Teraz jest Pt 29 mar, 2024 07:54


Moja pierwsza misja pod ArmA - Kiepskie popołudnie

Archiwum działów sekcji Armed Assault
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

slacker7

Major

Major

  • Posty: 550
  • Dołączył(a): Wt 21 sie, 2007 11:11

Moja pierwsza misja pod ArmA - Kiepskie popołudnie

PostCz 19 mar, 2009 18:47

Witam! Dziś wydaje moją pierwszą misję pod ArmA. Nie jest to żadna profesjonalka. Misja posiada speeche, briefing oraz overwiev. Intra i outra nie ma, pomyślę nad nimi w następnej wersji misji.

W misji mamy za zadanie pojechać na patrol jako Polak w Afganistanie, jednak jak zwykle coś idzie nie tak...

Link do misji:
misja

addony

Wojsko polskie Vilasa
Wyspa CAT Afganistan
Talibowie od Lost Brothers

Pozdro, miłego grania :smile: (jeśli takie będzie :twisted: )
Ostatnio edytowano Pt 20 mar, 2009 18:07 przez slacker7, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Artek3333

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 223
  • Dołączył(a): Śr 18 lip, 2007 19:17
  • Lokalizacja: Żywiec

PostCz 19 mar, 2009 20:23

Jak tylko znajdę czas, od razu zabieram się do ściągania i grania :clever:
Offline
Avatar użytkownika

slacker7

Major

Major

  • Posty: 550
  • Dołączył(a): Wt 21 sie, 2007 11:11

PostPt 20 mar, 2009 00:21

To jak przejdziesz to zrób reckę.
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Artek3333

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 223
  • Dołączył(a): Śr 18 lip, 2007 19:17
  • Lokalizacja: Żywiec

PostPt 20 mar, 2009 20:32

Standardowa informacja: :]

Nie możesz / edytować tej misji ponieważ opiera się ona na pobranych danych które zostały usunięte Vilas_pwp, Vilas_forces


Podaj wszystkie potrzebne linki do addonów bo czegoś brakuje ;-)
Offline
Avatar użytkownika

slacker7

Major

Major

  • Posty: 550
  • Dołączył(a): Wt 21 sie, 2007 11:11

PostPt 20 mar, 2009 20:37

Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Artek3333

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 223
  • Dołączył(a): Śr 18 lip, 2007 19:17
  • Lokalizacja: Żywiec

PostN 22 mar, 2009 15:15

Jeszcze czegoś brakuje Vilas_wpn, extender_eventnandlers :/ sprawa jest dziwna bo misja się normalnie wczyta a jak zapisze i potem chcę wczytać misje wychodzi info
Nie możesz / edytować tej misji ponieważ opiera się ona na pobranych danych które zostały usunięte Vilas_wpn, extender_eventnandlers.
:co: Podejrzewam, że jest to odpowiedzialne za broń jednostek. :clever:
Offline
Avatar użytkownika

slacker7

Major

Major

  • Posty: 550
  • Dołączył(a): Wt 21 sie, 2007 11:11

PostN 22 mar, 2009 16:23

A pobrałeś te addony :?: Problemem tutaj jest to, że Vilas wydaje teraz addonpacki i już nie wiem co czego wymaga.

P.S właśnie sprawdzałem mission.sqm mojej misji i tam nic takiego nie ma we wpisie addonów :/ Chyba po prostu musisz to pobrać i tyle.
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Artek3333

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 223
  • Dołączył(a): Śr 18 lip, 2007 19:17
  • Lokalizacja: Żywiec

PostN 22 mar, 2009 19:20

Dosłownie wszystkie pliki pobrałem jakie tu wrzuciłeś na forum. A innych addonów nie posiadam żeby nie było, że gryzą się z innymi. :]
Offline
Avatar użytkownika

slacker7

Major

Major

  • Posty: 550
  • Dołączył(a): Wt 21 sie, 2007 11:11

PostN 22 mar, 2009 20:36

A pobrałeś te Vilas_wpn i ten extender :?:
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Maverick

Generał

Generał

  • Posty: 772
  • Dołączył(a): Pn 30 kwi, 2007 12:12
  • Lokalizacja: Kutno

PostN 22 mar, 2009 22:20

Skoro mu się wyświetla, że "te dane zostały usunięte", to znaczy, że ich nie ma. (tj. nie pobrał)
Obrazek
Obrazek


"Read about the history of the place that we live in and stop letting corporate news tell lies to your children." - Immortal Technique
Offline
Avatar użytkownika

Artek3333

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 223
  • Dołączył(a): Śr 18 lip, 2007 19:17
  • Lokalizacja: Żywiec

PostN 22 mar, 2009 23:05

slacker7 napisał(a):A pobrałeś te Vilas_wpn i ten extender :?:


Ten Vilas_wpn i ten extender pobrałbym. Tylko bym musiał wiedzieć z skąd. W tych linkach które podałeś na 100% tych addonów niema. :neutral:
Offline
Avatar użytkownika

slacker7

Major

Major

  • Posty: 550
  • Dołączył(a): Wt 21 sie, 2007 11:11

PostPn 23 mar, 2009 10:01

Teraz jestem w szkole(mam infe :twisted: ), jak wrócę na chate to wrzuce linki!

Jak już obiecałem wrzucam pliki. Wczoraj czasu zbyt nie mialem wybaczcie.

Extended Eventhandlers

Vilas_WPN
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

slacker7

Major

Major

  • Posty: 550
  • Dołączył(a): Wt 21 sie, 2007 11:11

PostWt 24 mar, 2009 15:37

Ostatnio edytowano N 05 kwi, 2009 20:41 przez slacker7, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Marshal

Major

Major

  • Posty: 882
  • Dołączył(a): Pn 19 lip, 2004 21:03
  • Lokalizacja: K-Lin

PostWt 24 mar, 2009 16:53

Ok ale staraj się edytować posty - to nie pierwszy raz.
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Maverick

Generał

Generał

  • Posty: 772
  • Dołączył(a): Pn 30 kwi, 2007 12:12
  • Lokalizacja: Kutno

PostCz 26 mar, 2009 18:16

No i tak... Ściągnąłem wszystkie addony z ostatniego postu Slackera. I zagrałem...

Na początku powitał mnie overview. Króciutki tekścik (nic ponad to, co można przeczytać w tym temacie i readme) i brak obrazka. No nic. Odpaliłem. Misja nie zgłaszała już żadnych problemów.

Briefing
Prawie tak rozbudowany, jak overview. Trzy zdania w planie, dwa zdania w notatkach. Mało. Zdecydowanie za mało. Wiem, że niektórzy wolą po prostu dobrą rozgrywkę, ale ja chciałbym także odpowiedniego wprowadzenia i przynajmniej znośnej fabuły. Tego jednak tu nie uświadczymy.

W tym momencie rzuca się w oczy... brak polfontów. Nie tylko w briefingu ich zresztą nie ma, muszę dodać. Kurde, pisałem na forum w dwóch miejscach, jak je odblokować - warto by skorzystać :cfaniak: .

Cel nr. 1
No i jedzemy łazikiem wykonać zadanie. Niestety - latająca w powietrzu trawa i obiekty oraz niematerialne budynki zdecydowanie psują wrażenia wizualne. Innymi słowy, wyspa jest cholernie niedopracowana i skutecznie to przeszkadza w czerpaniu przyjemności z gry. Misja ma parę speechy. Myślę, że nie byłoby problemu z dodaniem jakiejś konwersacji podczas jazdy. Brakuje także muzyki - Slacker7 nie umieścił nawet jednego sampla :/ . Szkoda. Na plus muszę zaliczyć dużą liczbę FPS-ów na moim starym złomie. W samym mieście znajduje się tylko kilku cywili (jak po skażeniu biologicznym) i kilka pojazdów. Muszę przyznać, że powolny patrol w oczekiwaniu na atak nawet ciekawie wyszedł. Jedynym mankamentem było to, że zauważyłem wrogów, zanim aktywował się trigger z wołaniami gracza o wsparcie.

Cel nr. 2
Odeprzeć atak. Spokojny patrol, spokojne miasteczko i nagle bum! Atak. Cała sytuacja skojarzyła mi się od razu z 9. Kompanią. Zespół 5 żołnierzy WP vs. ZASTĘPY Talibów. Zaatakowali z jednej strony i wybili mi pół oddziału. Kiedy wydawało mi się, że ich powstrzymałem, spojrzałem w lewo... Tak na oko szło nas z 30 wrogich żołnierzy. Szybko pożegnało się z życiem dwóch moich ostatnich podwładnych. Wsparcie (2 Honkery) pewnie jedzie prosto z jakiejś bazy w Polsce, bo ani widu, ani słychu tych pojazdów (w ogóle nie przyjechały).
Talibowie atakują w ten sposób, że chowając się przed jedną grupą, jesteśmy wystawieni na ostrzał tej drugiej. Gdyby nie to, że pierwszy oddział wroga jest malutki (w porównaniu z drugim), misja byłaby chyba niegrywalna. Swoją drogą, nie wiem, jak są oni w stanie strzelać celnie z takiej odległości ze swojego AK-47. Ale cóż, w końcu to ArmA...
Obrona miasta szybko zamieniła się w kampienie za jednym z budynków i strzelanie do wylatujących zza niego Talibów. Kiedy próbowałem przebiec pod osłoną wielkiej świątynii, odkryłem, że AI widzi, i co gorsza, strzela przez ten budynek. Padłem martwy zanim zdołałem nawet zawrócić. Podobnych sytuacji jest naprawdę sporo i przez to misja traci na wykonaniu, mimo że takie bugi to nie wina Slackera, tylko twórcy wyspy.
W końcu, kiedy spostrzegłem, że żywych Talibów nagle zaczyna być dużo mniej niż martwych, a skrzyżowanie, na którym się broniłem wyścielał dywan z ich ciał, odzyskałem nadzieję. Kiepsko trochę, że misja zakończyła się zanim jeszcze ostatni Talib, którego zabiłem, zdążył upaść na ziemię. Przydałyby się jakieś komunikaty kończące (chociażby zwykłe "Uff... udało się nam.").

Podsumowanie
Plusy
:arrow: Nie ma już błędów o braku addonów
:arrow: W sumie, z powodu ubogiej konstrukcji misji, nie ma w niej raczej żadych błędów (oprócz tych nieszczęsnych Honkerów)
:arrow: Istnienie speechy
:arrow: Walka jest wymagająca...

Minusy
:arrow: ... i cholernie denerwująca
:arrow: Karygodny brak polfontów
:arrow: Całkowita absencja jakiejkolwiek muzyki (chociażby oryginalnej z ArmA)
:arrow: Brak intra i outra
:arrow: BARDZO ubogie briefing i overview
:arrow: Fabularna nędza
:arrow: Błędy na mapie użytej w misji (pisałem wcześniej, jakie)
:arrow: Wsparcie, którego nie ma
:arrow: Amunicja do Beryla szybko się kończy, a AK-47 jest zupełnie nieprzydatne
:arrow: Miasto jest wyludnione, a ci mieszkańcy, którzy już tam są, nie kiwną nawet palcem podczas ataku (stoją jak słupy - warto by dać ich więcej i jakiś skrypt ucieczki)
:arrow: Zakończenie następuje zbyt szybko

Wiem, że to Twoja pierwsza misja, i że "Nie jest to żadna profesjonalka", ale mimo wszystko oceniam ją według pewnych standardów. Końcowa ocena to...
3/10

Jeśli popracujesz nad misją, dołożysz cutscenki, muzykę i inne ważne rzeczy, których nie ma oraz poprawisz bugi, wtedy może to być całkiem niezła misja ;-) .
Powodzenia.
Obrazek
Obrazek


"Read about the history of the place that we live in and stop letting corporate news tell lies to your children." - Immortal Technique
Następna strona

Powrót do Armed Assault

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

cron