Teraz jest Cz 28 mar, 2024 13:57


Odległość generowania trawy, a wpływ na realizm.

Dział poświęcony tworzeniu wszelkiego rodzaju addonów do ArmA II i Arrowhead... począwszy od obiektów a na wyspach kończąc.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

davidtsw

Cywil

Cywil

  • Posty: 2
  • Dołączył(a): Śr 16 sie, 2006 20:42

Odległość generowania trawy, a wpływ na realizm.

PostSo 11 lip, 2009 12:04

Na wstępie witam wszystkich.

Mam nadzieję, że wybrałem optymalny dział.

Bawiąc się Armowym demkiem, zauważyłem, bardzo poważny wg mnie, problem. Stworzyłem małą bitwę w edytorze. Podjeżdżamy do pozycji wroga, dostajemy się pod ostrzał. Wysiadamy i na ziemię. Leżę w świetnie wyglądającej trawie, która skutecznie zasłania mi widok. Wychylam się, celuję przez lunetę i widzę nieprzyjacielską piechotę... jak na dłoni. Leżą na gołej ziemi, wystawieni jak na strzelnicy. Odległość może z 300 m.

Zastanawiam się, czy da się z tym coś zrobić. A jako, że ja mogę się tylko zastanawiać, chciałem zapytać ludzi, którzy w moddowanie się bawią.

Wyobraźcie sobie jaki wpływ na rozgrywkę i jej realizm miałaby trawa generowana jak daleko widoczność sięga. Wróg byłby widoczny tylko wtedy, kiedy rzeczywiście się wystawi. Leżącego w trawie, trudno byłoby dostrzec. Brak tej trawy wg mnie bardzo przeszkadza w osiągnięciu realizmu.

Zdaję sobie sprawę, że takie cuda najprawdopodobniej zabiłyby każdego kompa, ale... Pamiętacie, jak do Army pojawił się mod zmniejszający wysokość (gęstość?) trawy w celu zyskania wydajności? Może właśnie to jest rozwiązanie. Trawa niższa, mniej dokładna, ale spełniająca swoje zadanie, czyli utrudniająca dostrzeżenie wroga. Nie musi kołysać się na wietrze, nie musi ładnie wyglądać. Ale ma zasłaniać. Przynajmniej częściowo. Być może da się zrobić coś takiego, żeby wraz z odległością, malała szczegółowość trawy. Bez lunety przecież i tak nie zobaczymy wiele na odległość kilkuset metrów. Za to w zbliżeniu znów mogłaby wyglądać lepiej.

No, ja już sobie pomarzyłem, poteoretyzowałem, a teraz poproszę o wypowiedź ludzi z branży :smile:
Offline

davidtsw

Cywil

Cywil

  • Posty: 2
  • Dołączył(a): Śr 16 sie, 2006 20:42

PostSo 11 lip, 2009 16:06

Yac napisał(a):Kwestia ustawień kompa się kłania. Jezeli masz silny sprzęt to ustaw sobie detale terenu na high. Powinno pomóc.


No właśnie problem w tym, że nie. Oczywiście już to sprawdzałem. Nawet z detalami terenu, obiektów i AF na v. high, nie widziałem żadnej zmiany.

No nic, trzeba będzie w takim razie poczekać. Mam nadzieję, że będziemy mogli wrócić do tematu za jakiś czas i moje marzenie trawy po horyzont się spełni :smile:

Proszę o usunięcie posta wyżej. Pisałem jako niezalogowany i myślałem, że przed wysłaniem będę się musiał zalogować.



Doublepost usunięty - Maćko
Ostatnio edytowano So 11 lip, 2009 16:34 przez davidtsw, łącznie edytowano 1 raz
Offline
Avatar użytkownika

Klimueres

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 298
  • Dołączył(a): Śr 06 lut, 2008 12:18
  • Lokalizacja: Kraków

PostPt 17 lip, 2009 12:46

Ja jak grałem w Armę 2 to prawie na najwyższych detalach i trawę widziałem ,ale tak jak Yac napisał trawa w armach jest tak jakby nałożona i właściwie nic nie robi.
"Najszybszym sposobem na zakończenie wojny jest jej przegranie."
George Orwell - Eric Arthur Blair 25 czerwca 1903 - 21 stycznia 1950
Offline
Avatar użytkownika

zGuba

Moderator

Moderator

  • Posty: 1182
  • Dołączył(a): N 05 lut, 2006 19:15
  • Lokalizacja: Praga/Kraków

PostCz 23 lip, 2009 23:06

To jest znany bug dwójki.

Jest bilecik na A2 CIT, bodajże najbardziej popularny - proszę głosować :cisza:

http://dev-heaven.net/issues/show/2037
Obrazek

Powrót do [ArmA II] Addon-Making

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

cron