Teraz jest Wt 16 kwi, 2024 20:07


zTanks

Archiwum działów sekcji Armed Assault
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

zGuba

Moderator

Moderator

  • Posty: 1182
  • Dołączył(a): N 05 lut, 2006 19:15
  • Lokalizacja: Praga/Kraków

zTanks

PostWt 14 kwi, 2009 15:07

zTanks Merge 0.9

Obrazek


Paczka rozszerzająca możliwości czołgów.
Zawartość:
- NWD Tank FCS 0.2+: komputer balistyczny, obsługa gry wieloosobowej
- SmurfC T-72A: wnętrze, NSW
- efekty specjalne: odrzut lufy, wybuchające wieżyczki czołgów

Poprawione:
- tekstury uszkodzeń
- efekty wieżyczek
- poprawki kosmetyczne

Szczegóły i credits w readme.
Ostatnio edytowano Pt 17 kwi, 2009 21:04 przez zGuba, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Offline

strzelak

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 192
  • Dołączył(a): So 10 lut, 2007 23:54
  • Lokalizacja: who cares!!!

PostWt 14 kwi, 2009 15:24

Ciekawe.

Mam tylko jedno pytanie natury realizmu, czy wieża wylatuje w powietrze tylko w wozach T-72A(M/M1) czy także w M1A1? W tym ostatnim nie powinna bo jest to fizycznie nie możliwe z racji inaczej przechowywanej amunicji.
SEMPER FI
Offline
Avatar użytkownika

zGuba

Moderator

Moderator

  • Posty: 1182
  • Dołączył(a): N 05 lut, 2006 19:15
  • Lokalizacja: Praga/Kraków

PostWt 14 kwi, 2009 15:38

Racja. Aczkolwiek zdarzyło się, że wieża po prostu odpadła od Abramsa po najechaniu na jakąś minę IIRC. Ale spokojnie, to jest tylko Release Candidate, więc wszystko może się zmienić do wersji "finalnej". Dzięki za uwagę :) panie i panowie, proszę brać przykład ze strzelaka!
Obrazek
Offline

strzelak

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 192
  • Dołączył(a): So 10 lut, 2007 23:54
  • Lokalizacja: who cares!!!

PostWt 14 kwi, 2009 15:58

W Iraku około 4 czy 5 M1A1HC/SA oraz w tym chyba dwa M1A2SEP najechały na tzw. "Overkille" czy "Daisy Chains" zazwyczaj jest to kilka bardzo dużych min przeciwpancernych czy trzech lub więcej pocisków np. 130mm wybuchających bezpośrednio pod dnem czołgu, czasem zdarzały się beczki wyładowane materiałem wybuchowym czy butle z gazem, czegoś takiego nie wytrzyma pewnie nawet ciężki MRAP, wóz wyrzucało na kilka metrów w powietrze albo i nie, wystarczała sama energia eksplozji aby unieść wieże i oderwać ją od zamocowanego w kadłubie kosza (w którym siedzi załoga) a czasem wyrywało i wieże i jej kosz. Oczywiście żeby nie było, to nie były jakieś kosmiczne ilości TNT, tym bardziej że wybuchało to cholerstwo pod dnem wanny kadłuba. Ale co ja będę tutaj prawił o fugasach.

W wypadku M1 kiedy amunicja ulega deflagracji nie ma mowy by oderwało wieże, w wypadku małego magazynu kadłubowego (w M1 i M1IP na 8 a w M1A1 i późniejszych na 6 pocisków) odpadają słabe ogniwa, w wypadku magazynu wieżowego podobnie ale nisza jest tak zaprojektowana by w razie czego, gdyby słabe ogniwa zawiodły, cała nisza stała się takim ogniwem, wtedy ma ona się po prostu rozpaść. Co ciekawsze, w M1 gdy wóz jest sprawny można z takim płonącym magazynem się wycofać a w skrajnym przypadku nawet walczyć jeżeli została nie tknięta amunicja w magazynie kadłubowym lub vice versa. Są znane nawet przypadki załóg które dowiadywały się w ferworze walki dopiero od innych że fajczy im się magazyn. :twisted:

Z T-72A(M/M1) i ogólnie wozami rodziny T-72, sprawa ma się tak że jeżeli, nie przewozi się amunicji poza kasetami zmechanizowanego układu ładowania, to eksplozja też jest mało prawdopodobna, no chyba że wóz zajmie się ogniem, w końcu i amunicja w hermetycznie zamkniętych kasetach zajmie się ogniem.

Uff ale się rozpisałem. :grin:
SEMPER FI
Offline
Avatar użytkownika

zGuba

Moderator

Moderator

  • Posty: 1182
  • Dołączył(a): N 05 lut, 2006 19:15
  • Lokalizacja: Praga/Kraków

PostŚr 15 kwi, 2009 13:55

Dzięki :) im więcej tym lepiej!

Do listy bugów dodaję niedziałające tekstury uszkodzeń, czy ktoś wie dlaczego / co zrobić żeby wróciły? :neutral:
Obrazek
Offline

strzelak

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 192
  • Dołączył(a): So 10 lut, 2007 23:54
  • Lokalizacja: who cares!!!

PostŚr 15 kwi, 2009 20:44

Spoko, nie ma za co, jeśli masz jeszcze jakieś pytania dotyczące ruchomych pancernych puszek to wal śmiało albo na PW albo tutaj, postaram się odpowiedzieć. :-)
SEMPER FI
Offline
Avatar użytkownika

zGuba

Moderator

Moderator

  • Posty: 1182
  • Dołączył(a): N 05 lut, 2006 19:15
  • Lokalizacja: Praga/Kraków

PostŚr 15 kwi, 2009 23:14

Yac napisał(a):zGuba - zgubiłeś ścieżkę do rvmat z uszkodzeniami.


no właśnie rzecz w tym, że zarówno cfg jak i materiały są w porządku.

strzelak napisał(a):Spoko, nie ma za co, jeśli masz jeszcze jakieś pytania dotyczące ruchomych pancernych puszek to wal śmiało albo na PW albo tutaj, postaram się odpowiedzieć.


Im więcej tym lepiej, jestem w teamie od nowego systemu kontroli ognia dla ArmA :spoko:
Ostatnio edytowano Cz 16 kwi, 2009 01:48 przez zGuba, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Offline

strzelak

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 192
  • Dołączył(a): So 10 lut, 2007 23:54
  • Lokalizacja: who cares!!!

PostŚr 15 kwi, 2009 23:44

Im więcej tym lepiej, jestem w teamie od nowego systemu kontroli ognia dla ArmA :spoko:


Ano trochę się bawiłem modem NWD.

Ale NWD zrobił model starego SKO będącego od modelu bazowego M1 aż do modelu M1A1HC.

Nowe M1A1SA/FEP i M1A2SEP mają zupełnie inne SKO, zamiast lustra celownika ruchomego tylko w jednej płaszczyźnie nowe SKO ma lustro ruchome w dwóch płaszczyznach, więc nie ma już tego efektu dryfowania siatki celownika po tym jak promień lasera odmierzy odległość a komputer balistyczny dokona korekt i ustawi SKO w tryb "Lead".

Poza tym nowe SKO ma nową siatkę celownika i nowy FLIR II gen.

Aha takie pytanko, jaki model M1 używasz? BiSowski czy może Matecka? Widziałem na forum BiS że wspominałeś.

Jeżeli Matecka to jest to M1A1HC ale jeśli chciałbyś zrobić nowy model SKO dla nowszych wersji M1 to i zewnętrzna zmiana M1A1HC w M1A1SA jest kosmetyczna, wystarczy dodać antenę systemu FBCB2 (Force XXI Battle Command Brigade & Below) i BFT (Blue Force Tracker), a wygląda to tak:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

I z tyłu na prawej barbecie dodać TIP (Tank Infantry Phone), nad nim znajduje się skrzynka z wtyczką do zasilania zewnętrznego akumulatorów.

Obrazek

No ale ja mógłbym tak pisać i pisać, może zadawaj konkretne pytania jak co ma wyglądać.

Mam prośbę, może wrzuć screeny modeli, obejrzę i powiem co jest tak jak powinno a co jest nie za bardzo. ;-)
SEMPER FI
Offline
Avatar użytkownika

zGuba

Moderator

Moderator

  • Posty: 1182
  • Dołączył(a): N 05 lut, 2006 19:15
  • Lokalizacja: Praga/Kraków

PostCz 16 kwi, 2009 01:13

Obecnie korzystam z modelu BIS... screeny zapodam jak uda mi się odpalić Frapsa xD

BTW ciekawe co ma [you] do powiedzenia na ten temat ;)
Obrazek
Offline

strzelak

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 192
  • Dołączył(a): So 10 lut, 2007 23:54
  • Lokalizacja: who cares!!!

PostCz 16 kwi, 2009 01:30

Aha muszę też wspomnieć o tym że M1A1SA i M1A1FEP mają już naprawdę mało wspólnych cech ze starszymi M1, bliżej im do M1A2SEP, ba masę mają tę samą 63,100kg a więc i pancerz ten sam.

Zresztą ostatnio koledze pokazałem nowe wyliczenia pancerza starego M1A1HA, autorstwa ekipy od symulatora SB Pro PE, podejrzewam że maczał w tym palce guru od pancerzy, Paul Lakowski, mój znajomy na podstawie tego wydedukował że M1A1SA/FEP i M1A2SEP mają przedni pancerz wieży o odporności jakieś 1100-1300mm RHAe vs. KE (APFSDS) przy grubości fizycznej (sprowadzonej) 870-900mm oraz powyżej 1500mm vs. CE (HEAT).

Tutaj wspomniany model opancerzenia M1A1HA:

Obrazek

Obrazek

Jako bonus, T-72M1:

Obrazek

:-)
SEMPER FI
Offline
Avatar użytkownika

zGuba

Moderator

Moderator

  • Posty: 1182
  • Dołączył(a): N 05 lut, 2006 19:15
  • Lokalizacja: Praga/Kraków

PostCz 16 kwi, 2009 01:33

rany, gdyby BIS się postarało to zrobienie realistycznego pancerza dla czołgu byłoby kwestią kilku kliknięć myszą w Oxygenie i klepnięć w konfigu xD a tak mamy coś w rodzaju Blitzkrieg 2: niby są hitzones, ale i tak wszystko sprowadza się do "Total armor"
Obrazek
Offline

strzelak

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 192
  • Dołączył(a): So 10 lut, 2007 23:54
  • Lokalizacja: who cares!!!

PostCz 16 kwi, 2009 01:41

No to nie jest takie proste, akurat widziałem jak panowie od SB robili model, tam nie tylko uwzględnili które miejsce jaką ma odporność ale także pod jakimi kątami jaka ta odporność jest, każdy wóz z osobna który jest w symulatorze ma też odpowiednio symulowane elementy które dodatkowo pełnią rolę pancerza, np. M1 ma 4 baki, właściwie ogniwa paliwowe o strukturze przypominającej plaster miodu, te z przodu pełnią rolę pancerza chroniąc od strony burt kierowcę (układ: ciężki fartuch balistyczny o budowie warstwowej, przerwa układu jezdnego, burta kadłuba, w tym miejscu zapewne grubsza niż 8cm, ogniwa paliwowe, wewnętrzna ścianka pancerza ale grubości nie znam).

Należy też uwzględnić dwa poziomy ochrony na KE i CE oraz nie wrażliwość pancerza warstwowego na HESH/HEP a także jego całkowitą niewrażliwość na amunicję do armat automatycznych czy amunicję HE, już nie mówiąc o modelu zniszczeń celowników, radia itd.

Sam SB Pro PE niestety nie mam a ciężko to kupić (tylko zagranicą) więc muszę się obejść smakiem.

Ale poszukaj na Youtube filmików, przynajmniej zobaczysz jak działa SKO w M1A1 i Leo2. :)

Ehm, przy okazji, model dla Leo2A4:

Obrazek

Obrazek
SEMPER FI
Offline
Avatar użytkownika

Kireta

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 384
  • Dołączył(a): Pn 18 gru, 2006 01:33

PostCz 16 kwi, 2009 09:13

zGuba napisał(a):BTW ciekawe co ma [you] do powiedzenia na ten temat ;)


Znaleźli nową starą zabawkę :grin:

I nie chciałbym robić za forumowego policjanta ale:
Począwszy od dzisiaj, na forum obowiązuje zakaz używania komendy
Kod: Zaznacz cały
[you]

zarówno w postach, ShoutBox'ie jak i sygnaturach.

http://www.forum.armacenter.pl/viewtopic.php?t=8344
Ostatnio edytowano Cz 16 kwi, 2009 09:35 przez Kireta, łącznie edytowano 2 razy
"I am the bringer of death. Fall to your knees and beg for mercy... Or give me a sandwich, I'm pretty hungry."
--The Vault Dweller
Offline
Avatar użytkownika

kondor

Major

Major

  • Posty: 880
  • Dołączył(a): Pt 11 lut, 2005 04:00
  • Lokalizacja: Berlin (wschodni)

PostCz 16 kwi, 2009 09:21

zGuba napisał(a):BTW ciekawe co ma kondor do powiedzenia na ten temat ;)

yyyyyy
nie wiem, co to ma wspólnego ze mną - ja się kompletnie nie znam na militariach
Offline
Avatar użytkownika

drgonlauncher

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 19
  • Dołączył(a): So 28 lut, 2009 19:36

PostCz 16 kwi, 2009 14:45

Co ja mam do powiedzenia w tej sprawie? Zostaw to cholere! Będą mi się jeszcze czołgi psuły, kiedy będę opanowywał to forum! :twisted:
Następna strona

Powrót do Armed Assault

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

cron