Teraz jest Wt 16 kwi, 2024 22:45


Dla początkujących, czyli co i z czym się je.

Archiwum działów sekcji Operation Flashpoint
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

offtime

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1089
  • Dołączył(a): So 21 sie, 2004 10:39
  • Lokalizacja: Katowice

Dla początkujących, czyli co i z czym się je.

PostSo 09 paź, 2004 11:22

Obróbka p3d:
Oxygen Light - edytor
Oxygen Viewer (UPDATED!) - przegladarka do edytora
Konwertowanie p3d:
P3D2OBJ - konwerter do formatu obj.
P2MS - konwerter do formatu Milkshape
ODOL Explorer v2.0 - konwerter ODOL > MLOD
Binarize - optymalizacja MLOD > ODOL
Pliki CPP
CCP2BIN 1.2 - konwerter cpp > bin
Addon Helper! - edytor cpp
Archiwa PBO:
Make PBO 1.1 - do tworzenia PBO (kompresuje pliki wewnatrz pbo)
PBO Decryptor 1.5 - rozpakowywanie PBO (obsluguje rowniez skompresowane pliki)
PboX v1.0 - wielofunkcyjne narzedzie do pracy z PBO
CutPBO - przydatny maly programik
Tekstury
TexView_11 - prosty konwerter.
PAA Tool - bogaty w opcje konwerter
PAN Tool - kolejny konwerter, prosty i wydajny.
LithUnwrap v1.3 - do mapowania modeli (nie obsluguje p3d)
UVMapper - do mapowania modeli (nie obsluguje p3d)
Alternatywne narzedzia do pracy z objektami 3d:
Deep Exploration 3.5 - konwerter pomiedzy formatami 3d
MilkShape 3D - edytor 3d
Amapi 4.15 Windows 9.6MB - edytor 3d
License file for Amapi 4.15 (required for use) - wymagane przez Amapi
Truespace3 - edytor 3d
Wings3D - edytor 3d
ProgMesh 1.2 - ciekawe narzedzie do zmiejszania ilosci poligonow
Gmax - edytor 3d
Przydatne pliki:
unofficial.czech.words.translation
to samo co powyzej tylko online
unofficial.config190.cpp
Commented_Config_191.zip
Sample models
Tutoriale w jezyku angielskim:
Getting Started - How to install o2 and Viewer
Lesson 1 - Making your first addon
Lesson 2 - Making your first car
Lesson 3 - Making your first weapon
Lesson 4 - Making your first helicopter
Lesson 5 - Making your first gunboat
Lesson 6 - Making your first airplane
Lesson 7 - Making your first ARMED airplane
Lesson 8 - Making your first house
Lesson 9 - Custom Object Animations
Tutorials by Colonel_Klink
LithUnwrap v1.3
UV Mapping Tutorial
Setting up your model for Skinning in LithUnWrap
UVMapper Classic
A userguide explaining the features and options of Windows UVMapper 0.21
A tutorial on using Windows UVMapper to create complex texture maps
A tutorial on using UVMapper to remap Poser 3 models permanently
A tutorial on how to create boxes with UVMapper
FAB's Tutorials
Textures
Damaged Tank
SetObjectTexture
Shadow
Hidden Selections
Marfy's Tutorials
Wheels
Patina
Zimmerit
Ostatnio edytowano N 06 lut, 2005 17:06 przez offtime, łącznie edytowano 11 razy
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostSo 09 paź, 2004 13:09

Miło z twojej strony że założyłeś ten temat. Od siebie dodam

BLUEPRINTS

http://blueprints.migee.com/blueprints.shtml
http://www.boat-links.com/Ideal/index.html - strona na którą trafiłem przypadkiem zawierająca między innymi plany niedużych łodzi i jachtów. Są to próbki planów które mogą zamówić szkutnicy amatorzy i w zupełności wystarczą do wykonania modelu 3D
Ostatnio edytowano N 23 sty, 2005 14:56 przez alderous, łącznie edytowano 1 raz
Offline
Avatar użytkownika

offtime

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1089
  • Dołączył(a): So 21 sie, 2004 10:39
  • Lokalizacja: Katowice

PostCz 04 lis, 2004 17:12

Tutorial o bardzo przydatnej rzeczy jaka jest gizmo mapping, by Alderous.

-------------------------------------------------------------------------------------
#1 Przygotowanie

a) Założyć folder w tym samym katalogu co bulldozer i przekopiować do niego załączoną teksturę (tekstura.pac)

b) Odpalić o2 i stworzyć cylinder (mając aktywne okno "Front" wcisnąć "F8") - wszystkie parametry domyślne z wyjątkiem "Size Z" które trzeba zmienić np. na 4.

c) Obrócić nieco cylinder - mały ruch myszy w oknie "Front" z przytrzymanym prawym przyciskiem myszy + klawisz "Ctrl".

d) Zaznaczyć wszystkie face'y tworzące "boczną" powierzchnię cylindra - najlepiej przejść do okna "Left", wcisnąć "T", trzymając wciśnięty "Ctrl" powybierać wszystkie face'y.

#2 nakładanie tekstury na cylinder

Wciskamy klawisz "G" i pokazuje się okno "Gizmo mapping" oraz trzy kolorowe strzałki (zielona, czerwona i fioletowa) - coś jakby mini układ współrzędnych. Tak się składa, że strzałki są położone prawie idealnie, ale zazwyczaj trzeba je będzie przemieszczać, obracać i skalować.
Obrazek
Aby przesunąć strzałki należy mieć wciśnięty klawisz "Shift", by je obracać trzeba mieć wciśnięty klawisz "Ctrl", a żeby zmienić ich długość trzeba mieć wciśnięte oba te klawisze. W przypadku trybu "Cylindric (x,angle)" zielona strzałka powinna znajdować się dokładnie w środku cylindra i powinna mieć tą samą długość - czyli trzeba ją wydłużyć i powinno wyglądać to tak jak poniżej.
Obrazek
Następnie w oknie "Gizmo mapping" zaznaczamy opcję "Warp U" i ładujemy teksturę poprzez wciśnięcie przycisku z symbolem foldera.
Obrazek
Po naciśnięciu klawisza "OK" można podziwiać efekt w buldozerze.
Obrazek
To jednak nie koniec - możeny jeszcze raz uaktywnić okno "Gizmo mapping" (klawisz "G" - wszystko pozostało w takim stanie jak przed naciśnięciem OK), wcisnąć klawisz "Swap UV" (pozostanie wciśnięty) i klawisz "Preview" (zmiana nie zostanie zapisana choć można ją będzie zobaczyć w buldozerze - zawsze koniec końców trzeba wybrać "OK", albo "Cancel" i tym samym zamknąć okno). Teraz tekstura nałożona została inaczej:
Obrazek
Powstało odbicie lustrzane tekstu. Aby to naprawić trzeba wcisnąć klawisz "Mirror V" (strzałka w oknie zmieni kierunek) i ponownie "OK".
Obrazek
Tym razem jest lepiej - chociaż tekst na żółtym tle (jest z drugiej strony cylindra) wydaje się być "do góry nogami" to zależy to jedynie od kierunku patrzenia

Na razie tyle - to jeszcze nie koniec. Opisałem tylko co zrobić żeby uzyskać dany efekt. W wolnej chwili dopiszę co jeszcze zauważyłem.
-------------------------------------------------------------------------------------
Ostatnio edytowano Cz 04 lis, 2004 20:25 przez offtime, łącznie edytowano 5 razy
Offline
Avatar użytkownika

offtime

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1089
  • Dołączył(a): So 21 sie, 2004 10:39
  • Lokalizacja: Katowice

PostŚr 10 lis, 2004 02:31

PAA kontra PAC ;-)

Czesto sie pojawiaja pytania jakie i w jakich przypadkach powinno sie stosowac textury.
Pytanie zazwyczaj wynika z niewiedzy na temat formatow textur obslugiwanych przez ofp.
Na samym poczatku nalezy zastanowic sie co tak wlasciwie chcemy zrobic, jaki efekt uzyskac, jaki jest nasz cel :-) Dwa podstawowe formaty textur w ofp (paa i pac) nie zostaly wymyslone przez przypadek i kazdy z tych formatow ma swoje specyficzne pola zastosowan.
Aby zdecydowac ktory z tych formatow wybrac do konkretnego celu nalezy wiedziec jakie sa pomiedzy nimi podstawowe roznice.
Glowna roznica i jedyna na ktora nalezy zwracac uwage texturujac addon jest warstwa Alpha, w formacie PAC owa warstwa ma tylko dwa kolory, czarny i bialy, jesli sprobujemy przekonwertowac texture (32 tga) zawierajaca jakies odcienie szarosci (we wspomnianej warstwie Alpha) do formatu PAC konwerter (kazdy) wymusi i tak warstwe Alpha z dwoma kolorami, tak wiec efekt pol-przezroczystosci na texturze PAC jest niemozliwy.
Inaczej jest z texturami PAA, te moga zawierac "wielokolorowe" warstwy umozliwiajac nam tworzenie efektu pol-przezroczystosci (np szklo).
Oczywiscie nie znaczy to ze nie mozna wykonac dwokolorowej warstwy Alpha na texturze PAA, tylko pytanie brzmi po co ? ;-) Textura PAA jest zawsze "pracochlonniejsza" dla silnika ofp dlatego ze zawiera wieksza ilosc informacji, poza tym PAA bedzie rozmiarem wieksza od PAC co pociagnie za soba wieksze zurzycie pamieci graficznej i dluzsze ladowanie.
Tak wiec nagminne stosowanie PAA tam gdzie PAC mogloby w zupelnosci wystarczyc jest lekkim marnotrastwem ;-)
Dobrze jest wiedziec co sie chce zrobic by moc zrobic to tak jak nalezy :-)

CDN...
Offline
Avatar użytkownika

Diesel

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 338
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 12:45
  • Lokalizacja: Lublin

PostSo 25 gru, 2004 22:30

Nawigacja w programie Oxygen

I. Opis kilku ważniejszych przycisków

"SelectObject" [ F2 ] - używa się do zaznaczenia obiektów, tj. zaznaczając jeden punkt automatycznie zostaną zaznaczone inne, połączone razem w facy.

"SelectVertices" [ F4 ] - używa się do zaznaczania pojedyńczych punktów

"SelectFace" [ T ] - używa się do zaznaczania pojedyńczych faców

"MovePin" [ R ] - używa się go, gdy chcemy ustalić nową oś, wokól której będzie można obracać obiekt.

"UniformScale" - gdy jest włączony skaluje się obiekt w trzech wymiarach, gdy wyłączony tylko w dwóch



II. Posługiwanie się myszą

LPM - Lewy przycisk myszy
PPM - Prawy przcisk myszy

LPM - Zaznaczanie obiektu/punktu

PPM - Przesuwanie zaznaczonego obiektu/punktu

CTRL + LPM - Dodanie nowego obiektu/punktu do już zaznaczonych obiektów/punktów

ALT + LPM lub ALT + PPM - Przesuwanie ekranu w dwóch kierunkach (w widoku 2D)

Shift + LPM - Wybranie z wielu zaznaczonych obiektów/punktów jednego

CTRL + Shift + LPM - Odejmowanie od zaznaczenia obiektu/punktu

CTRL + PPM - Obracanie obiektu/punktu. W trakcie tej akcji w lewym dolnym rogu okna programu pokaże się informacja o stanie obrotu w stopniach.

Shift + PPM - Kopiowanie zazanczonego obiektu/punktu

CTRL + Shift + PPM - skalowanie obiektu. Nie zalecam skalowania tym sposobem obiektu przy wyłączonym "Uniform Scale"

III. Skróty klawiszowe

Spacja - Wycentrowanie widoku

F6 - Utwórz pudło

F8 - Utwórz cylinder

F9 - Standartowy widok czterech okien

W - odwraca w drugą stronce face/facy

E - Właściwości faca/faców

A - Wczytanie tekstury. Po wciśnięciu przycisku poprzez PPM ->Load Texture należy wczytać teskturę, następnie LPM "zrobić" zaznaczenie. Aby teksturę poszeżyć należy wcisnąć CTRL + LPM.

B - Naniesienie tekstury na facy

D - Usunięcie faców, bez usuwania punktów

F - Pokaż/Ukryj niewidoczne facy

G - Gizmo Mapping - teksturowanie cylindrów lub innych zaokrąglonych okiektów (dokładny opis tego sposobu teksturowania opisał Alderous na www.flashpoint.pl w dziale Developers w temacie "UV Mapping tutorial pl" )

L - Włączenie/wyłączenie zaznaczania metodą "Lasso"

CRTL + I - Odwrócenie zaznaczenia

CRTL + A - Zaznaczenie wszystkich punktów i faców, nawet tych niewidocznych

CRTL + D - Odznaczenie zaznacznonych punktów/faców

CTRL + H - Ukryj zaznaczone facy

CTRL + Shift + H - Odkryj facy

CTRL + L (CTRL+ Shift + L) - Zablokuj/odblokuj zaznaczenie, ale co to daje prócz zmiany z czerwonego koloru na zielony to ja nie wiem :-)

Shift + E - Właściwości punktu/punktów

Shift + D - Zespolenie zaznaczonych punktów w jeden
Obrazek
Offline

TomiD

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 10
  • Dołączył(a): Wt 07 wrz, 2004 21:25

PostN 16 sty, 2005 19:21

Tutaj podaje link do strony która ma według mojej oceny najlepsze blueprinty (plany) samolotów i naprawde jest w czym wybierać , Gorąco polecam.
http://win.www.airwar.ru/other/drawe.html
Obrazek

HAV

PostPn 05 wrz, 2005 19:41

Chyba jeszcze nie było - tworzenie optyki do broni

Making Custom Optics Views for Operation Flashpoint
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostN 18 wrz, 2005 19:42

Na stronce Deamon's Art znajdują się 162 blueprinty (w większości samoloty)
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostN 30 paź, 2005 09:24

Blueprinty (wszystkiego po trochu) - sugeruję zapisać na dysku, bo takie strony mają tendencję do znikania.
Offline
Avatar użytkownika

ag_smith

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 243
  • Dołączył(a): Pt 21 sty, 2005 00:27
  • Lokalizacja: Wawa

PostSo 31 gru, 2005 00:43

(Right click -> zapisz jako...)

PAN Tool v.1.0
http://www.flashpoint.pl/om/public_down ... aNTool.rar

PAA Tool v.1.1
http://www.flashpoint.pl/om/public_down ... tool11.rar

TxtPathSwap (do zmieniania ścieżek tekstur w modelach MLOD)
http://www.flashpoint.pl/om/public_down ... thSwap.exe


Dodane 15.01.2006:

Zupełnie przypadkowe znalezisko - dużo świetnych blueprintów, zwłaszcza samolotów:
Lowlands Warrior blueprint repository
Offline
Avatar użytkownika

Arika

Major

Major

  • Posty: 515
  • Dołączył(a): Cz 05 sie, 2004 21:40
  • Lokalizacja: Lublin/Wisznice

PostPn 13 lut, 2006 17:59

Chciałbym uaktualnić link do programu PanToolbo ten podany w pierwszym poście, niestety jest nieaktualny.

http://silentwar.ofpbase.com/addonmakers/pantool.rar
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Zaitsev

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 103
  • Dołączył(a): So 07 sty, 2006 21:48
  • Lokalizacja: Nysa

Offline
Avatar użytkownika

Interceptor

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 41
  • Dołączył(a): Śr 21 cze, 2006 12:05

PostCz 29 cze, 2006 16:13

Wystarczy zamienić w tym powyższym linku z ofp.gamezone.cz na ofp2.info

http://ofp2.info/_hosted/brsseb/tutoria ... /start.htm

Działa? ;-)
AMD Athlon 64x2 3600+MHz/Galaxy GF7900GS 256mb/ GoodRam 1024mb/ Seagate 160GB
Offline

BelegU$

Kapral

Kapral

  • Posty: 67
  • Dołączył(a): So 08 kwi, 2006 16:05

PostWt 01 maja, 2007 19:49

Offline
Avatar użytkownika

rapsodnigg

Cywil

Cywil

  • Posty: 4
  • Dołączył(a): Śr 02 sie, 2006 13:34

PostŚr 11 lip, 2007 17:20

Linki z lekcjami do o2 nie dzialaja.Ma ktos jakies inne lokacje gdzie mozna przejsc kurs tego programu.Zaczynajac od instalacji...Albo moze zgral sobie ktos na dysk te lekcje i udostepnil by?Bardzo mi zalezy na jakim kolwiek podstawowym pelnym kursie do tego programu.Pozdrawiam
Następna strona

Powrót do Operation Flashpoint

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

cron