Teraz jest Pt 29 mar, 2024 10:34


ArmA - problemy z grą

Archiwum działów sekcji Armed Assault
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Radeon

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1442
  • Dołączył(a): N 01 sie, 2004 14:10
  • Lokalizacja: Starogard Gdański

PostPn 08 sty, 2007 20:09

Cii... Bo zaraz przyczepią sie o piratowanie :twisted: :P
Co do tego cienia na piasku, to już mówiłem, że ja to też mam. Nie wiem czy trzeba mieć wszystko na bardzo wysoko, ja mam na wysoko i jest tak samo, ale filtrowanie anizotropowe jest na bardzo wysoko. Może to HDR? W każdym bądź razie. Jon ustaw sobie gosta na pustyni i spokojnie sobie pochodź patrząc na piasek a zauważysz przesuwający się cień na piasku do okoła Ciebie.
User of this number is currently dead. Resurrection in 5 minutes, please wait.
Offline
Avatar użytkownika

Sejtan

Major

Major

  • Posty: 676
  • Dołączył(a): Pn 19 lip, 2004 21:26
  • Lokalizacja: Starogard Gdański

PostWt 09 sty, 2007 02:39

Vilasss w topicu o Twoich addonach znalazłeś rzeczy uktyte. Myślisz, że to miało się odkryć później jako bonus np po przejsciu kampanii, ale coś BIS'owi nie wyszło czy też kolejna wtopa bo zapomnieli cfg do tego napisać?

No chyba, że miało to działać na zasadzie wydania kolejnego patcha z "nowymi pojazdami i jednostkami"... a tak naprawde to znajdowałby się w nim tylko poprawiony cfg i coś tam, zeby waga nie była za mała.
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostWt 09 sty, 2007 10:47

Zwierzęta będą w kolejnym patchu, i tak dalej, i tak dalej...
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline
Avatar użytkownika

Barbarian

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1594
  • Dołączył(a): Pn 13 cze, 2005 16:50
  • Lokalizacja: Sochaczew

PostWt 09 sty, 2007 14:29

Z tym camelem to im odbiło bo był pod res'a...
Chłopaki z BIS szykowali takie fajowe łatki (troche by ważyły bo trzeba by było mi ukryć ten znaczek BIS), a Ty popsułeś niespodzianke...
Zresztą ten znaczek BIS (jak i to "ukrycie" addonów) to może być "wielkanocne jajeczko" :P (tak jak znaczki skody w ofp czy wychodki- właściwie latryny, bo to sprzęt wojskowy :P- z portretem Lenina- we wnętrzu wychodka portret Stalina w barku; rower).
www.greendevils.uk- kompendium wiedzy o Fallschirmjagers
Rots: Poza tym od filozofii jest Barbarian
:D
Offline
Avatar użytkownika

reyhard

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1455
  • Dołączył(a): So 12 mar, 2005 09:56
  • Lokalizacja: wielkiego brata

PostWt 09 sty, 2007 14:45

Ja wciąż pamiętam obietnice że jeżeli im czasu starczy to zrobią addon pancernika :> ...a może już go ktoś znalazł, ukrytego, niedokończonego i czekającego na znalazcę?
Po prostu przyjmij do wiadomości, że nadciąga rewolucja proletariacka, lada dzień Chavez z Castro i Bin Ladenem nadjadą na białym traktorze i uwolnią ciemiężony lud polski spod władzy międzynarodowego kapitału.
Offline
Avatar użytkownika

Radeon

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1442
  • Dołączył(a): N 01 sie, 2004 14:10
  • Lokalizacja: Starogard Gdański

PostWt 09 sty, 2007 18:40

problem dalej stanowią textury cieni, których nijak sie nie da ruszyć


Bo to zdaje się jest generowane osobno prawda? Przy użyciu pixel shader. Na teksturze tego nie ma, możliwe, że jest zdefiniowane na modelu...
User of this number is currently dead. Resurrection in 5 minutes, please wait.
Offline
Avatar użytkownika

Barbarian

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1594
  • Dołączył(a): Pn 13 cze, 2005 16:50
  • Lokalizacja: Sochaczew

PostŚr 10 sty, 2007 00:04

od kiedy jedna kula w rękę albo poniżej kolana zabija

Odkad wynależli broń palną (żołnierz po postrzale- trafieniu bezpośrednim- w ręke czy noge i tak raczej nie ma serca do walki).
www.greendevils.uk- kompendium wiedzy o Fallschirmjagers
Rots: Poza tym od filozofii jest Barbarian
:D
Offline
Avatar użytkownika

Radeon

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1442
  • Dołączył(a): N 01 sie, 2004 14:10
  • Lokalizacja: Starogard Gdański

PostŚr 10 sty, 2007 00:56

Ta? No tak... Ale jeszcze nie zauważyłem żeby żołnierze od postrzału w ręke popełniali rytualne samobójstwo. :twisted:
User of this number is currently dead. Resurrection in 5 minutes, please wait.
Offline
Avatar użytkownika

Barbarian

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1594
  • Dołączył(a): Pn 13 cze, 2005 16:50
  • Lokalizacja: Sochaczew

PostŚr 10 sty, 2007 01:38

ARMA nie ma sytuacji, że kula przebija kogoś i leci dalej bijąc drugi cel
a chwalili się, że są materiały przepuszczające kule za którymi ukrycie nic nie da
tak

To już Moh:AA coś takiego było (odnotowywano przypadki zstrzelenia ze znajperki 3 Niemców- mi się kilka razy udało ustrzelić dwóch- jedną kulą :twisted: ).
ARMA jest przereklamowane, pisali o realnej balistyce i że to najrealniejszy symulator pola walki, Call of Duty 2 jest o niebo lepsze

CoD2 symulatorem pola walki... No no ;-) Nie ma alternatywy (podobnej w stylu strzelanki, więc ArmA znajdzie odbiorców- chociażby armie- VSB2 :P ).
ARMA powiela kolejną wadę OFP
nie da się podskoczyć ! czasem mały płotek jest przeszkodą nie do przebrnięcia

Skrypt, "wystarczy" zrobić skrypt... Skoro Smookiemu się udało (i to nawet nieżle) wykonać (w SWM) takowy skrypt pod ofp to dlaczego pod ArmA miało by się nie powieść?

A co do tego postrzału w ręke czy noge... Wystarczy trafić w tętnice i po tobie (5 min życia i koniec)...
Mogli by zrobić cięzko rannych (tak jak "przyjacielskie" SI w H&D2), ale to raczej bajer...

I tak ArmA będzie oceniana pod katem tego co pod tą grę wyjdzie :P
www.greendevils.uk- kompendium wiedzy o Fallschirmjagers
Rots: Poza tym od filozofii jest Barbarian
:D
Offline
Avatar użytkownika

Smookie

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 187
  • Dołączył(a): Wt 27 lip, 2004 19:42

PostPt 12 sty, 2007 00:16

vilasss napisał(a):kolejna słabość ARMY w porównaniu z OFP

w OFP jak robiło sie addony, to nawet jak był błąd to można było dojść gdzie, np. brakowało textury i wówczas sie widziało : oho, tutaj biało
a w ARMA ?
wywala sie gra i tyle
źle przypisane crew, źły model, wywałka i trzeba dochodzić co gdzie i jak
gdybym nadal miał ten błąd 14 razy włóż płyte to już bym żadnego powtarzam żadnego addonu nie zrobił, bo nerw szkoda
to ma być zabawa a nie ...



loool, odpal sobie plik .rpt...
Offline
Avatar użytkownika

Radeon

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1442
  • Dołączył(a): N 01 sie, 2004 14:10
  • Lokalizacja: Starogard Gdański

PostPt 12 sty, 2007 14:39

ArmA Memory / HDD Test

Tajemnicze prawda? :twisted: Pewnie wszyscy już o tym wiedzą, bo kilka postów w tył jest to powiedziane, że ArmA nie za dobrze wykorzystuje pamięć RAM i twardy dysk, nie tyle co HDD, ale głównie RAM i to wtedy przekłada się na naszego twardziela. Wiemy, że ArmA ma mnóstwo nie potrzebnych i tych samych plików, które ładują się do pamięci i nie chcą z niej "wyjść". Jeżeli ktoś ma jakieś wątpliwości co do tej kwestii to niech czyta dalej, chociaż nikt już pewnie nie śmie w to wątpić. ;)
Ja osobiście jeszcze troche niedowieżałem temu wszystkiemu, ale wczoraj podczas robienia screenów i kilkukrotnym "Podglądem" w edytorze i ponownym wejściem do głównej mapy, ArmA zaczęło szaleć. Tekstur nie było prawie wcale, modele wyglądały jak polerowane kartoniki. Sprawdziłem wykorzystanie pamięci w Evereście i nie wierzyłem własnym oczom. Nudziło mi się trochę to zrobiłem taki mały teścik.
Rzecz pierwsza to wykorzystanie RAM przez Windowsa, screen z Everesta:

Obrazek
Click to Enlarge!

Jak widać, niezbyt wiele, a jest uruchomione troche programów, takich jak antywirus, rivatuner itd.
Z 1 GB pamięci RAM wykorzystywanie jest 334 MB czyli 33%, wolnych jest 689 MB. 689?! ArmA powinna się lagować? Nie. Z początku działa cudnie, ale to tylko na początku, dalej nie jest już tak różowo.

Obrazek
Click to Enlarge!

O to ArmA po uruchomieniu. Wykorzystanie pamięci pokarze później. Teraz procedura testowa :P, bardziej pseudo procedura, ale jest. W edytorze ustawiłem kilka jednostek widocznych na screenie. Wchodzę do gry, klikam "Podgląd" i wychodze "Przerwij" i tak w kółko ze 20-30 razy. Jeżeli ktoś tworzy misje to też tak robi i po pewnym czasie widzimy takie coś.

Obrazek
Click to Enlarge!

10 Klików później i bieganiu do okoła czołgu, ArmA zaczyna wyglądać tak:

Obrazek
Click to Enlarge!

Kartoniki prawda? A tekstury? Jak obraz na papierze rozmoczony w wodzie, FPS 12-16 w porywach ~18, kiedy na początku było 20-25 ~28. Dość duża różnica. Teraz czas zajżeć do Everesta...

Obrazek
Click to Enlarge!

Wykorzystanie pamięci: 953 MB! Całe 93%!
Dlaczego tak jest? Powiedziane to było kilka postów wcześniej, ale można przypomnieć. Za pierwszym razem ArmA tak jak powinno być ładuje tekstury i inne informacje o terenie do pamięci RAM i wszystko jest wporządku. Kiedy zaczynamy intensywnie wczytywać tą samą misje, np. w edytorze do sprawdzenia lub podczas kampani, albo nieudanej misji kiedy musimy zacząć od początku, ArmA za KAżDYM razem wczytuje do pamięci te same tekstury i informacje nie usuwająć poprzednich, po dłuższym czasie pamięć komputera zaczyna być "zawalona" stertą tych samych plików i po prostu się zapycha. ArmA zamiast wykorzystać wczytane już pliki to ładuje je jeszcze raz i jeszcze i znowu, kiedy braknie RAM, zaczyna być wykorzystywana pamięć wirtualna, aż do oczywistego zgonu komputera w postaci reseta lub CTD. Ale po ponownym uruchomieniu gry, wszystko wraca do normy. ArmA znów wygląda tak jak ma wyglądać czyli:

Obrazek
Click to Enlarge!

Przy wykorzystaniu pamięci, które pozwala na dość komfortową grę:

Obrazek
Click to Enlarge!

Tak więc nie tylko masa tych samych i nie potrzebnych plików zwalnia ArmA, ale też ciągłe "zapychanie, dopychanie i upychanie" tych plików w pamięci. Tak jak w szafie z rupieciami w której nie ma miejsca na większą ilość. Co zrobić? ArmA twierdzi, że upchnąć nogą i będzie miejsce :spoko: . To też potęguję się w lasach, kiedy do pamięci musi zostać wczytanie dość dużo tekstur, który być może są powielone i nie potrzebne, a to daje znany już każdemo LAG. Teraz patrząc w przyszłość lub przeszłość i myśląć co by było gdyby BiS tego nie zaniedbał lub co będzie kiedy zostanie to poprawione w patchu, ArmA byłoby / będzie piękną grą!
Jeżeli nie potrzebnych plików jest aż 300 MB! A może ich być więcej, powiedzmy ~300 - ~450 MB... jeżeli by ich nie było to zobaczcie ile pamięci mamy w zapasie, ponadto gdyby ArmA "czyściła" pamięć ze zbędnych plików lub wykorzystywała te same to użycie pamięci byłoby w granicach ~620 MB, czyli sam bufor systemu + gra. Mamy całe 400 MB wolnej pamięci, która może być wykorzystana...

Możliwe, że ten test nie był potrzebny, ale teraz jest żelazny dowód na "rupieciarstwo" Army. ;) Teraz możemy gnębić BiS. :twisted:

[Sejtan] ¦wietny test Radziu :]
Ostatnio edytowano Pt 12 sty, 2007 15:28 przez Radeon, łącznie edytowano 2 razy
User of this number is currently dead. Resurrection in 5 minutes, please wait.
Offline
Avatar użytkownika

mant3z

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 45
  • Dołączył(a): Pn 22 maja, 2006 21:26
  • Lokalizacja: Gandza

PostPt 12 sty, 2007 18:31

To jest strzał w dziesiątke, mam tak samo! :neutral:

Niech ktoś przetłumaczy teścik radeon'a na ENG. i wyśle to do BIS'u. Ja bym chętnię przetłumaczył to dla dobra gry, jednak obawiam się że z moim poziomem angielskiego mógłby wyjść patch zamieniający tą grę na pasjansa lub sapera :P
Mów mi milordzie łapserdaku!
Offline
Avatar użytkownika

Radeon

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1442
  • Dołączył(a): N 01 sie, 2004 14:10
  • Lokalizacja: Starogard Gdański

PostPt 12 sty, 2007 18:47

vilas już poruszył temat na BiF... I bardzo dobrze, niech wszyscy się dowiedzą, ale jak ktoś miałby chwile to może mógłby przetłumaczyć? Pełny test na BiF też sie przyda :D

Edit: Zawuażyliście, że podczas obracania wieżyczki w M113 uruchamiany jest silnik? Tak jest na prawde czy to bug?
User of this number is currently dead. Resurrection in 5 minutes, please wait.
Offline
Avatar użytkownika

Barbarian

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1594
  • Dołączył(a): Pn 13 cze, 2005 16:50
  • Lokalizacja: Sochaczew

PostPt 12 sty, 2007 19:13

W wypadku starszych wersji m113 nie stosowano wogóle napedu (bo i po co- sam WKM)... Nie wiem jak jest w przypadku nowszych wersji, ale napewno nie stosuje się silnika spalinowego...
A teraz ogólnie:
Do wierzyczki/wierzy stosuje się osobny napęd (to jest standart- już w czesie II W¦ powszechnie stosowany)...
Może być tak że jako generator silnika elektrycznego przesuwającego wierzą zastosowano silnik spalinowy, bo na sam alternator w czołgach nie ma co liczyć- bojowych transporterach piechoty może być jednak inaczej (zastsowanie silnika elektrycznego jest najlepszym rozwiazniem- nie stosuje się silników spalinowych; czasem, ale to naprwde czasem zdażało się że wierzyczke obracano ręcznie- ale to stare dzieje; obecnie jak już to stosuje się to w wypadku jak silnik padnie- jako system zastępczy- jest to mało efektywne, więc w wypadku takiej awari czołg jest wyłaczony z walki).
Istnieje prawdopodobieństwo że głownw jednostka napędowa może służyć jako generator (na jałowym biegu)- ale było by to rozwiązanie nasbyt komplikujące układ napędowy, więc zarazem mało prawdopodobne aby coś takiego zastsowano (i nie sprawiało by załanczania silnika przy każdym obrocie wierzyczką)...

A wracając do tematu:
Czy da się jakoś temu problemowi zardzić (perspektywa restartowania gry jest dość nieciekawa)?
www.greendevils.uk- kompendium wiedzy o Fallschirmjagers
Rots: Poza tym od filozofii jest Barbarian
:D
Offline
Avatar użytkownika

Radeon

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1442
  • Dołączył(a): N 01 sie, 2004 14:10
  • Lokalizacja: Starogard Gdański

PostPt 12 sty, 2007 19:33

Co do wierzyczki M113 to silnik jest ciągle włączany podczas obracania, np. podczas postoju.

==================

Restartowanie gry. To jest narazie jedyne rozwiązanie w przypadku przeładowania pamięci. Wtedy wszystkie pliki związane z grą są już automatycznie usuwane z RAM i pamieci wirtualnej.
Sposób na przywrócenie normalnych tekstur = Alt + Tab, też nie działa. Podczas wykonania tej operacji, sposób ten podziała do póki pamięć znów sie nie przeładuje, bo takie zminimalizowanie nie powoduje wydalnia plików z pamieci ram, one zostaja, a po powrocie do gry tekstury są ponownie ładowane, kiedy pamieć nie jest jeszcze zawalona to gra prawidłowo wczytuje tekstury w przypadku kiedy nie mogła tego zrobić podczas pierwszego ładowania. Ale kiedy w pamięci RAM jest już za dużo to Alt + Tab nie działa, tylko pogarsza sprawę. Sprawdzałem z pojazdów zbudowanych z kartonu zrobiły się pojazdy z papieru.
User of this number is currently dead. Resurrection in 5 minutes, please wait.
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Armed Assault

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

cron