Teraz jest So 05 lip, 2025 23:45


Realistyczna komunikacja w grze

Rozmowy na temat wszelkich addonów do ArmA II oraz Operation Arrowhead.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Rafalsky

Major

Major

  • Posty: 748
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 23:27
  • Lokalizacja: Londyn

PostN 07 lut, 2010 15:39

Darek napisał(a):Posiadam rówież kartę realteka wbudowanego ale jej nie używam


heheh sie domyslam ze fizycznie jej nie wylutowales.... ale to ze uzywasz innej karty tylko potwierdza to co mowilem "Voip + karta na plycie = problemy"
- "Nigdy nie mów ludziom, jak mają wykonywać swe zadania. Powiedz im tylko, co mają robić, a będziesz zdziwiony ich pomysłowością."
Offline
Avatar użytkownika

Jaromaz

Major

Major

  • Posty: 565
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 23:12
  • Lokalizacja: Warszawa

PostN 07 lut, 2010 17:48

Cięcia to nie kwestia karty dźwiękowej tylko łącza na wyjściu i zapotrzebowania na to łącze przez Armę - wczoraj Rafalski świetnie to zaprezentował (momentami ciął u wszystkich w każdym z wyrazów - a mimo tego na TSie był doskonale słyszalny).

Wracam do mojej pierwszej propozycji (proste 3 punkty):

1. TS3 w akcji, powiadamianiu o kontaktach (żeby nie było nieporozumień) w obrębie grupy
2. Whispery TS3 do dowódców (słyszalne przez oddziały dowódców, którzy ze sobą rozmawiają)
3. VOIP na "kanale bezpośrednim" o dupie maryni i w wywoływaniu się kierunkowym

Zobaczcie jaki jest porządek przy powyższym rozwiązaniu - na tym filmiku podesłanym przez Patryka.

To powinno zadowolić obie grupy interesu - bo Ci którzy nie będą mieli (przypadkiem) żadnego gościa z wolnym/zapchanym netem (czyli bez zacięć na VOIPie) będą mogli się ograniczyć tylko do VOIPa (pamiętając jedynie o whisperach do dowódców na TS3) ... a reszta będzie zadowolona ze sprawnej komunikacji i braku zagłuszania przez inne oddziały :)
Ostatnio edytowano Pn 08 lut, 2010 13:09 przez Jaromaz, łącznie edytowano 6 razy
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Dread

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 468
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 21:47
  • Lokalizacja: San Antonio

PostPn 08 lut, 2010 12:22

Wypróbowałem metodą prób i błędów inny sposób choć przychylam się do twojej opcji Jaromaz :
Do oddziału w moim obrębie rozmawiam na kanale grupy-jestem w miarę słyszalny-a na pewno lepiej niż na bezpośrednim i komunikacja na TS z FTL .
"An army is a team. It lives, eats, sleeps, fights as a team.This individuality stuff is a bunch of bullshit."- General George Patton
Offline
Avatar użytkownika

Jaromaz

Major

Major

  • Posty: 565
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 23:12
  • Lokalizacja: Warszawa

PostPn 08 lut, 2010 13:01

Dread - to jak będziesz słyszalny nadal będzie zależało od szczęścia i zapchania twojego łącza - tam samo jak odpowiedzi dla Ciebie od łącza każdego z pozostałych graczy :) inaczej też działa VOIP na małych grupach (testowych) - a inaczej na takiej sobotniej rozgrywce przy pełnej liczbie slotów - proponuję więc trzymać się tego co napisałeś tu, na świeżo po doświadczeniach z ostatniej, pełnej rozgrywki:

1. Błędy komunikacji mamy w większości (oprócz paru osób) to samo zdanie voip nie wydala-spróbujmy wishperów.

zgodnie z powyższymi trzema punktami :)

Proszę tylko o jeden test na rozgrywce (kolejnej misji w kampanii) w najbliższą sobotę - dopiero wtedy zobaczycie jaka jest różnica :) - oczywiście skróty klawiszowe do whisperów muszą sobie przypisać wszyscy z łańcucha dowodzenia poszczególnych grup (ogólnie najlepiej jak wszyscy się z tym zapoznają - dajmy sobie 30 minut czasu przed misją - czyli oficjalnie wymagana obecność na 19:30 a start właściwej misji o 20:00) ...
Ostatnio edytowano Pn 08 lut, 2010 13:12 przez Jaromaz, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Rafalsky

Major

Major

  • Posty: 748
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 23:27
  • Lokalizacja: Londyn

PostPn 08 lut, 2010 13:11

Jaromaz
jestem za testami, ale wpadnij w tygodniu zrobimy jakies wstepne testy techniczne, bo jak zaczniemy wszystko ustawiac w sobote, to gre chyba w niedziele rozpoczniemy :)
- "Nigdy nie mów ludziom, jak mają wykonywać swe zadania. Powiedz im tylko, co mają robić, a będziesz zdziwiony ich pomysłowością."
Offline
Avatar użytkownika

Jaromaz

Major

Major

  • Posty: 565
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 23:12
  • Lokalizacja: Warszawa

PostPn 08 lut, 2010 13:14

To proponuję najbliższą środę o 21:00 na takie większe testy :) (wcześniej nie dam rady)
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

SiD

Major

Major

  • Posty: 588
  • Dołączył(a): Pn 26 lip, 2004 17:09
  • Lokalizacja: Wrocław

PostN 14 lut, 2010 16:43

Offline
Avatar użytkownika

Jaromaz

Major

Major

  • Posty: 565
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 23:12
  • Lokalizacja: Warszawa

PostN 14 lut, 2010 16:47

no nareszcie !! !! SUPER :)
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Rafalsky

Major

Major

  • Posty: 748
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 23:27
  • Lokalizacja: Londyn

PostN 14 lut, 2010 17:28

zapraszam do testu:

Mumble 1.2.2 test 50 slotow
IP: 195.90.99.195
port: 60197
pass: CAPL

Download : Mumble 1.2.2
- "Nigdy nie mów ludziom, jak mają wykonywać swe zadania. Powiedz im tylko, co mają robić, a będziesz zdziwiony ich pomysłowością."
Offline
Avatar użytkownika

Jaromaz

Major

Major

  • Posty: 565
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 23:12
  • Lokalizacja: Warszawa

PostN 14 lut, 2010 18:10

Dajcie znać jak wyniki testów - bo niestety dzisiaj mam zajęty wieczór :( :)
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Rafalsky

Major

Major

  • Posty: 748
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 23:27
  • Lokalizacja: Londyn

PostN 14 lut, 2010 19:02

Jakosc dzwieku 9/10 nawet Woodmana slychac jakby mowil przez TS2 :)

Niestety dzialanie plugin'a oceniam na 1 w skali 1/10 czyli lipa

---------------
Co do Voipa, sa swiadomi i pracuja in english nad poprawa urywania glosu, od wersji 1.03 (7mc temu) juz osiagneli 50%, wiec pewnie 1.08 (gdzies w pazdzierniku) bedziemy mieli w pelni sprawna zabawke.

No a w 1.06 moze juz bedzie osobny suwak do ustawiania voipa wiecej
- "Nigdy nie mów ludziom, jak mają wykonywać swe zadania. Powiedz im tylko, co mają robić, a będziesz zdziwiony ich pomysłowością."
Offline
Avatar użytkownika

Wyspa

Kapral

Kapral

  • Posty: 76
  • Dołączył(a): Pt 22 sty, 2010 23:57

PostPn 15 lut, 2010 01:32

Ja osobiście jestem zwolennikiem mumble gdyż mam z nim dość często styczność w Project Reality. Co prawda jescze nie sprawdzałem jego działania w Arma 2 ale sam fakt komunikacji na kanale bezpośrednim bez zbędnego bawienia się w przechodzenie między kanałami jest plusem samym w sobie.
Wystarczy sobie 1den klawisz dodatkowy na to zbindować no i odpowiednio ustawić programik, co nie jest trudne jeżeli np stworzylibyśmy jeden schemat ustawień obowiązujący wszystkich :).
ba Mumble to open source i można by np pójść w ślady PR'owej ekipy i troche zmienić programik o ile ktoś posiada odpowiednie umiejętności. NP zmieniona wersja PR mumble ma odgórnie odpowiednio ustawione pewne opcje i zablokowane dzięki czemu każdy gra na tych samych ustawieniach i np tak samo słyszy na takich samych odległościach.
Obrazek
Offline

MaXyM

Kapral

Kapral

  • Posty: 85
  • Dołączył(a): Pt 22 sty, 2010 00:10
  • Lokalizacja: Praha/CZ

PostPn 15 lut, 2010 01:48

Z tego co zaslyszalem w trakcie testow, aktualizacja pozycjonowania glosu w A2 jest przeprowadzana w chwili obecnej z takim opoznieniem ze traci sens uzywanie tego programu.

Natomiast nie bardzo wiem jaka zaleta bedzie pozbycie sie "przechodzenia miedzy kanalami". Zakladajac ze Mumble bedzie dzialac - jak zrealizowac w nim radiowe kanaly w ramach pojazdu, teamu i dodatkowo rozmowe bezposrednia?
Offline
Avatar użytkownika

Wyspa

Kapral

Kapral

  • Posty: 76
  • Dołączył(a): Pt 22 sty, 2010 23:57

PostPn 15 lut, 2010 02:27

w ramach pojazdu może być problem i wtedy niestety albo whisper albo bezposrednia.
Ale kanały z bezpośrednią to już bez problemu można je tak skonfigurować aby np będąc na np kanale Alfa mówić z tzw "force center" tak aby każdy na tym kanale nas słyszał a jednocześnie pod inny klawisz zbindować sobie rozmowę bezpośrednią dzięki której np ktoś stojący obok nas z kanału Bravo też będzie.
Da się również założyć kanały tak aby nawet między kanałami się na bezpośrednim nie słyszeć.
To wszystko to kwestia konfiguracji.
Co do pozycjonowania w Arma jak mówię nie testowałem jeżeli rzeczywiście są z nim problemy to pozostaje mieć nadzieje iż szybko je naprawią bo wiem z doświadczenia iż ten program ma duży potencjał.

NP w PR zazwyczaj wygląda to tak iż Squad Liderzy siedzą na SL chanel i porozumiewają się z sobą przez właśnie "force center" czego nei słyszy nikt tylko osoby na kanale, natomiast z własną drużyną porozumiewają się na kanale bezpośrednim, co daje nam tylko 2 klawisze do zbindowania. Dodatkowym plusem w przeciwieństwie np do VOIP'a jest to iż mozna sobie zbindowac vol+ i vol- dzieki czemu np jak jesteśmy w pobliży śmigłowca i nie słyszymy pozostałych po prostu sobie ich pogłaśniamy (to IMO by rozwiązało problem potrzeby używania vehicle channel).
Również i w ustawieniach programu można ustawić maksymalną odległość na która się słyszymy (w PR jest to chyba jakieś 40m) i minimalna od której głośność jest stała, jak i również współczynnik głośności do odległości.
Oczywiscie mając tyle ustawień najlepiej by było aby każdy miał ustawione to tak samo aby nie było rozbieżności (dlatego np w PRmumble zablokowali te opcje i są one ustawione na domyślne wartości).
Obrazek
Offline

MaXyM

Kapral

Kapral

  • Posty: 85
  • Dołączył(a): Pt 22 sty, 2010 00:10
  • Lokalizacja: Praha/CZ

PostPn 15 lut, 2010 13:50

a nie wiem czy wiecie, wyszla nowa beta A2.
A w niej rozpoczeto prace nad zmniejszeniem opoznienia dzwieku w voipie. a wlasciwie w VONie (voice over net)
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do [ArmA II] Addony

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron