
vilasss napisał(a):"osłabiono" amunicję wprowadzając nabój pośredni.
ale chodziło też o więcej naboi do przenoszenia przez osobę
Nie. naboje pośrednie nie różnią się zasadniczo wymiarami i masą od naboi "mocnych". Chodziło o zmniejszenie sił oddziałujących na karabin podczas strzelania seriami, a tym samym poprawienie celności. Broń strzelająca ogniem ciągłym lub seriami i używająca mocnych naboi jest niecelna i "bolesna" w użyciu. Karabin szturmowy był kompromisem albo raczej "złotym środkiem", pomiędzy pistoletem maszynowym (duża siła ognia, ale krótki zasięg), a karabinem (mała siła ognia, ale duży zasięg) i ten kompromis przede wszystkim widać w parametrach amunicji.
vilasss napisał(a):Może umrzeć od postrzału w stopę. Zresztą przerwanie tętnicy udowej to średnia atrakcja.
ale w OFP to następuje zbyt natychmiastowo
np. widzę kogoś but za rogiem, pyk, pyk i kolesia nie ma
to jest dla mnie nonsens
gdyby kolesia nie było po 30 sekundach - uwierzę
Ja nie traktuje tego jako nonsens tylko jako konieczność. OFP jest niesamowicie krwawe nie dlatego, że autorzy nie mają pojęcia o rzeczywistości i są partaczami, tylko dlatego że upraszcza to wiele zagadnień i poprawia grywalność. Jeśli przyjmie się, że istnieją postrzały wyłączające z walki, ale nie zabójcze to powstaje wiele problemów np. nie da się zmusić graczy by tego respektowali, a jeśli nawet to co ma robić gracz który jest ranny i nie może walczyć? Siedzieć i czekać? Z tego samego powodu sanitariusze mogą cię wyleczyć z 20 postrzałów w ciągu godziny.
vilasss napisał(a):ahaś
zajrzałem w mój config i u mnie celność bolt karabinów jest 1.5 razy większa niż AK
czyli to wina AI albo
dla karabinu typu AK, M16 mam celność rzędu 0.004-0.009
dla PM 0.01
dla karabinów bolt mam 0.002-0.003
dla snajperek 0.0002
czyli chyba nie jest źle ?
Ja bym zostawił na poziomie M16, bo i tak AI w OFP strzela bardzo dobrze i modderzy dążący do realizmu obniżają celność broni. Snajperka ma optykę i podejrzewam że jej dispersion ma to symulować.