Na wstępie witam wszystkich.
Mam nadzieję, że wybrałem optymalny dział.
Bawiąc się Armowym demkiem, zauważyłem, bardzo poważny wg mnie, problem. Stworzyłem małą bitwę w edytorze. Podjeżdżamy do pozycji wroga, dostajemy się pod ostrzał. Wysiadamy i na ziemię. Leżę w świetnie wyglądającej trawie, która skutecznie zasłania mi widok. Wychylam się, celuję przez lunetę i widzę nieprzyjacielską piechotę... jak na dłoni. Leżą na gołej ziemi, wystawieni jak na strzelnicy. Odległość może z 300 m.
Zastanawiam się, czy da się z tym coś zrobić. A jako, że ja mogę się tylko zastanawiać, chciałem zapytać ludzi, którzy w moddowanie się bawią.
Wyobraźcie sobie jaki wpływ na rozgrywkę i jej realizm miałaby trawa generowana jak daleko widoczność sięga. Wróg byłby widoczny tylko wtedy, kiedy rzeczywiście się wystawi. Leżącego w trawie, trudno byłoby dostrzec. Brak tej trawy wg mnie bardzo przeszkadza w osiągnięciu realizmu.
Zdaję sobie sprawę, że takie cuda najprawdopodobniej zabiłyby każdego kompa, ale... Pamiętacie, jak do Army pojawił się mod zmniejszający wysokość (gęstość?) trawy w celu zyskania wydajności? Może właśnie to jest rozwiązanie. Trawa niższa, mniej dokładna, ale spełniająca swoje zadanie, czyli utrudniająca dostrzeżenie wroga. Nie musi kołysać się na wietrze, nie musi ładnie wyglądać. Ale ma zasłaniać. Przynajmniej częściowo. Być może da się zrobić coś takiego, żeby wraz z odległością, malała szczegółowość trawy. Bez lunety przecież i tak nie zobaczymy wiele na odległość kilkuset metrów. Za to w zbliżeniu znów mogłaby wyglądać lepiej.
No, ja już sobie pomarzyłem, poteoretyzowałem, a teraz poproszę o wypowiedź ludzi z branży
Mam nadzieję, że wybrałem optymalny dział.
Bawiąc się Armowym demkiem, zauważyłem, bardzo poważny wg mnie, problem. Stworzyłem małą bitwę w edytorze. Podjeżdżamy do pozycji wroga, dostajemy się pod ostrzał. Wysiadamy i na ziemię. Leżę w świetnie wyglądającej trawie, która skutecznie zasłania mi widok. Wychylam się, celuję przez lunetę i widzę nieprzyjacielską piechotę... jak na dłoni. Leżą na gołej ziemi, wystawieni jak na strzelnicy. Odległość może z 300 m.
Zastanawiam się, czy da się z tym coś zrobić. A jako, że ja mogę się tylko zastanawiać, chciałem zapytać ludzi, którzy w moddowanie się bawią.
Wyobraźcie sobie jaki wpływ na rozgrywkę i jej realizm miałaby trawa generowana jak daleko widoczność sięga. Wróg byłby widoczny tylko wtedy, kiedy rzeczywiście się wystawi. Leżącego w trawie, trudno byłoby dostrzec. Brak tej trawy wg mnie bardzo przeszkadza w osiągnięciu realizmu.
Zdaję sobie sprawę, że takie cuda najprawdopodobniej zabiłyby każdego kompa, ale... Pamiętacie, jak do Army pojawił się mod zmniejszający wysokość (gęstość?) trawy w celu zyskania wydajności? Może właśnie to jest rozwiązanie. Trawa niższa, mniej dokładna, ale spełniająca swoje zadanie, czyli utrudniająca dostrzeżenie wroga. Nie musi kołysać się na wietrze, nie musi ładnie wyglądać. Ale ma zasłaniać. Przynajmniej częściowo. Być może da się zrobić coś takiego, żeby wraz z odległością, malała szczegółowość trawy. Bez lunety przecież i tak nie zobaczymy wiele na odległość kilkuset metrów. Za to w zbliżeniu znów mogłaby wyglądać lepiej.
No, ja już sobie pomarzyłem, poteoretyzowałem, a teraz poproszę o wypowiedź ludzi z branży