Teraz jest Pn 23 cze, 2025 20:57


Proste pytania + proste odpowiedzi.

Archiwum działów sekcji Operation Flashpoint
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Diesel

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 338
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 12:45
  • Lokalizacja: Lublin

PostŚr 22 cze, 2005 20:39

To jest taki prosty render i dzięki takim ciemniejszym i jaśniejszym miejscom widać, gdzie są jakieś krzywizny na płaszczyznie.
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Panda

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 179
  • Dołączył(a): N 09 sty, 2005 18:33
  • Lokalizacja: Warszawa

PostN 03 lip, 2005 10:28

Mam model po eksporcie z ODOL. Przy probie jakiejkolwiek manipulacji nim albo chociarz wstawienia 1 facea lub przeniesienioa juz istniejacego dostaje takie cos:
Obrazek
Thanks to ImageShack for Free Image Hosting

Oczywiscie po kliknieciu na tak niczego nie zaznacza :[.

1) Wiem ze to wina ODOL exportera.
2) jesli tak to co mam zrobic ?
3) Jak moge to poprawic ? Po kliknieciu na tak powinien cos zaznaczyc a nic takiego sie nie dzieje.
Offline
Avatar użytkownika

Diesel

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 338
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 12:45
  • Lokalizacja: Lublin

PostN 03 lip, 2005 13:57

Wciśnij tak i sprawdź, czy zaznacza Ci jakieś facy (zazwyczaj na dole okna napisane jest ile punktów i faców masz zaznaczone) Jeśli tak to usuń je (D) i powinno być po problemie.

Dodane:
Nie doczytałem do końca, ale czasem można nie widzieć tych faców i najlepiej sprawdzić na pasku na dole, czy rzeczywiście nic nie zostało zaznaczone.
Taki komunikat pojawia się też, jeśli w face'sie cztero-punktowym został zrobiony trzy-punktowy.
Ostatnio edytowano N 03 lip, 2005 17:09 przez Diesel, łącznie edytowano 2 razy
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

offtime

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1089
  • Dołączył(a): So 21 sie, 2004 10:39
  • Lokalizacja: Katowice

PostN 03 lip, 2005 14:25

to nie wina odol explorera, model zostal wykonany w innym programie niz O2 i importowany do O2. wykonany w programie pozwalajacym na tworzenie takich face'ow
Offline
Avatar użytkownika

Panda

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 179
  • Dołączył(a): N 09 sty, 2005 18:33
  • Lokalizacja: Warszawa

PostN 03 lip, 2005 17:37

:bukiet:
Dzieki Diesel! Od razu pomoglo.
Na grzyba komu inny program graficzny :? .
Wiem dokladnie ktore face to byly bo zauwazylem ich brak wczesniej (tzn. byly takie szpary z przodu miedzy plytami pancerza a frontem pojazdu). Tyle ze nie moglem ich zaznaczyc ani usunac normalnie.
Offline

Oscypek

Major

Major

  • Posty: 858
  • Dołączył(a): Pn 01 lis, 2004 12:12
  • Lokalizacja: Maków Podhalański

PostN 03 lip, 2005 21:46

Da się jakoś usunąć face nie usuwając pointów?
Offline
Avatar użytkownika

Panda

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 179
  • Dołączył(a): N 09 sty, 2005 18:33
  • Lokalizacja: Warszawa

PostN 03 lip, 2005 21:54

Zaznacz pointy i nacisnij "D".
TEST
OMGWTFBBQ
Offline
Avatar użytkownika

Marcin_BM

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 330
  • Dołączył(a): N 25 lip, 2004 20:49

PostN 03 lip, 2005 22:49

O jak zaznaczyc face nie zaznaczajac vertexu ??
Ten który rzucił na mnie się niewiele szczęścia miał,Bo wypadł prosto mi na kły i krew trysnęła z rany
Offline
Avatar użytkownika

Panda

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 179
  • Dołączył(a): N 09 sty, 2005 18:33
  • Lokalizacja: Warszawa

PostPn 04 lip, 2005 01:13

Marcin_BM napisał(a):O jak zaznaczyc face nie zaznaczajac vertexu ??
Opcja "zaznacz face'a" - F3 zdaje sie. Tyle ze ci zaznaczy wszystkie face lezace na wyznaczonej kliknieciem prostej. Tzn ze jesli klikniesz w 3D to zaznaczy face za tym facem na ktory klikniesz, ale tez te ktorych nie widzisz bo sa za twoimi plecami :?
Rada zeby pozbyc sie tych ktorych nie chcesz z zaznaczenia jest jedna: mozesz zmienic kat pod ktorym patrzysz i kliknac Ctr+Shift+LPM, albo np. wybrac "select by vertex" i "pociagnac" kilka okienek Ctr+Shift+LPM w widokach 2D aby pozbyc sie tego czego nie chcesz.

[edit]Wiem, ze upierdliwe. W HL robilo sie to prosciej, ale tutaj sobie wymyslili ze zaznacza wszystkie face na prostej a nie tylko ten najblizszy na wprost od ciebie - tak jak powinno byc. To by zycie nieco ulatwilo...
Offline
Avatar użytkownika

offtime

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1089
  • Dołączył(a): So 21 sie, 2004 10:39
  • Lokalizacja: Katowice

PostPn 04 lip, 2005 01:54

mozna zaznaczyc vertexy tworzace face'a, nacisnac E i przycisk "make selection" wtedy bedziemy mieli zaznaczone face'y ale bez vertexow.
Offline

Mr0Buggy

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 24
  • Dołączył(a): Śr 08 cze, 2005 17:07

Pomoc

PostCz 28 lip, 2005 12:43

Mam problem, zrobiłem poprawny config i wsadziłem wszystko do *.pbo. Problem jest taki:
w czasie uruchamiania OF wyskakuje mi "No entry: config.bin/CfgWeapons.*" gdzie gwiazdka to nazwa broni i amunicji do niej. Jak zrobić config.bin, przekształciłem config.cpp na config.bin za pomocą programu cpp2bin 1.2, jednak błąd pozostaje ?? Co mogłem zrobić źle ??
Offline

OFman

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 237
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 19:15

PostCz 28 lip, 2005 13:07

Byłoby dobrze jakbyś wkleił tu ten config.
Offline

Mr0Buggy

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 24
  • Dołączył(a): Śr 08 cze, 2005 17:07

PostCz 28 lip, 2005 13:19

// some basic defines
#define TEast 0
#define TWest 1
#define TGuerrila 2
#define TCivilian 3
#define TSideUnknown 4
#define TEnemy 5
#define TFriendly 6
#define TLogic 7

#define true 1
#define false 0

// type scope
#define private 0
#define protected 1
#define public 2

class CfgPatches
{
class SAT
{
units[] = {SAT};
weapons[] = {};
requiredVersion = 1.46;
};
};

class CfgAmmo
{
class Default {};
class AT3: Default {};
class Hellfire: AT3 {};
class Maverick: Hellfire {};
class X : Maverick
{
model = \*\at3;
};
};

class CfgWeapons
{
class Default {};
class LAWLauncher: Default {};
class CarlGustavLauncher : LAWLauncher {};
class AT3Launcher: CarlGustavLauncher {};
class HellfireLauncher: AT3Launcher {};
class MaverickLauncher: HellfireLauncher {};
class XLauncher: MaverickLauncher
{
ammo=X;
displayName=Y;
displayNameMagazine=Y;
shortNameMagazine=Y;
count=1;
};
};


class CfgVehicles
{
class All{};
class AllVehicles:All{};
class Land: AllVehicles{};
class LandVehicle: Land{};
class Tank: LandVehicle{};
class APC: Tank{};
class M113:APC{};
class M2StaticMG: M113{};

class SAT: M2StaticMG
{
displayName="*";
picture="im113";
model="\*\site";
cost=15000;
weapons[]={"XLauncher"};
magazines[]={"X"};
side=1;
crew="SoldierWB";
armor=60;
armorStructural=20.000000;
icon="kulomet.paa";
gunnerAction="ManActm2pGunner";
gunnerInAction="ManActm2pGunner";

class Turret
{
gunAxis = "OsaHlavne";
turretAxis = "OsaVeze";
soundServo[]={Vehicles\gun_elevate2,db-30,1.0};

body = "OtocVez";

minElev=-30;
maxElev=+20;
minTurn=-45;
maxTurn=+45;
};
};

};

class CfgNonAIVehicles
{
class ProxyWeapon {};
class ProxyCh_29T : ProxyWeapon {model = \Su25\Ch_29T; simulation = "maverickweapon";}
};

class CfgVehicleActions
{
m2pGunner="LyingToBinocLying";
}

To tyle, przekonstruowałem config.cpp z Su25 Bisu, to w CfgNonAIVehicles zostawiłem tak na wszelki wypadek, czy właśnie to coś komplikuje mi życie ??

PS. Zamaskowałem parę zmiennych by nie zdradzać nad czym pracuję 8) . * to nie istotne zmienne (katalogi itp.) natomiast X i Y oznaczają te same "wartości".

PS2. Forum pozjadało odstępy, wybaczcie.
Offline

YOUNG DRAGON

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 32
  • Dołączył(a): N 10 kwi, 2005 19:13

PostN 07 sie, 2005 15:07

Nie jest to pytanie ktore zadał by doświadczony Addomaker i dlatego wpisuje je tutaj bo nie znalazlem podobnego tematu. Mam problem z drzwiami w modelu statku. Znaczy się wszystko działa, ale nie wiem jak zdefiniować to żeby komenda otwarcia drzwi pojawiła się w małym okienku opcji (prawy dolny róg ekranu) tylko jeśli jest się obok nich. Chodzi mi dokladnie o to aby na wyższym pokładzie nie pojawiła się komenda z tego niższego i na odwrót. (bo trzeba przyznać że to bardzo nienaturalne) nie chce też aby można było otwierać drzwi z sasiedniego pomieszczenia. Jak to zrobić? Będę wdzięczny za szybką odpowiedz.
Offline
Avatar użytkownika

offtime

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1089
  • Dołączył(a): So 21 sie, 2004 10:39
  • Lokalizacja: Katowice

PostN 07 sie, 2005 15:13

YOUNG DRAGON napisał(a):Nie jest to pytanie ktore zadał by doświadczony Addomaker i dlatego wpisuje je tutaj bo nie znalazlem podobnego tematu. Mam problem z drzwiami w modelu statku. Znaczy się wszystko działa, ale nie wiem jak zdefiniować to żeby komenda otwarcia drzwi pojawiła się w małym okienku opcji (prawy dolny róg ekranu) tylko jeśli jest się obok nich. Chodzi mi dokladnie o to aby na wyższym pokładzie nie pojawiła się komenda z tego niższego i na odwrót. (bo trzeba przyznać że to bardzo nienaturalne) nie chce też aby można było otwierać drzwi z sasiedniego pomieszczenia. Jak to zrobić? Będę wdzięczny za szybką odpowiedz.

zapewne w konfigu masz cos podobnego do tego:
Kod: Zaznacz cały
         class CloseDoor
         {
         displayName="Close Door";
         position="control";
         radius=3;
         condition="this animationPhase ""door"" >0.5";
         statement="this animate [""door"",0] ";
         };

zwroc uwage na ta linijke:
Kod: Zaznacz cały
radius=3;

to jest "zasieg" w jakim dziala opcja otwierania drzwi, poeksperymentuj z roznymi wartosciami, w Twoim przypadku z miejszymi niz ta ktora masz obecnie.
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Operation Flashpoint

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: xersius i 10 gości