Witam,
Sto lat mnie tutaj nie było ale jak już przejrzałem posty które mnie ominęły doszedłem do wniosku, że wielu osobom się nie chce albo są bardzo odporni na naukę.
Mało tego większość userów chwali każdą pracę nawet jakby był to największy syf pod słońcem. KRYTYKA , konstruktywna oczywiście jest potrzebna bo inaczej wielu addonmakerów się zatrzymuje brzydko pisząc w rozwoju i nadal z uporem unikają normal-mapy i specular-mapy jakby gryzły. Walnięcie koloru i prostej normal-mapy nie da fajnej postaci nawet jak korzysta się z modelu prosto z ArmyII. Trzeba usiąść i podłubać dłużej ale porządnie a nie na odwal się bo i tak pochwalą i będzie wypas....
Oto pierwszy TUT. Podstawa jeśli chodzi o metalowe elementy.
http://www.game-artist.net/forums/vbart ... ticleid=22
(zwrócicie uwagę na to forum, mnóstwo wypasionych prac)
Oto drugi TUT. Jakby się komuś nie chciało tego wyżej całego czytać to jest prosty i szybki ale efekt będzie dużo gorszy.
http://www.photoshoppoint.com/textures/ ... l-texture/
Oto trzeci TUT. Biblia grafików, czytać i próbować w domu. Zwróćcie uwagę na zdjęcie z drzwiami, prawie wszyscy robiąc tex kończą na etapie "czystej" "no overlay", a wystarczy wrzucić kilka nakładek i efekt jest dużo lepszy a pracy na kilka minut.
http://features.cgsociety.org/story_cus ... 678&page=1
Oto czwarty TUT. Jakby się nie chciało czytać to można oglądać i jeszcze fajowe pędzelki dodane, wypas !
http://www.game-artist.net/forums/spotl ... gameartist
Poczytać, oglądać i DŁUBAĆ. Dużo daje oglądanie cudzych prac (tylko nie podpierniczać tylko oglądać ;p ). Można podejrzeć jak inni lepsi robią dane elementy itp. Ale trzeba robić i robić i tylko nie odpuszczać "bo już potrafię" ,niektóre osoby (bez podawania nicków;p ) są prawie na tym samym poziomie co kilka lat temu za czasów OFP tylko, że nauczyli się robić normale i speci, oczywiście okropne ale chwalą się "o mój model teraz ma normale i speci i jest wyje... w kosmos" i jeszcze wielkich masterów świrują
Jeśli ktoś ma pytanie na temat game-artu proszę w tym temacie pisać w miarę swojej wiedzy postaram się odpowiedzieć/wytłumaczyć.
Pozdrawiam
Model
Sto lat mnie tutaj nie było ale jak już przejrzałem posty które mnie ominęły doszedłem do wniosku, że wielu osobom się nie chce albo są bardzo odporni na naukę.
Mało tego większość userów chwali każdą pracę nawet jakby był to największy syf pod słońcem. KRYTYKA , konstruktywna oczywiście jest potrzebna bo inaczej wielu addonmakerów się zatrzymuje brzydko pisząc w rozwoju i nadal z uporem unikają normal-mapy i specular-mapy jakby gryzły. Walnięcie koloru i prostej normal-mapy nie da fajnej postaci nawet jak korzysta się z modelu prosto z ArmyII. Trzeba usiąść i podłubać dłużej ale porządnie a nie na odwal się bo i tak pochwalą i będzie wypas....
Oto pierwszy TUT. Podstawa jeśli chodzi o metalowe elementy.
http://www.game-artist.net/forums/vbart ... ticleid=22
(zwrócicie uwagę na to forum, mnóstwo wypasionych prac)
Oto drugi TUT. Jakby się komuś nie chciało tego wyżej całego czytać to jest prosty i szybki ale efekt będzie dużo gorszy.
http://www.photoshoppoint.com/textures/ ... l-texture/
Oto trzeci TUT. Biblia grafików, czytać i próbować w domu. Zwróćcie uwagę na zdjęcie z drzwiami, prawie wszyscy robiąc tex kończą na etapie "czystej" "no overlay", a wystarczy wrzucić kilka nakładek i efekt jest dużo lepszy a pracy na kilka minut.
http://features.cgsociety.org/story_cus ... 678&page=1
Oto czwarty TUT. Jakby się nie chciało czytać to można oglądać i jeszcze fajowe pędzelki dodane, wypas !
http://www.game-artist.net/forums/spotl ... gameartist
Poczytać, oglądać i DŁUBAĆ. Dużo daje oglądanie cudzych prac (tylko nie podpierniczać tylko oglądać ;p ). Można podejrzeć jak inni lepsi robią dane elementy itp. Ale trzeba robić i robić i tylko nie odpuszczać "bo już potrafię" ,niektóre osoby (bez podawania nicków;p ) są prawie na tym samym poziomie co kilka lat temu za czasów OFP tylko, że nauczyli się robić normale i speci, oczywiście okropne ale chwalą się "o mój model teraz ma normale i speci i jest wyje... w kosmos" i jeszcze wielkich masterów świrują
Jeśli ktoś ma pytanie na temat game-artu proszę w tym temacie pisać w miarę swojej wiedzy postaram się odpowiedzieć/wytłumaczyć.
Pozdrawiam
Model