Podobnego watku nie widze, a to bardzo zle wiec zakladam
Podziele sie swoimi wrazeniami z symulatora lotow - w koncu cenimy sobie Arme za jej realnosc a Flight Simulator potrafi wyjsc duzo, duzo dalej w tej kwestii, wiec jesli ktos lubi wszelkiej masci realne symulacje to moze sie tym zainteresowac.
Sam symulator ktory kupuje sie w sklepie to tak naprawde sam silnik - troche jak w przypadku Army jednak tu mamy doslownie setki GB danych ktore sa dostepne do sciagniecia/kupienia aby jak najlepiej odzwierciedlic nasz swiat. Poniewaz standardem jest system online, powstala siec VATSIM w ktorej kontrolerzy (po zdaniu odpowiednich egzaminow i dopuszczeniu do konkretnych pozycji) imituja sluzbe kontroli lotniczej w sposob jak najbardziej zblizony do reala (tj. wedlug prawdziwych lokalnych procedur, z uwzglednieniem takich detali jak prace lotniskowe ktore wylaczaja np. poszczegolne drogi kolowania czy pomoce radionawigacyjne). Oczywiscie nie ma zadnych "misji", wiec od kazdego pilota zalezy jaki charakter bedzie mial jego lot, czy to komercyjny i rozkladowy, czy wojskowy(ale nie bojowy), prywatny, widokowy itp.
Wlasciwie nie da sie od tak polaczyc do sieci i polatac - przygotowanie zajmuje zwykle pare tygodni nauki a potem jak to w lotnictwie uczymy sie tylko wiecej.
Co zyskujemy? Generalnie sporo wiedzy lotniczej jak i możliwość przeprowadzenia wielu czynności na tej samej zasadzie, która wykonują normalni piloci (mowie tu o analizie zapisu pogodowego na lotniskach i trasie który jest wiernie odwzorowywany w oparciu o dane rzeczywiste, przygotowaniu samolotu od wagi ladunku i paliwa poprzez kontrole jego srodka ciezkosci i sprawności systemow na pokładzie, wypelnianiu planu lotu no i całej reszcie czynności które wykonujemy w trakcie). Zabawa swietna i na bardzo wysokim poziomie. Od siebie dodam jeszcze, ze 2-3 lata takiego sumylatora pozwolilo mi na dość gładkie przebrniecie przez duza czesc wymagan do prywatnej licencji lotniczej. Jeśli ktoś jest zainteresowany bardziej tematem to zapraszam – latam online w niewielkiej linii nastawionej na ruch GA (w ogolnieniu male i srednie lotnictwo), odpowiadam tez tam za szkolenia nowych osob.
Ponizej przyklad jaka realnosc terenu mozna uzyskac za pomoca dodatkow na przykladzie Warszawy:
http://www.youtube.com/watch?v=XY76JrtLRzk#at=150
Podziele sie swoimi wrazeniami z symulatora lotow - w koncu cenimy sobie Arme za jej realnosc a Flight Simulator potrafi wyjsc duzo, duzo dalej w tej kwestii, wiec jesli ktos lubi wszelkiej masci realne symulacje to moze sie tym zainteresowac.
Sam symulator ktory kupuje sie w sklepie to tak naprawde sam silnik - troche jak w przypadku Army jednak tu mamy doslownie setki GB danych ktore sa dostepne do sciagniecia/kupienia aby jak najlepiej odzwierciedlic nasz swiat. Poniewaz standardem jest system online, powstala siec VATSIM w ktorej kontrolerzy (po zdaniu odpowiednich egzaminow i dopuszczeniu do konkretnych pozycji) imituja sluzbe kontroli lotniczej w sposob jak najbardziej zblizony do reala (tj. wedlug prawdziwych lokalnych procedur, z uwzglednieniem takich detali jak prace lotniskowe ktore wylaczaja np. poszczegolne drogi kolowania czy pomoce radionawigacyjne). Oczywiscie nie ma zadnych "misji", wiec od kazdego pilota zalezy jaki charakter bedzie mial jego lot, czy to komercyjny i rozkladowy, czy wojskowy(ale nie bojowy), prywatny, widokowy itp.
Wlasciwie nie da sie od tak polaczyc do sieci i polatac - przygotowanie zajmuje zwykle pare tygodni nauki a potem jak to w lotnictwie uczymy sie tylko wiecej.
Co zyskujemy? Generalnie sporo wiedzy lotniczej jak i możliwość przeprowadzenia wielu czynności na tej samej zasadzie, która wykonują normalni piloci (mowie tu o analizie zapisu pogodowego na lotniskach i trasie który jest wiernie odwzorowywany w oparciu o dane rzeczywiste, przygotowaniu samolotu od wagi ladunku i paliwa poprzez kontrole jego srodka ciezkosci i sprawności systemow na pokładzie, wypelnianiu planu lotu no i całej reszcie czynności które wykonujemy w trakcie). Zabawa swietna i na bardzo wysokim poziomie. Od siebie dodam jeszcze, ze 2-3 lata takiego sumylatora pozwolilo mi na dość gładkie przebrniecie przez duza czesc wymagan do prywatnej licencji lotniczej. Jeśli ktoś jest zainteresowany bardziej tematem to zapraszam – latam online w niewielkiej linii nastawionej na ruch GA (w ogolnieniu male i srednie lotnictwo), odpowiadam tez tam za szkolenia nowych osob.
Ponizej przyklad jaka realnosc terenu mozna uzyskac za pomoca dodatkow na przykladzie Warszawy:
http://www.youtube.com/watch?v=XY76JrtLRzk#at=150