Teraz jest Pn 23 cze, 2025 16:09


Zalety cooperacji "wyższego szczebla"

Archiwum działów sekcji Operation Flashpoint
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

Zalety cooperacji "wyższego szczebla"

PostPn 10 sty, 2005 18:14

Coś naszło mnie na zastanawianie się nad coop'ami w których gracze nie tworzą jednego oddziału, ale każdy z nich dowodzi grupą AI. Taki sposób grania ma kilka zalet np. nie istnieje problem z ustaleniem kto dowodzi (bo dowodzi każdy), nie ma tak dużych kłopotów z subordynacją, bo w sumie "każdy jest panem swego losu" i w związku z tym nie ma też takich problemów z wzajemnym obwinianiem się i krytykowaniem. Ponadto w przypadku respawnu "w grupę" można pograć dłużej tzn. tak długo jak w oddziale są AI w które można spawnować. Tym samym gra jest bardziej "wyrozumiała" dla popełnianych błędów.

Oczywiście wadą dla niektórych będzie to że trzeba dowodzić, ale dowodząć AI nie narażamy się na ostrą krytykę.
Offline
Avatar użytkownika

Jerry

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 2598
  • Dołączył(a): Pn 19 lip, 2004 21:28
  • Lokalizacja: 52° 14'N, 20° 56'E

PostPn 10 sty, 2005 18:26

Aczkolwiek zawsze mogą pojawić się pretensje typu "a bo tamta grupa weszła szybciej, niz ustalone" czy też "źle poprowadziłeś grupę i mój oddział przez to zginął". To nie rozwiązuje problemu w takim wypadku :neutral:
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostPn 10 sty, 2005 18:40

To prawda, ale mimo wszystko mam uczucie że napięć byłoby mniej, bo po pierwsze gracze nie byli by tak blisko siebie by obserwować swoje wpadki, po drugie część odpowiedzialności rozkładała by się na AI i po trzecie zgon nie oznaczałby półgodzinnego czekania na następną grę, bo miałoby się jeszcze parę szans. Zwłaszcza to ostatnie rozładowywałoby nieco atmosferę :wink:
Offline
Avatar użytkownika

Jerry

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 2598
  • Dołączył(a): Pn 19 lip, 2004 21:28
  • Lokalizacja: 52° 14'N, 20° 56'E

PostPn 10 sty, 2005 19:12

Tak, tylko to musiałby być misje, gdzie działanie poszczególnych grup jest w równym stopniu istotne dla rozwoju wydarzeń, gdyby np. od powodzenia podejścia jednej grupy zależało to, czy jakiś cel zostanie zaliczony, to wcale by problemu napięć to nie rozwiązało. :)
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostPn 10 sty, 2005 19:17

Owszem, ale uważam że misja która skazuje innych graczy na porażkę tylko dlatego że jeden z nich zawalił sprawę jest złą misją w którą nie ma co grać.
Offline
Avatar użytkownika

Jerry

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 2598
  • Dołączył(a): Pn 19 lip, 2004 21:28
  • Lokalizacja: 52° 14'N, 20° 56'E

PostPn 10 sty, 2005 19:24

Tak, tylko mało takich misji ?? :roll: Na pewno rozwiązanie paru grup dowodzonych przez graczy byłoby lepsze, ale tu znów pojawia się problem: Powiedzmy mamy 8-10 graczy na serwerze. Oznacza to 8-10 plutonów piechoty/czołgów/śmigłowców.... To troszkę dużo, nawet jak na sam silnik gry - minimalnie to byłoby koło 75-80 jednostek po jednej ze stron. Jakim efektem by się to skończyło - nie muszę mówić. W przypadku tzw. "cichych" operacji tyle jednostek jest wogóle nie możliwych do zastosowania. Pomysł dobry, ale dla paru osób, mających pod soba niewielkie grupki żołnierzy. :)
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostPn 10 sty, 2005 19:45

A kto tu mówi o 12 osobowych team'ach? Moim zdaniem pomysł dobry, jednak to musiałyby być małe 3-4 osobowe grupki. Coś a'la multi w Brothers In Arms.
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline
Avatar użytkownika

Jerry

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 2598
  • Dołączył(a): Pn 19 lip, 2004 21:28
  • Lokalizacja: 52° 14'N, 20° 56'E

PostPn 10 sty, 2005 19:51

Nie zawsze tak małe są realistyczne... Np. pierwsze słyszę, zeby oddział piechoty zmechanizowanej liczył 4 osoby ;)
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostPn 10 sty, 2005 20:10

Jerry napisał(a):Nie zawsze tak małe są realistyczne... Np. pierwsze słyszę, zeby oddział piechoty zmechanizowanej liczył 4 osoby ;)


Jaki znowu oddział piechoty zmotoryzowanej? Przeciętna Sekcja (team) liczy cztery osoby. Trzech graczy stworzy drużynę (squad), a 12 graczy pluton. Co tu jest nierealistycznego?
Offline
Avatar użytkownika

Jerry

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 2598
  • Dołączył(a): Pn 19 lip, 2004 21:28
  • Lokalizacja: 52° 14'N, 20° 56'E

PostPn 10 sty, 2005 20:29

Miałem na myśli cały pluton, jeśli chcesz to rozdrabniać, to okay :]
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostPn 10 sty, 2005 20:33

Jerry napisał(a):Miałem na myśli cały pluton, jeśli chcesz to rozdrabniać, to okay :]


Ekhm...pluton liczy około 40 ludzi.
Offline
Avatar użytkownika

Jerry

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 2598
  • Dołączył(a): Pn 19 lip, 2004 21:28
  • Lokalizacja: 52° 14'N, 20° 56'E

PostPn 10 sty, 2005 20:44

Wiem, ale w życiu... W OFP np. pluton czołgów to 4 jednostki :] Ale żeby było jasne, mówiłem o jednej dwunastoosobowej drużynie piechoty z edyotra OFP :] Konkretniej chyba nie można :)
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostPn 10 sty, 2005 21:07

Jerry napisał(a):Wiem, ale w życiu... W OFP np. pluton czołgów to 4 jednostki :] Ale żeby było jasne, mówiłem o jednej dwunastoosobowej drużynie piechoty z edyotra OFP :] Konkretniej chyba nie można :)


To wina tłumaczenia, bo w oryginale jest np. infantry squad. Co do czołgów to cztery są dobrą liczbą - pluton pancerny liczy 3-4 czołgi.
Offline
Avatar użytkownika

Ravq

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 315
  • Dołączył(a): Wt 12 paź, 2004 14:36

PostPn 10 sty, 2005 21:23

Z mojego doświadczenia wiem, żę ludziska jak ognia bojąsiedowodzić (potem jest: czemuś ty kur*** mi kazał do neigo strzelać? etc. itd. itp.) Wiec gra kilku graczy dowodzi swoimi teamami wydaje mi się bezsensowna/
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostPn 10 sty, 2005 22:22

Kurt. Kilku graczy dowodzi team'ami AI, więc takich spięć by po prostu nie było.
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Następna strona

Powrót do Operation Flashpoint

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: xersius i 14 gości

cron