Teraz jest Cz 28 mar, 2024 21:05


Aby gracz nie został dowódcą

Archiwum działów sekcji Operation Flashpoint
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Cerberus094

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 138
  • Dołączył(a): N 13 cze, 2010 18:15
  • Lokalizacja: Podlasie

Aby gracz nie został dowódcą

PostWt 06 lip, 2010 18:41

Problem wygląda tak: mam standardową grupę żołnierzy Zachodu. W momencie śmierci dowódcy któryś żołnierz przejmuje dowództwo. Jak sprawić, żeby nie był to gracz? Nawet gdy pozostanie tylko dwóch ludzi gracz ma zostać podwładnym.
ehh anoni
Offline
Avatar użytkownika

Maćko

Generał

Generał

  • Posty: 3140
  • Dołączył(a): Pt 29 gru, 2006 23:33
  • Lokalizacja: Radom

PostWt 06 lip, 2010 19:28

Ustaw graczowi najmniejszą rangę (szeregowy), dowódca niech będzie sierżant a reszta w stopniu kaprala.
Obrazek
Obrazek
-------------
MOBO: MSI H110M PRO-D | CPU: Core i3 6100@3.7GHz | RAM: 8GB DDR4 2400@2133 MHz CL12 Goodram Play |
GPU: Asus GTX 760 DirectCU II 2GB GDDR5 | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Samsung HD502HJ 500GB |
PSU: Corsair VS450 | Case: SilentiumPC Brutus S20 | FAN: SilentiumPC Mistral 120 mm
Offline
Avatar użytkownika

Cerberus094

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 138
  • Dołączył(a): N 13 cze, 2010 18:15
  • Lokalizacja: Podlasie

PostWt 06 lip, 2010 20:04

Myślałem tak, a nie ma jakiegoś innego sposobu? :clever: Bo tak chciałbym żeby nie tylko sami kaprale byli w drużynie :smile:
ehh anoni
Offline
Avatar użytkownika

reyhard

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1455
  • Dołączył(a): So 12 mar, 2005 09:56
  • Lokalizacja: wielkiego brata

PostWt 06 lip, 2010 20:17

f2, odłącz od grupy gracza i dołącz go ponownie. Później w pętli ustawiaj score na 0 - np tak, player addScore -(score player)
Po prostu przyjmij do wiadomości, że nadciąga rewolucja proletariacka, lada dzień Chavez z Castro i Bin Ladenem nadjadą na białym traktorze i uwolnią ciemiężony lud polski spod władzy międzynarodowego kapitału.
Offline
Avatar użytkownika

Cerberus094

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 138
  • Dołączył(a): N 13 cze, 2010 18:15
  • Lokalizacja: Podlasie

PostŚr 07 lip, 2010 09:11

reyhard napisał(a):f2, odłącz od grupy gracza i dołącz go ponownie. Później w pętli ustawiaj score na 0 - np tak, player addScore -(score player)

Tak, hm, gdzie jest ta pętla? Bo nie jestem jeszcze tak doświadczony w edytorze :] Ale chyba skorzystam z pierwszego rozwiązania. Bo jak rozumiem jeśli będę kombinował z tym score to gracz będzie miał zerowane punkty, tak?
ehh anoni
Offline
Avatar użytkownika

reyhard

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1455
  • Dołączył(a): So 12 mar, 2005 09:56
  • Lokalizacja: wielkiego brata

PostŚr 07 lip, 2010 10:56

to trzeba stworzyć skrypt w sqs (poszukaj na forum) albo zdać się na bardzo prymitywne rowiązanie pt wyzwalacz i pole warunek.
w polu warunek wyzwalacza wpisujesz player addScore -(score player);this i co jedną sekundę będzie to wykonywane.
Po prostu przyjmij do wiadomości, że nadciąga rewolucja proletariacka, lada dzień Chavez z Castro i Bin Ladenem nadjadą na białym traktorze i uwolnią ciemiężony lud polski spod władzy międzynarodowego kapitału.
Offline
Avatar użytkownika

Cerberus094

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 138
  • Dołączył(a): N 13 cze, 2010 18:15
  • Lokalizacja: Podlasie

PostŚr 07 lip, 2010 15:03

A czy można zwiększyć punkty o np. 1000 sojuszniczym żołnierzom sterowanym przez AI? Wpisać w wyzwalaczu w aktywacji "this addScore 1000" i to da taki sam efekt jak odejmowanie punktów graczowi? Bo chciałbym żeby na koniec misji w notatniku można było zobaczyć swoją rzeczywistą liczbę pkt.
ehh anoni
Offline
Avatar użytkownika

reyhard

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1455
  • Dołączył(a): So 12 mar, 2005 09:56
  • Lokalizacja: wielkiego brata

PostŚr 07 lip, 2010 15:12

nie wiem, nie próbowałem w ten sposób nigdy.
Po prostu przyjmij do wiadomości, że nadciąga rewolucja proletariacka, lada dzień Chavez z Castro i Bin Ladenem nadjadą na białym traktorze i uwolnią ciemiężony lud polski spod władzy międzynarodowego kapitału.
Offline
Avatar użytkownika

Cerberus094

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 138
  • Dołączył(a): N 13 cze, 2010 18:15
  • Lokalizacja: Podlasie

PostŚr 07 lip, 2010 16:56

Sprawdziłem przed chwilą - dodałem jednemu żołnierzowi 5000 pkt. na starcie. Obaj byliśmy równi rangą (szeregowy). W chwili śmierci dowódcy dowództwo zawsze przejmował tamten :] Czyli problem rozwiązany. Dzięki za pomoc.

EDIT: Ale to zadziałało z komendą addRating a nie addScore :co: Nie wiem czym one sie między sobą różnią, ale pierwsza przynosi efekt a druga nie.
Ostatnio edytowano Śr 07 lip, 2010 17:08 przez Cerberus094, łącznie edytowano 1 raz
ehh anoni
Offline
Avatar użytkownika

Kadryl

Major

Major

  • Posty: 883
  • Dołączył(a): Cz 14 wrz, 2006 14:04
  • Lokalizacja: Wa-wa

PostŚr 07 lip, 2010 17:05

Spróbuj tak.
w init gracza wstaw:
Kod: Zaznacz cały
[] exec "lider.sqs"

stwórz plik o nazwie lider.sqs i wrzuć do katalogu misji
Plik lider.sqs wygląda tak:
Kod: Zaznacz cały
;aby towarzysz gracz nigdy nie był liderem
;recepta dr Kadryla

#pet
@(leader player == player)
_grupa = group player
[player] join grpnull
~0.01
[player] join _grupa
goto "pet"
Offline
Avatar użytkownika

Cerberus094

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 138
  • Dołączył(a): N 13 cze, 2010 18:15
  • Lokalizacja: Podlasie

PostŚr 07 lip, 2010 17:20

Kadryl napisał(a):Spróbuj tak.
w init gracza wstaw:
Kod: Zaznacz cały
[] exec "lider.sqs"

stwórz plik o nazwie lider.sqs i wrzuć do katalogu misji
Plik lider.sqs wygląda tak:
Kod: Zaznacz cały
;aby towarzysz gracz nigdy nie był liderem
;recepta dr Kadryla

#pet
@(leader player == player)
_grupa = group player
[player] join grpnull
~0.01
[player] join _grupa
goto "pet"


Przetestowałem to w edytorze i też daje efekt - nawet wtedy, gdy gracz jest kapralem a inni szeregowymi. Ten skrypt odłącza gracza po przejęciu dowództwa, a potem przyłącza go ponownie do pozostałych żołnierzy, tak? :clever: Tylko że wtedy gracz najpierw sam przejmuje dowództwo, tworzy jednoosobową grupę a potem przyłącza się z powrotem do tamtych. Ale to już nie ważne, oba rozwiązania działają. Jeszcze raz THX za pomoc.
ehh anoni
Offline
Avatar użytkownika

reyhard

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1455
  • Dołączył(a): So 12 mar, 2005 09:56
  • Lokalizacja: wielkiego brata

PostŚr 07 lip, 2010 18:00

ah, no tak, addScore to są te punkty co Ci się w briefingu wyświetlają, a addRating to jest odpowiedzialne za to, jak jest gracz/ai postrzegane przez świat gry (czyli jak gracz rozwali np 3 śmigłowce to przez grę może być traktowany jako sierżant albo major)

class CfgExperience
{
access=1;
destroyUnit[]={"unit1","unit2","unit3","unit4"};
unit1[]={2000,0};
unit2[]={200000,200};
unit3[]={500000,500};
unit4[]={1000000,1000};
destroyEnemy=1;
destroyFriendly=-7;
destroyCivilian=-2;
destroyYourUnit=-0.2;
renegadeLimit=-2000;
playerKilled=0;
commandCompleted=0;
commandFailed=0;
followMe=0;
missionCompleted=0;
missionFailed=0;
0 - private, 500 - corporal i tak dalej
ranks[]={0,500,1500,2500,3500,5000,7500};
courage[]={0.2,0.35,0.55,0.65,0.7,0.8,0.9};
};
Po prostu przyjmij do wiadomości, że nadciąga rewolucja proletariacka, lada dzień Chavez z Castro i Bin Ladenem nadjadą na białym traktorze i uwolnią ciemiężony lud polski spod władzy międzynarodowego kapitału.

Powrót do Operation Flashpoint

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

cron