Teraz jest Cz 19 cze, 2025 14:18


ArmA II

Oczywiście związana jedynie z tematyką ArmA II oraz Operation Arrowhead...
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Operator

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 420
  • Dołączył(a): N 15 paź, 2006 12:31
  • Lokalizacja: Świdnica

PostPt 13 lut, 2009 21:51

Zdecydowanie gorszy od wszystkich innych pod względem animacji, wziąć chociażby tego żołnierza co idzie koło Uaza i nagle skręca w zawrotnie szybkim tempie...
Ale za to klimat nadrabia.
No, i jeszcze ta muzyczka...
Perz - nie rozumiesz i nie zrozumiesz.
Offline
Avatar użytkownika

Kireta

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 384
  • Dołączył(a): Pn 18 gru, 2006 01:33

PostSo 14 lut, 2009 16:41

"Jeden obraz mówi więcej niż tysiąc słów", czy jakoś tak. Oto co ja widzę w trailerze z listopada:

0:25 - Psy, pomysł oczywiście wzięty z CoD 4, ale dobrze, że się pojawiły. Ciekawe, czy będą wykorzystywane do poszukiwań/pościgu/patroli, czy też będą tylko latały po planszy skacząc na gracza jak w CoD? Nie zaszkodziłby też jakiś skrypt wykrywania ludzi, swoisty wirtualny węch niezależny od słuchu/wzroku, które normalnie decydują o wykryciu.

0:33 - można się przeturlać, niby widziałem to już w wielu modach, ale dobrze, że jest w samej grze.

0:35 - ładna animacja przejścia ze strzeleckiej do klęczącej.

0:37 - WRESZCIE można przejść przez płot. Do tego zamiast standardowego "przekicania",(jak choćby w CoD) postać faktycznie przechodzi przez przeszkodę (jak w Vietcongu).

0:43 - Możliwość przenoszenia innych, ciekawe, czy będzie można tak przenosić tylko rannych towarzyszy, czy też każde ciało (żywe lub martwe)? Pozwoliłoby to zrezygnować ze skryptu "wsiąkania" ciał w ziemię, a ukrycie ciała polegałoby na przeniesieniu trupa tam gdzie go nikt nie znajdzie.

0:54 - Nadal postacie są "przyśrubowane" do swoich miejsc w pojazdach, a desant zapewne nadal nie może strzelać (zwiększyłoby to znacznie przeżywalność choćby BMP czy pozwoliło na drive-by w sytuacjach ekstremalnych).

1:16 - Ciekawe jak im wyjdzie zmiana ustawień silników w V-22?

1:20 - Ręcznie otwierany spadochron + możliwość kontroli lotu? Mniam :] .

1:24 - HUD wygląda jakoś tak niemrawo...

1:31 - ładne animacje poruszania się wojaków, ale dzisiaj to już standard.

1:36 - Płomień wylotowy broni KKKUUUUUUU..., gdzie oni do jasnej ciasnej ale własnej widzieli żeby współczesna broń robiła za zapalniczkę? Błysk widać BARDZO rzadko, chyba że strzela się ślepakami kurde... Pominę już fakt, że ten błysk wyglądaj strasznie plastikowo. Cholercia, czy naprawdę nie mogą się pokusić o realistycznie wyglądający wystrzał? Szkoda, że nie pokusili się o widok z celownika, żeby można było stwierdzić jak jest z odrzutem. Chociaż broń niezbyt szarpie, więc pewnie źle nie będzie. W CoD 4 broń skakała jak na sprężynie, a i tak nie schodziła linii ognia, co było dość absurdalne. Mam też nadzieję, że nie spartolą odrzutu AK-74, który w jedynce kopał mocniej niż AKM w realu.

1:43 - ragdolla ciągle brak, mam nadzieję, że chociaż pokuszą się o więcej animacji zgonu (bo te co widać są skopiowane z jedynki).

1:48 - km-y mają bardzo mały odrzut i robią masę dymu. Jak w życiu. :smile: .

1:57 - jak Rosjanie to nie będzie zwykłe poborowe mięsko, ale coś z wyższej półki - na niektórych broniach widać celowniki 1p29 czy kolimator Cobra.

2:01 - HDR wygląda nieco przesadnie, ale i tak jest lepiej. Jakoś nie sądzę, żeby rozbłysk światła potrafił oślepić także AI, chociaż kto wie.

2:13 - ciekawe, czy to przyciągnięcie broni do siebie to specjalna animacja, czy faktycznie wojak poniesie broń, jeśli miejsca nie starczy na jej wyciągnięcie. Dotychczas widziałem to tylko w Vietcongu.

2:24 - zwierzątka, nice ;-) . Ciekawe, czy w trakcie misji będzie można się głupio wpakować na watahę wilków? Psy już są, więc wystarczyłby reskin i jakiś skrypt stada.

2:46 - dlaczego znowu postrzał robi chmurkę? Fakt, ułatwia to stwierdzenie trafienia, ale wygląda zwyczajnie śmiesznie.

2:48 - PKM płynnie zasysający taśmę, nice :grin: .

3:12 - mam nadzieję, że to tylko nadinterpretacja i przeciwnikiem M1A2 TUSK nie będą wczesne T-72 (a już jeśli, to że chociaż nie będą tak samo silne). Panowie BISowczycy: T-72+Kontakt-5, T-80U, T-90, najlepiej z ATGM na pokładzie! ffs!

3:15 - i znowu budynek znika po trafieniu jakby był zrobiony z kurzu, a gruzu jak po tynkowaniu (bez kafelkowania).

3:40 - znowu odgórny wygląd zaznaczenia celu dla wszystkich broni... naprawdę nie da się zrobić, żeby zaznaczenie wyglądało inaczej w czołgu, heli, czy co tam będzie strzelać? Można by wtedy tak je skomponować, żeby wyglądało jak naturalny element HUDu pojazdu.

3:45 - FFAR-y strzelają "burstem", co rodzi obawy, że AI dalej nie będzie umiało "normalnie" strzelać seriami bez umiejętności ustawionych na 1.0(czyli będzie strzelać z obniżoną szybkostrzelnością). Oby to była tylko moja nadwrażliwość.
"I am the bringer of death. Fall to your knees and beg for mercy... Or give me a sandwich, I'm pretty hungry."
--The Vault Dweller
Offline
Avatar użytkownika

Artek3333

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 223
  • Dołączył(a): Śr 18 lip, 2007 19:17
  • Lokalizacja: Żywiec

PostN 15 lut, 2009 12:39

Kireta napisał(a):"Jeden obraz mówi więcej niż tysiąc słów", czy jakoś tak. Oto co ja widzę w trailerze z listopada: ...

Wyjąłeś mi te poglądy z ust ;-)
Offline
Avatar użytkownika

Maćko

Generał

Generał

  • Posty: 3140
  • Dołączył(a): Pt 29 gru, 2006 23:33
  • Lokalizacja: Radom

PostCz 19 lut, 2009 21:08

Kolejne info i filmik - WOC (Wojska Obrony Czarnorusi). http://www.arma2.com/wojska-obrony-czarnorusi_pl.html

Podoba mi się mi 24 i ta klimatyczna muzyka z OFP :D

Ale nadal słyszę te badziewne głosy z Arma ;/
Obrazek
Obrazek
-------------
MOBO: MSI H110M PRO-D | CPU: Core i3 6100@3.7GHz | RAM: 8GB DDR4 2400@2133 MHz CL12 Goodram Play |
GPU: Asus GTX 760 DirectCU II 2GB GDDR5 | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Samsung HD502HJ 500GB |
PSU: Corsair VS450 | Case: SilentiumPC Brutus S20 | FAN: SilentiumPC Mistral 120 mm
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostPt 20 lut, 2009 10:46

a) To może być placeholder
b) o co wam cholera jasna chodzi? Co w nich badziewnego?
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline
Avatar użytkownika

101st Paratroop

Major

Major

  • Posty: 691
  • Dołączył(a): Cz 11 sie, 2005 12:51

PostPt 20 lut, 2009 12:22

two GET IN HUMveee...

Wypowiedzi nie pasują do siebie tonacją i barwą. W OFP przynajmniej wypowiedzi do siebie pasowały i nie było czuć wrażenia że są złożone z kawałków. W ArmA połowa komunikatu wypowiadana jest przez nos, druga z pełnymi ustami... No i czy tylko ja mam wrażenie, że 90% komunikatów wypowiada jedna i ta sama osoba?

Fajny hind, fajna mapa, troszkę głupi pomysł na WOC (Sama partyzantka mogłaby wystarczyć), a tak zrobi się jak w ArmA z RACS - setki addonów w ich barwach ale jakoś nie za bardzo jest komu ich przeciwstawić.
Offline
Avatar użytkownika

Maćko

Generał

Generał

  • Posty: 3140
  • Dołączył(a): Pt 29 gru, 2006 23:33
  • Lokalizacja: Radom

PostSo 21 lut, 2009 09:26

Nie wiem czy BIS rozważa taką opcję ale na pewno dodałoby to klimatu całej rozgrywce - podział głosów pod każdą ze stron, chodzi mi tu o komunikaty radiowe w teamch.

BTW: Czym więcej stron tym większa możliwość w tworzeniu misji i to że w ArmA 2 będzie ich więcje według mnie jest dużym plusem.

EDIT:

Przechadzając się po stronie BIS'u znalazłem nowego newsa dot. ArmA 2 w Developerce.
http://www.bistudio.com/developers-blog.html

No i... brak mi słów :D
Obrazek
Obrazek
-------------
MOBO: MSI H110M PRO-D | CPU: Core i3 6100@3.7GHz | RAM: 8GB DDR4 2400@2133 MHz CL12 Goodram Play |
GPU: Asus GTX 760 DirectCU II 2GB GDDR5 | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Samsung HD502HJ 500GB |
PSU: Corsair VS450 | Case: SilentiumPC Brutus S20 | FAN: SilentiumPC Mistral 120 mm
Offline
Avatar użytkownika

Operator

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 420
  • Dołączył(a): N 15 paź, 2006 12:31
  • Lokalizacja: Świdnica

PostSo 21 lut, 2009 11:45

No, świetny ten las w popołudniowym słoneczku.
Perz - nie rozumiesz i nie zrozumiesz.
Offline
Avatar użytkownika

slacker7

Major

Major

  • Posty: 550
  • Dołączył(a): Wt 21 sie, 2007 11:11

PostN 22 lut, 2009 00:21

Hmmm, fajne screeny. Filmik też dobry. Fajnie te twarze konwertują. Widać, że z tej Army może wyjść coś na serio dobrego :smile: Teraz tylko modle się, żeby nie wydali zabugowanego crapu, jakim wpierw była ArmA jedynka.
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Kireta

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 384
  • Dołączył(a): Pn 18 gru, 2006 01:33

PostN 22 lut, 2009 13:09

Co do nowego filmiku:
Kireta napisał(a):co rodzi obawy, że AI dalej nie będzie umiało "normalnie" strzelać seriami bez umiejętności ustawionych na 1.0(czyli będzie strzelać z obniżoną szybkostrzelnością).

Oto i mamy odpowiedź. Posłuchajcie jak strzela Dash K w 1:29.

Excuse me for a moment...
F... F... F... FFFFFFUUUUUCK!!!!!!!!!!!!!!!
"I am the bringer of death. Fall to your knees and beg for mercy... Or give me a sandwich, I'm pretty hungry."
--The Vault Dweller
Offline
Avatar użytkownika

Maćko

Generał

Generał

  • Posty: 3140
  • Dołączył(a): Pt 29 gru, 2006 23:33
  • Lokalizacja: Radom

PostCz 26 lut, 2009 22:57

Obrazek
Obrazek
-------------
MOBO: MSI H110M PRO-D | CPU: Core i3 6100@3.7GHz | RAM: 8GB DDR4 2400@2133 MHz CL12 Goodram Play |
GPU: Asus GTX 760 DirectCU II 2GB GDDR5 | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Samsung HD502HJ 500GB |
PSU: Corsair VS450 | Case: SilentiumPC Brutus S20 | FAN: SilentiumPC Mistral 120 mm
Offline
Avatar użytkownika

Kireta

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 384
  • Dołączył(a): Pn 18 gru, 2006 01:33

PostPt 27 lut, 2009 14:35

ArmA to był sukces. Pomimo jej bugów i niedopracowania dostaliśmy solidną platformę do tworzenia modów tak jak to wcześniej robiliśmy z OFP. Dla community ArmA to był przede wszystkim Flashpoint z silnikiem podkręconym do współczesnych standardów. Flashpoint był zarąbisty, ale 5 lat to bardzo dużo jak na fps (który już w chwili wydania wyglądał umiarkowanie) i nowa podstawka była bardzo potrzebna.

ArmA 2 nie będzie porażką. Zbyt wiele osób pała ślepą miłością dla BIS i nawet strasznie marudząc i złorzecząc ArmA 2 kupią. Ale sukcesem też nie będzie, bo najpewniej nikt poza starymi fanami flaszki ArmA'y 2 nie kupi, bo gra będzie dla innych zwyczajnie kiepska.
Osobna sprawa, powiedzmy sobie szczerze, z trailerów i screenów nie widać nic co by nie było już w jakimś modzie i to lepiej (a, pardon, przechodzenie przesz płoty, fakt :twisted: )

ArmA 2 musiałaby być robiona pod nowy silnik, taki który uwzględniałby fizykę obiektów i wykrywanie kolizji (nie chodzi o zwykłego ragdolla, ale np. o rozpadające się budynki, odłamki granatów, czy możliwość zerwania lub zablokowanie gąsienicy), penetrację pancerza/obiektu (np. wysadzenie T-90 trafieniem w przedział amunicyjny, albo półcalówka z termowizją w walkach miejskich), czy choćby tak głupi detal jak dopasowanie rąk strzelca do trzymanej broni.

Fakt, dałoby się na starym silniku zrobić b.dobrą grę po warunkiem, że byłaby też b.dopracowana. Ale znając BIS, nie będzie, choć na pewno będzie lepiej niż z Flashpoint 1.00, ale też to już nie te czasy (hope so...).

tl;dr
ArmA 2 wyjdzie jaka wyjdzie i jej sukces będzie raczej umiarkowany. Kotleta nie można za wiele razy odgrzewać bo w końcu klient się połapie, że go w h*** robią. BIS zamiast zrobić coś nowego rozmienia swoją reputację twórców Flashpointa na drobne.
"I am the bringer of death. Fall to your knees and beg for mercy... Or give me a sandwich, I'm pretty hungry."
--The Vault Dweller
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostPt 27 lut, 2009 16:10

Kireta, nic nowego nie powiedziałeś :F Swoją drogą ArmA II to będzie po prostu taka ArmA jaką mieliśmy dostać (tj. jaką zapowiadano - a nie ten ochłap co nam rzucono na szybko - toć to alfa dwójki była)

Jacek ma rację - bo chociaż screeny i oświetlenie mają piękne, to nie widziałem jakoś jeszcze tego dynamicznego rozwalania budynków (A PRZECIEŻ MIAŁO BYĆ! TAK JAK JESZCZE LEPSZA FIZYKA POJAZDÓW! które z tego co pamiętam nawet brudzić się miały!), AI wciąż zachowuje się nienaturalnie (sorry, pod tym względem bardzo wcześny trailer Dragon Rising bije na łeb ich leżenie na środku ulicy).

Inną sprawą jest rewolucja jaką jest A.C.E. - granaty, które nie ranią przez ścianę (i które różnie można rzucać), opieranie broni, regulacja celownika optycznego, KAMIZELKI i ogólnie poprawiony (realistyczny) system trafień i ran... Do tego poprawki typu PROPER - że czołg może przejechać po wraku samochodu, czy że AI nie widzi Cię przez krzaki. Jeśli tego wszystkiego nie będzie w ArmA II to moim zdaniem BIS poleci przetotalnie w ch.a.



W sumie na trailerze BIS'u (specjalnie sobie powtórzyłem) widać jeden poszatkowany dom, ale nic ponad to - a jestem pewien, że jak już by to mieli, to by to w pełni pokazali.
Ostatnio edytowano Pt 27 lut, 2009 23:49 przez Jon, łącznie edytowano 2 razy
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline
Avatar użytkownika

slacker7

Major

Major

  • Posty: 550
  • Dołączył(a): Wt 21 sie, 2007 11:11

PostSo 28 lut, 2009 09:25

Jeny, Yac, jeszcze nigdy nie widziałem takiego sceptyzmu :grin:

No ja mam nadzieję, że BIS dostało nauczkę od twórców modów [FFUR (ofp) A.C.E, Y2K3 (OFP) XAM itp.] i doda te różne ciekawe rzeczy które w nich były zawarte np. to co wymienił Jonez, jeśli tego nie dodadzą to znaczy, że BIS nie wyciąga wniosków z tego co graczom się podobało w tych modach i nie starają się o to by ich zadowolić. Jeśli sprawa przedstawi się w ten sposób będzie to oznaczało, że BIS jest kolejną firmą, której zależy tylko na górach forsy, a nie na graczach i będą czym prędzej chcieli wydać jakiś BUG o nazwie ARMA2, a następnie zamęczą nas lawiną patchów.
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Barbarian

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1594
  • Dołączył(a): Pn 13 cze, 2005 16:50
  • Lokalizacja: Sochaczew

PostSo 28 lut, 2009 09:56

A po kiego mają się wysilać skoro tzw. "społeczność" zrobi swoje i to za free?
www.greendevils.uk- kompendium wiedzy o Fallschirmjagers
Rots: Poza tym od filozofii jest Barbarian
:D
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do [ArmA II] Ogólna dyskusja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości

cron