Teraz jest N 22 cze, 2025 21:20


Spostrzeżenie dotyczące numerycznych LOD

Archiwum działów sekcji Operation Flashpoint
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

Spostrzeżenie dotyczące numerycznych LOD

PostSo 16 paź, 2004 09:57

Kończąc addon bunkra miałem okazję dokonać ciekawego spostrzeżenia. Do tej pory w sumie nie wiem co oznaczają liczby podane przy LOD'ach tzn. wiem tyle, że w określonych okolicznościach generowany jest któryś z modeli w nich przedstawiony, ale nie znam tych okoliczności. Na pewno nie jest tak jak niektórzy sugerowali że np. 1.000 LOD odpowiada za obiekt widziany z odległości 100 metrów. To który LOD będzię użyty zależy również od ilości innych obiektów w pobliżu i ustawień wizualnych gry.

Wracając do spostrzeżenia - bunkier posiadał trzy LOD. Można je było rozróżnić po tym, że pierwszy miał "wnętrze", drugi miał wejście zamknięte face'em z nałożoną czarną teksturą (a wnętrze było usunięte), a trzeci nie miał niczego, co wskazywało by na wejście (po prostu był to sześcian z nałożoną teksturą).

Zacząłem od przypisania LOD liczb: 0.000, 5.000 i 10.000. Wstawiłem bunkier na Desert Island i zacząłem go oglądać z różnych odległości, by dopasować wartości LOD. Ku mojemu zaskoczeniu nawet z dwóch kilometrów widać było szare" wejście czyli 0.000 LOD. Zmieniłem wartości na 0.000, 2.000 i 4.000 i uzyskałem zadowalający rezultat na Desert Island, ale na szczęście na tym nie poprzestałem i sprawdziłem bunkier na Nogovie. Trochę się zdziwiłem, bo tym razem pojawiły się wszystkie LOD, ale pojawiały się za blisko (odlegóości były o wiele mniejsze niż w przypadku Desert Island). Na podstawie tego doszedłem do wniosku, że duże znaczenie ma ilość innych obiektów, które muszą być wygenerowane, a więc o wyborze LOD decyduje też jakby "ogólne obciążenie komputera".

Inne ciekawe spostrzeżenie polegało na tym, że jeżeli stanę w takiej odległości od bunkra, że generowny jest drugi LOD, podejdę bliżej (czyli zastąpi go pierwszy LOD), a następnie cofnę się na poprzednią pozycję to nadal widzę pierwszy LOD i dopiero gdy odwrócę się i spojrzę ponownie na bunkier, zobaczę drugi LOD. Wniosek z tego taki, że LOD zostają jak gdyby "w pamięci" i cofając się od obiektu, bezustannie na niego patrząc cały czas widzimy ten LOD, który obserwowaliśmy na początku. Wskazuje to na to, że wiązanie numerów LOD z odległością jest błędne.

Z drugiej strony doświadczyłem takie sytuacji, że gdy stałem w pewnej odległości od bunkra, widziałem trzeci LOD (czyli brak wejścia), a dając zbliżenia prawym klawiszem myszy, widziałem drugi LOD (wejście pojawiało się i znikało jak za dotknięciem magicznej różdzki). Podważa to teorię i "zapamiętywaniu" LOD - chyba, że tryb "zbliżania" jest z technicznego punktu widzenia tym samym, co "ponowne spojrzenie" na obiekt (czyli wszystko jest generowane ponownie - zakładam, że to czego gracz nie widzi "nie istnieje" w sensie zajmowania "pamięci karty graficznej")
Offline
Avatar użytkownika

SiD

Major

Major

  • Posty: 588
  • Dołączył(a): Pn 26 lip, 2004 17:09
  • Lokalizacja: Wrocław

PostSo 16 paź, 2004 12:23

Pspróbóję wyprostować na podstawie moich domysłów/doświadczeń.

LOD - Level of detail odpowiada za "jakość" modelu. Zależnie od naszych ustawień i sytuacji ta jakość jest różna.

po1. Nasze ustawienia.

Mamy możliwość dobranai własnej skali jakości w opcjach gry - odpowiada to mniej więcej na zweryfikowanie jakiej wielkości mają zasoby naszego komputera. Tj poniekąd łączy się to z opcją w"gemoetria 3d" która twardo definiuje ilość widocznych face'ów. LOD odpowiada tj. za zależności w zakresie face'ów zdefioniowanych przez ww. opcję, oraz wyświetlany obiekt.

po2. konfiguracja modelu

Każdy model ma kilka poziomów jakości - to jest defioniowalne przez twórce addonu. On może zdecydować, które obiekty muszą być dobrze odzwierciedlone (widoczne) z daleka, a które zbytnio obciążąją moc procesora.

LOD jest odczytywany za każdym ponownym rysowaniem obiektu. Tzn, że jeżeli obiekt jest blisko i cofając się, oddalamy się od niego - w pamięci znajduje sie informacja o modelu, i nie ma potrzeby przerysowywania go od nowa z mniejszą jakością. (potyka działa podobnie jak odległość). Dopiero gdy obiekt znacznie sie oddali i przeczy to z wartościami zdefiniowanymi w configu i w modelu to przerysowywany jest obiekt. Często, przy powiększaniu, gdyż powiększanie to wręcz przeskok odlełości, a nie dewiacja jej wartości, dlatego prawie za każdą zmianą powiększenia, która wizualnie zmienia naszą odległość zmusza silnik do rozrysowania innego LOD'a.

Najlepiej to widać, gdy ustawi się bardzo mały LOD w cfg, a następnie przyjży się broni żołnierza z odległości 1, 4, 10 metrów. Widać wówczas, jak kałasznikov, zamienia się w płaską teksturkę, a wojak, ze względu na całkowicie odmienny addon pozostaje taki sam jakościowo - nie ma zdefiniowanej takiej ilości LOD'ów co broń.

Do rozmślań nad tym, zmusiły mnie trudne sytuacje w grze dość dawno. Mianowicie kolega strzelał sobie z dachu wieży, a ja ze względu na niski LOD nie mogłem dostrzec go, gdyż wieża miała zasłonięte "ząbki" (czysta ściana) i wizualnie strzelał zza ściany. Dopiero przy zmianie opcji w konfigu (wówczas na starym duronie i starej karcie graficznej) dało efekt, niestety rzutując na wszystkie obiekty widziane.

Tutaj, należy pamiętać o tym, że trza pamiętać o odpowiedniej ilości LOD'ów (opinia gracza, nie addonmakera). O ile duża ilość ich daje możliwość swobodnego dostosowania wydajności, często spotyka się z sytuacją, że każdy obiekt jest w innej odległości, i niedokładnie rozrysowany jest ten co trzeba.

Dojżałem też pewien stosunek co do wązności rysowanych obiektów - mam wrażenie , że budynki i broń są mniej dokładnie rozrysowywane przez silnik, jak żołnierze i pojazdy.
Online

xersius

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 99987
  • Dołączył(a): Pn 29 lip, 2024 15:01

Re: Spostrzeżenie dotyczące numerycznych LOD

Online

xersius

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 99987
  • Dołączył(a): Pn 29 lip, 2024 15:01

Re: Spostrzeżenie dotyczące numerycznych LOD

PostN 08 wrz, 2024 11:43

инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинйоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоtuchkasинфоинфо
Online

xersius

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 99987
  • Dołączył(a): Pn 29 lip, 2024 15:01

Re: Spostrzeżenie dotyczące numerycznych LOD

Online

xersius

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 99987
  • Dołączył(a): Pn 29 lip, 2024 15:01

Re: Spostrzeżenie dotyczące numerycznych LOD

PostPt 06 gru, 2024 07:59

http://audiobookkeeper.ruhttp://cottagenet.ruhttp://eyesvision.ruhttp://eyesvisions.comhttp://factoringfee.ruhttp://filmzones.ruhttp://gadwall.ruhttp://gaffertape.ruhttp://gageboard.ruhttp://gagrule.ruhttp://gallduct.ruhttp://galvanometric.ruhttp://gangforeman.ruhttp://gangwayplatform.ruhttp://garbagechute.ruhttp://gardeningleave.ruhttp://gascautery.ruhttp://gashbucket.ruhttp://gasreturn.ruhttp://gatedsweep.ruhttp://gaugemodel.ruhttp://gaussianfilter.ruhttp://gearpitchdiameter.ru
http://geartreating.ruhttp://generalizedanalysis.ruhttp://generalprovisions.ruhttp://geophysicalprobe.ruhttp://geriatricnurse.ruhttp://getintoaflap.ruhttp://getthebounce.ruhttp://habeascorpus.ruhttp://habituate.ruhttp://hackedbolt.ruhttp://hackworker.ruhttp://hadronicannihilation.ruhttp://haemagglutinin.ruhttp://hailsquall.ruhttp://hairysphere.ruhttp://halforderfringe.ruhttp://halfsiblings.ruhttp://hallofresidence.ruhttp://haltstate.ruhttp://handcoding.ruhttp://handportedhead.ruhttp://handradar.ruhttp://handsfreetelephone.ru
http://hangonpart.ruhttp://haphazardwinding.ruhttp://hardalloyteeth.ruhttp://hardasiron.ruhttp://hardenedconcrete.ruhttp://harmonicinteraction.ruhttp://hartlaubgoose.ruhttp://hatchholddown.ruhttp://haveafinetime.ruhttp://hazardousatmosphere.ruhttp://headregulator.ruhttp://heartofgold.ruhttp://heatageingresistance.ruhttp://heatinggas.ruhttp://heavydutymetalcutting.ruhttp://jacketedwall.ruhttp://japanesecedar.ruhttp://jibtypecrane.ruhttp://jobabandonment.ruhttp://jobstress.ruhttp://jogformation.ruhttp://jointcapsule.ruhttp://jointsealingmaterial.ru
http://journallubricator.ruhttp://juicecatcher.ruhttp://junctionofchannels.ruhttp://justiciablehomicide.ruhttp://juxtapositiontwin.ruhttp://kaposidisease.ruhttp://keepagoodoffing.ruhttp://keepsmthinhand.ruhttp://kentishglory.ruhttp://kerbweight.ruhttp://kerrrotation.ruhttp://keymanassurance.ruhttp://keyserum.ruhttp://kickplate.ruhttp://killthefattedcalf.ruhttp://kilowattsecond.ruhttp://kingweakfish.ruhttp://kinozones.ruhttp://kleinbottle.ruhttp://kneejoint.ruhttp://knifesethouse.ruhttp://knockonatom.ruhttp://knowledgestate.ru
http://kondoferromagnet.ruhttp://labeledgraph.ruhttp://laborracket.ruhttp://labourearnings.ruhttp://labourleasing.ruhttp://laburnumtree.ruhttp://lacingcourse.ruhttp://lacrimalpoint.ruhttp://lactogenicfactor.ruhttp://lacunarycoefficient.ruhttp://ladletreatediron.ruhttp://laggingload.ruhttp://laissezaller.ruhttp://lambdatransition.ruhttp://laminatedmaterial.ruhttp://lammasshoot.ruhttp://lamphouse.ruhttp://lancecorporal.ruhttp://lancingdie.ruhttp://landingdoor.ruhttp://landmarksensor.ruhttp://landreform.ruhttp://landuseratio.ru
http://languagelaboratory.ruhttp://largeheart.ruhttp://lasercalibration.ruhttp://laserlens.ruhttp://laserpulse.ruhttp://laterevent.ruhttp://latrinesergeant.ruhttp://layabout.ruhttp://leadcoating.ruhttp://leadingfirm.ruhttp://learningcurve.ruhttp://leaveword.ruhttp://machinesensible.ruhttp://magneticequator.ruhttp://magnetotelluricfield.ruhttp://mailinghouse.ruhttp://majorconcern.ruhttp://mammasdarling.ruhttp://managerialstaff.ruhttp://manipulatinghand.ruhttp://manualchoke.ruhttp://medinfobooks.ruhttp://mp3lists.ru
http://nameresolution.ruhttp://naphtheneseries.ruhttp://narrowmouthed.ruhttp://nationalcensus.ruhttp://naturalfunctor.ruhttp://navelseed.ruhttp://neatplaster.ruhttp://necroticcaries.ruhttp://negativefibration.ruhttp://neighbouringrights.ruhttp://objectmodule.ruhttp://observationballoon.ruhttp://obstructivepatent.ruhttp://oceanmining.ruhttp://octupolephonon.ruhttp://offlinesystem.ruhttp://offsetholder.ruhttp://olibanumresinoid.ruhttp://onesticket.ruhttp://packedspheres.ruhttp://pagingterminal.ruhttp://palatinebones.ruhttp://palmberry.ru
http://papercoating.ruhttp://paraconvexgroup.ruhttp://parasolmonoplane.ruhttp://parkingbrake.ruhttp://partfamily.ruhttp://partialmajorant.ruhttp://quadrupleworm.ruhttp://qualitybooster.ruhttp://quasimoney.ruhttp://quenchedspark.ruhttp://quodrecuperet.ruhttp://rabbetledge.ruhttp://radialchaser.ruhttp://radiationestimator.ruhttp://railwaybridge.ruhttp://randomcoloration.ruhttp://rapidgrowth.ruhttp://rattlesnakemaster.ruhttp://reachthroughregion.ruhttp://readingmagnifier.ruhttp://rearchain.ruhttp://recessioncone.ruhttp://recordedassignment.ru
http://rectifiersubstation.ruhttp://redemptionvalue.ruhttp://reducingflange.ruhttp://referenceantigen.ruhttp://regeneratedprotein.ruhttp://reinvestmentplan.ruhttp://safedrilling.ruhttp://sagprofile.ruhttp://salestypelease.ruhttp://samplinginterval.ruhttp://satellitehydrology.ruhttp://scarcecommodity.ruhttp://scrapermat.ruhttp://screwingunit.ruhttp://seawaterpump.ruhttp://secondaryblock.ruhttp://secularclergy.ruhttp://seismicefficiency.ruhttp://selectivediffuser.ruhttp://semiasphalticflux.ruhttp://semifinishmachining.ruhttp://spicetrade.ruhttp://spysale.ru
http://stungun.ruhttp://tacticaldiameter.ruhttp://tailstockcenter.ruhttp://tamecurve.ruhttp://tapecorrection.ruhttp://tappingchuck.ruhttp://taskreasoning.ruhttp://technicalgrade.ruhttp://telangiectaticlipoma.ruhttp://telescopicdamper.ruhttp://temperateclimate.ruhttp://temperedmeasure.ruhttp://tenementbuilding.rutuchkashttp://ultramaficrock.ruhttp://ultraviolettesting.ru
Online

xersius

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 99987
  • Dołączył(a): Pn 29 lip, 2024 15:01

Re: Spostrzeżenie dotyczące numerycznych LOD

Online

xersius

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 99987
  • Dołączył(a): Pn 29 lip, 2024 15:01

Re: Spostrzeżenie dotyczące numerycznych LOD

PostŚr 05 mar, 2025 12:26

audiobookkeepercottageneteyesvisioneyesvisionsfactoringfeefilmzonesgadwallgaffertapegageboardgagrulegallductgalvanometricgangforemangangwayplatformgarbagechutegardeningleavegascauterygashbucketgasreturngatedsweepgaugemodelgaussianfiltergearpitchdiameter
geartreatinggeneralizedanalysisgeneralprovisionsgeophysicalprobegeriatricnursegetintoaflapgetthebouncehabeascorpushabituatehackedbolthackworkerhadronicannihilationhaemagglutininhailsquallhairyspherehalforderfringehalfsiblingshallofresidencehaltstatehandcodinghandportedheadhandradarhandsfreetelephone
hangonparthaphazardwindinghardalloyteethhardasironhardenedconcreteharmonicinteractionhartlaubgoosehatchholddownhaveafinetimehazardousatmosphereheadregulatorheartofgoldheatageingresistanceheatinggasheavydutymetalcuttingjacketedwalljapanesecedarjibtypecranejobabandonmentjobstressjogformationjointcapsulejointsealingmaterial
journallubricatorjuicecatcherjunctionofchannelsjusticiablehomicidejuxtapositiontwinkaposidiseasekeepagoodoffingkeepsmthinhandkentishglorykerbweightkerrrotationkeymanassurancekeyserumkickplatekillthefattedcalfkilowattsecondkingweakfishkinozoneskleinbottlekneejointknifesethouseknockonatomknowledgestate
kondoferromagnetlabeledgraphlaborracketlabourearningslabourleasinglaburnumtreelacingcourselacrimalpointlactogenicfactorlacunarycoefficientladletreatedironlaggingloadlaissezallerlambdatransitionlaminatedmateriallammasshootlamphouselancecorporallancingdielandingdoorlandmarksensorlandreformlanduseratio
languagelaboratorylargeheartlasercalibrationlaserlenslaserpulselatereventlatrinesergeantlayaboutleadcoatingleadingfirmlearningcurveleavewordmachinesensiblemagneticequatormagnetotelluricfieldmailinghousemajorconcernmammasdarlingmanagerialstaffmanipulatinghandmanualchokemedinfobooksmp3lists
nameresolutionnaphtheneseriesnarrowmouthednationalcensusnaturalfunctornavelseedneatplasternecroticcariesnegativefibrationneighbouringrightsobjectmoduleobservationballoonobstructivepatentoceanminingoctupolephononofflinesystemoffsetholderolibanumresinoidonesticketpackedspherespagingterminalpalatinebonespalmberry
papercoatingparaconvexgroupparasolmonoplaneparkingbrakepartfamilypartialmajorantquadruplewormqualityboosterquasimoneyquenchedsparkquodrecuperetrabbetledgeradialchaserradiationestimatorrailwaybridgerandomcolorationrapidgrowthrattlesnakemasterreachthroughregionreadingmagnifierrearchainrecessionconerecordedassignment
rectifiersubstationredemptionvaluereducingflangereferenceantigenregeneratedproteinreinvestmentplansafedrillingsagprofilesalestypeleasesamplingintervalsatellitehydrologyscarcecommodityscrapermatscrewingunitseawaterpumpsecondaryblocksecularclergyseismicefficiencyselectivediffusersemiasphalticfluxsemifinishmachiningspicetradespysale
stunguntacticaldiametertailstockcentertamecurvetapecorrectiontappingchucktaskreasoningtechnicalgradetelangiectaticlipomatelescopicdampertemperateclimatetemperedmeasuretenementbuildingtuchkasultramaficrockultraviolettesting
Online

xersius

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 99987
  • Dołączył(a): Pn 29 lip, 2024 15:01

Re: Spostrzeżenie dotyczące numerycznych LOD


Powrót do Operation Flashpoint

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: xersius i 3 gości

cron