Teraz jest N 28 kwi, 2024 13:47


Rozstrzelanie jeńców

Archiwum działów sekcji Operation Flashpoint
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

SiD

Major

Major

  • Posty: 588
  • Dołączył(a): Pn 26 lip, 2004 17:09
  • Lokalizacja: Wrocław

Rozstrzelanie jeńców

PostSo 14 sie, 2004 19:03

Ostatnio przeglądałem galerie ze zdjęciami z ofp i natknąłem się na coś takiego:

http://www.pbase.com/image/30335177

widac scenka z egzekucji wygląda paskudnie - kto by widział, aby kat padał na ziemie w trakcie egzekucji w obawie o postrzał?

Wpadłem na genialny pomysł rozwiązania owego problemu. Jednak aby go zrealizować przydałaby się jakaś dyskusja, która mam nadzieje rozwiąże owy problem.

Jak wiemy, żołnierz pada, ponieważ widzi wrogą jednostkę, aby uniknąc tego wystarczy dodać jednostki jeńców do strony przeciwnika. W tedy pojawia sie dziwna sytuacja. Mianowicie jednostki egzekucyjne nie otworzą do nich ognia. Więc nie wystarczy wstawić wyzwalacza, który takowym jednostką dawał amunicje.

Zauważyłem, że można swobodnie jako dowódca wydać rozkaz celu dla poszczególnych jednostek - i tu jest problem, ale wróce do niego zaraz. Jak wiadomo, po wydaniu wszystkich celów z menu akcji (cel, inne, nazwa_celu), żołnierz bezwzględnie na to czyja to jest jednostka, będzie mierzył do celu. Ponadto na rozgaz ognia, otworzy ogień do tejże jednostki, co daje nam cudowny efekt dowódcy rozkazu. (idealne do misji, gdzie ty jako zły generał musisz przeprowadzić egzekucje.

Wrócmy do problemu. Mianowicie, wszystko to działałoby cudownie, gdyby nie to, że manualne ustawianie wszystkim celowania, oraz wydawanie komendy "wstrzymaj ogień" jest bardzo żmudne, natomiast chciałbym, aby te komendy były wydane już na starcie misji.

Jeżeli nie da sie z góry ustalić rozkazów, przed rozpoczęciem, można by zrobić tak, że my jako osobna jednostka, podchodzimy do miejsca, gdzie odbywa sie egzekucja i dołączamy do grupy gdzie te rozkazy były wydane w trakcie kiedy do niej szliśmy. I tutaj znów problem - jak zrobić, aby ai celowało w ściśle określone cele, oraz aby nie zmieniało sowjej pozycji. A już pozatym, aby rozkazy wydane wcześniej zostały zapamiętane, bo z tego co wiem, to jednostki po zmianie dowódcy tj, "resetują" swoją pamięc dot. rozkazów.
Offline
Avatar użytkownika

Bodzio

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 41
  • Dołączył(a): N 25 lip, 2004 13:57
  • Lokalizacja: Wejherowo

Re: Rozstrzelanie jeńców

PostSo 14 sie, 2004 19:21

SiD napisał(a):widac scenka z egzekucji wygląda paskudnie - kto by widział, aby kat padał na ziemie w trakcie egzekucji w obawie o postrzał?


this SetUnitPos "Up"

Jeńcy stoją w rządku z rękami na głowie, a "kaci" równolegle z nimi. Każdy ma Waypoint na sobie i drugi na jeńcu na przeciwko ("Destroy"/"Zniszcz"). Synchronizujemy z czymś te pierwsze i chyba gotowe.
OПEPATИOH ФЛbACXПOИHT
Offline
Avatar użytkownika

Zabix

Major

Major

  • Posty: 931
  • Dołączył(a): Śr 21 lip, 2004 11:30

Re: Rozstrzelanie jeńców

PostSo 14 sie, 2004 19:54

Bodzio napisał(a):
SiD napisał(a):widac scenka z egzekucji wygląda paskudnie - kto by widział, aby kat padał na ziemie w trakcie egzekucji w obawie o postrzał?


this SetUnitPos "Up"

Jeńcy stoją w rządku z rękami na głowie, a "kaci" równolegle z nimi. Każdy ma Waypoint na sobie i drugi na jeńcu na przeciwko ("Destroy"/"Zniszcz"). Synchronizujemy z czymś te pierwsze i chyba gotowe.


EEE jaki to ma związek z tym co Sid napisał? to jest komenda nie pozwalająca na to by jednostka "zmieniła" pozycje ze stojącej... wiec co to ma do tego o_O
Offline
Avatar użytkownika

Bodzio

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 41
  • Dołączył(a): N 25 lip, 2004 13:57
  • Lokalizacja: Wejherowo

PostSo 14 sie, 2004 20:09

http://kkk2002ar.w.interia.pl/kara.Eden.pbo prosta scenka rozstrzelania, wszystko jak należy. żołnierze strzelają, gdy oficer nadbiegnie z prawej.
OПEPATИOH ФЛbACXПOИHT
Offline
Avatar użytkownika

GL

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 33
  • Dołączył(a): Pn 02 sie, 2004 23:17

PostSo 14 sie, 2004 20:19

coś ten link nie działa

dodane:
Już da sie ściągnąć
Ostatnio edytowano So 14 sie, 2004 20:34 przez GL, łącznie edytowano 2 razy
Offline

pops

Spammer

Spammer

  • Posty: 330
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 10:27
  • Lokalizacja: TYCHY

PostSo 14 sie, 2004 20:21

GL napisał(a):coś ten link nie działa

U mnie hula jak rakieta!!!!!!!!!!!!!!!!
Jak co moge ci poslac mailem!
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Radeon

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1442
  • Dołączył(a): N 01 sie, 2004 14:10
  • Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Rozstrzelanie jeńców

PostSo 14 sie, 2004 20:32

Zabix napisał(a):
Bodzio napisał(a):
SiD napisał(a):widac scenka z egzekucji wygląda paskudnie - kto by widział, aby kat padał na ziemie w trakcie egzekucji w obawie o postrzał?


this SetUnitPos "Up"

Jeńcy stoją w rządku z rękami na głowie, a "kaci" równolegle z nimi. Każdy ma Waypoint na sobie i drugi na jeńcu na przeciwko ("Destroy"/"Zniszcz"). Synchronizujemy z czymś te pierwsze i chyba gotowe.


EEE jaki to ma związek z tym co Sid napisał? to jest komenda nie pozwalająca na to by jednostka "zmieniła" pozycje ze stojącej... wiec co to ma do tego o_O


Co wy gadacie :killer: , owszem można napisać w "inicjalizacji" czy jak to się tam nazywa, ale żałnierz będzie tylko utrzymywał wyprostowaną pozycję, ale można jeszcze inaczej wpisać mu w "inicjalizacji" this setcaptive true, w ten sposób stanie się neutralny dla wrogów!! A co do wrogów to tak samo, w tedy oni będą neutralni dla jeńca, teraz wracam do tych rąk na głowie, w tym wypadku należy stwożyć wyzwalacz i przy napise "warunek" wpisujemy "true" teraz przy napisie "Przy aktywacji" wpisujemy np. jeniec1 switchmove "FXstandsuruniv" Teraz twożymy następny wyzwalacz i przy warunku wpisujemy "not (alive jeniec1)" a przy aktywacji jeniec1 "FXstandsurdead" lub jeniec1 "FXstandsurdeath" albo jeniec1 "FXstandsurdeatch" bo niekture mogą nie działać, acha przy osi X i Y wpisujemy 0. Efekt powinien być dobry, oczywiścię to jest podstawowa egzekucja, ale można jej użyć przy profesionalnej tak jak na screenie.
User of this number is currently dead. Resurrection in 5 minutes, please wait.
Offline
Avatar użytkownika

GL

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 33
  • Dołączył(a): Pn 02 sie, 2004 23:17

PostSo 14 sie, 2004 20:40



http://kkk2002ar.w.interia.pl/kara.Eden.pbo prosta scenka rozstrzelania, wszystko jak należy. żołnierze strzelają, gdy oficer nadbiegnie z prawej

Chyba jednak nie oto chodzi SiD-owi
Poprostu mu chodzi żeby jednoski celowały a jak gracz podejdzie wyda rozkaż to ich rozstrzelają a nie jak tylko gracz podejdzie

Na twoim miejscu Sid sprubował bym użyć skryptu zewnętrznego i
dodąc do datkową akcje do menu jednostki gdy gracz obejmie dowództwo nad grupą np. "Ognia" i jak naciśniesz ognia to ich rostrzelają
mam nadzieje że oto ci chodzi.
Offline
Avatar użytkownika

Radeon

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1442
  • Dołączył(a): N 01 sie, 2004 14:10
  • Lokalizacja: Starogard Gdański

PostSo 14 sie, 2004 20:45

A co do strzelania to już wiecie gdzie to wpisać piszczemy np. "soldier1 dotarget jeniec" a potem "soldier1 dofire jeniec" proste. nie :3majsie: ?
User of this number is currently dead. Resurrection in 5 minutes, please wait.
Offline
Avatar użytkownika

Jerry

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 2598
  • Dołączył(a): Pn 19 lip, 2004 21:28
  • Lokalizacja: 52° 14'N, 20° 56'E

PostSo 14 sie, 2004 20:48

to piszczaj dalej, jakbyś czytał ze zrozumieniem, to byś wiedział, ze nie o to chodzi ;)
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Radeon

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1442
  • Dołączył(a): N 01 sie, 2004 14:10
  • Lokalizacja: Starogard Gdański

PostSo 14 sie, 2004 20:51

GL napisał(a):


http://kkk2002ar.w.interia.pl/kara.Eden.pbo prosta scenka rozstrzelania, wszystko jak należy. żołnierze strzelają, gdy oficer nadbiegnie z prawej

Chyba jednak nie oto chodzi SiD-owi
Poprostu mu chodzi żeby jednoski celowały a jak gracz podejdzie wyda rozkaż to ich rozstrzelają a nie jak tylko gracz podejdzie

Na twoim miejscu Sid sprubował bym użyć skryptu zewnętrznego i
dodąc do datkową akcje do menu jednostki gdy gracz obejmie dowództwo nad grupą np. "Ognia" i jak naciśniesz ognia to ich rostrzelają
mam nadzieje że oto ci chodzi.


co do tej komendy to tworzymy wyzwalacz przy tych katach o wymiarach 10 na 10

w warunku wpisujemy "soldier1 in thislist" a w aktywacji [nazwy katów] join group soldier1; this removeaction 1 lub bez "this" a potem this addaction ["text","script"] a w scrypcie nazwa kata do target jeniec i nazwa kata dofire jeniec
User of this number is currently dead. Resurrection in 5 minutes, please wait.
Offline
Avatar użytkownika

GL

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 33
  • Dołączył(a): Pn 02 sie, 2004 23:17

PostSo 14 sie, 2004 20:57

MIG25_RADEK co ty kręcisz przecierz wszystko można uruchomić w sykrypcie nic
nie czeba wpisywać w żadnych wyzwalaczach a napewn ustwiać 10x10
bo ptem jak wywołasz skrypt jaką wpiszesz komede 10x10?? (Kat Distance skazaniec)<5 nie lepiej to wpisać w warunku uruchomienia skryptu.
wytarczy jeden wyzwaleacz z warunkiem true i wszystko zadziała

this addaction ["text","script"]

źle to przecież najlepiej jakby było wpisane w wyzwalaczu bo jak wpiszesz osobie warunek ??
id = player addAction ["Ognia", "jency.sqs"]
Ostatnio edytowano So 14 sie, 2004 21:23 przez GL, łącznie edytowano 1 raz
Offline
Avatar użytkownika

Remcio

Major

Major

  • Posty: 500
  • Dołączył(a): N 25 lip, 2004 20:54
  • Lokalizacja: Brwinów

PostSo 14 sie, 2004 21:19

Ej no... Ja robiłem podobną scenkę, przecierz to takie proste!
Stawiamy kilku jeńców a w inicjacji this setcaptive true potem kilku katów a w ich inicjacji this setuntipos "up" . Tera wstawiamy wyzwalacz i piszemy warunek taki jaki chcemy, w tym wypadku poże to być oficer distance kat_1 < 5 a w aktywacji jeniec setcapive false gdzie jeniec to nazwa jeńca, Kat_1 to nazwa kata a oficer nazwa oficera. W efekcie wychodzi nam coś takiego:
Jeńcy stoją pod ścianą, kaci za nimi. Podbiega oficer i w tym momencie jeńcy przestają bć "jeńcami" a stają się wrogami, chyba jasne co się dzieje dalej...
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

GL

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 33
  • Dołączył(a): Pn 02 sie, 2004 23:17

PostSo 14 sie, 2004 21:25

Czy ty nie rozumiesz że to gracz ma wydac rozkaz , a nie jak podejdzie do kogoś
to ich rostrzelają.
Już to czterech pisało przed tobą .
Offline
Avatar użytkownika

Bodzio

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 41
  • Dołączył(a): N 25 lip, 2004 13:57
  • Lokalizacja: Wejherowo

PostSo 14 sie, 2004 22:11

GL napisał(a):Chyba jednak nie oto chodzi SiD-owi
Poprostu mu chodzi żeby jednoski celowały a jak gracz podejdzie wyda rozkaż to ich rozstrzelają a nie jak tylko gracz podejdzie

Na twoim miejscu Sid sprubował bym użyć skryptu zewnętrznego i
dodąc do datkową akcje do menu jednostki gdy gracz obejmie dowództwo nad grupą np. "Ognia" i jak naciśniesz ognia to ich rostrzelają
mam nadzieje że oto ci chodzi.


Zamiast synchronizować z Punktem trasy tego żołnierza zsynchronizujce z Wyzwalaczem (Aktywacja-Radio Alpha; Nazwa-"Ognia!")
OПEPATИOH ФЛbACXПOИHT
Następna strona

Powrót do Operation Flashpoint

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości