
Ostatnio doszedłem do wniosku, że SEBNAM dużo traci poprzez to że większość dźwięków broni pochodzi bezpośrednio z OFP. Dotyczy to zwłaszcza broni NVA/VC które brzmią tak jakoś "bez wyrazu". Może jastem jakoś wyczulony na tym punkcie, ale uważam że dźwięki są nie mniej istotne od wyglądu addonu, a może nawet bardziej istotne.
Zastanawiałem się czy rozwiązaniem nie byłoby zastąpienie broni z SEBNAMu (przynajmniej ich części) bronią z JAM2 w wersji High dispersion. Co prawda wygląda na to żenawet wysoki w sensie JAmu rozrzut i tak jest mniejszy niż oryginalnych broni z SABNAM, ale dźwięki wystrzałów to po prostu poezja. Jeśli ktoś już próbował coś takiego zrobić to chętnie się dowiem czy bardzo to zmieniało charakter gry (chodzi mi o ten mniejszy rozrzut).
Zupełnie odrębne zagadnienie to kwestia jak takiej podmiany dokonać. Zamienianie broni każdemu żołnierzowi może być dosyć męczące. Widzę dwie alternatywy, a mianowicie:
Rozwiązanie pierwsze wymagało by uzyskanie zgody autorów, ale nie sądzę żeby mieli coś przeciwko. Rozwiązanie drugie ma sporo wad. Po pierwsze nadal konieczne byłoby zmienianie zawartości skrzyń i pojazdów, nie wiadomo czy taki skrypt działał by w misjach MP, skrypt mógłby powodować problemy z przydzielaniem broni podkomendnym. Tak czy inaczej podejrzewam że każdą z tych wad dało by się usunąć, ale wymagało by to więcej pracy.
Zastanawiałem się czy rozwiązaniem nie byłoby zastąpienie broni z SEBNAMu (przynajmniej ich części) bronią z JAM2 w wersji High dispersion. Co prawda wygląda na to żenawet wysoki w sensie JAmu rozrzut i tak jest mniejszy niż oryginalnych broni z SABNAM, ale dźwięki wystrzałów to po prostu poezja. Jeśli ktoś już próbował coś takiego zrobić to chętnie się dowiem czy bardzo to zmieniało charakter gry (chodzi mi o ten mniejszy rozrzut).
Zupełnie odrębne zagadnienie to kwestia jak takiej podmiany dokonać. Zamienianie broni każdemu żołnierzowi może być dosyć męczące. Widzę dwie alternatywy, a mianowicie:
- Stworzenie addonu który działa razem z SEBNAM i JAM2, dodającego jednostki z SEBNAM uzbrojone w broń z JAM2.
- Stworzenie skryptu uruchamianego w inicjacji, który podmienia broń wszystkim żołnierzom na mapie
Rozwiązanie pierwsze wymagało by uzyskanie zgody autorów, ale nie sądzę żeby mieli coś przeciwko. Rozwiązanie drugie ma sporo wad. Po pierwsze nadal konieczne byłoby zmienianie zawartości skrzyń i pojazdów, nie wiadomo czy taki skrypt działał by w misjach MP, skrypt mógłby powodować problemy z przydzielaniem broni podkomendnym. Tak czy inaczej podejrzewam że każdą z tych wad dało by się usunąć, ale wymagało by to więcej pracy.