Teraz jest Cz 28 mar, 2024 10:35


Kamera celuje w rakietę wylatującą z RPG

Archiwum działów sekcji Operation Flashpoint
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Cerberus094

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 138
  • Dołączył(a): N 13 cze, 2010 18:15
  • Lokalizacja: Podlasie

Kamera celuje w rakietę wylatującą z RPG

PostN 01 maja, 2011 14:40

Interesuje mnie taki właśnie efekt. W skrypcie intra wpisałem najpierw:
Kod: Zaznacz cały
rpgSoldat addEventHandler ["fired",{_this exec "rocketCam.sqs"}]


a potem
Kod: Zaznacz cały
rpgSoldat doFire bmp
setAccTime 0.3
@(rpgSoldat ammo "ICPRPG7" < 1)

_cam CamSetTarget _rocket
_cam CamCommit 0
~1

Czyli kamera przez sekundę powinna celować w szybującą w spowolnieniu rakietę. Oczywiście skrypt rocketCam.sqs:
Kod: Zaznacz cały
_unit = _this select 0
_rocket = nearestObject [vehicle(_unit), _this select 4]


jednak efektu takiego nie ma :( Kamera tylko celuje w soldata, tak jak celowała wcześniej, a potem przeskakuje dalej, pomijając ten 1-sekundowy fragment. Czy ktoś wie, jak sprawić, aby kamera zawiesiła się na rakiecie, dopóki nie trafi ona w cel?
ehh anoni
Offline

tom3kb

Major

Major

  • Posty: 523
  • Dołączył(a): Pt 04 mar, 2011 07:35

PostN 01 maja, 2011 15:09

A nie lepiej po prostu zrobić kamere z pewnego kata i paru metrów po skosie celującą w gościa ustawić acctime np 0.2 i będziesz miał ładnie lecącą rakiete w kadrze a potem np też w spowolnieniu przeszkoczyć na cel żeby była ładna eksplozja.
A niemwiem czy to zadziała na rakiete ale było takie coś już w ofp jak kamera zawsze podążająca z wybranym celem ona go zawsze śledziła mimo zmian kierunku itd
Offline
Avatar użytkownika

Cerberus094

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 138
  • Dołączył(a): N 13 cze, 2010 18:15
  • Lokalizacja: Podlasie

PostN 01 maja, 2011 15:20

Ustawiłem tak kamerę, potem przeskok na cel i to jest pewien substytut, jednak zawsze piękniej by to wyglądało gdyby kamera celowała dokładnie w pocisk PG-7... ach....
ehh anoni
Offline

tom3kb

Major

Major

  • Posty: 523
  • Dołączył(a): Pt 04 mar, 2011 07:35

PostN 01 maja, 2011 15:45

Dziś wieczorem albo jutro z rana wrzuce skrypt
z tą kamerą podążającą za celem to najwyżej później jak będziesz chciał to sprawdzisz choć nie wiem czy zadziała z rakietą z rpg wystrzeloną.
Narazie grill i wlaszeczka :) na mnie czeka.
Offline

tom3kb

Major

Major

  • Posty: 523
  • Dołączył(a): Pt 04 mar, 2011 07:35

PostN 01 maja, 2011 17:40

Sprawdz sobie takie cos

_camera camsettarget obiekt
_camera camcommit 0
i=0
#Loop
_i=i+1
_camera camsetrelpos [3,3,3]
_camera camcommit 0
~0.02
?(_i<300):Goto "Loop"

obiekt to nazwa czegoś poruszającego się np samochód.
[3,3,3] wsp. Xyz dowolne wartości mogą być ujemne.
(_i<300) czas dowolny dobierz sobie
Offline
Avatar użytkownika

Cerberus094

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 138
  • Dołączył(a): N 13 cze, 2010 18:15
  • Lokalizacja: Podlasie

PostN 01 maja, 2011 18:20

tom3kb napisał(a):Sprawdz sobie takie cos

_camera camsettarget obiekt
_camera camcommit 0
i=0
#Loop
_i=i+1
_camera camsetrelpos [3,3,3]
_camera camcommit 0
~0.02
?(_i<300):Goto "Loop"

obiekt to nazwa czegoś poruszającego się np samochód.
[3,3,3] wsp. Xyz dowolne wartości mogą być ujemne.
(_i<300) czas dowolny dobierz sobie



Znam taki skrypt, tyle że nie chce on załapać rakiety ;p Za szybko wylatuje czy co? W EventHandlerze zostaje jej, z chwilą wystrzelenia, nadana nazwa _rocket i dupa, camSetTarget _rocket nic nie daje.
ehh anoni
Offline

tom3kb

Major

Major

  • Posty: 523
  • Dołączył(a): Pt 04 mar, 2011 07:35

PostN 01 maja, 2011 18:33

Z tą prędkością rakiety to możesz mieć racje.
W ofp arma 2 helka leci z 300 km/h samolot jeszcze więcej.
A rakieta z 300 ale m/s więc to faktycznie może być powód.
Offline
Avatar użytkownika

gremdek

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 428
  • Dołączył(a): Pn 27 lut, 2006 15:02

PostPn 02 maja, 2011 18:56

Cerberus094 napisał(a):Znam taki skrypt, tyle że nie chce on załapać rakiety ;p Za szybko wylatuje czy co? W EventHandlerze zostaje jej, z chwilą wystrzelenia, nadana nazwa _rocket i dupa, camSetTarget _rocket nic nie daje.


pamiętaj, że zmienne z przedrostkiem "_" są zmiennymi lokalnymi. jeżeli _rocket wskazuje na twoją rakietę w rocketCam.sqs to możesz z niej(tej zmiennej) korzystać tylko w tym skrypcie. rozwiązanie to zmiana na zmienną globalną (zamiast _rocket będzie rocket), albo kontrola kamery wewnątrz rocketCam.sqs.
:(
Offline
Avatar użytkownika

Cerberus094

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 138
  • Dołączył(a): N 13 cze, 2010 18:15
  • Lokalizacja: Podlasie

PostWt 03 maja, 2011 16:44

Zmiana na rocket nic nie dała...
ehh anoni
Offline
Avatar użytkownika

gremdek

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 428
  • Dołączył(a): Pn 27 lut, 2006 15:02

PostWt 03 maja, 2011 19:36

a jak masz teraz to wszystko skonstruowane? pewnie jakiś prosty błąd.
:(
Offline
Avatar użytkownika

Cerberus094

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 138
  • Dołączył(a): N 13 cze, 2010 18:15
  • Lokalizacja: Podlasie

PostŚr 04 maja, 2011 10:50

Dokładnie tak jak w pierwszym poście, z tym że zamiast "_rocket" jest "rocket".
ehh anoni
Offline
Avatar użytkownika

gremdek

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 428
  • Dołączył(a): Pn 27 lut, 2006 15:02

PostŚr 04 maja, 2011 13:42

Kod: Zaznacz cały
@(rpgSoldat ammo "ICPRPG7" < 1)

a ten warunek ci przechodzi?

dodaj po nim:
Kod: Zaznacz cały
hint format["%1",rocket];

wyświetli się info o rakiecie, lub error jeśli jest coś nie tak.
:(
Offline
Avatar użytkownika

Cerberus094

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 138
  • Dołączył(a): N 13 cze, 2010 18:15
  • Lokalizacja: Podlasie

PostŚr 04 maja, 2011 17:08

Warunek przechodzi, natomiast teraz zmieniłem nieco dodanie EventHandlera:

Kod: Zaznacz cały
rpgSoldat addEventHandler ["fired",{rpgSoldat exec "rocketCam.sqs"}]


Teraz wywala błąd:
Obrazek
ehh anoni
Offline
Avatar użytkownika

gremdek

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 428
  • Dołączył(a): Pn 27 lut, 2006 15:02

PostŚr 04 maja, 2011 19:05

bo przesyłasz jako argument swojego żołnierza, a nie tą tablicę eventhandlera.

zrobiłem ci misję poglądową, powinienem w tym czasie zrobić rozwiązywanie równań sprzężonych więc mam nadzieję, że się przyda.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
:(
Offline
Avatar użytkownika

Cerberus094

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 138
  • Dołączył(a): N 13 cze, 2010 18:15
  • Lokalizacja: Podlasie

PostCz 05 maja, 2011 13:17

Dzięki, teraz wszystko działa, być może chodziło o zmianę tego warunku.
ehh anoni

Powrót do Operation Flashpoint

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

cron