Teraz jest Wt 05 sie, 2025 18:07


Khawar - mapa w produkcji

Archiwum działów sekcji Operation Flashpoint
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Loony

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1613
  • Dołączył(a): Pt 11 mar, 2005 21:19
  • Lokalizacja: Avalon

Khawar - mapa w produkcji

PostCz 26 paź, 2006 20:41

Witam wszystkich

Od pewnego czasu bawię się w tworzenie wysp. Wiedzieli o tym nieliczni i wtajemniczeni :P I tak już od paru dni robię wsypę o nazwie Khawar. Mapa jest w klimatach pustynnych i nie ma realnego odpowiednika. Jej wielkość to 512x512, czyli nie za duża. Póki co zrobiłem radiostację na szczycie jednej z gór, wiatraki i kilka drobniejszych szczegółów takich jak oaza i pustynie z rozrzuconymi kamieniami.
W planach mam dużo, między innymi lotnisko z bazą wojskową, trzy duże miasta i kilka mniejszych wiosek, port i rafinerię, ale na to potrzeba czasu. Około połowę mapy będzie zajmować pustynia.
Addony jakich używam to głównie obiekty z Libii a także Fernau, Mapfactu, DKMu i Agenta Smitha.
Póki co mapa waży około 10MB (w tym addony wymagane, ale nie wszystkie).
Jeśli macie jakieś sugestie albo pomysły to napiszcie ;)
Koniec gadania :P tutaj macie kilka obrazków:

Obrazek
Oaza - jeszcze dużo do zrobienia ;]

Obrazek
Radiostacja na wzgórzu - jeszcze trochę szczegółów

Obrazek
Wiatraki na wzgórzu - jeszcze trochę szczegółów
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostCz 26 paź, 2006 20:42

Za płaskie. Crap. Nie umywa się do genialnej "Arabia", którą w jednym z newsów nazwałeś "BIG PIECE OF SHIT", hipokryto :twisted:
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline
Avatar użytkownika

brambi

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 123
  • Dołączył(a): Pn 20 mar, 2006 14:17
  • Lokalizacja: Ustrzyki Dolne

PostCz 26 paź, 2006 20:45

Faktycznie płaskie,ale nie bądźmy zbyt pochopni w stosunku do mapmakera :P
Offline
Avatar użytkownika

Loony

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1613
  • Dołączył(a): Pt 11 mar, 2005 21:19
  • Lokalizacja: Avalon

PostCz 26 paź, 2006 20:47

Jonez napisał(a):Za płaskie. Crap. Nie umywa się do genialnej "Arabia", którą w jednym z newsów nazwałeś "BIG PIECE OF SHIT", hipokryto :twisted:


chyba każdy moze mieć prawo do własnego zdania ;)
a tak przy okazji to mapa wcale taka płaska nie jest ;] średnia wysokosć to 35-40 metrów, więc zbyt górzysta tez być nie moze
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Zabix

Major

Major

  • Posty: 931
  • Dołączył(a): Śr 21 lip, 2004 11:30

PostCz 26 paź, 2006 20:54

Postawić 20 obiektów i dać screeny? żart jakiś czy co? 512x512 nie za duża? Jest to wielkość Nogovy jak byś chciał wiedzieć.
Offline
Avatar użytkownika

Loony

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1613
  • Dołączył(a): Pt 11 mar, 2005 21:19
  • Lokalizacja: Avalon

PostCz 26 paź, 2006 21:01

No tak, Ty byś chciał żebym na mapie pustynnej postawił tak około 200 tysięcy obiektów i robił screeny :roll: popatrz na genialną Libye. Tam masz kilka dużych miast, a reszta to drogi, pustynie i kamienie. Czego Ty oczekujesz? Nogowy2 ? :lol: nie rozwalaj mnie...
IMO mapa wielkosci 512x512 nie jest duża. IMO moja mapka też nie jest duża. Przeciż Libya też ma 512x512 i jakoś jest idealna
Ostatnio edytowano Cz 26 paź, 2006 21:02 przez Loony, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Zabix

Major

Major

  • Posty: 931
  • Dołączył(a): Śr 21 lip, 2004 11:30

PostCz 26 paź, 2006 21:02

To wzorujesz sie na czymś co już było czy robisz cos nowego?
Offline
Avatar użytkownika

Loony

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1613
  • Dołączył(a): Pt 11 mar, 2005 21:19
  • Lokalizacja: Avalon

PostCz 26 paź, 2006 21:04

Nie wzrouje się na niczym. Nie chce zrobić drugiej Libii ani jakiejśc crapowatej Arabii. Nie mam zamiaru z nikim konkurować. Robie to co robie. A moja mapa nie ma odpwoednika w rzeczywiśtości więc moge sobie zrobić dowolną planszę, którą będize wyglądac tak jak mi się podoba

edit:
jutro wyjeżdząm do Berlina i wracam za dwa dni więc nie ebde pisał.
Wiec wyspę napewno trochę wypiętrze. Zastanawiam się czy zrobić port, bo jest to jednak dużo roboty... no ale nie osądzajcie zbyt pochopnie :P a zresztąm, who cares? ;]
I co to ja jeszcze chciałem? podajcie jakieś pomysły ;) narazie, cu
Obrazek
Offline

OFman

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 237
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 19:15

PostCz 26 paź, 2006 21:27

Powodzenia Loony, szkoda, że dopiero teraz zaczynasz :)
Tak na marginesie: Nogova znajduje się na mapie 256x256, tworzenie do OFP map 512x512 to błąd (wiem z doświadczenia).
Offline

zGuba

Moderator

Moderator

  • Posty: 1182
  • Dołączył(a): N 05 lut, 2006 19:15

PostCz 26 paź, 2006 21:47

Tia. Przykładem jest wyspa Polska vilasa - gigantyczna, szkoda tylko że poza miastami ze świecą trudno było szukać jakiegokolwiek punktu odniesienia.

Swoją drogą - mam pytanie: z czego skorzystał Smiley przy tworzeniu gołej mapy centralnego Afganistanu?
Offline
Avatar użytkownika

traffix

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 235
  • Dołączył(a): So 04 mar, 2006 19:39

PostCz 26 paź, 2006 22:23

Proponuję zmienić klimat na bardziej leśny, troszke gór... ale i pustynia... oazy - dobrze... jakieś jezioro by się przydało... troszke pofałduj pustynię... miasta zrób naprawde duże... takie jak wszystkie naraz w Lechistanie naprzykład :P
Offline
Avatar użytkownika

DeviAnCE

Major

Major

  • Posty: 611
  • Dołączył(a): So 07 sie, 2004 12:09
  • Lokalizacja: Terra

PostCz 26 paź, 2006 22:35

Najlepiej poproś Atherakhię o udostępnienie tekstur piachu (2048x2048 lub 1024x1024).

Skontaktuj się z nim poprzez PM na forum BIS.
We do not know death... only change. We cannot kill each other without killing ourselves.
Offline

zGuba

Moderator

Moderator

  • Posty: 1182
  • Dołączył(a): N 05 lut, 2006 19:15

PostPt 27 paź, 2006 14:41

tekstury .pac/.paa 2048x2048 ważą 2,66 MB - to zdecydowanie za dużo na GF 2 MX. Tekstury w addonach zawsze przerabiam na 1024x1024 :/

Niemniej zawsze to jest plus, łatwiej zrobić mniejszą teksturę z większej niż odwrotnie...
Offline
Avatar użytkownika

Loony

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1613
  • Dołączył(a): Pt 11 mar, 2005 21:19
  • Lokalizacja: Avalon

PostSo 28 paź, 2006 20:19

zGuba napisał(a):Swoją drogą - mam pytanie: z czego skorzystał Smiley przy tworzeniu gołej mapy centralnego Afganistanu?

3Dmax

I teraz wiadomość:
nie będę robić tej mapy xD
jakoś nie leży mi tworzenie w klimatach pustynnych (co innego granie na nich ;]). Jak znajde chwilke czasu to wrzuce to co zrobiłem i każdy będzie mógł dokończyć mapkę ;)
ale również dobra wiadomosć:
zaczynam tworzenie innej wyspy w klimatach europejskich :D będzie ona stosunkowo mała, pokazująca tylko kawałeczek zieleni (coś jak Don Steppe). W każdym razie, jak zrobie coś więcej to pokaże w nowym temacie
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostSo 28 paź, 2006 20:24

Mój komentarz brzmi: :D
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Następna strona

Powrót do Operation Flashpoint

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości