Teraz jest Cz 28 mar, 2024 22:09


SatCom

Rozmowy na temat wszelkich addonów do ArmA II oraz Operation Arrowhead.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Jaromaz

Major

Major

  • Posty: 565
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 23:12
  • Lokalizacja: Warszawa

SatCom

PostCz 30 wrz, 2010 16:42

Tutaj link do polskiej wersji skryptu Jaromaz Satcom.

Poniżej film przedstawiający jego możliwości:

www.youtube.com/watch?v=uFh8x0vMyOs /oglądać koniecznie z dźwiękiem/.

Tutaj zrzuty z filmu:

Obrazek

Wykorzystałem proste rozwiązanie widoku satelitarnego dla Arma 2 - ale ponieważ wprowadziłem do niego bardzo dużą ilość zmian i modyfikacji pozwoliłem sobie tę wersję oznaczyć swoim nickiem jako Jaromaz SatCom.

1. Najważniejsza zmiana (która zajęła pół nocy :) ) to wyświetlanie informacji o poszczególnych graczach tuż przy ich głowach (ID/nick/grupa) - dzięki czemu operator satelity w misji może odwoływać się (na radiu) do konkretnej osoby.

2. Dodałem wszystkie filtry termowizyjne dostępne w Operation Arrowhead (osiem plus zwykła kamera oraz noktowizja - razem 10 trybów wizualizacji widoku satelitarnego).

3. Dodałem tryb medyczny (zakładam, że w naszych czasach już wykorzystywany przez oddziały specjalne USA :) ) - tzw. monitoring zdrowia - kolor:
zielony - zdrowy
żółty - lekko ranny
pomarańczowy - ciężko ranny
czerwony - martwy

domyślnie tryb medyczny jest wyłączony - informacje o graczach wyświetlają się kolorem białym - po śmierci napisy po prostu znikają.

4. Operator ma dostęp do satelity przez notebooka lub przez pojazd/śmigłowiec (również w trakcie lotu/poruszania się).

5. Utworzyłem siatkę celowniczą, która może być wyłączana i włączana.

6. Celownikiem można utworzyć marker na mapie.

7. Przy każdym uruchomieniu połączenia z satelitą tworzona jest lista liczbowych identyfikatorów (prosta inkrementacja żywych jednostek, które mają określoną nazwę). Dzięki czemu liczby identyfikatorów są zawsze możliwie najkrótsze - jeżeli między przełączeniami satelity nikt nie zginął, to liczby pozostają bez zmian. Dzięki tym identyfikatorom nie jest zajmowana duża przestrzeń ekranu na opisy graczy - no i lepiej/realniej brzmi odwoływanie się na radiu przez liczbę niż przez nick gracza :)

8. Od razu wyświetla się informacja o pomocy - po naciśnięciu klawisza "P" wyświetlana jest lista funkcji wszystkich klawiszy (obsługa jest bardzo prosta i każdy nowy gracz bardzo łatwo sobie poradzi).

Jeżeli włączy się równocześnie tryb noktowizji i termowizji, a żołnierze korzystają z laserów, to widoczna jest dokładna linia celowania danej osoby :) - przydatne w analizie celowania przez AI.

Przy korzystaniu z ACE2 można regulować czułość noktowizji również w widoku satelitarnym - sposób: operator musi posiadać przy sobie noktowizor i będąc w noktowizyjnym widoku satelitarnym (klawisz "G") wcisnąć klawisz "N". Regulacji dokonuje się standardowymi klawiszami ACE2: PageUp/PageDn.

Będąc w widoku satelitarnym można korzystać ze wszystkich opcji radia ACRE. Aby naśladować operacje specjalne należałoby emulować doskonałą łączność radiową ze wszystkimi członkami zespołu - w tym celu można opierać się na radiu PRC148 z podkręconymi ustawieniami - wystarczy dodać w "logice gry" następujące wpisy:
Kod: Zaznacz cały
ret = ["ACRE_PRC148", [90000, 90000, 90000, 90000, 90000, (itd w zależności od liczby graczy)] ] call acre_api_fnc_setDefaultPowers;
[0] call acre_api_fnc_setLossModelScale;

Wtedy mamy znacznie wydłużony zasięg radia "krótkiego zasięgu" (obejmuje cały Takistan). Przy możliwości stawiania markerów bezpośrednio z satelity oraz komunikacji radiowej, operator satelitarny nie musi opuszczać tego widoku podczas całej misji :)


Skrypt jest bardzo prosty w obsłudze/implementacji w misjach (nie wymaga nawet wpisu w init.sqf) - myślę, że idealnie będzie się sprawdzał w misjach oddziałów specjalnych - jak również w treningowych (do podglądania postępów graczy). Skrypt jest w pełni zgodny z trybem multiplayer :) + bardzo fajnie podgląda się nim pracę AI w trybie offline.

Opis instalacji:

1. Jednostka która ma korzystać z widoku satelitarnego musi nazywać się "operator" i w polu uruchamianie mieć wpisane:
Kod: Zaznacz cały
this exec "satellite\start.sqf"

2. Jednostki przy których mają się wyświetlać informacje w widoku satelitarnym muszą być nazywane w formacie: st_[liczba] (st_1 st_2 do st_64 - skrypt obsługuje do 64 oznaczonych graczy).

to wszystko - jednak jeżeli chcemy żeby operator miał dostęp do widoku satelitarnego z wnętrza konkretnego pojazdu to w polu uruchamianie pojazdu dodajemy IDENTYCZNY wpis jak dla operatora (kolejny jeżeli ma korzystać z notebooka i pojazdu - lub jedyny jeżeli tylko w pojeździe). Jeżeli chcemy żeby wyświetlała się nazwa konkretnej grupy to nadajemy nazwę grupie standardową komendą - w polu uruchamianie dowódcy danej grupy wpisujemy:
Kod: Zaznacz cały
group this setGroupId ["NAZWA_GRUPY"]
Obrazek

Powrót do [ArmA II] Addony

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

cron