Teraz jest N 03 sie, 2025 18:39


"W piekle" - wersja 2.0

Archiwum działów sekcji Operation Flashpoint
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Mirage

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1306
  • Dołączył(a): Pt 30 lip, 2004 21:22
  • Lokalizacja: Bielsko-Biała

"W piekle" - wersja 2.0

Offline

konradk7

Kapral

Kapral

  • Posty: 56
  • Dołączył(a): Wt 27 gru, 2005 11:24

PostPt 10 lut, 2006 16:44

no sciągam i w domu przetestuje

BRAWO MIRAGE :)
Offline
Avatar użytkownika

Kuba

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1608
  • Dołączył(a): Pn 19 lip, 2004 20:57
  • Lokalizacja: Wawa

PostPt 10 lut, 2006 19:55

dobra robota Mirazu. bede miał chwile to testne.

Czemu nikt nie komentuję? :-)
Offline
Avatar użytkownika

reyhard

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1455
  • Dołączył(a): So 12 mar, 2005 09:56
  • Lokalizacja: wielkiego brata

PostPt 10 lut, 2006 22:22

Ja powiem tak, widać ogromną (wg. mnie :F) różnice pomiędzy wersją 1.0 a 2.0 są ogromnę i nie chodzi tu o samą ilość efektów ale o grywalność (IMO poziom trudności trochę bardziej zbalansowany). Misji jeszcze nie przeszdłem ale musze już teraz pogratulować autorowi za wykonanie bardzo dobrej misji i na dodatek korzystająca z Gromu (tak swoją drogą piekne jednostki :)).
Po prostu przyjmij do wiadomości, że nadciąga rewolucja proletariacka, lada dzień Chavez z Castro i Bin Ladenem nadjadą na białym traktorze i uwolnią ciemiężony lud polski spod władzy międzynarodowego kapitału.
Offline
Avatar użytkownika

offtime

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1089
  • Dołączył(a): So 21 sie, 2004 10:39
  • Lokalizacja: Katowice

PostSo 11 lut, 2006 00:00

mnie tam cieszy kazda misja z addonami przy ktorych tworzeniu bralem udzial, wiec podziekuje Ci za ten prezet jeszcze nim ja wyprubuje, bo wiem ze i tak bedzie mi sie podobala :-)

dziekuje :-)
Offline
Avatar użytkownika

Mirage

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1306
  • Dołączył(a): Pt 30 lip, 2004 21:22
  • Lokalizacja: Bielsko-Biała

PostSo 11 lut, 2006 12:09

Yaćku dziękuje serdecznie za ten dokładny opis struktury misji wraz z ocenami. Czytało się go bardzo przyjemnie i miło.
Co do błędów, to w większości doskonale zdawałem sobie z nich sprawę, jednak brakowało mi jednak umiejętnosci czy chęci ponownego zaglądania do poradników etc. Cały czas i tak uczę się tworzyć, a taki opis mojej misji tylko motywuje do dalszej nauki oraz do tworzenia.
Dzięki jeszcze raz no i czekam na kolejne testy ;)
Offline
Avatar użytkownika

Wiking

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 22
  • Dołączył(a): Pt 06 sie, 2004 14:42

PostSo 11 lut, 2006 18:43

Po recenzji, którą napisał YacieK nie zostało chyba zbyt wiele do pisania, bo jest to faktycznie bardzo dobrze i solidnie zrobiona misja.

Oczywiście widać bardzo duże różnice w odniesieniu do wcześniejszej wersji.

Jednak jest jeszcze kilka elementów, które moim zdaniem wymagają dopracowania.

Komunikaty radiowe - dając własne kryptonimy grupom, aż prosi się o to by były one wyświetlane tak jak normalna łączność radiowa, czyli w przypadku misji Wilk itd. Wiem, że wymaga to trochę dłubaniny, ale można np. rozpakować gotową misję i z niej przenieść pliki .csv, .ext. Np. pod Pedagne Mod została wydana misja, w, której wszystkie oryginalne kryptonimy radiowe zostały podmienione na nowe.

Wybór uzbrojenia - jest on stanowczo zbyt ubogi, nie chodzi mi o ilość karabinów wyborowych, lecz o wybór np. M4 czy MP5. Ta ilość, jaka jest dostępna nie pozwala na dowolne skonfigurowanie wyposażenia naszych wojaków, co w związku z tym, że gramy GROM-em jest dziwne.

Godzina rozpoczęcia misji - tutaj sam nie wiem. Z jednej strony lepiej się gra w dzień/rano niż w nocy, ale czy 5 operatorów dałoby radę w dzień bez wsparcia zlikwidować cel gdzieś w środku miasteczka kontrolowanego przez nieprzyjaciela w dodatku w głębi jego terytorium. :?

Ilość/wielkość plików z muzyką to chyba zostało pomylone z kampanią. Przecież jeszcze nie wszyscy posiadają stałe łącza. A ~20 MB muzyki w jednej misji to trochę zbyt wiele.

Oprócz tego jest to bardzo dobra misja, w którą trzeba koniecznie zagrać
Offline
Avatar użytkownika

Mirage

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1306
  • Dołączył(a): Pt 30 lip, 2004 21:22
  • Lokalizacja: Bielsko-Biała

PostSo 11 lut, 2006 20:30

Wiking napisał(a):Wybór uzbrojenia - jest on stanowczo zbyt ubogi, nie chodzi mi o ilość karabinów wyborowych, lecz o wybór np. M4 czy MP5. Ta ilość, jaka jest dostępna nie pozwala na dowolne skonfigurowanie wyposażenia naszych wojaków, co w związku z tym, że gramy GROM-em jest dziwne.


Z tym jak najbardziej się zgadzam, sam nie byłem z wyboru uzbrojenia zadowolony, przecież do misji wymagany jest dosyć spory pack SJB...

Wiking napisał(a):Komunikaty radiowe - dając własne kryptonimy grupom, aż prosi się o to by były one wyświetlane tak jak normalna łączność radiowa, czyli w przypadku misji Wilk itd. Wiem, że wymaga to trochę dłubaniny, ale można np. rozpakować gotową misję i z niej przenieść pliki .csv, .ext. Np. pod Pedagne Mod została wydana misja, w, której wszystkie oryginalne kryptonimy radiowe zostały podmienione na nowe.


Przyznam się szczerze, że nie widziałem misji, w której zamiast "Alpha Czarny" pisało "WILK"... Być może zbyt mało widziałem ;)


Wiking napisał(a):Godzina rozpoczęcia misji - tutaj sam nie wiem. Z jednej strony lepiej się gra w dzień/rano niż w nocy, ale czy 5 operatorów dałoby radę w dzień bez wsparcia zlikwidować cel gdzieś w środku miasteczka kontrolowanego przez nieprzyjaciela w dodatku w głębi jego terytorium. :?


Przecież to jest GROM. Mogłyby być wątpliwości, gdyby byli to zwiadowcy z wersji 1.1. Nie rozumiem o jakie wsparcie Ci chodzi. Przecież jest to akcja głęboko na tyłach wroga, gdzie nie mają dostępu inne jednostki. Mało realistyczne? Nie wydaje mi się...

Wiking napisał(a):Ilość/wielkość plików z muzyką to chyba zostało pomylone z kampanią. Przecież jeszcze nie wszyscy posiadają stałe łącza. A ~20 MB muzyki w jednej misji to trochę zbyt wiele.


Nic nie zostało pomylone. Postanowiłem na klimat, a muzyka w misjach jest jednym z główych elementów budujących klimat. Wydaje mi się, że jeśli gracz chce zagrać w porządną, klimatyczną misję, to wielkość nie jest dla niego problemem. Jeśli jednak uważa, że jest to za dużo - cóż...jego sprawa. Ja nigdy nie będe oszczędzał na muzyce w misjach, ponieważ według mnie odpowiednio dobrana muzyka do misji to spora część sukcesu.
Offline
Avatar użytkownika

reyhard

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1455
  • Dołączył(a): So 12 mar, 2005 09:56
  • Lokalizacja: wielkiego brata

PostSo 11 lut, 2006 20:34

Mapfcat Call signs addon, stronka mapfactu znowu działą więc możesz poszukać tego. Było to np. zastosowane w mapce Chybrydis gdzie np. grupa miała właśnie kod wywoławczy Black Wolf 1 i Black Wolf 2. Da się to wszystko edytować bez problemu a sam addon waży chyba 150kb

Update: O to i ten addon http://www.mapfact.net/include.php?path ... tentid=322

¦wietnie, sprawdzę to, ale nie dopisuje już kolejnego postu, by nie robić niepotrzebnego OT - MIR


Edit: Offtopicowo to ujmując, po takiej podmiance będziesz miał chyba te znaki wywolawczy podmienione pod te standardowe we wszystkich misjach, czyż nie?
Ostatnio edytowano So 11 lut, 2006 23:25 przez reyhard, łącznie edytowano 1 raz
Po prostu przyjmij do wiadomości, że nadciąga rewolucja proletariacka, lada dzień Chavez z Castro i Bin Ladenem nadjadą na białym traktorze i uwolnią ciemiężony lud polski spod władzy międzynarodowego kapitału.
Offline
Avatar użytkownika

Wiking

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 22
  • Dołączył(a): Pt 06 sie, 2004 14:42

PostSo 11 lut, 2006 23:11

@ Mirage

Kryptonimy radiowe - Kryptonimy da się przy pewnej dozie samozaparcia zmienić bez większych problemów. Niestety, co do misji pod Pedagne to sprawdziłem na ofp.info, ale jest tam błędny link. Niestety nie mogę jej zlokalizować u siebie. Znalazłem tylko, krótką próbkę z misji, na, której uczyłem się podmieniać kryptonimy z mocno skróconymi, ale działającymi plikami .ext, .csv, jeśli chcesz to mogę ją Tobie podesłać. W miejsce zwykłych kryptonimów dałem tam swojskie jak np. Kruk 1, Kruk 2, Wielbłąd 3, Orzeł. Ma to ok. 32 kb. Aby to opanować nie trzeba dodatkowych addonów, jakie podał reyhard. Owszem jest tam troszkę dłubaniny, ale nie sądzę, aby sprawiło Ci to jakiś kłopot.

Godzina rozpoczęcia misji - niestety, mimo, że gramy GROM-em nadal nie sądzę, że dowódca zaryzykowałby atak w dzień na miasteczko zajęte przez rebeliantów zwłaszcz w głębi terytorium npla. W takim wypadku najprostszym i chyba najbezpieczniejszym rozwiązaniem byłoby odstrzelenie naszego obiektu już po opuszczeniu miasteczka - zasadzka, ładunki wybuchowe itp. i nasz cel jest gotowy na spotkanie stwórcy :twisted:

Wsparcie - w tym przypadku chodzi mi o to, że jeśli Chcesz, aby misja była koniecznie przeprowadzona w dzień to powinny być skierowane dodatkowe grupy jednostek specjalnych, których celem powinno być np. zabezpieczenie dróg z skąd mogą nadciągnąć ewentualne posiłki czy udzielenia wsparcia w oczyszczaniu miasteczka z niepożądanego elementu.

Tak więc nadal nie wydaje mi się :wink: ,aby taka misja mogłaby być przeprowadzona w dzień. Chyba, że np. nasz cel zatrzymał się w domu na skraju miasteczka skąd dobry snajper go odstrzeli i właśnie w oparciu o takie założenia został przygotowany cały plan misji.

Muzyka - mi osobiście ilośc\waga muzyki w misji nie przeszkadza. Chodziło mi tylko, że jesli ktoś nie ma dostępu do stałego łącza o co w naszym kraju nie jest zbyt trudno, to widząc rozmiar pliku może sobie podarować ściąganie tej misji.

A przecież jest to bardzo dobra misja, w której w końcu został wykorzystany wspaniały GROM offtime'a.
Offline
Avatar użytkownika

Mirage

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1306
  • Dołączył(a): Pt 30 lip, 2004 21:22
  • Lokalizacja: Bielsko-Biała

PostSo 11 lut, 2006 23:18

Trudno mi się z Tobą nie zgodzić Wiking. Bardzo realistycznie podchodzisz do sprawy, mi być może troszke podczas tworzenia ten realizm uciekł, ale mimo wszystko starałem się aby pozostałe czynniki misji wyglądały w miarę realistycznie - wkońcu miała być to "Droga przez piekło".

A te nazwy kodowe jednostek z miłą chęcią sprawdzę i użyję w kolejnych misjach. Dzięki za opinię...no i czekam na następne ;)
Offline
Avatar użytkownika

żuker

Major

Major

  • Posty: 517
  • Dołączył(a): Wt 22 lut, 2005 18:40
  • Lokalizacja: Naugatuck CT; USA

PostN 12 lut, 2006 04:47

Właśnie skończyłem grać. Same pozytywne odczucia. Obszedłem razem z oddziałem Mirov od prawej. Następnie zatakowałem i zniszczyłem garnizon na wzgórzu niedaleko Mirov (parę sekund walki=10 minut ustawiania żołnierzy). Moich kompanów zostawiłem w zagłębieniu terenu koło drogi na południe od Mirov, a sam poszedłem do wioski. Nie wiem jak mi się to udało, ale dotarłem niezauważony do białego domku w centrum wioski (koło takiego dużego białego gmachu). Z okna miałem piękny widok na mój cel. Więcej już nie mówię, dodam tylko że goście z mojej drużyny uratowali mi tyłek (udało mi się wydostać z Mirov). Porwałem Uaza który był otwarty i pojechaliśmy drogą wzdłuż Modravy i na północ. Przejechałem przez parę patroli i dotarłem do bazy.

W tak dobrą misję pod WPS jeszcze nie grałem. Ukłony dla Mirage. Outro bardzo fajne, ale przylagowało mojego kompa trochę. Nie spodziewałem się że zobaczę swój nick podczas napisów końcowych. Nie trzeba było, ale dzięki :). Poniżej screen (dodam że straciłem tylko jednego człowieka, więc tych pozostałych dwóch to pewnie piloci).

Obrazek
Offline

konradk7

Kapral

Kapral

  • Posty: 56
  • Dołączył(a): Wt 27 gru, 2005 11:24

PostPn 13 lut, 2006 08:59

SUPER MISJA - doskonala fabula, świetna akcja (a uzbrojenie miodzio - chgoć to zasluga jednostek WKW jest o niebo lepszy od SWD). Tak trzymaj MMirage :)
Obowiazkiem Boga jest wybaczenie terrorystom - naszym zorganizowanie im spotkania jak najszybciej
Offline

Goose

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1744
  • Dołączył(a): N 26 gru, 2004 21:31
  • Lokalizacja: Jofiż

PostPn 13 lut, 2006 15:39

A uzbrojenie nie jest miodzio bo (jak juz na SB pisałem i jak Jonowi wyplakiwalem sie w ramie... ;) ) M82a1 nie ma amunicji (i nie moge zmienic broni bo nawet notatnik sie nei pokazuje tylko od razu misja) M249 also bez ammo


Co do misji - mimo ciaglego odinstalowywania i instalowania editorupgrade'a calu czas wyskakuje mi info o jego braku (dzieki czemu intra nie uswiadczam)
4 razy odpalałem misje i znalazlem tylko i wylacznie 1 patrol w tym samym miejscu

To by było na tyle :)
Offline
Avatar użytkownika

Mirage

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1306
  • Dołączył(a): Pt 30 lip, 2004 21:22
  • Lokalizacja: Bielsko-Biała

PostPn 13 lut, 2006 18:22

Goose napisał(a):Co do misji - mimo ciaglego odinstalowywania i instalowania editorupgrade'a calu czas wyskakuje mi info o jego braku (dzieki czemu intra nie uswiadczam)

Czas na reinstal OFP ;]

Goose napisał(a):4 razy odpalałem misje i znalazlem tylko i wylacznie 1 patrol w tym samym miejscu

Nie tak trudno rozpakowac misję UnPBO i sprawdzic ile naprawde jest patroli :roll:. Z resztą podobnie z intrem. Wystarczy chcieć ;]
Następna strona

Powrót do Operation Flashpoint

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

cron