Teraz jest Pn 23 cze, 2025 18:11


vilasss addons' - Newsy

Archiwum działów sekcji Operation Flashpoint
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostSo 15 lip, 2006 10:13

te karabiny były celne, w końcu miały celowniki ustawiane od 1200 do 2000 metrów
dzisiejsze na nabój pośredni są używane na odległości do 400 metrów


To znaczy, że strzelano nimi celnie na 1200-2000 metrów? A może uznano, że człowiek i tak nie jest w stanie prowadzić skutecznego ognia powyżej 400 metrów jeśli broń nie posiada optyki i "osłabiono" amunicję wprowadzając nabój pośredni.

To, że ówczesna broń była zabójcza na dystansie ponad kilometra, nie znaczy, że była celniejsza.

Zmian w dispersion próbowały różne mody, aby przedłużyć wymianę ognia - efekt był taki że gracze byli wściekli, że nie mogą trafić w głowę na dystansie 500 metrów z karabinu snajperskiego. Lepszym rozwiązaniem jest zwiększone "drżenie" rąk tj. trudniej jest utrzymac broń na celu. Tak jest np. w WGLu, ale nie wiem w jaki sposób to uzyskano.

dwa strzały w noge i koleś nie żyje (nonsens)


Może umrzeć od postrzału w stopę. Zresztą przerwanie tętnicy udowej to średnia atrakcja.
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostSo 15 lip, 2006 13:16

vilasss napisał(a):"osłabiono" amunicję wprowadzając nabój pośredni.

ale chodziło też o więcej naboi do przenoszenia przez osobę


Nie. naboje pośrednie nie różnią się zasadniczo wymiarami i masą od naboi "mocnych". Chodziło o zmniejszenie sił oddziałujących na karabin podczas strzelania seriami, a tym samym poprawienie celności. Broń strzelająca ogniem ciągłym lub seriami i używająca mocnych naboi jest niecelna i "bolesna" w użyciu. Karabin szturmowy był kompromisem albo raczej "złotym środkiem", pomiędzy pistoletem maszynowym (duża siła ognia, ale krótki zasięg), a karabinem (mała siła ognia, ale duży zasięg) i ten kompromis przede wszystkim widać w parametrach amunicji.

vilasss napisał(a):Może umrzeć od postrzału w stopę. Zresztą przerwanie tętnicy udowej to średnia atrakcja.



ale w OFP to następuje zbyt natychmiastowo
np. widzę kogoś but za rogiem, pyk, pyk i kolesia nie ma
to jest dla mnie nonsens
gdyby kolesia nie było po 30 sekundach - uwierzę :)



Ja nie traktuje tego jako nonsens tylko jako konieczność. OFP jest niesamowicie krwawe nie dlatego, że autorzy nie mają pojęcia o rzeczywistości i są partaczami, tylko dlatego że upraszcza to wiele zagadnień i poprawia grywalność. Jeśli przyjmie się, że istnieją postrzały wyłączające z walki, ale nie zabójcze to powstaje wiele problemów np. nie da się zmusić graczy by tego respektowali, a jeśli nawet to co ma robić gracz który jest ranny i nie może walczyć? Siedzieć i czekać? Z tego samego powodu sanitariusze mogą cię wyleczyć z 20 postrzałów w ciągu godziny.

vilasss napisał(a):ahaś
zajrzałem w mój config i u mnie celność bolt karabinów jest 1.5 razy większa niż AK
czyli to wina AI albo
dla karabinu typu AK, M16 mam celność rzędu 0.004-0.009
dla PM 0.01
dla karabinów bolt mam 0.002-0.003
dla snajperek 0.0002
czyli chyba nie jest źle ?


Ja bym zostawił na poziomie M16, bo i tak AI w OFP strzela bardzo dobrze i modderzy dążący do realizmu obniżają celność broni. Snajperka ma optykę i podejrzewam że jej dispersion ma to symulować.
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostSo 15 lip, 2006 20:05

vilasss napisał(a):Nie. naboje pośrednie nie różnią się zasadniczo wymiarami i masą od naboi "mocnych".

Aldi, tu przegiąłeś :0

energia kinetyczne pośredniego to około 1000-2000 Dżuli, mocnego 4000 J
masa nabojów odgrywa znaczenie gdy żołnierz ma ich 200
masa 5.56 lub 5.45 to 11 gram
7.62 Nato lub Mosin to 24 gramy czyli ponad 2 razy tyle !!!!!!!!!!!!!!

wówczas wojak ma na 200 nabojach 2,5 kilo różnicy czyli zapas wody na 2 dni !
ja się kiedyś bawiłem w surwiwal, każde 100 gram daje się po 3 dniach chodzenia we znaki, ludzie płacili kupę kasy za lekki spiwór, lekkie nosidełka, plecak
a 200 naboi to "tylko" 6-7 magazynków, co to jest w trakcie wietnamu lub WW2 na tyle wroga ?


Ekhm...naboje pośrednie 7.62x39 mm wz. 43 używane przez AK-47 ważą nieco ponad 16 gramów, mocne naboje 7.62x54R do SWD (wcześniej do Mosina) ważą 20-25 gram. Różnica nie jest wielka i wymiary z grubsza te same. De facto piechur z AK musiał zabrać więcej amunicji niż ten z Mosinem ze względu na szybkostrzelność i sumaryczna masa była większa. To co podajesz to jest tzw. mikroamunicja, którą zaczęto używać w latach 60-tych. W tym przypadku faktycznie chodziło o powiększenie ilości przenoszonej amunicji, ale karabin szturmowy i naboje pośrednie opracowano wcześniej.


vilasss napisał(a):Ja bym zostawił na poziomie M16, bo i tak AI w OFP strzela bardzo dobrze i modderzy dążący do realizmu obniżają celność broni. Snajperka ma optykę i podejrzewam że jej dispersion ma to symulować.

okej pogorszę, skoro tak chcesz :)
ale te celowniki w OFP :)
słuchaj - np. masz AK74 z PSO i bez
ten sam magazynek więc AI tak samo "strzela"
musiałbym dać inny magazynek do tego AK z okularami aby była inna celność i zasięg od którego walą do celu

masz pomysł jak to rozwiązać ?
nie chce komplikować 100 magazynków do 100 broni, bo wtedy w łeb bierze to co się nazywa standaryzacją w realnym świecie


Mnie to ryba - i tak czuje się dobrze w WGLu i inne rzeczy mnie nie interesują. Myślę, że nie ma co kombinować tylko dostosować się do tego co zrobił BIS, czyli żołnierzowi z PSO dać większe sensitivity.
Offline

DamageMax

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 14
  • Dołączył(a): Wt 03 sty, 2006 14:16

PostN 16 lip, 2006 22:42

Ekhem, to ja poprosze od Ciebie Vilas 2 mody: z Twoim konfigiem i tym "zepsutym". Wyjasnie dlaczego: ci co graja hardcore i chca miec 100% celnosc z 1k m sciagna 1. Ci co chca miec dlugie widowiskowe bitwy, ataki, kontrataki piechoty - sciagna ten lekko! zmieniny konfig (gorsza celnosc) Zachowanie sie karabinów mzoe byc nieco lepsze niz w liberation, jesli to mozliwe. To tyle jesli chodzi o mnie.

PS chetnie bym obnizyl sile granatów w tym zepsutym konfigu :P
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostPn 17 lip, 2006 15:24

To może od razu zepsuj odporność żołdaków - jak już CS, to pełną gębą :]
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline

zGuba

Moderator

Moderator

  • Posty: 1182
  • Dołączył(a): N 05 lut, 2006 19:15

PostPn 14 sie, 2006 22:05

:spoko: wreszcie ładnie wygląda! Nawet tekstury są ładne, można dobrać umundurowanie do typu terenu :D
A co z Twoją I W¦?
Offline
Avatar użytkownika

Loony

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1613
  • Dołączył(a): Pt 11 mar, 2005 21:19
  • Lokalizacja: Avalon

PostPn 14 sie, 2006 22:08

Errmmm... dziwne jakieś ;]
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Sudayev

Major

Major

  • Posty: 509
  • Dołączył(a): So 11 lut, 2006 15:44

PostPn 21 sie, 2006 23:05

Vilas mam do Ciebie pytanie ? Czy zamierzasz w przyszlosci wydac cos w temacie bliskiego wschodu - arabskich partyzantow czy irackich zolnierzy ? Cenie sobie ten pack za roznorodnosc. Czego w nim nie ma ? Zabraklo wlasnie jakis arabusow ;)
OFP Jungle Fever | Beta Test Team
Offline
Avatar użytkownika

DeviAnCE

Major

Major

  • Posty: 611
  • Dołączył(a): So 07 sie, 2004 12:09
  • Lokalizacja: Terra

PostPn 21 sie, 2006 23:12

O ile dobrze pamiętam, Vilas pisał na oficjalnym forum, że nie ma w planach tworzenia tego typu addonów.
We do not know death... only change. We cannot kill each other without killing ourselves.
Offline
Avatar użytkownika

Zabix

Major

Major

  • Posty: 931
  • Dołączył(a): Śr 21 lip, 2004 11:30

PostPn 21 sie, 2006 23:45

Dużo, kiepsko, gniot.

Trzy słowa które wyrażają moją opinię na temat tego addonu. Vilas zrób jedną rzecz, raz a porządnie. Oczywiscie doceniam twój wysiłek ale to zupełnie inna bajka.
Offline
Avatar użytkownika

Radeon

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1442
  • Dołączył(a): N 01 sie, 2004 14:10
  • Lokalizacja: Starogard Gdański

PostPn 21 sie, 2006 23:46

No, moja opinia jest podobna, chociaż pack broni WW był całkiem dobry, jak go oglądałem na scrinach :wink:, to chyba najlepiej ci wychodzi.
I jednak spróbuj zrobić jeden, a porządny addon. Np, jakiegoś fajnego, nowego, cywila :)
User of this number is currently dead. Resurrection in 5 minutes, please wait.
Offline
Avatar użytkownika

Barbarian

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1594
  • Dołączył(a): Pn 13 cze, 2005 16:50
  • Lokalizacja: Sochaczew

PostWt 22 sie, 2006 11:55

Hmm... Graliście choć przez chwile na tym packu? Naprawde sporo rzęczy zostało poprawione...
Ale cudów nie ma i jezeli dla kogoś Grom Offtime był za słaby to co dopiero Vilaspack :]
www.greendevils.uk- kompendium wiedzy o Fallschirmjagers
Rots: Poza tym od filozofii jest Barbarian
:D
Offline
Avatar użytkownika

Radeon

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1442
  • Dołączył(a): N 01 sie, 2004 14:10
  • Lokalizacja: Starogard Gdański

PostWt 22 sie, 2006 12:47

Grom za słaby? Heh, wolne żarty! Jeden z najlepszych addonów do OFP, jeżeli nie jedyny.
A co do VillasPacka to po screenach nawet nie ma się ochoty tego zasysać. Ot była gdzieś imprezka piżamkowa z dużą ilością poduszek i nagle alarm. Na jednym screenie oficer ma taką czapkę, że musi ją nosic na czubku głowy.... :roll:
User of this number is currently dead. Resurrection in 5 minutes, please wait.
Offline
Avatar użytkownika

Barbarian

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1594
  • Dołączył(a): Pn 13 cze, 2005 16:50
  • Lokalizacja: Sochaczew

PostWt 22 sie, 2006 13:46

Od kiedy po screenach ocenia się jakośc jednostek... !?
Nigdy nie powiedziałem że Grom czy WPS jest słaby, jednak chyba pamiętasz jakie był też niektóre reakcje po wydaniu WPS... Skoro "recenzje" były takie ciepłe, to ciekawe dlaczego Offtime niechęcił się do robienia addonów dla społeczności?
Widocznie był za dobry (cos w tym jest) i zrobił miejsce dla innych...
Co do modelu to takie same "cienkie" rączki i nóżki mają np. żołnierze z packu Gavina (a o tym packu słyszałem same dobre rzeczy i nikt na te "rąsie" się nie skarżył).
Właściwie nie ma się o co spierać bo i tak "powszechnie wiadomo że pack Vilasa to badziewie" (na tyle powszechnie że nie warto ściągać packu, nawet tak z ciekawości). Więc i tak malo kto go ściagnie (bo po co).
I nie zmieni tego nawet fakt że w packu znajdziemy mase naprawde dobrze zrobionej broni ktorej prózno szukać w innych packach (nie wierzysz, sprawdż!)... Nie zmeni tego fakt że w packu znajdziemi bardzo dobrze odwzorowane jednostki z WWI (wystarczy poszukać w google i porównać), nie tylko piechota wszystkich ważnie jszych stron konfliktu (no, moze po za Turcją) ale też sporo CKM'ów i armat polowa.
Ostatnio pojawiła się nawet jednostki Wojny Koreańskiej (nieaml symboliczne jest że "Zapomniana wojna" znalazła się w "zapomnianymn packu :P ).
Nikogo tez nie obchodziło że juz bodaj w Lutym w ofp dostępne była broń z Września (jedynie Reyhard wyseparował broń z packu WWII- niestety nikogo to specjalnie nie interesowało)...
Tak samo jak zapewne fakt że w packu znajdują się jednostki LWP (wszyscy tak chcieli mieć na dysku LWP Mod, ale widocznie im przeszło), nikomu przez myśl nie przejdzie aby wziąść np. pack Cięzarówek i T72m z LWP Mod i miksować z jednostkami z Vilas pack (lepsze to niż nic)... Ale "beszcześcić" pamięci LWP Mod (po przez łączenie go z jednostkami tego "wywrotowca" Vilasa) nie ma nikt zamiaru (chęci?)...

Dobra, nie ma sensu ciągnąć tego monologu dłużej (i tak nikogo nie przekonam).

P.S Zabix- Jak by nawet Vilas zrobił np. "wypaśny" addon strzelaca 500 bat. spadochroniarzy SS to też byś go nie ściągnoł :P
www.greendevils.uk- kompendium wiedzy o Fallschirmjagers
Rots: Poza tym od filozofii jest Barbarian
:D
Offline
Avatar użytkownika

Radeon

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1442
  • Dołączył(a): N 01 sie, 2004 14:10
  • Lokalizacja: Starogard Gdański

PostWt 22 sie, 2006 14:29

Jakby był wypasiony to JA bym zassał :).
Fakt jest taki, że villas zasypuje nas addonami niskiej jakości, czyli dużo, ale kiczowo. Tak jak my zasypujemy odpadami pewien obszar ziemi, który nazywany jest wysypiskiem śmieci. To coś podobnego, oczywiście nie chcę tu obrażać Villasa, bo i po co? Ale skoro ma chęci i jako takie umiejętności to niech zrobi jakiś wypasiony model vojaka arabskiego, usa albo jakikolwiek inny. Po co robić od groma modeli, każdy model do innego wariantu żołnierza, skoro można zrobić jeden model z full wyposarzeniem, hełmami czapkami oznaczeniami itd. i użyć po prostu przydatnej funkcji Hidden Selection! Modelbyłby naprawde wypsiony, a i wariantów jednostek byłoby dużo.
User of this number is currently dead. Resurrection in 5 minutes, please wait.
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Operation Flashpoint

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: xersius i 11 gości

cron