(a):@Noon
w sobotę byłem RTO - tereny górzyste na Czarnorusi - żadnych problemów z komunikacją (oprócz tego że kilka razy pod koniec (zmęczenie) walnąłem się nadając na krótkim zamiast na długim) - po prostu wybieranie odpowiedniego terenu (PAMIĘTAĆ o wpływie terenu i przeszkód - tylko tyle) - udało mi się nawiązać łączność w Elektrozawodzku z Banditem który był na północno-zachodnim lotnisku - czyli praktycznie przez całą Czarnoruś (Bandit tylko lekko wznosił się nad nim). Potem żadnych problemów z komunikacją dalekiego zasięgu między Banditem gdy był w Hurrierze (wiele długich przelotów na dużych odległościach i szybkościach) - jakość łączności w Hurrierze była taka jak na TS3. Ja na długim miałem włączony tryb HI i SQ i założę się, że Bandit miał włączony tryb PA :) Z Tobą też bez problemów na krótkim nawiązałem łączność gdy dołączałeś kawał drogi bez GPSa jako wsparcie ... i jednak się znaleźliśmy :)

Jakość 3D na bliskich odległościach w 1.0.3 faktycznie jest tragiczna :) zdecydowanie za głośno i nie można złapać orientacji - ale Ralafalski już pisał co było tego przyczyną. Crashe serwera nie są spowodowane ACRE - były dokładnie te same objawy tuż przed pierwszymi beta-testami ACRE gdy jeszcze żadnego pliku nie umieściłem na serwerze (do 20:00 były 2 lub 3 zwiechy serwera) - wstępnie podejrzewamy A2 1.07 ale jeszcze to będzie analizowane.

Wyszła już wersja 1.0.5 - przetestujmy :)


...sam byłem RTO na pierwszych testach ACRE i tam działało bez problemu też; domyślam się że wszystko zależy od wielu czynników, ale wczoraj lub przedwczoraj na jednej z misji było tak że długie ni cholery nie chciało złapać zasięgu a krótkie mimo zakłoceń działało... z tąd też moje wnioski że coś jest nie tak i niech szybko to paczują :-)
Offline
Avatar użytkownika

Jaromaz

Major

Major

  • Posty: 565
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 23:12
  • Lokalizacja: Warszawa

PostWt 27 lip, 2010 15:14

Ostatnio byłem świadkiem takiej sytuacji (jako mewa): wiszę sobie nad RTO Alpha i podsłuchuję - widzę, że RTO stoi na szczycie góry ale całe plecy ma zasłonięte przez ogromny głaz i nadaje do RTO Bravo ... a wiem (jako były członek Bravo), że podchodzą pod tą górę właśnie od drugiej strony tego kamienia (nawet byli dość blisko) ... a RTO nadaje tak bez przerwy i bez zmiany pozycji ...

Problem z radiem dalekiego zasięgu jest taki, że równocześnie musi być spełnione kilka warunków u OBU RTO - wystarczy, że jedna osoba ma niepoprawnie ustawione opcje na panelu (+ jest "lekko niemrawa ruchowo" ;) ) i cała komunikacja siada. Oczywiście najłatwiej zwalić winę na radio (co mi się podoba - bo tak też jest w realu :) )

* * *

Nie tak dawno w Warszawie jakiemuś pilotowi Cessny zepsuł się GPS, stracił orientację i przeleciał blisko Okęcia (bez kontroli) - gdy pytano go dlaczego nie odpowiadał na radiu to tłumaczył, że też się zepsuło (jaki zbieg okoliczności ;) ).
Obrazek
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do [ArmA II] Addony

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron