
Stworzyłem w 3DS model Gauss Sniper Rifle. Zimportowałem go z Oxygent Objectiv2 Light poprzez .3ds. Pomijając fakt, że obiekt magazynku przesunął się nieco od miejsca, w którym powinien być, wszystko zapowiadało się dobrze i broń wyglądała efektownie, mimo braku tekstur. Zarzuciłem plik .p3d wraz z Config.cpp do .pbo i wrzuciłem do /Res/AddOns/ po czym odpaliłem OF. Postawiłem kilku żołnierzy z Gauss Gunem i w końcu ujżałem efekt. Z odległości ok. 500m ujżałem, jak z drzew wystaje kilka kominów i długości ok. kilometra. Przeraziłem się śmiertelnie widząc olbrzymie dzidy latające na boki rozmachując chmury. Zmniejszyłem w edytorze broń x1000 i przetestowałem od nowa. Było już lepiej, ale broń lewitowała w dłoniach żołnierza skierowana o 90 stopni w prawo. Obróciłem ją w żądanym kierunku i odpowiednio jeszcze przeskalowałem (nawet żołnierz trzymał ją tam, gdzie chciałem), ale broń strzelała w bok, a na widoku z celownika żołnierz dostawał krętlika, próbując celownik z prawej umiejscowić naprzeciw siebie. Pomyślałem, może są jakieś markery ustalające lufę i punkt w przestrzeni, wyznaczający kierunek lotu pocisku (jak to było w Total Annihilation). W Commented Config przy opisie chyba klasy CfgWeapons.Default gdzie znalazłem własności usti hlavne i konec hlavne (w każdym razie podobnie, nie znam niestety języka czeskiego). Utworzyłem obiekty proxy o tych nazwach i ku memu zdziwieniu, nowopowstałe helpery przybrały nazwy proxy:usti hlavne.01 i proxy:usti hlavne.01. Ustawiłem te face'y gdzieś przy lufie, po czym odpaliłem spawacza. Przy ładowaniu mapy zaskoczył mnie niemiły komunikat o nieistnieniu obiektów o powyższych nazwach. Myślę fajnie. Zmieniłem nazwy na te, bez przedrostka proxy: i przyrostka .01. Oczywiście nie działa, wpadłem w Fury of the Furies i zjadłem komputer (to i tak nic, błąd w Total Annihilation był nie-do-znalezienia).
¦ciągnąłem teraz ODOL Explorer 2.0 i mam nadzieje, że umożliwi mi to ujżenie modeli ODOL'owskich w O2 Light, gdzie wszystkiemu się przyjże jednak to nie załatwi mojego problemu.
Dopasowanie broni do tego keyframe'ów animacji żołnierzy trzymających bronie. Pragnę, ażeby żołnież trzymał broń jak należy, a nie w ustach albo w... międzynogach (albo jeszcze bardziej boleśnie). Zakładam, że punkt [0.0, 0.0, 0.0] to pivot obiektu i jest umieszczany w prawej dłoni (ciut powyżej), ale z lewą reką to trochę ciężej. Ktoś może dopracował jakąś taktykę, np. czy stworzył model-zabawkę, którą mergujemy i widzimy dłonie żołnierza. Ponadto skalowanie modelu broni do pożądanych rozmiarów. Podziałka metryczna wchodzi w grę? Może ma ktoś experience z exportem modelów z MAX'a (najlepiej z zachowaniem tekstur i ich koordynatów na wierzchołkach) ?
¦ciągnąłem teraz ODOL Explorer 2.0 i mam nadzieje, że umożliwi mi to ujżenie modeli ODOL'owskich w O2 Light, gdzie wszystkiemu się przyjże jednak to nie załatwi mojego problemu.
Dopasowanie broni do tego keyframe'ów animacji żołnierzy trzymających bronie. Pragnę, ażeby żołnież trzymał broń jak należy, a nie w ustach albo w... międzynogach (albo jeszcze bardziej boleśnie). Zakładam, że punkt [0.0, 0.0, 0.0] to pivot obiektu i jest umieszczany w prawej dłoni (ciut powyżej), ale z lewą reką to trochę ciężej. Ktoś może dopracował jakąś taktykę, np. czy stworzył model-zabawkę, którą mergujemy i widzimy dłonie żołnierza. Ponadto skalowanie modelu broni do pożądanych rozmiarów. Podziałka metryczna wchodzi w grę? Może ma ktoś experience z exportem modelów z MAX'a (najlepiej z zachowaniem tekstur i ich koordynatów na wierzchołkach) ?