Sądzę, że przyczyną popularności OFP są jej duże możliwości i obszerne pole do działania i przede wszystkim nie jest liniowa. Poza tym ekipa z Bohemii stworzyła dla graczy edytor, który raz, że stworzył graczom duże pole do popisu związane z tworzeniem nowych misji, a dwa spowodowało, że gra stała się nieśmiertelna. Poza tym dzięki edytorowi gra cały czas się rozwija. Tworzą się ekipy, które wspólnie pracują nad addonami i modami, pomijając fakt, że często ekipy rozpadają się z różnych przyczyn, nie kończąc zaczętej pracy. A szkoda

OFP daje wszystkim graczom, poczuć smak bycia żołnierzem. Gra posiada dużo realizmu, pomijając drobne problemy z AI, które są często widoczne podczas gry, ale stykając się z tą grą, myślę, że każdy z nas zapomina o tych bugach. BIS stworzył coś nowego w dziedzinie gier komputerowych, gdyż wcześniej na rynku nie spotykaliśmy się z takimi ciekawymi produkcjami. Gra stworzyła nowy poziom w dziedzinie symulatorów żołnierza na polu walki. Myślę, że pasować tu będzie cytat, który widnieje na górze pudełka z platynki: "Gra, która ustanowiła nowy poziom odniesienia w gatunku symulatorów współczesnego pola walki"(Gazeta Wyborcza).