Teraz jest N 22 cze, 2025 14:13


Respawn grupy żołnierzy

Archiwum działów sekcji Operation Flashpoint
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Zielarz

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 106
  • Dołączył(a): Cz 08 cze, 2006 10:42
  • Lokalizacja: Bydgoszcz

Respawn grupy żołnierzy

PostCz 13 mar, 2008 15:24

Witam wszystkich!!
Mam problem z respawnem grupy żołnierzy, a mianowicie szukam skryptu który to umożliwi.
Przeszukałem forum we wszystkie strony i nic nie znalazłem. Kiedyś już podejmowałem tutaj ten temat, ale nikt nie udzielił mi odpowiedzi lub porady gdzie taki skrypt znaleźć...

Konkretnie to chodzi mi o to aby bo śmierci całej grupy/oddziału piechoty ona pojawiała się w jakimś punkcie. Ciała ich poprzedników powinny zostać na miejscu. I żeby po respawnie była w takim samym składzie i uzbrojeniu...

Proszę chociaż o jakieś misje gdzie taki skrypt mogę znaleźć, a resztę mam nadzieje że sam przerobię. Jeśli ktoś ma jakiś sprawdzony skrypt to był bym bardzo wdzięczny.

Bardzo długo szukam czegoś takiego ale jeszcze nie udało mi sie znaleźć...
Offline

Oscypek

Major

Major

  • Posty: 858
  • Dołączył(a): Pn 01 lis, 2004 12:12
  • Lokalizacja: Maków Podhalański

PostCz 13 mar, 2008 16:21

Nie znalazłeś nigdzie odpowiedzi jak zrespawnować żołnierzy? :|
Intryguje mnie to naprawdę.

Co do zostawiania trupa na miejscu, z tego co wiem to się nie da tak bezpośrednio, tylko skryptem by można - daj żołnierzem this addEventHandler ["killed", "[this] exec ""respawn.sqs"""]
i skrypcik
Kod: Zaznacz cały
_sol = "SoldierWB" createVehicle getpos this
_sol setdammage 1
Offline
Avatar użytkownika

kondor

Major

Major

  • Posty: 880
  • Dołączył(a): Pt 11 lut, 2005 04:00
  • Lokalizacja: Berlin (wschodni)

PostCz 13 mar, 2008 16:30

na początku chyba trzebaby sczytać wyposażenie oraz typ jednostek grupy, a pozniej czekac az wszyscy zginą i stworzyć klony:
Kod: Zaznacz cały
_grupa = _this select 0
_tab_zoldakow = units _grupa
_pozycja = _this select 1
_liczba = count _tab_zoldakow
_nr = 0
_typy = []
#petla1
  _zoldak = _tab_zoldakow select _nr   
  _typy = _typy + [typeOf _zoldak]
  _nr = _nr + 1
?(_nr < _liczba):goto "petla1"

;czekaj az wszyscy zgina:
@( count(units _grupa) == 0 )

;tworzenie jednostek
_nr = 0
#petla2
  _typ = _typy select _nr
  _typ createVehicle _pozycja
  _nr = _nr + 1
?(_nr < _liczba):goto "petla2"


-nie ręczę, że nie zrobiłem błędu w tej nieczytelnej składni sqs
-
I żeby po respawnie była w takim samym składzie i uzbrojeniu...
rozumiem, ze nie domagasz się np zmniejszonej ilosc magazynkow po ewentualnej walce, tylko zeby dany gosc mial km a inny law
[/quote]
Ostatnio edytowano N 16 mar, 2008 11:23 przez kondor, łącznie edytowano 2 razy
Offline

Zielarz

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 106
  • Dołączył(a): Cz 08 cze, 2006 10:42
  • Lokalizacja: Bydgoszcz

PostCz 13 mar, 2008 16:32

Owszem jest na forum dużo info o respawnie ale dotyczy to zazwyczaj pojedynczych żołnierzy w misjach MP, a nie całej grupy jak w moim przypadku...

A ten skrypt dotyczy tylko ciał żołnierzy?? Umieścić go jako osobny skrypt czy dołączyć do skryptu z respawnem?? "SoldierWB" czyli dla każdego rodzaju żołnierza robić osobny skrypt??

["killed", "[this] exec ""respawn.sqs"""]

Kod:

_sol = "SoldierWB" createVehicle getpos this
_sol setdammage 1


Dzięki kondor w pierwszej wolnej chwili przetestuje i dam znać czy działa :)
Aha... jeszcze jedno: czy żeby uruchomić tan skrypt trzeba coś w nim zmieniac?? I jak ustalic pozycje respawnu??
Offline
Avatar użytkownika

kondor

Major

Major

  • Posty: 880
  • Dołączył(a): Pt 11 lut, 2005 04:00
  • Lokalizacja: Berlin (wschodni)

PostCz 13 mar, 2008 16:38

btw: trupy w ofp nie zostają domyślnie? Wg mnie to trzeba się postarać, żeby zniknęły
Offline

Zielarz

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 106
  • Dołączył(a): Cz 08 cze, 2006 10:42
  • Lokalizacja: Bydgoszcz

PostCz 13 mar, 2008 16:40

kondor napisał(a):btw: trupy w ofp nie zostają domyślnie? Wg mnie to trzeba się postarać, żeby zniknęły


Mam nadzieje że zostają ale kiedyś próbowałem z respawnem sie bawić i znikały wiec wole sie upewnić bo wszystko zależy od tego jak skrypt jest napisany.
Offline

Zielarz

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 106
  • Dołączył(a): Cz 08 cze, 2006 10:42
  • Lokalizacja: Bydgoszcz

PostSo 15 mar, 2008 10:31

Na razie skrypt mi nie działa... Jak ustalić miejsce gdzie będzie respawn?? Jak uzyc go w grze??
O to chodzi np: [off1, base1,getpos battlefield] exec "CloneGroup.sqs" czy jeszcze jakos inaczej mam go użyć??
Offline
Avatar użytkownika

kondor

Major

Major

  • Posty: 880
  • Dołączył(a): Pt 11 lut, 2005 04:00
  • Lokalizacja: Berlin (wschodni)

PostSo 15 mar, 2008 19:15

parametry skryptu to: [grupa, pozycja] czyli np:
Kod: Zaznacz cały
[group zol1, getMarkerPos "MarkerBaza"] exec "CloneGroup.sqs"

gdzie zol1 to jakis zolnierz z tej grupy, a pozycję w sumie możesz podać jak chcesz - ja podalem tylko przyklad (oczywiscie marker o nazwie MarkerBaza musialby istnieć w odopowiednim miejscu)
dla pewnosci czy skrypt w ogole sie uruchamia w dodaj do skryptu na początku np:
Kod: Zaznacz cały
hint "start skryptu CloneGroup.sqs"
Offline

Zielarz

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 106
  • Dołączył(a): Cz 08 cze, 2006 10:42
  • Lokalizacja: Bydgoszcz

PostSo 15 mar, 2008 22:44

Wyskakuje błąd na początku: _typ _typy select _nr #: Error działania przez zero... A w samym skrypcie trzeba coś zmieniać jakieś nazwy czy coś podobnego??
Offline
Avatar użytkownika

kondor

Major

Major

  • Posty: 880
  • Dołączył(a): Pt 11 lut, 2005 04:00
  • Lokalizacja: Berlin (wschodni)

PostSo 15 mar, 2008 23:14

zrobilem 2 poprawki:
- warunek czekania @ chyba byl przeciwny niz powinien byc - zamienilem ">" na "=="
- oczywiście typeOf zamiast _typeOf
Offline

Zielarz

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 106
  • Dołączył(a): Cz 08 cze, 2006 10:42
  • Lokalizacja: Bydgoszcz

PostN 16 mar, 2008 08:26

Niestety nie działa... Po włączeniu misji pokazuje hint start skryptu ale jak cała grupa zostanie zniszczona nie odradza sie nowa grupa.
W trzeciej linijce był jeszcez mały błąd zamiast select było selec ale to i tak nie pomogło...
Offline
Avatar użytkownika

kondor

Major

Major

  • Posty: 880
  • Dołączył(a): Pt 11 lut, 2005 04:00
  • Lokalizacja: Berlin (wschodni)

PostN 16 mar, 2008 11:22

w sqs trudno znaleźć błąd, ale sprobujmy.
zobaczymy co się wykonuje:
-wpisz po linijce @( count ... linijkę:
Kod: Zaznacz cały
hint "wszyscy zgineli"

-a po linijce #petla2 wpisz:
Kod: Zaznacz cały
~2
hint format["tworzenie jednostki nr %1", _nr]

wowczas bedziesz wiedzial w ktorym miejscu jest skrypt i czy petla obraca się rzeczywiscie wlasciwa liczbę razy
Offline

Zielarz

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 106
  • Dołączył(a): Cz 08 cze, 2006 10:42
  • Lokalizacja: Bydgoszcz

PostN 16 mar, 2008 11:37

Po tym jak pokazuje sie hint start skryptu.. następny nie pokazuje sie. Jak wszyscy zginął nic sie nie dzieje.
Offline
Avatar użytkownika

kondor

Major

Major

  • Posty: 880
  • Dołączył(a): Pt 11 lut, 2005 04:00
  • Lokalizacja: Berlin (wschodni)

PostN 16 mar, 2008 14:24

az sobie ofp odpalilem :)

Kod: Zaznacz cały
_grupa = _this select 0
_tab_zoldakow = units _grupa
_pozycja = _this select 1
_liczba = count _tab_zoldakow
hint format["liczba zodakow = %1 z %2", _liczba, _grupa]
~2
_nr = 0
_typy = []
#petla1
  ~1.2
  hint format["zapisywanie zolnierza nr %1",_nr]
  _zoldak = _tab_zoldakow select _nr
  _typy = _typy + [typeOf _zoldak]
  _nr = _nr + 1
?(_nr < _liczba):goto "petla1"

~1.2
hint "czekam"
;czekaj az wszyscy zgina:
;@( count(units _grupa) == 0 )
#petla1b
   ~2
   hint format["ilosc osob w grupie =  %1", count(units _grupa)]
   ?(count(units _grupa) > 0):goto "petla1b"   
~3
hint "zgineli"

;tworzenie jednostek
_nr = 0
#petla2
  ~1.2
  hint format["tworzenie zolnierza nr %1",_nr]
  _typ = _typy select _nr
  _typ createVehicle _pozycja
  _nr = _nr + 1
?(_nr < _liczba):goto "petla2"




powyzszy kod dziala
zamienilem czekanie warunkowe (@) na petlę choc i to tak dziwnie z opoznieniem dziala
Offline

Zielarz

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 106
  • Dołączył(a): Cz 08 cze, 2006 10:42
  • Lokalizacja: Bydgoszcz

PostN 16 mar, 2008 15:03

Teraz wyskakują hinty ale żołnierze sie nie pojawiają. Po czasie gdy pokarze sie tworzenie jednostek nic sie nie dzieje... i czy można zmniejszyć opóźnienie??
Następna strona

Powrót do Operation Flashpoint

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: xersius i 6 gości

cron