Teraz jest Pn 23 cze, 2025 23:08


nearestObject - co to i jak działa to?

Archiwum działów sekcji Operation Flashpoint
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Oscypek

Major

Major

  • Posty: 858
  • Dołączył(a): Pn 01 lis, 2004 12:12
  • Lokalizacja: Maków Podhalański

nearestObject - co to i jak działa to?

PostŚr 18 maja, 2005 20:55

Tak jak w temacie. Jak bawić się nearestObject, jak go używać i jak to działać? Skrypt traceru by Panda zawierał coś takiego i mnie toto zainteresowało.
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

Re: nearestObject - co to i jak działa to?

PostŚr 18 maja, 2005 20:59

Oscypek napisał(a):Tak jak w temacie. Jak bawić się nearestObject, jak go używać i jak to działać? Skrypt traceru by Panda zawierał coś takiego i mnie toto zainteresowało.


Opis masz w spisie komend (przetłumaczonym albo oryginalnym BISu). Z moich obserwacji wynika, że nie działa to wobec obiektów położonych dalej niż 50 metrów. Jako typ obiektu trzeba podać klasę jednostki dostępną w edytorze lub występującą w grze, a więc niestety nie może to być np. Man, Tank czy jakaś inna klasa "nadrzędna"
Offline

Oscypek

Major

Major

  • Posty: 858
  • Dołączył(a): Pn 01 lis, 2004 12:12
  • Lokalizacja: Maków Podhalański

PostWt 24 maja, 2005 16:29

Podczas prób wyskoczyło mi, że jest 0 elementów, powinno być 3.

W skrypcie mam:
Kod: Zaznacz cały
_ammo=nearestObject[player,_this select 4]


_this select 4 oznacza wg moich obserwacji amunicję/pocisk
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostWt 24 maja, 2005 18:14

Kod: Zaznacz cały
nearestObject pos

Operand types:
    pos: Array
Type of returned value:
    Object
Description:
    Nearest building of given type to given position or object. pos may be [x,y,z, "type"] or [object, "type"].

Example:
    nearestObject [player, "StreetLamp"]


Podawałbym raczej typ amunicji. Do czego według ciebie odnosi się _this?
Offline

Oscypek

Major

Major

  • Posty: 858
  • Dołączył(a): Pn 01 lis, 2004 12:12
  • Lokalizacja: Maków Podhalański

PostWt 24 maja, 2005 18:57

Po obejrzeniu skryptu, min. takiego jaki zapodał kiedyś na flashpoint.pl FireFly, wywnioskowałem, że dotyczy to amunicji/kul/pocisków. To samo wywnioskowałem po obejżeniu skryptu SKS_Tracer autorstwa Pandy
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostWt 24 maja, 2005 18:59

Ale coś do skryptów autorstwa wspomnianych panów było przekazywane. Dokładniej piąta ze zmiennych zawierała nazwę jakiegoś pocisku.
Offline

Oscypek

Major

Major

  • Posty: 858
  • Dołączył(a): Pn 01 lis, 2004 12:12
  • Lokalizacja: Maków Podhalański

PostŚr 25 maja, 2005 16:40

Typ obiekt, powinien być pusty - to mi ciągle wyskakuje, bez wzgędu, co ustawię jako drugą wartość
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostŚr 25 maja, 2005 19:57

Gdybyś napisał o co konkretnie chodzi byłoby prościej. Komenda w każdym razie działa i wykorzystywałem ją nie raz.
Offline

Oscypek

Major

Major

  • Posty: 858
  • Dołączył(a): Pn 01 lis, 2004 12:12
  • Lokalizacja: Maków Podhalański

PostŚr 25 maja, 2005 20:40

Ostatnio próbowałem z takim :
Kod: Zaznacz cały
_nc=nearestObject [player, "UAZ"]

A błąd występuje po zakończeniu nawiasu
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostŚr 25 maja, 2005 21:04

Przed chwilą postawiłem sobie UAZa i dałem wyzwalacz radiowy z nc = nearestObject [player, "UAZ"]; hint format["%1",nc]. Działa bez zarzutu. IMHO błąd jest gdzieś indziej w skrypcie.
Offline

Oscypek

Major

Major

  • Posty: 858
  • Dołączył(a): Pn 01 lis, 2004 12:12
  • Lokalizacja: Maków Podhalański

PostCz 26 maja, 2005 19:12

Poprzedni błąd zażegnałem, ale teraz mi wyskakuje "Error: dzielenie przez zero"
Offline
Avatar użytkownika

Panda

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 179
  • Dołączył(a): N 09 sty, 2005 18:33
  • Lokalizacja: Warszawa

PostŚr 01 cze, 2005 11:31

Oscypek napisał(a):Poprzedni błąd zażegnałem, ale teraz mi wyskakuje "Error: dzielenie przez zero"
Komputer w ten sposob mowi: "zrobiles cos tak glopiego, ze nawet nie moge ci powiedziec na czym polega blad".
Prawdopodobnie jedna ze zmiennych nie ma przypisanej wartosci, wiec kiedy probuje ja wstawic ta jest pusta.

Aha. Zmienne do skryptu odpalanego z event handlers sa przekazywane automatycznie (rodzaj pocisku, jednostka...), natomiast jezeli uzywasz opcji exec powinienes dac je sam.
byloby naprawde latwiej gdybys napisal jak uruchamiasz skrypt i zacytowal go w calosci, bo tak to jak rozmowa ze slepym o kolorach.
Online

xersius

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 99987
  • Dołączył(a): Pn 29 lip, 2024 15:01

Re: nearestObject - co to i jak działa to?

Online

xersius

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 99987
  • Dołączył(a): Pn 29 lip, 2024 15:01

Re: nearestObject - co to i jak działa to?

PostN 08 wrz, 2024 20:23

audiobookkeepercottageneteyesvisioneyesvisionsfactoringfeefilmzonesgadwallgaffertapegageboardgagrulegallductgalvanometricgangforemangangwayplatformgarbagechutegardeningleavegascauterygashbucketgasreturngatedsweepgaugemodelgaussianfiltergearpitchdiameter
geartreatinggeneralizedanalysisgeneralprovisionsgeophysicalprobegeriatricnursegetintoaflapgetthebouncehabeascorpushabituatehackedbolthackworkerhadronicannihilationhaemagglutininhailsquallhairyspherehalforderfringehalfsiblingshallofresidencehaltstatehandcodinghandportedheadhandradarhandsfreetelephone
hangonparthaphazardwindinghardalloyteethhardasironhardenedconcreteharmonicinteractionhartlaubgoosehatchholddownhaveafinetimehazardousatmosphereheadregulatorheartofgoldheatageingresistanceheatinggasheavydutymetalcuttingjacketedwalljapanesecedarjibtypecranejobabandonmentjobstressjogformationjointcapsulejointsealingmaterial
journallubricatorjuicecatcherjunctionofchannelsjusticiablehomicidejuxtapositiontwinkaposidiseasekeepagoodoffingkeepsmthinhandkentishglorykerbweightkerrrotationkeymanassurancekeyserumkickplatekillthefattedcalfkilowattsecondkingweakfishkinozoneskleinbottlekneejointknifesethouseknockonatomknowledgestate
kondoferromagnetlabeledgraphlaborracketlabourearningslabourleasinglaburnumtreelacingcourselacrimalpointlactogenicfactorlacunarycoefficientladletreatedironlaggingloadlaissezallerlambdatransitionlaminatedmateriallammasshootlamphouselancecorporallancingdielandingdoorlandmarksensorlandreformlanduseratio
languagelaboratorylargeheartlasercalibrationlaserlenslaserpulselatereventlatrinesergeantlayaboutleadcoatingleadingfirmlearningcurveleavewordmachinesensiblemagneticequatormagnetotelluricfieldmailinghousemajorconcernmammasdarlingmanagerialstaffmanipulatinghandmanualchokemedinfobooksmp3lists
nameresolutionnaphtheneseriesnarrowmouthednationalcensusnaturalfunctornavelseedneatplasternecroticcariesnegativefibrationneighbouringrightsobjectmoduleobservationballoonobstructivepatentoceanminingoctupolephononofflinesystemoffsetholderolibanumresinoidonesticketpackedspherespagingterminalpalatinebonespalmberry
papercoatingparaconvexgroupparasolmonoplaneparkingbrakepartfamilypartialmajorantquadruplewormqualityboosterquasimoneyquenchedsparkquodrecuperetrabbetledgeradialchaserradiationestimatorrailwaybridgerandomcolorationrapidgrowthrattlesnakemasterreachthroughregionreadingmagnifierrearchainrecessionconerecordedassignment
rectifiersubstationredemptionvaluereducingflangereferenceantigenregeneratedproteinreinvestmentplansafedrillingsagprofilesalestypeleasesamplingintervalsatellitehydrologyscarcecommodityscrapermatscrewingunitseawaterpumpsecondaryblocksecularclergyseismicefficiencyselectivediffusersemiasphalticfluxsemifinishmachiningspicetradespysale
stunguntacticaldiametertailstockcentertamecurvetapecorrectiontappingchucktaskreasoningtechnicalgradetelangiectaticlipomatelescopicdampertemperateclimatetemperedmeasuretenementbuildingtuchkasultramaficrockultraviolettesting
Online

xersius

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 99987
  • Dołączył(a): Pn 29 lip, 2024 15:01

Re: nearestObject - co to i jak działa to?

Następna strona

Powrót do Operation Flashpoint

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: xersius i 15 gości