Fryzjer napisał(a):2.Czym różnią się pliki graficzne .paa od .pac i jakie ma znaczenie jakich uzyje do texturowania ?
Wieki temu Offtime napisał(a):PAA kontra PAC
Czesto sie pojawiaja pytania jakie i w jakich przypadkach powinno sie stosowac textury.
Pytanie zazwyczaj wynika z niewiedzy na temat formatow textur obslugiwanych przez ofp.
Na samym poczatku nalezy zastanowic sie co tak wlasciwie chcemy zrobic, jaki efekt uzyskac, jaki jest nasz cel Dwa podstawowe formaty textur w ofp (paa i pac) nie zostaly wymyslone przez przypadek i kazdy z tych formatow ma swoje specyficzne pola zastosowan.
Aby zdecydowac ktory z tych formatow wybrac do konkretnego celu nalezy wiedziec jakie sa pomiedzy nimi podstawowe roznice.
Glowna roznica i jedyna na ktora nalezy zwracac uwage texturujac addon jest warstwa Alpha, w formacie PAC owa warstwa ma tylko dwa kolory, czarny i bialy, jesli sprobujemy przekonwertowac texture (32 tga) zawierajaca jakies odcienie szarosci (we wspomnianej warstwie Alpha) do formatu PAC konwerter (kazdy) wymusi i tak warstwe Alpha z dwoma kolorami, tak wiec efekt pol-przezroczystosci na texturze PAC jest niemozliwy.
Inaczej jest z texturami PAA, te moga zawierac "wielokolorowe" warstwy umozliwiajac nam tworzenie efektu pol-przezroczystosci (np szklo).
Oczywiscie nie znaczy to ze nie mozna wykonac dwokolorowej warstwy Alpha na texturze PAA, tylko pytanie brzmi po co ? Textura PAA jest zawsze "pracochlonniejsza" dla silnika ofp dlatego ze zawiera wieksza ilosc informacji, poza tym PAA bedzie rozmiarem wieksza od PAC co pociagnie za soba wieksze zurzycie pamieci graficznej i dluzsze ladowanie.
Tak wiec nagminne stosowanie PAA tam gdzie PAC mogloby w zupelnosci wystarczyc jest lekkim marnotrastwem
Dobrze jest wiedziec co sie chce zrobic by moc zrobic to tak jak nalezy