Ostatnio przeglądałem galerie ze zdjęciami z ofp i natknąłem się na coś takiego:
http://www.pbase.com/image/30335177
widac scenka z egzekucji wygląda paskudnie - kto by widział, aby kat padał na ziemie w trakcie egzekucji w obawie o postrzał?
Wpadłem na genialny pomysł rozwiązania owego problemu. Jednak aby go zrealizować przydałaby się jakaś dyskusja, która mam nadzieje rozwiąże owy problem.
Jak wiemy, żołnierz pada, ponieważ widzi wrogą jednostkę, aby uniknąc tego wystarczy dodać jednostki jeńców do strony przeciwnika. W tedy pojawia sie dziwna sytuacja. Mianowicie jednostki egzekucyjne nie otworzą do nich ognia. Więc nie wystarczy wstawić wyzwalacza, który takowym jednostką dawał amunicje.
Zauważyłem, że można swobodnie jako dowódca wydać rozkaz celu dla poszczególnych jednostek - i tu jest problem, ale wróce do niego zaraz. Jak wiadomo, po wydaniu wszystkich celów z menu akcji (cel, inne, nazwa_celu), żołnierz bezwzględnie na to czyja to jest jednostka, będzie mierzył do celu. Ponadto na rozgaz ognia, otworzy ogień do tejże jednostki, co daje nam cudowny efekt dowódcy rozkazu. (idealne do misji, gdzie ty jako zły generał musisz przeprowadzić egzekucje.
Wrócmy do problemu. Mianowicie, wszystko to działałoby cudownie, gdyby nie to, że manualne ustawianie wszystkim celowania, oraz wydawanie komendy "wstrzymaj ogień" jest bardzo żmudne, natomiast chciałbym, aby te komendy były wydane już na starcie misji.
Jeżeli nie da sie z góry ustalić rozkazów, przed rozpoczęciem, można by zrobić tak, że my jako osobna jednostka, podchodzimy do miejsca, gdzie odbywa sie egzekucja i dołączamy do grupy gdzie te rozkazy były wydane w trakcie kiedy do niej szliśmy. I tutaj znów problem - jak zrobić, aby ai celowało w ściśle określone cele, oraz aby nie zmieniało sowjej pozycji. A już pozatym, aby rozkazy wydane wcześniej zostały zapamiętane, bo z tego co wiem, to jednostki po zmianie dowódcy tj, "resetują" swoją pamięc dot. rozkazów.
http://www.pbase.com/image/30335177
widac scenka z egzekucji wygląda paskudnie - kto by widział, aby kat padał na ziemie w trakcie egzekucji w obawie o postrzał?
Wpadłem na genialny pomysł rozwiązania owego problemu. Jednak aby go zrealizować przydałaby się jakaś dyskusja, która mam nadzieje rozwiąże owy problem.
Jak wiemy, żołnierz pada, ponieważ widzi wrogą jednostkę, aby uniknąc tego wystarczy dodać jednostki jeńców do strony przeciwnika. W tedy pojawia sie dziwna sytuacja. Mianowicie jednostki egzekucyjne nie otworzą do nich ognia. Więc nie wystarczy wstawić wyzwalacza, który takowym jednostką dawał amunicje.
Zauważyłem, że można swobodnie jako dowódca wydać rozkaz celu dla poszczególnych jednostek - i tu jest problem, ale wróce do niego zaraz. Jak wiadomo, po wydaniu wszystkich celów z menu akcji (cel, inne, nazwa_celu), żołnierz bezwzględnie na to czyja to jest jednostka, będzie mierzył do celu. Ponadto na rozgaz ognia, otworzy ogień do tejże jednostki, co daje nam cudowny efekt dowódcy rozkazu. (idealne do misji, gdzie ty jako zły generał musisz przeprowadzić egzekucje.
Wrócmy do problemu. Mianowicie, wszystko to działałoby cudownie, gdyby nie to, że manualne ustawianie wszystkim celowania, oraz wydawanie komendy "wstrzymaj ogień" jest bardzo żmudne, natomiast chciałbym, aby te komendy były wydane już na starcie misji.
Jeżeli nie da sie z góry ustalić rozkazów, przed rozpoczęciem, można by zrobić tak, że my jako osobna jednostka, podchodzimy do miejsca, gdzie odbywa sie egzekucja i dołączamy do grupy gdzie te rozkazy były wydane w trakcie kiedy do niej szliśmy. I tutaj znów problem - jak zrobić, aby ai celowało w ściśle określone cele, oraz aby nie zmieniało sowjej pozycji. A już pozatym, aby rozkazy wydane wcześniej zostały zapamiętane, bo z tego co wiem, to jednostki po zmianie dowódcy tj, "resetują" swoją pamięc dot. rozkazów.